Biologisen äitiyden ja sukulaisuus-suhteen kumoaminen.

Tarpeekseen saanut!!

olen 22 vuotias nainen ja olen kyllästynyt nimittelyyn, ihmis-arvoni nujertamiseen, perättömien puhumiseen selkäni takana ja henkiseen väkivaltaan kokonaisuudessaan. Niin kauan kun jaksan muistaa, on äitini ollut kasvattajana/ihmisenä/olentona täysi hirviö.
Yksityiskohtiin sen paremmin menemättä, tarvitsen neuvoa ja tietoa, että onko mahdollista laatia lain näkökulmasta sellaista paperia, joka kumoaisi sukulaisuus-suhteeni ja velvollisuuteni ko. synnyttäjään, ja jos näin on, pitääkö se laatia lakimiesten kanssa ja paljonko prosessi maksaa?

99

8429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttppii

Ei.
      Mutta ei sinulla mitään velvollisuuksia ole täysi-ikäisenä vanhempiasi kohtaan.
      Vaihda sukunimeä ja paikkakuntaa, poista vanhempasi osoiteluettelostasi, ota salainen puhelinnumero ja esto osoitetietojärjestelmään, ja se on siinä.

• Tarpeekseen saanut

Onko täysin varmaa ettei mitään pykäliä ko.aiheesta ole olemassa?

• 22
        Tarpeekseen saanut kirjoitti:

Missään kohtaa Suomen laista ei ole mitään pykälää joka mahdollistaisi ihmisen "eroamaan" perheestään. Tätä ei ole olemassa siksi, että sille ei ole mitään tarvetta.

"kumoaisi sukulaisuus-suhteeni ja velvollisuuteni"

Mistä velvollisuuksista puhut? Ei sinulla ole yhtään mitään lain määräämiä velvollisuuksia äitiäsi kohtaan, joten ei niitä tarvitse mitenkään kumotakaan. Esim. kun äitisi kuolee, ei sinun tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa jos et halua; kyllä sossu hoitaa hänet hautaan jos ei muita sukulaisia ole

Edellinen kirjoittaja jo antoi hyvät neuvot miten käytännössä toimit.

• Tarpeekseen saanut
        22 kirjoitti:

Missään kohtaa Suomen laista ei ole mitään pykälää joka mahdollistaisi ihmisen "eroamaan" perheestään. Tätä ei ole olemassa siksi, että sille ei ole mitään tarvetta.

"kumoaisi sukulaisuus-suhteeni ja velvollisuuteni"

Mistä velvollisuuksista puhut? Ei sinulla ole yhtään mitään lain määräämiä velvollisuuksia äitiäsi kohtaan, joten ei niitä tarvitse mitenkään kumotakaan. Esim. kun äitisi kuolee, ei sinun tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa jos et halua; kyllä sossu hoitaa hänet hautaan jos ei muita sukulaisia ole

Edellinen kirjoittaja jo antoi hyvät neuvot miten käytännössä toimit.

lähinnä se, kun siitä tulee niin seniili ettei se pysty huolehtimaan itsestään, en aijo hoitaa sitä enkä myöskään maksaa minkäänlaisia vanhainkodin laskuja. kukaan ei pääsisi syyttämään mua heitteillejätöstä tai vaatimaan mua tekemään mitään sen hyväksi..

• xxxxxxxzzzzzzzzzzzzz

lähinnä se, kun siitä tulee niin seniili ettei se pysty huolehtimaan itsestään, en aijo hoitaa sitä enkä myöskään maksaa minkäänlaisia vanhainkodin laskuja. kukaan ei pääsisi syyttämään mua heitteillejätöstä tai vaatimaan mua tekemään mitään sen hyväksi..

No kukaan ei vaadi sinua maksamaan laskuja tai hoitamaan. Suomen lakien mukaan jokainen vastaa itse elatuksestaan (alaikäisiä lapsia ja aviopuolisoa pitää elättää lain mukaan, lapsen ei koskaan tarvitse elättää vanhempiaan). Joten ota ihan rauhallisesti.

• 22

Ei Suomessa ole lapsilla mitään lain määräämää velvollisuutta huolehtia vanhemmistaan. Ei ole olemassa käsitettä "vanhemman heitteillejättö".

Älä turhaan stressaa asioista joita ei tule koskaan tapahtumaan.

• olet mitä olet
        22 kirjoitti:

Ei Suomessa ole lapsilla mitään lain määräämää velvollisuutta huolehtia vanhemmistaan. Ei ole olemassa käsitettä "vanhemman heitteillejättö".

Älä turhaan stressaa asioista joita ei tule koskaan tapahtumaan.

Äitisi ja Isäsi lapsi ja siihen et voi vaikuttaa mitenkään.Tuo tieto seuraa vielä haudankin jälkeen jos vaikka joku lapsistasi haluaa tutkia sukujuuriaan eli ei häviä papereista eikä arkistoista ikinä.

• olletikin

Säestän ttppiitä.

Suomessa ei ole varsinaisesti käytössä "emancipation" -systeemiä, jolla alaikäinen voi irtautua vanhempiensa huollosta. Sitä paitsi olet jo täysi-ikäinen.

Vaihda sukunimesi, se maksaa muistaakseni 90 euroa maistraatissa. Käytössä olemattomia nimiä saa ottaa vapaasti, muita koskee nimisäännöt.

Itse olen katkaissut välini äitiini ja olen kertonut kaikille, että hän on kuollut.

• ainakin.
        olet mitä olet kirjoitti:

Äitisi ja Isäsi lapsi ja siihen et voi vaikuttaa mitenkään.Tuo tieto seuraa vielä haudankin jälkeen jos vaikka joku lapsistasi haluaa tutkia sukujuuriaan eli ei häviä papereista eikä arkistoista ikinä.

On mahdotonta kumota sukulaisuhteet. Monelle sukujuuriaan selvittävälle onkin tullut vastaan järkytyksenä se,ettei suvusta löytynytkään kreivejä eikä prinsessoja,vaan laitapuolen kulkijoita ja muita rötöstelijöitä.

• tiinaliinaniina

perunkirjoituksen joutuu tekemään lähinsukulainen esim äidin kuoltua tytär jos miestä ei ole. Tämän laki määrää, eli ei sitä ihan irti pääse sukulaissuhteesta.

