Moniko astmaatikko tupakoi?

njoafenkl

Eli kysymys tulikin jo otsikossa. Jos tupakoit ja sairastat astmaa, huomaatko tupakoinnin haitat?

8

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiialahiialahei

Mutta mielestäni tupakoitsevat astmaatikot saisivat maksaa astmalääkkeensä suoraan omasta pussistaan. Tupakointi on jokaisen oma valinta, kärsikööt myös itse seuraukset.

• mies hki

=) en tosin käytä noita lääkkeitäkään kun flunssan aikana. kerran vaa joutunu sairaalas lepuuttaa puol päivää asian tiimoilta. ja aina yhtä mukavaa haistattaa pitkät niiden vinkumiselle tupakasta.

• ???????

Kenen muunkaan pussista niitä lääkkeitä maksetaan kuin omasta ? Minä en saa mitään lääkkeitä apteekista ilman rahaa.

• äölkäöläölkäölkäöläö
        ??????? kirjoitti:

Kenen muunkaan pussista niitä lääkkeitä maksetaan kuin omasta ? Minä en saa mitään lääkkeitä apteekista ilman rahaa.

Astmaatikothan saavat erityiskorvautuvuutta lääkkeisiinsä. Tupakoitsijat voitaisiin kyllä jättää ilman tuota erityskorvautuvuutta, kun itse vapaaehtoisesti pahentavat tilannettaan ja aiheuttavat yhteiskunnalle lisää terveyskuluja.

äölkäöläölkäölkäöläö kirjoitti:

Astmaatikothan saavat erityiskorvautuvuutta lääkkeisiinsä. Tupakoitsijat voitaisiin kyllä jättää ilman tuota erityskorvautuvuutta, kun itse vapaaehtoisesti pahentavat tilannettaan ja aiheuttavat yhteiskunnalle lisää terveyskuluja.

Astma ei välttämättä pahene tupakoinnista, minulla on astma ja en oikeastaan tarvitse kuin ventolinea, sitäkään en joka päivä, astma pahenee flunssassa ja minun astmani on työperäinen, eikä tupakointi pahenna oireita, kun olen väliin polttamatta eikä olo edes kolmessa kuukaudessa muutu paremmaksi.

• mustat keuhkot
        ******* kirjoitti:

Astma ei välttämättä pahene tupakoinnista, minulla on astma ja en oikeastaan tarvitse kuin ventolinea, sitäkään en joka päivä, astma pahenee flunssassa ja minun astmani on työperäinen, eikä tupakointi pahenna oireita, kun olen väliin polttamatta eikä olo edes kolmessa kuukaudessa muutu paremmaksi.

Tupakointi aiheuttaa muutoksia keuhkoihin podetpa astmaa tai et. Astma taas ei ole sellainen sairaus, joka olisi kaikilla samanlainen "paketti", pahenisi siitä tai tästä tasapuolisesti. Siksi helposti uskoo, että "minuunhan ei vaikuta mikään". Kolmessa kuukaudessa nyt ei vielä saa oikein mitän selville, mikä vaikuttaa koko loppuelämään. Tupakoinninn lopetttamisen teho on ilman muuta paras. Silti voit potea vaikeaakin astmaa tai vihtelevaa. Kortisonia kuluu jne, sitä ei etukäteen tiedä.

Lopettamalla tupakoinnin on ainakin tehnyt itse parhaansa keuhkojensa hyväksi. Niitä tarvitsee vielä vanhanakin.

• tupaka...

mutta lopettanut, kun yskä ja lima alkoi lisääntyä ja ns. kohtauslääkettä kului enemmän. Pääkin vielä kipeä aamuisin kaupanpäälle. Viisastuin, kertaheitolla lopetin.

Hyi teille muille vaatteita myöten pahanhajuisille ihmisille, jotka vielä tupakoitte ja aiheutatte hajuallergikoille oireita.

• älykysymyskö?

Ei vieläkäään ole ilmaantuntu henkilöä, joka osais laskea, kuinka moni tupakoi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5614
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4960
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2864
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1622
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1539
    Aihe