Olen liittynyt Itsenäisyyspuolueeseen

Olen tänään 22.11.2010 lähettänyt hakemukseni liittyäkseni Itsenäisyyspuolueen (IPU) jäseneksi.

Kesällä 2009 ehdin olla noin kolme kuukautta Kokoomuksessa mukana, kun minun annettiin ymmärtää, että minä taidan olla väärässä puolueessa.

Syyskuusta 2009 marraskuun alkuun 2010 olin aktiivinen Kristillisdemokraateissa, kunnes erosin KD:sta 9.11.2010, kun sain tietää, että minua ei voidakaan asettaa kansanedustajaehdokkaaksi liian jyrkkien kannanottojeni takia.

Otin sen jälkeen yhteyttä Perussuomalaisiin. Timo Soini tekstiviestitti: "Uudenmaan vaalipiirin ehdokaslista on käytännössä täysi." Sama juttu Helsingin vaalipiirissä.

Kyselin sitten mahdollisuuksia Muutos 2011 -puolueessa, josta vastattiin, että minua ei voida ottaa ehdokaaksi, koska minun maailmankuvani poikkeaa liikaa puolueen linjasta.

Ajattelin sen jälkeen, josko yrittäisin yksin oman valitsijayhdistyksen kautta, mutta se vaihtoehto alkoi piankin tuntua epärealistiselta.

Viime perjantaina, 19.11.2010, minulle tuli mieleen Itsenäisyyspuolue. Olin kyllä tutustunut IPUn ohjelmaan aiemminkin ja pitänyt sitä hyvänä. Itse asiassa laitoin ohjelman omille kotisivuillenikin jo aikoja sitten, koska pidin sitä kaikkein lähimpänä omia ajatuksiani.

Nyt herää tietysti tuhannen taalan kysymys. Jos minä olen pitänyt IPUn ohjelmaa itselleni parhaimpana ja minun ajatuksiini eniten kolahtavana, niin miksi en ole liittynyt IPUun ja silloin ilman näitä muita mutkia ja kiemuroita?

Vastaus on yksinkertaisesti se, että minä en mennyt aiemmin mukaan IPUn toimintaan, koska katsoin, että IPU on niin pieni ja marginaalinen puolue, että minun siellä vaikuttamisesta ei ole mitään hyötyä, ei puolueelle, ei Suomelle eikä minulle itselleni. Tein siis pragmaattisen ja realistisen tilannearvion.

Miksi minä olen nyt sitten liittymässä IPUun? Onko jotakin muuttunut?

Omalla kohdallani on tietysti paljonkin muuttunut, kun olen saanut havaita, että minulla ei ole sijaa majataloissa, ei edes Kristillisdemokraattien talossa, mikä oli minulle suuri yllätys.

Suurin syy nykyiseen ajatteluuni on kuitenkin siinä, että en enää välitä IPUn pienuudesta. Kaikkein tärkeintä on IPUN ohjelma, ja siinä ennen kaikkea sen kaksi kulmakiveä, eli ehdoton poliittinen tahto EU:sta eroamiseksi ja itsenäisen Suomen palauttamiseksi sekä selvä suunta olla sotilaallisesti liittoutumaton eli EI NATOlle.

Uskon myös, että pienikin puolue voi kasvaa nopeasti eli saada kansalaisten tukea ja ääniä. Tämähän on nähty Perussuomalaisten kohdalla. Sama kasvu voi kohdata myös IPUa, kun ihmiset pettyvät PS:n politiikkaan ja sen poukkoilevaan linjattomuuteen. IPUlla on linja joka pitää.

Pyrin jäsenyyden lisäksi myös Itsenäisyyspuolueen kansanedustajaehdokkaaksi Uudenmaan vaalipiirissä. Ehdokaslistalla on vielä tilaa.

Jos minut hyväksytään IPUn kansanedustajaehdokkaaksi, teen hyvää vaalityötä tullakseni valituksi. Jos käy niin, että minua ei valita eikä ketään muutakaan IPUn ehdokasta, niin uskon, että Itsenäisyyspuolueen aika koittaa vuoden 2015 eduskuntavaaleissa.

Jouko Piho

26

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova linja-

kunnon loikkarit ovat aina tervetulleita ipuun,meillä ipussa on kyllä sellaisia taivaanrannanmaalareita että varmaan riittää ja mukaan sopii - savossa nyt tietysti ne pahimmat hörhöt löytyy.

• En ole loikkari.
        Minä olen siirtymässä IPUun tilanteessa, jossa minä en kuulu mihinkään puolueeseen. Olen siis vapaa siirtymään minne haluan.