• Itse kokenut
        tiinaliinaniina kirjoitti:

perunkirjoituksen joutuu tekemään lähinsukulainen esim äidin kuoltua tytär jos miestä ei ole. Tämän laki määrää, eli ei sitä ihan irti pääse sukulaissuhteesta.

höpö höpö, ei oma lapsi mitään perunkirjoituksia joudu tekemään. Sitä varten pitää olla ulkopuolinen pesäselvittäjä ja pesänjakaja. Ja lapsen ei tarvitse millään lailla ottaa kantaa omien vanhepiensa perunkirjoitukseen jos eivät halua. Eivät tarvitse edes vastata pesänselvittäjän läsnäolopyyntöihin. Jos ei mene paikalle ei myöskään ole osallisena koko perintöön eikä varsinkaan velkoja, Suomessa ei peritä velkoija, kieltäytyy vain ottamasta vastaan perintö. Vaikka vanhemmilla ei olisi centtiäkään rahaa niin lapset eivät joudu osallistumaan edes hautajaiskustannuksiin jos eivät itse halua.

• ............
        Itse kokenut kirjoitti:

höpö höpö, ei oma lapsi mitään perunkirjoituksia joudu tekemään. Sitä varten pitää olla ulkopuolinen pesäselvittäjä ja pesänjakaja. Ja lapsen ei tarvitse millään lailla ottaa kantaa omien vanhepiensa perunkirjoitukseen jos eivät halua. Eivät tarvitse edes vastata pesänselvittäjän läsnäolopyyntöihin. Jos ei mene paikalle ei myöskään ole osallisena koko perintöön eikä varsinkaan velkoja, Suomessa ei peritä velkoija, kieltäytyy vain ottamasta vastaan perintö. Vaikka vanhemmilla ei olisi centtiäkään rahaa niin lapset eivät joudu osallistumaan edes hautajaiskustannuksiin jos eivät itse halua.

"Jos ei mene paikalle ei myöskään ole osallisena koko perintöön "

Tämä kohta ei pidä paikkaansa. Läsnäolo ei ole mitenkään pakollista, eikä poissaolosta ole mitään haitallisia seuraamuksia.

• pistäkää paremmaksi
        olet mitä olet kirjoitti:

Koskaan. Kaverillani oli samanlaiset hullut vanhemmat, melko varakkaita tosin, ahneita nosukkaita olivat. Poikein olisi pitänyt toteuuttaa kaikki vanhempien toiveet jne. Kun viimein kuoli viiomeksi se äiti. Lapsuuden ja nuoruuden aikana pojat olivat paljon vierainamme köyhässä kodissamme
        Kaveri veljensä kanssa sano juristille, hautauta sen ämmän ruumis ja palkkaa kantajat, kutsututa koko kaupungin viistopäät ja holistit syömään ja juomaan. Meitä ei niissä kemuissa näy. Vaivaset 50 000 € saatiin maahanpaniaisiin tärvättyä.
        Perinnöt vaivaiset ½ miljoonaa € pojat lahjoitti hullujenn hoitoon MTT liitolle.

Ettei heidän tarvinnu olla missään kiitollisuuden velassa sadisteille, ahneille, häikäilemättömille, autoritäärisille vanhemmille. Joille ihmisarvó ja inhimillisyys on täysin vieraita asioita.

• sdfghjk,kmjnhbgvvbn
        pistäkää paremmaksi kirjoitti:

Koskaan. Kaverillani oli samanlaiset hullut vanhemmat, melko varakkaita tosin, ahneita nosukkaita olivat. Poikein olisi pitänyt toteuuttaa kaikki vanhempien toiveet jne. Kun viimein kuoli viiomeksi se äiti. Lapsuuden ja nuoruuden aikana pojat olivat paljon vierainamme köyhässä kodissamme
        Kaveri veljensä kanssa sano juristille, hautauta sen ämmän ruumis ja palkkaa kantajat, kutsututa koko kaupungin viistopäät ja holistit syömään ja juomaan. Meitä ei niissä kemuissa näy. Vaivaset 50 000 € saatiin maahanpaniaisiin tärvättyä.
        Perinnöt vaivaiset ½ miljoonaa € pojat lahjoitti hullujenn hoitoon MTT liitolle.

Ettei heidän tarvinnu olla missään kiitollisuuden velassa sadisteille, ahneille, häikäilemättömille, autoritäärisille vanhemmille. Joille ihmisarvó ja inhimillisyys on täysin vieraita asioita.

Oli humanistinen kirjoitus. Melkoinen peto taidat olla.

• sdfghjkjmhgvcvbnm,
        Itse kokenut kirjoitti:

Eiköhän näille nilkeille kuitenkin raha kelpaa.

• Itse kokenut
        ............ kirjoitti:

"Jos ei mene paikalle ei myöskään ole osallisena koko perintöön "

Tämä kohta ei pidä paikkaansa. Läsnäolo ei ole mitenkään pakollista, eikä poissaolosta ole mitään haitallisia seuraamuksia.

Ja taas höpö höpö, äitini kuollessa ilmoitin että en tule perunkirjoituksiin, perunkirjoittaja ilmoitti että et silloin myöskään peri mitään. Sopi minulle, äitini perintöni menikin sitten suoraan minun lapsille, ei tarvinnut maksaa perintöveroja moneen kertaan. Tämä on omakohtaista kokemusta. Sinä puhut siitä kun vainaja on jättänyt testamentin jossa olet mahdollisesti perillisenä. Tällöin perunkirjoittaja etsii testamentissa mainitut perillisesti jos eivät olet paikalla. Että sellaista.

• Samaa kokenut

Käytäntö on, että vanhainkodin asiakkaan 1/3 tuloista pitää jättää asiakkaan vaate ym. kustannuksiin. Loppu menee hoitoon. Jos varaton/tuloton, niin valtio maksaa. Ei koske siis millään tavalla sukulaisia. Tietysti kysyvät, että kuinka osallistut hoitoon!!!
        Sinuna tekisin ensimmäisenä lähestymiskiellon äidillesi ja puh. numeron vaihto on paikallaan. Ota sitten salainen numero.

• Mukavat vanhemmat
        Itse kokenut kirjoitti:

On pieni vaara olemassa että lapset joutuu vastaamaan vanhemoinsa veloista näiden kuoltua.
        Jos pesässä on velkaa eikä pesää haeta asianmukaisesti selvitystilaan, niin silloin jossain tilanteessa velka siiryy perikunnan maksettavaksi.
        Jos pesä hoidetaan asianmukaisesti tätä varaa ei ole.
        Siksi asinsa osaavan ulkopuolisen pesän selvittäjän kannattaa antaa hoitaa asia. Näin vältytään myös paremmin jälkipuheilta perillisten kesken.

