Gradun pituus

Jeee234

Teen sovelletun matikan gradua. Vaikuttaa aika vahvasti, että saan kaiken tarpeellisen sanottua 40 sivussa. Onko se liian vähän mielestänne? Valitettavasti meillä ei ole mitään gradupiiriä tai vastaavaa, jossa voisi kysellä. Sivuja saisin nopeasti lisää noin 20 tarpeen vaatiessa, mutta en usko, että se parantaisi graduni laatua.

Asia on suurelta osin hyvinkin painavaa, yhden sivun lukemiseen saattaa kulua useita tunteja.

7

1161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • an englishman

Mä olen käsittänyt niin, etteivät matikan gradut ole välttämättä sivumääräisesti pitkiä. Olenpa joskus nähnyt matikan väikkärin, joka taisi olla hilkun verran päälle 70 sivuinen.

Itse kirjoitin humanistina päälle 100 sivuisen gradun, mutta nämähän tosiaan ovat varsin alakohtaisia asioita.

• Silkkaa loruilua

Kyllä 70-sivuinen matematiikan väikkäri on jo loruilua. Lyhimmät lienevät 10-15 sivua.

• xyzqwerty

Koska kyse on matikasta, ei toi 40 sivua välttämättä liian vähän ole.
      Etenkin jos se 40 sivua on täyttä asiaa tiiviissä muodossa.

Käy tutustumassa muiden tekemiin graduihin matikasta ja yritä suhteuttaa siihen...

• yökyöpeli123456

Itse olen huomannut sen että eri aineiden gradujen pituuksissa on paljonkin eroa. Humanisti puolella tiedän useammankin henkilön jolla gradu on ollut sen 100-120 sivua pitkä, omalla kaupallisella puolella se gradujen keskiverto pituus on ollut 70-90 välillä ja tyttöystävän matematiikan gradu taisi olla jotain hieman alle 50 sivua ja melko hyvin arvosanankin hän siitä sai.

• Stu Pidass

Tähän on olemassa vain yksi neuvo: KYSY OMASTA TIEDEKUNNASTASI!!!!

• Jeee234

Ainakin oma ohjaajani arvostaa, että ottaa itse asioista selvää (tällä on vaikutusta arvosanaan). Tunnen muutenkin suunnilleen tyypit tiedekunnastani, ja toki kysyisin heiltä, jos näkisin sen parhaaksi.

Teen "yksin" gradua eli en ehdi käydä missään yliopistolla muitten opiskelijoiden kanssa vaihtamassa kuulumisia, joten välillä on muutenkin kiva kirjoittaa tänne, vaikka asia ei olisi niin korkealentoista.

T: aloittaja

• Kirjastosta
        Jeee234 kirjoitti:

Ainakin oma ohjaajani arvostaa, että ottaa itse asioista selvää (tällä on vaikutusta arvosanaan). Tunnen muutenkin suunnilleen tyypit tiedekunnastani, ja toki kysyisin heiltä, jos näkisin sen parhaaksi.

Teen "yksin" gradua eli en ehdi käydä missään yliopistolla muitten opiskelijoiden kanssa vaihtamassa kuulumisia, joten välillä on muutenkin kiva kirjoittaa tänne, vaikka asia ei olisi niin korkealentoista.

T: aloittaja

No kai sinä nyt edes yhtenä päivänä ehdit siellä koulun kirjastossa käydä, vaikka lauantaina?

Käyt siellä ja menet sinne oman aineesi graduhyllyyn ja katsot vähän sitä gradujen paksuutta ja muutamasta ohuesta ja keskiverrosta katsot sen tarkan sivunumeron ja teet sitten sen oman päätöksen siitä kuinka paljon niitä sivuja oikein tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16