• hörhö hörhölä
        JoukoPiho kirjoitti:

En ole loikkari.
        Minä olen siirtymässä IPUun tilanteessa, jossa minä en kuulu mihinkään puolueeseen. Olen siis vapaa siirtymään minne haluan.

se, että heidän kannatuksensa on selvästi kovempi, kuin pohjois-Savon persujen ja sehän on selvää, kun jokainen on entinen persu ja aatteeltaan todellinen perus suomalainen ei persupuolueen jäsen. Hörhöilystä on todisteena vapaa Juankoski.ehdolla.fi- osoitteen mukaiset kotisivut, jotka ovat erittäin kaukana, jopa valovuosien päässä hörhöilystä. Pohjois-Savon hörhöihin kuuluu enemmän jäseniä, kuin pohjois-Savon persupiirissä on jäseniä, siihen kuuluu entiset vaalipäällikkö ja Oinosen entinen henkilökohtainen tiedoittaja. Hörhöihin kuuluu Kaavin hallituksen varapuheenjohtaja, Juankosken kaupungin hallituksen jäsenet, siihen kuuluu maakuntavaltuutettuja ja siihen kuuuluu kymmenkunta kuntien valtuutettua ja useita kymmeniä kuntien luottamushenkilöitä.

Että se siitä hörhöilystä ja hörhöistä.
        Terkut hörhöiltä

• terkkuja vaan.
        hörhö hörhölä kirjoitti:

se, että heidän kannatuksensa on selvästi kovempi, kuin pohjois-Savon persujen ja sehän on selvää, kun jokainen on entinen persu ja aatteeltaan todellinen perus suomalainen ei persupuolueen jäsen. Hörhöilystä on todisteena vapaa Juankoski.ehdolla.fi- osoitteen mukaiset kotisivut, jotka ovat erittäin kaukana, jopa valovuosien päässä hörhöilystä. Pohjois-Savon hörhöihin kuuluu enemmän jäseniä, kuin pohjois-Savon persupiirissä on jäseniä, siihen kuuluu entiset vaalipäällikkö ja Oinosen entinen henkilökohtainen tiedoittaja. Hörhöihin kuuluu Kaavin hallituksen varapuheenjohtaja, Juankosken kaupungin hallituksen jäsenet, siihen kuuluu maakuntavaltuutettuja ja siihen kuuuluu kymmenkunta kuntien valtuutettua ja useita kymmeniä kuntien luottamushenkilöitä.

Että se siitä hörhöilystä ja hörhöistä.
        Terkut hörhöiltä

tekemään niin tuiki tärkeää tekoa kuin maakunnallista sellaista. Tavoitteemme on poistaa populismi Savosta tehdä tästä oikeine sellainen populismivapaa vyöhyke Savosta. Ja kun meillä on entisiä perussuomalaisia valtavasti tätä työtä tekemässä perus suomalaisina, niin me se myös hörhöillä aikaiseksi. Näin meillä Pohjois- Savossa on päätetty ja se myös muuten tehdään. Täällä Savossa ei nouse persujen kannatus kuin 3% jos siihenkään sen jo kirkkokansa päätti kirkkosaleissa ja jätti peruja äänestämättä. On nimitäin kirkkokansa sen jo päättäneet, että ei enää päästetä eduskuntaan Savosta, joka esittää hauwelivertauksia eduskunnan pöntöstä. Erosihan sen vuoksi kirkosta Savossa noin 1000 henkilöä. Nyt monen lapsen päiväkerhot vaarantuu kun veroja jää saamatta n.2 miljoonaa euroa. Ei siis ole ihme, että ääniä ei persuille tullut vaaleissa, mistä niitä nyt sitten tulisi eduskuntavaleissa kun vielä viimein paljastui kuinka EU-myönteinen puolue persut on. Minusta kun tuntuu, että nyt ajaa oikea Isänmaallinen puolue Savossa ohi persujen sillä Itsenäisyyspuolue on se, joka sanoo EI! EU:lle.

• Ehdolle pyrkinyt

Otsikossasi esität, että olet liittynyt IPU:un. Ei se ihan noin sentään käy. Mutta, vaikka sinut jäseneksi otettaisiinkin, ei se välttämättä takaa paikkaa eduskuntavaaliehdokkaana. IPU:laiset kun tuntuvat olevan aika nirppanokkia näissä asioissa. On tässä varteenotettavimpiakin pois suljettuja.

• Diu diu diu?

http://piho.ajatukseni.net/2009/12/13/illuminaattien-lapsiuhrit/

Illuminaatit uhraavat lapsia rituaalisissa menoissaan kahdeksan kertaa vuodessa. Esim. syyspäiväntasauksen päivänä 21.9.2008 kymmeniätuhansia lapsia tapettiin ja uhrattiin Saatanalle, jotta uhraajat, maailman elitistiset johtajat, saisivat sen kautta Saatanalta lisää voimaa. Usein lasten sydän revittiin irti ja syötiin sen vielä lyödessä. Ennen lasten tappamista heitä käytettiin monin tavoin seksuaalisesti hyväksi.

Näin kirjoittaa fil.tri Henry Makow 12.12.2009 nettisivullaan osoitteessa http://www.savethemales.ca/index.html . Makow on saanut tietonsa illuminaateissa mukana olleelta, mutta sieltä pois loikanneelta henkilöltä, joka käyttää salanimeä ”Mary Anne”.