• -
        pistäkää paremmaksi kirjoitti:

Jyrki Katainen esittelee "uuden maailmanjärjestyksen" eduskunnan täysistunnossa 1/12/2010
        http://www.youtube.com/watch?v=BuVgVFGOW-g

Täysistuntojen puheenvuorot: Markku Uusipaavalniemi (PS) ke 1.12.2010
        Valtioneuvoston tiedonanto Irlannille annettavaa lainoitusta varten Euroopan rahoitusvakausvälineen varainhankinnalle myönnettävästä valtiontakauksesta. Ainoa käsittely.
        http://areena.yle.fi/video/1495083

Professori Erkki Aurejärvi - Turhaan etsit oikeutta oikeudesta
        http://www.youtube.com/watch?v=3JBvztl-9Gg&feature=player_embedded

• husvantei
        sdfghjk,kmjnhbgvvbn kirjoitti:

Tuttua tekstiä... Ei kai vai kirjoittaja ole...

Jokainen vanhempi yrittää kasvattaa lapsensa parhaalla mahdollisella, onnistuen tai ei. Ja perheessä voi olla täysin erilaisia lapsia. Ja kun yrität sille toisellekin laittaa raameja, saat luultavasti tällaista palkkaa.

Lapset eivät voi valita vanhempiaan. Psykologit sanovat, että asiat kannattaa sopia aikaisemmin ennenkuin on liian myöhäistä.

En usko, että se äitikään, jos se en ole minä, ei ole aivan pahimmasta päästä.

Joten jätähän se tuo p... jauhaminen ja äkkiä.

• karmanherra

Kysymys on karmavelasta ja vaarana on että se entisestään kasvaa.

• 00098
        sdfghjk,kmjnhbgvvbn kirjoitti:

Kuolema ei tee ihmisestä yhtään parempaa. Vanhemmuuskin tulee ansaita ei sitä haukkumalla, uhkailemalla, kiristämällä ja lahjomalla saa.

• tiinaliinamiina
        Mukavat vanhemmat kirjoitti:

On pieni vaara olemassa että lapset joutuu vastaamaan vanhemoinsa veloista näiden kuoltua.
        Jos pesässä on velkaa eikä pesää haeta asianmukaisesti selvitystilaan, niin silloin jossain tilanteessa velka siiryy perikunnan maksettavaksi.
        Jos pesä hoidetaan asianmukaisesti tätä varaa ei ole.
        Siksi asinsa osaavan ulkopuolisen pesän selvittäjän kannattaa antaa hoitaa asia. Näin vältytään myös paremmin jälkipuheilta perillisten kesken.

Tämä juuri osoittaa alkuperäiselle kirjoittajalle että velvoitteita tai ongelmia tai asioiden hoitamista on sukulaissuhteesta, irti ei pääse. Pesän selvittäjä voidaan määrätä mutta lähin sukulainen siihenkin sotkeutuu.

• Tapsa223

Suomi24:lle propsit; Ootte löytäneet nasevan kuvan.

• ..................

Tiedän tapauksen jolloin äiti teki täysi-ikäiselle lapselleen lähestymiskiellon. Eivät ole väleissä. Kyseinen äiti ei tiedä lapsensa osoitetta tai lasten lastensa sukupuolta. Helppoa siis.

• Joo näinhän se

Se että ei tiedä osoitetta on jo melko saamatonta. Ja tuossa tapauksessa äiti taisi olla patalaiska. Taisi lapsi tehdä osoitteen salaiseksi ja puhelinnumerot salaisiksi. Sellaista sattuu

• dfghjkjhgvb,.
        Joo näinhän se kirjoitti:

Se että ei tiedä osoitetta on jo melko saamatonta. Ja tuossa tapauksessa äiti taisi olla patalaiska. Taisi lapsi tehdä osoitteen salaiseksi ja puhelinnumerot salaisiksi. Sellaista sattuu

Mitä se sillä osoitteella tekee, kun ei halua nähdä?

• Samoin tehnyt!

Ei sukunimeäkään ole pakko vaihtaa. Ei se mihinkään vaikuta.
      Kaikki edelliset vastaajat ovat antaneet sinulle oikeita neuvoja. Siitä vaan tiedot umpeen ja sillä siisti.

• lailailai

Jos äitisi on ollut ihan oikea hirviö ja onnistunut oikeasti sanallisella väkivallalla sinulle saamaan psyykkisesti huonoa oloa aikaan niin mahdollista on jopa perheen sisäinen lähestymiskielto, se on eka mikä mulle tulee mieleen.. Sen lisäks et voi vaihtaa nimee etc. mut onhan se sinänsä aika vituttavaa paskaa. Mene oikeustalolle juttelee.

• 16 + 12 = 28

No ei perheen sisäistä lähestymiskieltoa saa kuin FYYSISEN väkivallan uhan vuoksi, ja silloinkin ihmisten on asuttava alunperin samassa asunnossa. Kun perheen sisäisen lähärin pointti on just siinä, että se väkivaltainen inehmo kelkotaan pois sieltä yhteisestä kodista. Jos alkuperäinen kysyjä ei ole missään tekemisissä äitinsä kanssa eikä äitikään hänen kanssaan, niin ei asiassa ole mitään perusteita lähestymiskiellolle.

• ohoh...

on lapsellinen ajatusmaailma =) Oletkohan ajatellut asiaa vain oman hyvinvointisi kannalta, aika itsekäs ajattelutapa. Jos Äidilläsi olisi jonkinlainen psyykkinen /fyysinen sairaus jättäisitkö Äitisi muiden armoille vain jotta oma elämäsi helpottuisi ? Tosin on aivan hyväksyttävää ottaa apua vastaan jollei itse jaksa mutta "lakisääteinen biologisen Äitiyden kumoaminen" kuullostaa lähinnä naurettavalta. Makkaralla on aina kaksi päätä, jospa keskustelu välillänne auttaisi =)

• en ole hoitaja

Minä tunnen ihmisiä joiden äidit ovat mahdottomia, yksi usutti poliisit lapsensa kimppuun, oli kuulemma huumeita myynyt ja siitä saanut rahaa, joo velka-autolla ajoi ja vuokralla asui. Pitäisikö sellaiseen pitää yhteyttä ja ymmärtää että se on psyykkisesti sairas ? Ei todellakaan psykopaatit kuuluu laitoshoitoon, ei lasten pidä ymmärtää ja polttaa itseään loppuun hullun kanssa, vaikka olisi jo aikuinenkin.

