Itsellä on -88 mazda B2200 lava-auto. Moottorina siinä on 2,2 litrainen vaparidiiseli. '
Olen kuullut sellaisia huhuja että gen1 pajeroissa olisi mazdan vaihteistoon sopivia moottoreita.
Onko kenelläkään tietoa että mitkä mitsun moottorit sopivat mazdaani? ja mitä kaikkea pitää
ottaa huomioon moottorin vaihdossa?
Hieman kutkuttaisi saada pajeron 2,5 tdic mazdan nokalle...
Mazda B2200 ja pajeron moottori?
3
2004
Vastaukset
- vaihda!
Kun autolla/autolla on ikää reilut 20 vuotta ei siihen kannata ainakaan e laittaa,mutta jos ilman saat moottorin jostain ja itse sen paikalle virittelet,etkä omaa työtäsi arvosta yhtään on homma siinätapauksessa ok.
Viimeviikolla muuten tuli uutinen jossa Suomi oli ottanut sitten ykkössijan EU:n vanhimman autokannan
maana.Ohi meni siis viimeinenkin Eu maa eli Kreikka,lieneekö Kreikan kansalaiset apupaketista saaneet osansa
kun autokantakin on uudistumassa.Viimeinen avustavamme valtio Irlanti (500 miljoonaa euroa)on autokannan osalta valioluokassa,nähtäväksi jää ottaako kärkisijan avustuspaketin jälkeen,veikkaan että ottaa.- Masa-matti
Onhan se aika iäkäs auto, mutta muuten hyvässä kunnossa. Ja sitäpaitsi tykkään näperrellä tuontyylisten
juttujen parissa. Mitenkään rahallisesti kannattavaa moottorinvaihto ei varmaan ole, mutta harrastuksen/terapian piikkiin se menee.
Eipäs sekoiteta tähän aiheeseen nyt mitää politiikkaa ja eu potaskaa. Tärkeämpää olisi saada tietää että
mikä moottori sopii mazdavanhukseen.
- Josef K
Saattaapa hyvinkin sopia. Mazda B2600 (neliveto-bertta) oli Mitsun bensakoneella. Samaa moottoriahan (2,6 L 12-venttiilinen) on juurikin käytetty Bensa-Pätkä-Pajerossa - jossa taas on sama (yhtä huono...) vaihteisto, kuin muissakin tuon ajan (86-92) 1-gen Pajattimissa. Eli, Mitsun ja Mazdan kytkinkopan laipat ovat ilmeisesti samanlaiset. Taisipa olla jopa niin, että koko vaihteisto on molemmissa kotoisin samalta tehtaalta (=Aisin), ei kuitenkaan sama tyyppi. Korvakot ja muut, kuten pakoputken lähdöt ovat sitten asia erikseen ja vaativat varmasti oman värkkäämisensä. Uudemmat Pajerot (Super-Select-kauden alusta, noin 1994) ovat luultavasti sitten omanlaisiaan, tästä ei kokemusta. Tehojen kasvaessa kytkin tapaa kasvaa halkaisijaltaan suuremmaksi, siten siis suurempi liitoslaipan kokokin on mahdollinen. Yleisesti ottaen, moottorin-vaihteiston laipat ovat jo kauan olleet standardisoituja (ikivanhat SAE 3 ja 4, jostain nelikymmenluvun sotaisasta menneisyydestä; US Army vaihtokelpoisuusvaatimukset!). Nykyinen alan standardi on SAE J617. Näitä standardeja on Japanissakin aina luettu hyvin, hyvin, hyvin tarkkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224644- 203785
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082474- 272201
- 342054
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371858
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191517- 121391