Väitteet tuntuvat mahdottomilta uskoa. Mutta Makowin mukaan juuri tekojen hirvittävyys on illuminaattien turva. He voivat laskea sen varaan, että heidän hirmuiset tekonsa ovat niin kamalia, että kukaan ei usko niitä. Tässä he ovat laskeneet oikein. Suurin osa ihmisistä ei usko, että mitään Saatanaa tai häntä palvovia illuminaatteja on olemassakaan saati sitten heidän tekemiään hirmutekoja.

Mutta illuminaatit elävät meidän keskellämme. He ovat päivisin kunniallisia johtajia lääketieteen, kasvatuksen, psykologian, terapian, pankkitoiminnan, oikeuslaitoksen, poliisilaitoksen, hallituksen, teknologian, armeijan, hyväntekeväisyyden ja uskonnon piirissä, mutta öisin he osallistuvat saatanallisiin rituaaleihin. Illuminaatit ovat kaikkialla. Pahimmat heistä ovat uutisissa joka päivä suurina johtajina.

Nämä illuminaatit ovat Vapaamuurareiden eliittiä, johon ei voi liittyä, vaan sisäpiiriin täytyy syntyä, joten he ovat Saatanan palvojia jo sukupolvien ajan (generational Satanists).

Monilla juutalaisilla on huomattava rooli illuminaateissa, mutta juutalaiset eivät ole kuitenkaan enemmistönä, vaan mukana on myös muslimeja, kristittyjä, mormoneja, wiccalaisia, pakanoita ja Uuden aikakauden ihmisiä.

”Mary Anne” sanoi, että 80-90 % USAn Edustajainhuoneen edustajista ja 100 % USAn senaatin senaattoreista kuuluu illuminaatteihin.

”Mary Anne” sanoo, että hänen oma perheensä käytti häntä seksuaalisesti hyväksi lapsena. Sitten häntä alettiin kasvattaa merkittäviin poliittisiin tehtäviin. ”Mary Anne” työskenteli läheisesti monien maailman johtajien kanssa, jotka käyttivät häntä seksuaalisesti hyväkseen.
      Kun ”Mary Anne” kieltäytyi tekemästä salamurhia, häntä kidutettiin.

Illuminaatit ovat soluttautuneet kaikkiin uskontoihin ja kontrolloivat niitä. Vatikaani on mädäntynyt huippua myöten. Tuleva Antikristus on oleva paavi. Illuminaatit kontrolloivat kakkia maita, myös Venäjää, Kiinaa ja Irania. ”Heille ei vain sanota ’Ei’.”

Illuminaatit ovat homoseksuaalisuuden edistämisen, AIDSin ja seksuaalisen vallanlumouksen takana. Illuminaatit edistävät kaikkea, mikä on kapinaa kristittyjen Jumalaa vastaan.

Ihmiskunta on menossa väärään suuntaan. Kun asiat tästä vielä pahenevat, on ainoa toivomme siinä, että kansanjoukot raivostuvat ja alkavat vaatia aitoa muutosta.

• aikeet?

http://piho.ajatukseni.net/2010/10/16/miksi-ja-keiden-tahdosta-maailmassa-on-homomyonteinen-buumi/

Haluan sen sijaan tuoda tähän homokeskusteluun uuden näkökulman. Kyse on koko homobuumin taustoista.

Ainahan maailmassa on ollut homoutta. Aina 1970-luvun alkuun asti homous oli kuitenkin Suomessa sairaus ja rikos. Mistä johtuu, että homoseksuaalisuus on tullut 40 vuodessa yhä enemmän hyväksytyksi? Homoseksuaalisuus ei ole enää sairaus eikä rikos Suomen lainsäädännön mukaan. Mutta sekään ei riitä. Nyt homoille pitää antaa kaikki samat oikeudet kuin heteroillekin, kuten pyhän avioliiton status ja oikeus adoptoida lapsia.

Minä haluan kiinnittää huomiota siihen, että tämä homomyönteisyys ei ole sattuma. Kyseessä on suunniteltu operaatio, jossa ihmisten mielipiteitä muokataan pikku hiljaa homomyönteisimmiksi. Kyse on aivopesusta.

Suurinta osaa tässä homouden saattamisessa hovikelpoiseksi on esittänyt viihdeteollisuus, ennen kaikkea elokuvat, TV-ohjelmat ja musiikkimaailma. Ensin homot esitettiin huvittavina, joille voitiin hyväntahtoisesti nauraa. Se propaganda loi mielikuvaa siitä, että eiväthän tuollaiset naurettavat ressukat ole mitään vaarallisia tyyppejä. Seuraava askel oli esittää homoutta romanttisena rakkaustarinana, johon oli ympätty mukaan kaikki Hollywoodin tehokeinot kyynelkanavien avaamiseksi. Se propaganda loi käsitystä siitä, että homoudessa on kyse vain kahden ihmisen välisestä rakkaudesta.

Seuraava askel onkin ollut sitten homojen vaatimukset tasa-arvosta ikään kuin heille kuuluisi samat oikeudet kuin heteroille. Minun mielestäni homoille ei kuulu samat oikeudet kuin heteroille. Esim. avioliittoinstituutio ei kuulu homoille ollenkaan, koska avioliitto on vain miehen ja naisen välinen virallistettu suhde. Homoille riittää rekisteröity parisuhde. Avioliitto ei kuulu homoille eikä adoptio. Lapsella on oikeus syntymänsä jälkeen elää kodissa, jossa on sekä isän että äidin malli.