Eli aloittajalle, katkaise välit kokonaan, eli katoa, poliisit ei ilmoita olinpaikkaasi äidillesi jos et halua. Kännyköihin saa estotoiminnon, ettei esim. äitisi voi sinulle soittaa vaan tuuttaa aina varattua sille.

• ->"en ole hoitaja"
        en ole hoitaja kirjoitti:

Minä tunnen ihmisiä joiden äidit ovat mahdottomia, yksi usutti poliisit lapsensa kimppuun, oli kuulemma huumeita myynyt ja siitä saanut rahaa, joo velka-autolla ajoi ja vuokralla asui. Pitäisikö sellaiseen pitää yhteyttä ja ymmärtää että se on psyykkisesti sairas ? Ei todellakaan psykopaatit kuuluu laitoshoitoon, ei lasten pidä ymmärtää ja polttaa itseään loppuun hullun kanssa, vaikka olisi jo aikuinenkin.

Eli aloittajalle, katkaise välit kokonaan, eli katoa, poliisit ei ilmoita olinpaikkaasi äidillesi jos et halua. Kännyköihin saa estotoiminnon, ettei esim. äitisi voi sinulle soittaa vaan tuuttaa aina varattua sille.

Tosi hirveä äiti. Oikeen velka-autolla ajoi ja vuokralla asui! Aivan pohjasakkaa... ja vielä pisti poliisit huumekauppiaan kimppuun. Vasikkakin siis!

• eiiiiii
        ->"en ole hoitaja" kirjoitti:

Tosi hirveä äiti. Oikeen velka-autolla ajoi ja vuokralla asui! Aivan pohjasakkaa... ja vielä pisti poliisit huumekauppiaan kimppuun. Vasikkakin siis!

ARGH, myöhäinen vastaus. Ärsytti jostain syystä niin paljon, että pitää rautalangasta vääntää;
        LAPSI (epäilty huumekauppias) ajaa velka-autolla ja asuu vuokralla. Ei siis ÄITI!

• mk

muutat toiseen asuntoon niin älä kerro sitä kenellekkään joka voisi kertoa sen äidillesi ja maistraattiin ilmoitus että osoite salaiseksi niin saat olla rauhassa. Muutama vuosi sitten yksi äiti yritti julistaa tyttärensä kuolleen kun ei ollut saanut siihen tämänkaltaisen homman takia 7 vuoteen yhteyttä niin nainen ilmoitti että hengissa ollaan mutta hänen olinpaikkaansa ei saa ilmoittaa hänen äidilleen.

• vanhemmaton

Itse katkaisin välit ja yhteydenpidon vanhempiini yli 7 vuotta sitten enkä ole katunut kertaakaan päätöstäni! Suosittelen samaa kaikille joilla vanhemmat eivät ole vanhemmuuden arvoisia. Päätökseni jälkeen oloni kohentui huomattavasti kun henkinen stressi loppui ja pystyin alkaa elämään sellaista elämää missä ei ole enää vanhempien taholta valehtelua, manipulointia, syyllistämistä, haukkumista, vähättelyä, henkistä alistamista ja riidankylvämistä. Miksi rypeä paskassa kun sieltä voi myös nousta pois?

Minulle on aivan sama mitä vanhemmilleni tapahtuu, en sekaannu heidän elämiinsä ja pidän huolen etteivät hekään minun. Aivan sama myös missä asuvat ja elävät tai elävätkö ollenkaan, ei liikuta minua.

• vanhemmaton kirjoitti:

Itse katkaisin välit ja yhteydenpidon vanhempiini yli 7 vuotta sitten enkä ole katunut kertaakaan päätöstäni! Suosittelen samaa kaikille joilla vanhemmat eivät ole vanhemmuuden arvoisia. Päätökseni jälkeen oloni kohentui huomattavasti kun henkinen stressi loppui ja pystyin alkaa elämään sellaista elämää missä ei ole enää vanhempien taholta valehtelua, manipulointia, syyllistämistä, haukkumista, vähättelyä, henkistä alistamista ja riidankylvämistä. Miksi rypeä paskassa kun sieltä voi myös nousta pois?

Minulle on aivan sama mitä vanhemmilleni tapahtuu, en sekaannu heidän elämiinsä ja pidän huolen etteivät hekään minun. Aivan sama myös missä asuvat ja elävät tai elävätkö ollenkaan, ei liikuta minua.

Itsellä oli loistovanhemmat, parasta melkein
        mitä olen ikinä saanut.

Toisaalta päätöksesi on selkeä ja ymmärrettävä - ja
        hyvä, että OMA henkinen hyvinvointisi on lisääntynyt.

Erot, eroamiset ja luopumiset yleensä jostain huonosta
        suhteesta ja vaikka työpaikasta ovat vaikeita, mutta
        kyllä ne usein toimivat ja tekevät eroajalle pelkkää hyvää.

saisipa itekin tarvittaessa yhtä ryhtiä päätöksentekoon

• pökiatri
        vanhemmaton kirjoitti:

Itket katkerasti, kun he kuolevat. Sitten on myöhäistä katua. Vaikuttaa kovasti loppuelämääsi, kun selvittämättömät asiat pyörivät mielessä.

• päkäpäkäpäkä
        pökiatri kirjoitti:

Itket katkerasti, kun he kuolevat. Sitten on myöhäistä katua. Vaikuttaa kovasti loppuelämääsi, kun selvittämättömät asiat pyörivät mielessä.

Hohhoi mitä sinisilmäisyyttä.. Kuvitteletko tosissasi että asiat ovat aina niin yksinkertaisia? Ja mistä olet saanut päähäsi että kirjoittajalla on "selvittämättömiä asioita"?

• kumota tietenkään

, koska biologia asuu geeneissä etkä sä saa puolta geeneistäsi pois millään konstilla. Ainakaan lääketieteen nykyisellä kehitysasteella.

Itse katkaisin välit äitiini jouluna 2004 ja hyvältä tuntuu nyt joulun lähestyessäkin! Omalla äidilläni on narsistinen persoonallisuushäiriö (hän itse on terve ja kaikki muut sairaita jne jne, esimerkkejä liian monta tässä mainittavaksi). Saisitkohan sinä perspektiiviä elämääsi tästä kirjasta, joka ilmestyi keväällä suomeksi? Minua se auttoi

http://www.nemokustannus.fi/fi/kirjat.html?kirja=197

Jos kirjan edes esittelyteksti tuntuu tutulta, ei muuta kuin tervetuloa lueskelemaan näitä sivuja
      http://www.narsistienuhrit.info/vertaistukifoorumi.html

persoonallisuushäiriöisten aikuisille lapsille on Helsingissä myös vertaistukiryhmä
      http://www.narsistienuhrit.info/vertaistuki_helsinki.html

itseäni on helpottanut tieto, etten ole yksin! ryhmässä kuulee tarinoita äideistä jos isistäkin, mutta niitä ei saa ulkopuolisille kertoa.

• 01938751365456876523

Voin kuvitella miten hyvältä tuntuu!

Tyttöystäväni äiti on myös narsisti. Hän onnistui rikkomaan kaksi avioliittoaan ja saattamaan lapsensa (myös tyttöystäväni) niin pahaan masennukseen että heistä suurin osa on ollu osastolla hoidossa. Pelkkää syyllistämistä, vähättelyä, aktiivista ärsyttämistä ja äidin nimikkeen väärinkäyttöä vielä nykyisinkin kun asumme muualla tyttöystäväni kanssa.

Koska olen itse niin henkisesti tasapainoinen mies *köhköh*, olen tietysti opetellut mitä nappeja täytyy painaa saadakseni narsistin raivon valtaan. Eniten kuitenkin toivoisin että koko ihminen poistuisi elämästämme.

• jos ei hyväl ni sit
        01938751365456876523 kirjoitti:

Voin kuvitella miten hyvältä tuntuu!

Tyttöystäväni äiti on myös narsisti. Hän onnistui rikkomaan kaksi avioliittoaan ja saattamaan lapsensa (myös tyttöystäväni) niin pahaan masennukseen että heistä suurin osa on ollu osastolla hoidossa. Pelkkää syyllistämistä, vähättelyä, aktiivista ärsyttämistä ja äidin nimikkeen väärinkäyttöä vielä nykyisinkin kun asumme muualla tyttöystäväni kanssa.

Koska olen itse niin henkisesti tasapainoinen mies *köhköh*, olen tietysti opetellut mitä nappeja täytyy painaa saadakseni narsistin raivon valtaan. Eniten kuitenkin toivoisin että koko ihminen poistuisi elämästämme.

heti ensimmäisessä vastauksessa kaikki mitä tarvit,siihen kaupan päälle tempaset vielä huolella pataan läksiäisiksi niin saat olla varmaankin ihan rauhassa.

ainakin mä sain olla koko ajan ko.tapahtuman jälkeen niin kauan kun häirikkö sukulaiseni elossa oli..

• hirttotuomio

rautakaupasta köyden hinnalla pääsee kaikesta eroon.

• kuukasvi

kaiken löydät edestäsi ,toivottavasti lapsesisi aikanaan kyselee tässä kuinka pääsisi sinusta eroon

• EWS
        kuukasvi kirjoitti:

kaiken löydät edestäsi ,toivottavasti lapsesisi aikanaan kyselee tässä kuinka pääsisi sinusta eroon

@kuukasvi
        Olisi mielenkiintoista kuulla logiikka viestisi takaa? Minkä ihmeen takia toivot että sulle täysin tuntematon ihminen epäonnistuu yhdessä mahdollisista tulevaisuuksistaan siten vielä että tämä epäonni ei pilaisi vain yhden vaan monen ihmisen elämän, oletko jotenkin sairas?

@Tarpeekseen saanut!!
        Voimia ja jaksamista sinne. Itse olen läheltä seurannut tilannetta jossa ihminen jonka lapsuuden ovat vanhempansa kiusaamalla, alistamalla ja nöyryyttämällä pilanneet, joutuu ottamaan vastuun dementoituvista ja sairastelevista vanhemmistaan. Se että joutuu olemaan "holhoojana" tällaisille on henkisesti niin raskasta, että en toivoisi sitä kenenkään kokevan, parempi vaan laittaa välit poikki ja tehdä asia itselleen ja muille selväksi.
        Välien totaalinen katkaiseminen toki on vasta viimeinen keino, eli jos mikään keskusteleminen, terapia tai vastaava ei auta niin siinä tapauksessa vasta. Kannattaa myös ymmärtää se että jos päätät katkaista välit äitiisi sinun kannattaa myös pysyä tässä päätöksessä ainakin omalta taholtasi, sillä se että jos omasta aloitteestasi lähdet myöhemmin purkamaan aloittamaasi välirikkoa voi antaa tietyille ihmishirviötyypeille sen signaalin että koska kun toinen osapuoli antaa periksi niin hirviö ei olekaa tehnyt mitään väärää vaan kaikki tapahtunut onkin ollut vain kiusantekoa häntä kohtaan.

• ja pian
        kuukasvi kirjoitti:

Sinun on tainnut jo kysellä?

• Iloinen 26 vuotias m

mukava lukea näitä viestejä joissa jollain menee sukulaisten kanssa vielä huonommin kuin mulla.

• teitsi1

mummi hakkas mutsii palkinnoks ku se siivos, hakkas sitä siks ku eno ja täti juoksi pakoo.. niiden puolesta, hakkas mutsii ku mutsi totteli, hakkas mutsii ku se ei totellu, haukku lapsiaan saatanan äpäriks (superuskovainen perhe).. tuottanu pelkkää paskaa.. itel ei oo mummii tai on biologisesti, mut en jaksa välittää vittuakaan ihmisistä jotka paskoo toisten niskaan.. jätän ne vain pois elämästäni.
      tee sinäkin niin..

• Jönssön

Äidiltäsi saamille geeneille et voi mitään ja yleensä naiset alkavat ajan myötä muistuttamaan yhä enemmän äitiään. Wanha Wiisas neuvo onkin, että ennen kuin etenet pidemmälle suhteeseen naisen kanssa, kannattaa tarkkailla vähän hänen äitiään. Juridisesti täysi-ikäisen velvoitteet vanhempiaan kohtaan ovat varsin vähäiset. Totaalista juridista eroa voit koettaa siten, että yrität hankkiutua jonkun adoptiolapseksi. Nykyisen ottolapsilain mukaan ottolapsi siirtyy ottovanhempiensa sukuun. Mutta mistäs adoptiovanhemmat tähän hätään ?