Mistä ihmeestä tämä kaikkialla maailmassa riehuva homomyönteisyys on sitten saanut alkunsa? Vai ovatko viihdeohjelmien homo-ohjelmat vain sattumaa? Sattumasta ei ole kysymys. Ei myöskään siitä, että ihmiset olisivat vain nyt 40 vuoden aikana yhtäkkiä tulleet viisaammiksi ja suvaitsevammiksi.
      Kyse on suunnitellusta globaalista aivopesusta ja yleisen mielipiteen tietoisesta muuttamisesta.

Miksi ihmeessä sitten tällaiseen ihmisten käsitysten muuttamiseen on pyritty? Onko sillä ollut jokin syy?
      Nimenomaan on ollut ja on edelleen syy. Mitään ei tapahdu ilman syytä ja motivaatiota. Maailman muuttamiseen homomyönteiseksi on ollut kaksi tärkeää syytä.
      Kaiken homopropagandan tarkoituksena on ollut ja on tuhota eri sukupuolten välinen luonnollinen erilaisuus ja perinteinen miehen ja naisen välisen yhteyden kautta syntynyt perheyhteys. Suunnitelmaan kuuluu hävittää sukupuolierot ja heikentää perinteisen perheen asemaa, jotta sen kautta yhteiskuntaan saataisiin luotua mahdollisimman paljon heikkoutta ja epävakautta. Perinteinen perhe on nimittäin aina ollut yhteiskunnan perussolu, ja jos uuden yhteiskunnan suunnittelijat haluavat luoda uutta, heidän pitää ensiksi horjuttaa nykyisen järjestyksen vahvinta elementtiä eli miehen ja naisen perhettä.
      Tämä ei koske yksittäisiä homoja. Hehän eivät edes tiedä näistä pahoista taustasuunnitelmista.

Kaiken kirjoittamani jälkeen on jäljellä yksi, ehkä se kaikkein suurin kysymys: “Keitä nämä tahot sitten ovat, jotka haluavat muuttaa maailmaa homosuuntaan ja samalla tuhota perinteistä perhemallia, joka ei ole vain kristillinen, vaan myös monissa muissa uskonnoissa vannotaan miehen ja naisen avioliiton kautta syntyvän perhemallin nimeen, kuten esim. islamissa?”

• diu diu diu?

Niin, keitä nämä ihmiskunnan tuhoajat ovat?
        Kyseessä on joukko maailman vaikutusvaltaisimpia (rahan tai vallan takia) ihmisiä, jotka haluavat tuhota nykyisen maailmanjärjestyksen. He haluavat hävittää perinteiset uskonnot, perinteiset kansallisvaltiot ja perinteiset perhearvot.
        Miksi he haluavat sellaista tuhoa?
        Nämä tahot haluavat nykyisen systeemin tuhoa, koska he haluavat pystyttää sen tilalle uuden maailmanjärjestyksen, joka on enemmän heidän mielensä ja tahtonsa mukainen, yhden maailmanvaltion, jossa ei ole enää kansallisvaltioita eikä eri uskontoja. EU on ollut vain ensikokeilu sillä tiellä. Tavoitteena on MU eli Maailman unioni.

Mutta keitä nämä tyypit ovat?
        He ovat niitä, jotka puhuvat Uuden maailmanjärjestyksen puolesta. He ovat niitä, joilla on todellinen valta kaikkien hallitusten yli, mukaan lukien USA. He ovat maailman todellinen valta, mitä ei siis ole eri valtioiden hallituksilla.

He ovat maailman rahavalta. Tämän maailman jumala on raha. Nämä pahat ihmiset manipuloivat maailmaa rahan avulla. He omistavat viihdeteollisuuden. Siksi sieltä päin on tullut homoviestejä jatkuvasti, koska se toiminta on suurella rahalla sponsoroitua tietoista propagandaa. Samasta syystä media muutoinkin on homomyönteinen, koska tämä taustalla oleva homoutta edistävä rahaeliitti omistaa kaikki maailman tärkeimmät mediat, TV:n ja sanomalehdet. Myös Suomen media on mukana samassa kytköksessä. Siitä syystä johtuen media, kuten Helsingin Sanomat, ei myöskään kerro kriittisesti tämän maailman rahaeliitin suunnitelmista, koska he ovat osallisina saman suunnitelman toteuttamisessa ja ovat sitoutuneet vaitioloon. Sen takia HS ei julkaise mitään tutkivia raportteja esim. Bilderberg-kokouksista, vaan ollaan hiljaa, koska Bilderberg on käskenyt tiedotusvälineitä olemaan hiljaa.

No, ehkä tämä riittää. Asiaan perehtymättömät eivät ymmärrä tästä mitään, mutta asioita tutkineet tietävät tarkalleen, mistä minä kirjoitan. Tässäkin suhteessa Suomi jakautuu kahtia.