• 99

Miehet alkavat ajan myötä muistuttamaan isäänsä. Tarkkaile miehen isää ennenkuin etenet pidemmälle suhteessa. Näin on....

• ....

Ehkä maistraatti, posti ja puhelinoperaattori auttaa. Ja "lähin omainen" sen voi muuttaa terveyskeskuksen järjestelmään toiseksi ihmiseksi.

• En ole tuomari

Taitaapi se niin olla, että mitään lain pykälää ei ole, että vanhemmuus voitaisiin kumota ja täten katkaista välit vanhempiin, tai jompaan kumpaan heistä. Tiedot vanhemmuudesta ja lapsista tulevat olemaan aina virallisissa papereissa. Ainoa juridinen konsti sinun tapauksessa voisi olla se, että hakea lähestymiskieltoa, mutta epäilempä että se ei vielä noilla perusteilla onnistuisi, kun kyseessä ei ole kuitenkaan ollut fyysistä väkivaltaa. Vaikka virallisissa tiedoissa onkin rekisteröitynä, että kuka on äitisi tai ketkä vanhempasi, niin sillähän ei ole mitään merkitystä sinun tapauksessasi. Olet täysi-ikäinen, ja niinkö tuolla jo mainittiinkin että sinulla ei ole mitään velvollisuuksia äitiäsi kohtaan, eikä näin ollen ole mikään pakko sinun olla tekemisissä äitisi kanssa. Sinulle on koko maailma avoin, eli voit vaihtaa paikkakuntaa tai muuttaa vaikka ulkomaille, eikä sitä kukaan voi estää.
      Tietenkin voit myös yrittää puhua äitisi kanssa asiasta, ja sanoa ihan suoraan, että sinä kärsit hänen temppuilusta. Jos keskustelukaan ei auta, niin silloin voit vain tehdä sen, että et ole enään missään tekemisissä äitisi kanssa, ja vaihdat tosiaankin vaikka paikkakuntaa. Ymmärrän hyvin, että nämä tällaiset asiat eivät ole mitenkään helppoja elämän aikana.

• pökiatri

Luopukaa ihanat lapset perinnöstänne kirjallisesti muuttakaa niin kauas, että vanhempanne saavat olla rauhassa. Valitettavasti näissä jutuissa on yleensä kysymys myös ns. läheisriippuvuudesta. Haukutaan vanhempia, kun ei muuhun pystytä.

• mk

Mitä on omassa lapsuudessaan kokenut ja ei osaa katkaista vääränlaista kasvatusmetodeja ja kostaa sitä omalle lapselleen omaa ankeaa lapsuuttaan. Kysyppä seuraavan kerran äidiltäsi miten häntä on kohdeltu lapsena ja niin edelleen.

• kwjrktjdlkjkljld

Tee myös testamentti jossa äitisi rajataan pois edunsaajista. Omaisuutesi menee kuoltuasi automaattisesti lähiomaisellesi (todennäköisimmin äiti) jos sinulla ei ole lapsia.

• Onnellinen 28v

Joka on tälläisen päätöksen tehnyt, Oma äitini oli samanlainen, aina vaan polki mua ja hakkas ja oli ihan kamala, kunnes 27 vuoden eestä tuli mitta täyteen ainaista syyllisyyttä ja rakkaudettomuutta. on ollut nyt helpompi olla, olemme olleet puolitoista vuotta nyt tällä riidalla erillään ja on niin helppo olla, poikanikaan ei mummoa kaipaa ennää. Olen kuullut äidistäni että sairastaa, mutta en mä mitään sympatiaa oikein osaa tuntea sitä hirviötä kohtaan, kun itse olin vuosia sitten sairaalassa niin hädin tuskin hoiti poikaani, olisi pitänyt maha auki tyyliin sairaalasta tulla lasta hoitamaan.

Koskaan en kuullut että äiti rakastaa tai sanaa anteeksi, aina vaan halventamista, huorittelua, epäilyksiä, valehtelijaksi haukkumista, lauseita " sinusta ei koskaan tuu mitään" sinua ei kukaan rakasta" yms....henkisesti olin aivan rikki.

Nykyään on niin helppoa olla ja rauhassa voi olla se millainen ihminen on

• 28

Pyydä äitiäsi antamaan sinut adoptoitavaksi.

• Stonebay

Mutta se taitaa liittyä lähinnä printöasioihin ja siitä tulee kaiketi ilmoittaa Virallisessa lehdessä.Voi olla että on jo aataminaikuinen käytäntö,mutta mikäli asiasi koskee vain rauhassa elämistä,ei liene pesäeronkaan tarvetta ole.Itse kysyisin kyllä neuvoa oikeusaputoimistosta.Neuvo tuskin maksaa yhtä paljon kuin jonkin asiakirjan laadinta ja saat sitten oikeaa tietoa.

• enoleveljenivartija

Perinnönjaossa kieltäydy heti ryhtymästä perintöön.
        Voit katkaista kontaktin mutta oletko varmA ETTEI PITKÄMIELISELLÄ RAKKAUDELLA LÖYTYISI INHIMILLISYYTTÄ JA KOVA KUORI MURTUISI...

• Itse voi jos osaa
        enoleveljenivartija kirjoitti:

Perinnönjaossa kieltäydy heti ryhtymästä perintöön.
        Voit katkaista kontaktin mutta oletko varmA ETTEI PITKÄMIELISELLÄ RAKKAUDELLA LÖYTYISI INHIMILLISYYTTÄ JA KOVA KUORI MURTUISI...

"Sitä varten pitää olla ulkopuolinen pesäselvittäjä ja pesänjakaja".

Ja höpön höpö. Tein itse omaiseni perukirjat. Ja itse hoidettiin pesän jako. Enkä ole mikään lakimies.

• juippuli

Oma äitini on todella ihana ja tavallaan esikuvani. Isän kanssa menee vähän väliä sukset ristiin. Tässä kumminkin (ehkä asiaankuulumaton) tarina lähes samankaltaisesta tilanteesta:

Äitini oli ennen töissä yksityisyrittäjän alaisuudessa lounasravintolassa, hän kerkesi olla siellä yli kuusi vuotta pompoteltavana ja haukuttavana. Pomo näet osoittautui pyskopaatiksi, hänelle ei saanut sanoa vastaan vaan totella mukiloimatta tai muuten tulee potkut. Pomo käytti usein uhkauksenaan potkujen antamista ja työtodistukseen lupasi kirjoittaa sellaset suositukset, ettei kukaan huoli enää töihin. Äitini sairastui masennukseen n. 3 vuotta sitten ja teki pahaa katsoa sivusta, kun äiti itki joka työpäivän jälkeen, olin jo silloin sen verran vanha (16) tajutakseni, ettei kaikki ole hyvin ja kyselin ahkerasti, että mitä se pomo tänään taas keksi. Äiti ja hänen työtoverinsa tekivät virallisen ilmoituksen liittoon sekä työhyvinvointivirastoon (vai mikä olikaan?). Sieltä tuli diagnoosi tutkimusten jälkeen, että pomo on psykopaatti. Äiti otti lopputilin ja lopetti kaiken yhteydenpidon entiseen pomoonsa, tämä yritti edelleen terrorisoida entisiä alaisiaan. Sen jälkeen ei ole koko naisesta kuulunut mitään. Monestikin olin äitiä auttamassa töissä, että hän pääsisi aikaisemmin, mutta pomo ei tätä voinut hyväksyä vaan haukku äitin siitä, että ei minulle makseta palkkaa sieltä vaikka kuinka auttaisin ja uhkasi jälleen potkuilla. Autoin vain sen vuoksi, että äiti teki yli 12 tunnin työpäiviä joka viikonloppu YKSIN. Ja aina meni yliajalle, eikä tietenkään makseta palkkaa omalla ajalla tehdyistä töistä.

Suosittelen siis todellakin lopettamaan yhteydenpidon kokonaan, etkä vain enää tunnusta häntä äidiksesi tai edes tuntevasi koko ihmistä.

• asdfghjkmnbhgvcvbn

Työtodistuksessa ei voi haukkua mitenkään. Jokainen joskus töissä käynyt tietää asian.

• .....
        asdfghjkmnbhgvcvbn kirjoitti:

Työtodistuksessa ei voi haukkua mitenkään. Jokainen joskus töissä käynyt tietää asian.

Haukkua. mutta lain mukaan ei saa! mutta kun kaikki ei noudata lakia. Valitettavasti.

• Perhonen ¤

Itse olen jo sinua tuplasti vanhempi mutta minulla on myös synkkiä traumoja äitini kohtelusta,nimittelystä,mitätöinnistä.Jne....joten tiedän kärsimykset.Olen käynyt vuosia terapiassa mutta muistot eivät hellitä.Ne elää kaikessa ja kaiken aikaa,ne soi mielessäni,mikä olen:( Suosittelisin sinulle terapiaa nimenomaan sellaisen terapeutin kanssa joka on perehtynyt psykopaatteihin ja narsisteihin..Nyt vasta uskallan tunnustaa ja tunnistaa kuinka kipeä äitini oli,syvästi narsistisoitunut eikä voinut sietää minua missään muodossa,ei missään muodossa.Ei sitten missään muodossa,ihmisolentona.En ollut hänelle mikään,muu kuin taakka..

• pidä puolesi

jos hänen kuolinpesänsä tulee olemaan velkainen sillä silloin toisin kuin täällä joku väitti olet maksuvelvollinen kuolinpesän veloista. Mutta siitäkin pääset vain ilmoittamalla kirjallisesti perunkirjoitukseen tai mahd . testamentin luettaessa ettet tule mitenkään ko.velkoihin ja niiden maksuuun osallistumaan . Tarkista aikanaan lakimieheltä.
      Muuten voit elää täysin kuin äitiäsi ei olisikaan. Jos hautajaisrahoja ei pesästä löydy kynta avustaa.

• eikä asua heillä

Itsenäinen ihminen. Ota nyt pesäeroa vanhempiisi vaikka vain vuodeksi.
      Vai asutko heidän nurkissan edelleen?
      Oikeastaan on aivan omaakin syytäsi kuunella sitä hulluaämmää. Oikeastaan Sinun ikäsellesi pitääkin laukoa totuuksia, että älyät kokeilla siipiensä kantavuutta. Ja sitä mihin TILIPUSSIN sisältö rittää.
      Oletko heistä taloudelliseti tai henkisesti riippuvainen? Näin saattaa kuitenkin olla.
      Minä en ainakaan olisi v-tuilua kuunnellut.

• pökiatri

Siitä on usein kysymys.

• viisas mies...

Tuo vaikuttaa teini uhmalta. Äiti on jotain kieltänyt tai hössöttänyt niin alat itkemään.

Et edes tarkemmin voinut kertoa että minkälainen hirviö hän on.

• Viisas nainen

Tuo on juuri sitä vähättelyä, josta tässä koko ajan ollut kyse. Aloittaja on aikuinen täysivaltainen nainen ja hänen kokemuksensa on otettava todesta. Toisen halventaminen on Suomen lain mukaan rikos.

• pökiatri
        Viisas nainen kirjoitti:

Tuo on juuri sitä vähättelyä, josta tässä koko ajan ollut kyse. Aloittaja on aikuinen täysivaltainen nainen ja hänen kokemuksensa on otettava todesta. Toisen halventaminen on Suomen lain mukaan rikos.

Toivottavasti Äiti näkee.

• -----

Ja sitä ei voi mitenkään muuttaa.

• asdfghjkkmnjhgcvn

Mistä olet tuollaisia velvollisuuksia keksinyt? Yritä vaan olla itse viisaampi ja parempi. Etkö voi muuttaa vähän kauemmas? Ihme matoja nämä vanhempiensa haukkujat. Kohta kai murhaavat niin kuin jenkeissä.

• suku on pers..tä.

eikö ole sopuisampiakin tapoja olla erossa suvustaan ja kestä haluaa,tää vanhempana ottanut pesä eron moisiin penikoihisa.Eletään omia elämiämme.Ei sidoksissa toisiimme.Ompa elämä mukavempaa..se oli alituista hyväksi käyttöö ns.

• Mä vaan niin

Ei nuo ongelmasi siihen lopu, että et ole yhteydessä äitiisi. Sinulla on itselläsi pahoja ongelmia, ja syytät niistä äitiäsi. Olet kovin lapsellinen ja keskenkasvuinen, joten äidillesi olisi varmaankin suuri helpotus jo alkaisit elää omaa elämääsi ja jättäisit hänet rauhaan.