Loppulause on se, että tiettyjen hyvin vaikutusvaltaisten tahojen agendaan sopii erinomaisesti homoseksuaalisuuden rohkaiseminen, koska se rikkoo perinteistä yhteiskuntamallia, kun heidän suunnitelmissaan on luoda täysin uusi yhteiskuntamalli, jotta sen tilalle voitaisiin rakentaa uusi diktatuurinen maailmanhallinto. On valitettavaa, että jotkut kirkon edustajatkin ovat menneet tähän petkutukseen mukaan, joten he edistävät omilla kannanotoillaan uuden antikristillisen hallinnon syntymistä - muka rakkauden nimissä. Mutta hehän eivät toimikaan tiedon mukaan, vaan sisäisen tunteensa mukaan.

• Savon kuningas
        diu diu diu? kirjoitti:

Niin, keitä nämä ihmiskunnan tuhoajat ovat?
        Kyseessä on joukko maailman vaikutusvaltaisimpia (rahan tai vallan takia) ihmisiä, jotka haluavat tuhota nykyisen maailmanjärjestyksen. He haluavat hävittää perinteiset uskonnot, perinteiset kansallisvaltiot ja perinteiset perhearvot.
        Miksi he haluavat sellaista tuhoa?
        Nämä tahot haluavat nykyisen systeemin tuhoa, koska he haluavat pystyttää sen tilalle uuden maailmanjärjestyksen, joka on enemmän heidän mielensä ja tahtonsa mukainen, yhden maailmanvaltion, jossa ei ole enää kansallisvaltioita eikä eri uskontoja. EU on ollut vain ensikokeilu sillä tiellä. Tavoitteena on MU eli Maailman unioni.

Mutta keitä nämä tyypit ovat?
        He ovat niitä, jotka puhuvat Uuden maailmanjärjestyksen puolesta. He ovat niitä, joilla on todellinen valta kaikkien hallitusten yli, mukaan lukien USA. He ovat maailman todellinen valta, mitä ei siis ole eri valtioiden hallituksilla.

He ovat maailman rahavalta. Tämän maailman jumala on raha. Nämä pahat ihmiset manipuloivat maailmaa rahan avulla. He omistavat viihdeteollisuuden. Siksi sieltä päin on tullut homoviestejä jatkuvasti, koska se toiminta on suurella rahalla sponsoroitua tietoista propagandaa. Samasta syystä media muutoinkin on homomyönteinen, koska tämä taustalla oleva homoutta edistävä rahaeliitti omistaa kaikki maailman tärkeimmät mediat, TV:n ja sanomalehdet. Myös Suomen media on mukana samassa kytköksessä. Siitä syystä johtuen media, kuten Helsingin Sanomat, ei myöskään kerro kriittisesti tämän maailman rahaeliitin suunnitelmista, koska he ovat osallisina saman suunnitelman toteuttamisessa ja ovat sitoutuneet vaitioloon. Sen takia HS ei julkaise mitään tutkivia raportteja esim. Bilderberg-kokouksista, vaan ollaan hiljaa, koska Bilderberg on käskenyt tiedotusvälineitä olemaan hiljaa.

No, ehkä tämä riittää. Asiaan perehtymättömät eivät ymmärrä tästä mitään, mutta asioita tutkineet tietävät tarkalleen, mistä minä kirjoitan. Tässäkin suhteessa Suomi jakautuu kahtia.

Loppulause on se, että tiettyjen hyvin vaikutusvaltaisten tahojen agendaan sopii erinomaisesti homoseksuaalisuuden rohkaiseminen, koska se rikkoo perinteistä yhteiskuntamallia, kun heidän suunnitelmissaan on luoda täysin uusi yhteiskuntamalli, jotta sen tilalle voitaisiin rakentaa uusi diktatuurinen maailmanhallinto. On valitettavaa, että jotkut kirkon edustajatkin ovat menneet tähän petkutukseen mukaan, joten he edistävät omilla kannanotoillaan uuden antikristillisen hallinnon syntymistä - muka rakkauden nimissä. Mutta hehän eivät toimikaan tiedon mukaan, vaan sisäisen tunteensa mukaan.

Pihon kirjoituksissa on varoitus: Asiaan perehtymättömät eivät ymmärrä tästä mitään.
        Aika omalaatuisia tulkintoja kirjoitukset näyttävät sisältävän. Ei liene ihme, että KD ei Pihoa ehdokkaaksi halunnut.

Kolmas poliittinen puolue vuoden sisällä ei ainakaan kerro minkäänlaisista kyvyistä pitkäjänteiseen työhön, jota politiikka on. Säälittävältä vaikuttaa IPU:n lipominen, kenties itsetunnon kanssa voi olla ongelmia.

• Vaskela

Tervetuloa.

Vähintään yksi menee meiltä lävitse, ankara työ on jo aloitettu ja talven aikana laitetaan 4 vaihde päälle, 5 on sitten varaa käyttää vielä enne vaaleja.

Jyrki Vaskela
      Itsenäisyyspuolueen Uudenmaan piiri ry:n puheenjohtaja.
      Vantaa
      http://www.saunalahti.fi/jvask

• Aune Mänttäri

Sinulla on Ipuun hyväksymiseksi perusasiat selvinä.
      Puolustat Suomen itsenäisyyttä, vastustamallsa Naton jäsenyyttä.

Mainitut periaatteesi kansakunnan itsenäisyys ja sotilaallinen liittoutumattomuus ovat IPUN perustavoitteet.
      IPUN EHDOKKAAN ON HYVÄKSYTTÄVÄ MUUN OHJELMAN LISÄKSI
      "Eduskuntaehdokkaamme on sitouduttava kannattamaan Suomen eroa EU:sta, vastustamaan Nato-jäsenyyttäja muita sotilas-liittoja sekä kannatettava kansanvallan lisäämistä. Ehdokkaan on myös sitouduttava p e r i a a t t e e s e e n, että jokainen ihminen on y h t ä a r v o k a s kansallisuudesta, etnisestä taustasta, uskonnosta tai s e k s u a l i s e s t a suuntautummisesta riippumatta"

Kun Sinä Jouko omaat yhteisen näkemyksen edellä esitettyihin IPUN eduskuntavaaiiehdokkailta vaadittuihin yhteisiin periaatteisiin ei IPUN ehdokkaalta edellytetä muuta kuin, että on kunnonihminen ja oikeasti pyrkii vaikuttamaan demokraattisesti laadittavien uusien lakien aikaansaamiseksi jotka turvaavat meidän kansakunnan menestyksen, ihmisoikeudet kaikille, luonnonvarojen uusjaon koko luomakunnassa. Minun mielestäni totuus ja oikeudenmukaisuus voisivat johtaa ihmiskunnan pysyvään maailmanrauhaan,
      tässä työssä ei kenenkään tulisi olia osaton eikä ketään tulisi jättääjä osattomaksi.

une.manttari@luukku.com
      Ipun hallituksenjäsen

• yhtä arvokkaita?

Käsityksesi Aune on joka tapauksessa väärä. Puolue on puolue ja sillä pitää olla ohjelma jota noudatetaan. Jos IPU puhuu itsenäisyydestä niin pitää myös toimia sillä periaatteella. Miten voivat nämä vieraan vallan alistukseen tyytyväiset uskovaiset toimia itsenäisesti? Itsenäisyyteen kuuluu oleellisesti menneiden sukupolvien kulttuurin ja työn kunnioittaminen ja vieraan vallan symbolien karsastaminen. Näistä on uskonnot erittäin oleellisia.
        Kalevala on suomalaisten pyhä kirja. Siinä kerrotaan suomalaisia satuja. Esimerkiksi siteet Natsi -Saksaan johtuivat Lutherista. Vähältä piti että sen takia menetimme itsenäisyyden. Uhri oli kova. 1994 menetimme lopullisesti itsenäisyyden samasta syystä. Eikö mene perille?

• sopii sinulle

IPU on pyrkinyt eroon uskonasioista. Ne eivät kuulu puolueen toimenkuvaan. Me toimimme Suomen talouden pelastamiseksi. Uskonasiat ovat kunkin ihmisen omia. Niistä syntyisi puolueelle vain ongelmia kun niitä ryhdytään levittämään puolueen tiloissa.

• Kunhan Kyselen

Onkohan tuo nyt ihan varma. Ovatko kaikki uskovaiset tai kaikki vaikka kaikki kristityt yhtälailla tervetulleita?

• varmasti
        Kunhan Kyselen kirjoitti:

Onkohan tuo nyt ihan varma. Ovatko kaikki uskovaiset tai kaikki vaikka kaikki kristityt yhtälailla tervetulleita?

IPUun on turha tulla julistamaan uskontoansa. Puolue ei ole mikään uskonnollinen järjestö vaan oikeaa politiikkaa harjoittava puolue. Tarkoitus on demokraattisin keinoin taata hyvinvoinnin jatkuminen taloudellisen laskun aikakautenakin. Toiminnan tulee perustua täydelliseen rehellisyyteen ja avoimuuteen. Muut puolueetha vain valehtelevat korruptionsa takia.

• muista tämä

IPUssa et puhu sanaakaan uskonasioista.

• yksilönvapaus

ei pidä paikkaansa väitteesi ettei ipussa saa puhua uskonasioistamm. puoluehallitukseen kuuluu ainakin viiteen uskomukseen kuuluvia henkilöitä.
        Ipussa on tosi solidääristä porukkaa...
        Jukkolalaiset vain ja ainoastaan pyrkivät mollaamaan ipulaisia, kun muuta "pahaa" eivät keksi
        niin kysyä sopii missä on rakkaus ?

• kysyn vaan
        yksilönvapaus kirjoitti:

ei pidä paikkaansa väitteesi ettei ipussa saa puhua uskonasioistamm. puoluehallitukseen kuuluu ainakin viiteen uskomukseen kuuluvia henkilöitä.
        Ipussa on tosi solidääristä porukkaa...
        Jukkolalaiset vain ja ainoastaan pyrkivät mollaamaan ipulaisia, kun muuta "pahaa" eivät keksi
        niin kysyä sopii missä on rakkaus ?

Ootte siis saksalaisten,ruotsalaisten ja venäläisten etuja ajavia kristittyjä. Miksi puhutte itsenäisyyden palauttamisesta kun puolustatte kuitenkin miehitystä? Ja uskotte satuihin. Varmaan vihaatte suomalaisia pakania eniten. Onko hallituksessa yhtään ateistia?

• kysyn vaan kirjoitti:

Ootte siis saksalaisten,ruotsalaisten ja venäläisten etuja ajavia kristittyjä. Miksi puhutte itsenäisyyden palauttamisesta kun puolustatte kuitenkin miehitystä? Ja uskotte satuihin. Varmaan vihaatte suomalaisia pakania eniten. Onko hallituksessa yhtään ateistia?

Ei tässä kukaan puolusta miehitystä, en minä ainakaan.
        Kristinusko kuuluu suomalaisuuteen kuin nenä päähän. Ateisteja on pieni vähemmistö.
        En minä vihaa pakanoita, mutta ei pakanoidenkaan tarvitse elvistellä voimakkaan kristillisen perinteen Suomessa.

Jouko Piho

• on tultu
        JoukoPiho kirjoitti:

Ei tässä kukaan puolusta miehitystä, en minä ainakaan.
        Kristinusko kuuluu suomalaisuuteen kuin nenä päähän. Ateisteja on pieni vähemmistö.
        En minä vihaa pakanoita, mutta ei pakanoidenkaan tarvitse elvistellä voimakkaan kristillisen perinteen Suomessa.

Jouko Piho

Pieni kirkkokansa luulee liikaa itsestään. Varsinaista itsenäisyystyötä kun ei ole mitään omaa mielipidettä eikä maailmankuvaa. Suomessakin suurin osa ihmisistä uskoo kehitysoppiin,miten se on pieni vähemmistö? Kovin sekavaa.

• njpwjnijjhgnpjur
        on tultu kirjoitti:

Pieni kirkkokansa luulee liikaa itsestään. Varsinaista itsenäisyystyötä kun ei ole mitään omaa mielipidettä eikä maailmankuvaa. Suomessakin suurin osa ihmisistä uskoo kehitysoppiin,miten se on pieni vähemmistö? Kovin sekavaa.

jotkut yrittää väkisin vääntää asioita vinoon ja IPUn rivejä rikki. Ihan lillukanvarsissa pyörii nämäkin jutut. IPUn pääagendaa ei ole koskaan ollut erilaisten maailmankuvien kanssa veivaaminen. Jos joku nyt viitsii tutustua edes alkeisiin IPUn tavoitteissa, niin EU-kysymyshän siellä on päällimmäisenä ja joka iikka tässä puolueessa on just samaa mieltä siitä asiasta. Sitten on pitkä lista muita tavoitteita, mutta puolue ei ole ikinä väittänytkään että joka asiasta olisi yksimielisyys tai edes pitäisi olla. Kristillisyys/ateismi on yksi juttu muiden joukossa, näistä asioista voidaan vapaasti keskustella hyvässä hengessä. Mutta ei niistä tarvitse mihinkään yhteiseen tulokseen tullakaan, koska IPUn pääagenda on muualla ja me erilaiset ihmiset olemme tarkoituksella liittyneet yhteen sitä asiaa hoitamaan.

Kristillinen perinne ja kulttuuri on kylläkin tosiasia Suomessa kansan enemmistön kohdalla, tosin varsinainen usko on useimmilla hyvinkin taka-alalla, mutta monilla jossain siellä kuitenkin. Ainakin lainsäädäntö tukeutuu löyhästi ns. kristillisiin arvoihin, jotka kyllä ovat maallisestakin näkökulmasta usein järkeviä arvoja.

• niin helposti
        njpwjnijjhgnpjur kirjoitti:

jotkut yrittää väkisin vääntää asioita vinoon ja IPUn rivejä rikki. Ihan lillukanvarsissa pyörii nämäkin jutut. IPUn pääagendaa ei ole koskaan ollut erilaisten maailmankuvien kanssa veivaaminen. Jos joku nyt viitsii tutustua edes alkeisiin IPUn tavoitteissa, niin EU-kysymyshän siellä on päällimmäisenä ja joka iikka tässä puolueessa on just samaa mieltä siitä asiasta. Sitten on pitkä lista muita tavoitteita, mutta puolue ei ole ikinä väittänytkään että joka asiasta olisi yksimielisyys tai edes pitäisi olla. Kristillisyys/ateismi on yksi juttu muiden joukossa, näistä asioista voidaan vapaasti keskustella hyvässä hengessä. Mutta ei niistä tarvitse mihinkään yhteiseen tulokseen tullakaan, koska IPUn pääagenda on muualla ja me erilaiset ihmiset olemme tarkoituksella liittyneet yhteen sitä asiaa hoitamaan.

Kristillinen perinne ja kulttuuri on kylläkin tosiasia Suomessa kansan enemmistön kohdalla, tosin varsinainen usko on useimmilla hyvinkin taka-alalla, mutta monilla jossain siellä kuitenkin. Ainakin lainsäädäntö tukeutuu löyhästi ns. kristillisiin arvoihin, jotka kyllä ovat maallisestakin näkökulmasta usein järkeviä arvoja.

Kun puolue alkaa toimia uskonlahkon tapaan niin se ei vedä kannattajia. Tämä on aina ollut IPUn ongelma jota nyt uudelleen vahvistetaan. Ei siksi ihme ettei kannatusta tule sen enempää kuin mitä näitä lahkolaisia on.
        On vähintään huvittavaa elvistellä kristillisillä arvoilla kun koko kansa tietää niiden totuuden. Muissa puolueissakin käytetään tätä vedätystä petkutusten toteuttamisiin. Koko valtakunnan rikollisuus lepää tämän arvon varassa. Turha luulla uskovaisten että ovat viisaampia ja moraaliasempia kuin muut. Tämä keskustelun aihe on tottakai turhaa ja niin kauan kuin uskoanne tuotte politiikan keskustelun lomaan. Uskonto on yksityisasia. Sitä ei pidä julistaa eikä sillä pidä häntäänsä nostaa. Siihen se on onnettoman huono väline.

• niin helposti kirjoitti:

Kun puolue alkaa toimia uskonlahkon tapaan niin se ei vedä kannattajia. Tämä on aina ollut IPUn ongelma jota nyt uudelleen vahvistetaan. Ei siksi ihme ettei kannatusta tule sen enempää kuin mitä näitä lahkolaisia on.
        On vähintään huvittavaa elvistellä kristillisillä arvoilla kun koko kansa tietää niiden totuuden. Muissa puolueissakin käytetään tätä vedätystä petkutusten toteuttamisiin. Koko valtakunnan rikollisuus lepää tämän arvon varassa. Turha luulla uskovaisten että ovat viisaampia ja moraaliasempia kuin muut. Tämä keskustelun aihe on tottakai turhaa ja niin kauan kuin uskoanne tuotte politiikan keskustelun lomaan. Uskonto on yksityisasia. Sitä ei pidä julistaa eikä sillä pidä häntäänsä nostaa. Siihen se on onnettoman huono väline.

IPU ei toimi uskonlahkon mukaan. Väite on väärä.

Mitä tulee uskontoon, niin uskonto ei ole vain yksityisasia.
        Ei ole samantekevää, noudatetaanko itsenäisessä Suomessa kristillisiin arvoihin perustuvaa lainsäädäntöä vai esim. islamilaista sharia-lakia tai jopa kommunistiseen "moraalliin" perustuvaa toimintaohjetta, jossa kaikki on oikein, mikä edistää kommunismia.

Minä en kuitenkaan pidä uskonasioita esillä vaalikampanjassani. Myönnän kuitenkin, että uskonnollinen vakaumukseni vaikuttaa minun ajatusteni taustalla eli olen kristittynä mukana politiikassa.

Suomen itsenäisyyden takaisin saaminen on niin tärkeä asia, että sitä haluavien ihmisten ei tule sotkeentua riitelemään uskonkysymyksistä, jotka eivät ole vaaliteemoja. Sekä ateistit että kristityt voivat ajaa Suomen asiaa. Mutta vain jos pysytään pääasioissa eikä aleta syytellä eri tavalla uskovia turhan päiten.

Jouko Piho
        IPUn kansanedustajaehdokas

• jazzo1111

Nimesi kuulostaa sen verran tutulta, että olet varmaan tosiaan ollut pitkäänkin politiikassa mukana. Löytysikö sinulta vastaus kysymykseen johon kukaan täällä ei tunnu osaavan vastata: Miten puolueesta erotaan?? Kyse on Persuista. Ja vaikka laitankin kysymyksen tälle palstalle, ei se takoita, että "vittuilisin" persujen suuntaan. Ei ihme jos kukaan ei tajua keskustastakaan erota, jos siihen ei kukaan tunnu tietävän keinoa.^^ Hemmetin kornia...

• En ole ollut pitkään politiikassa mukana, vasta noin puolitoista vuotta.
        Mistä tahansa puolueesta voi erota lähettämällä puoluetoimistoon kirjeen,
        jossa ilmaisee halunsa erota puolueesta. Ilmoituksen voi varmaan tehdä myös sähköpostitse
        puoluetoimistoon.
        Ero voi onnistua puhelinilmoituksellakin, kuten minun kohdallani, kun erosin KD:sta
        sanomalla eroilmoitukseni puhelimessa piirin toiminanjohtajalle.

• jazzo1111
        JoukoPiho kirjoitti:

En ole ollut pitkään politiikassa mukana, vasta noin puolitoista vuotta.
        Mistä tahansa puolueesta voi erota lähettämällä puoluetoimistoon kirjeen,
        jossa ilmaisee halunsa erota puolueesta. Ilmoituksen voi varmaan tehdä myös sähköpostitse
        puoluetoimistoon.
        Ero voi onnistua puhelinilmoituksellakin, kuten minun kohdallani, kun erosin KD:sta
        sanomalla eroilmoitukseni puhelimessa piirin toiminanjohtajalle.

Ok.

Kiitoksia vastauksesta. Ja onnea jatkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6852
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4351
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      47
      3658
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3482
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3398
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      183
      3360
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2889
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2584
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      42
      2424
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13