• lapsi.

Nyt olen aikuinen mies 28v. Vaikka isäni nykyään on eri ihminen kun olin lapsi, en silti voi antaa lapsuus menneisyyttä koskaan anteeks ja isä ei oo koskaan katunut hirviömenneisyyttään. Muistan selvästi nää kaikkein pahimmat lapsuushelvetit, joita nyt luettelen. Noin 5vuotiaana, kun laitoin muovailuvahaa suuhun, isä karju kun aikuiselle. Kun mulla pienenä tuli kakka housuun, isä rupes raivoo, löi nyrkillä seinää ja uhkas lyödä muakin, jos kerrankin tulee kakka housuun. Kun mua kutitti pippelii ja raavin, niin isä karju siitä hyvästä. Pienestä asti oon syönyt kerran viikossa kanaa ja syön edelleen. Kun kerran pienenä sanoin äidille "Huomenna syön taas kanaa", niin isä karju ettei semmosta paskaa tartte syödä joka lauantaina. Isä löi mun nähden äitii, kun olin pieni ja uhkas jopa mun kuullen tappaa äidin. Kun menin niiden riitelyn väliin, niin isä huusi mulle VITTUKS SE SULLE KUULUU, PERKELE!!!!!!!!!!! Mulla on semmonen haave ollut pienestä asti ja on edelleen että jos vielä pääsen perustaa oman perheen, niin mainostelen isälle että mun lapsella tulee olee parempi lapsuus kun mulla oli. Meinaan myös sillon sanoo isälle suoraan että semmonen, joka piti mun lapsuutta vankilahelvettinä, ei saa olla mun uuden perheen elämässä. Jos isä ees pyytäis anteeks lapsuus helvettii, niin antaisin suunnitelmani olla. Mutta kun ei oo pyytänyt anteeks niin saa kärsii. Toinen vaihtoehto on että kun isä on vanha ja huonossa kunnossa, niin sillon annan isälle kunnolla selkään että saa vuorostaan pelkää ja kärsii puolustuskyvyttömänä, niinkun mäkin pelkäsin ja kärsin lapsena.

• ......

Voit joutua itse kärsiin pahimmillasi koko loppuelämäsi, jos käyt puoilustuskyvyttömän kimppuum..... voi tulla vankilatuomio. Se voi vaikuttaa koko elämääsi kun et mahdollisesti saa enää asuntoa, työtä, ystävät kaikkoaa, jne. Eikä selkäsauna auta isääsi yhtään....... vaikka joutuisikin hetken kärsimään.......

• tappaa.
        ...... kirjoitti:

Voit joutua itse kärsiin pahimmillasi koko loppuelämäsi, jos käyt puoilustuskyvyttömän kimppuum..... voi tulla vankilatuomio. Se voi vaikuttaa koko elämääsi kun et mahdollisesti saa enää asuntoa, työtä, ystävät kaikkoaa, jne. Eikä selkäsauna auta isääsi yhtään....... vaikka joutuisikin hetken kärsimään.......

Tahtoisin vaan pelotella isää puolustuskyvyttömänä ja tahtoisin vaan selkäsaunalla rangaista, niinkun sekin rankaisi pelottelulla ja liian pienistä asioista. Se on varmempi suunnitelma että jos vielä löydän oikeen naisen ja saan lapsen, niin isä ei saa osallistuu lapseni elämään rangaistukseks mun lapsuus helvetistä. Meinaan myös mainostella etten lyö vaimoo ikinä ja varsinkaan lapsen nähden en uhkaa kuolemisella. Henkirikoksestahan saa pahemman rangaistuksen ja en sentää aijo tappaa vaan lyödä päähän järkee että oppii.

• De jure

Painahan nyt jarrua lapsikulta :-) Olet 22-vuotias, eli Suomen lain mukaan täysi-ikäinen. Ei sinun tarvitse välittää hirviöäidistäsi. Vietä itsenäistä elämää ja katkaise kaikki yhteydenpito kuten minäkin tein. Helppoa eikö totta?

Kun äidistäsi aika jättää, niin lakiosa äitisi biologisena lapsena kuuluu sinulle perintökaaren mukaan jollet muuta perintöä saisikaan. Se kannattaa ottaa ilman muuta.

• Mima14

Et sä siitä mihinkään pääse, äitisi on aina äiti, vaikka paperilla mitä saisit aikaan. Sisimpääsi et voi huijata!! Äitisi on kirjoituksesi mukaan siis psyykkisesti sairas yms epävakaa. Käy juttelee psykologille ongelmaisesta äitisuhteestasi kuinka voisit sinä sentään toimia aikuismaisesti, fiksusti, terveellä tavalla rajat asettaen suhteessa äitiisi. Ota etäisyyttä, kerro hänelle miksi näin toimit. Olethan yrittänyt keskustella hänen kanssa tuoden ongelmat esille? Miten isäsi ja jos on sisaruksia, oletteko keskustelleet äitisi käyttäytymisestä? Radikaalit toimet voivat kaduttaa vuosien myötä sekä äitiä että tytärtä.
      Voi kumminki äitiä kunnioittaa elämän antajana, ja muuten yrittää antaa anteeksi kaikki muu epävakaus.

• -Z-

"Ystävät voi valita mutta sukulaisia ei!"

Itse olen tämän todennut ikävä kyllä moneen kertaan mutta mikään ei pakota täysi-ikäistä ihmistä olemaan sukulaistensa kanssa tekemisissä,omatunto korkeintaan mutta sekin on tapauksesta riippuvainen.
      Tiedän itsellänikin olevan sukulaisia keitä en ole koskaan tavannutkaan ja hyvin olen ilmankin toimeen tullut.

Ja mitä ystäviin tulee niin valikoin nykyään hyvin tarkkaan ketä seuraani kelpuutan ja ystävät voi tosiaan onneksi valita:)

• tyttärenpalkkio

Menepä hiukan itseesi, miten kohtelet äitiä ,ehkä annat aihetta ite käyttäytymiselläsi ja kielenkäytöllä. On parempi kattoa ite peilistä äitisi varmaan haluaa vaan sinun parasta.

• isän tyttö

pitemmälle...äitillä voi olla asioita jotka saa hänet käyttäytymään noin...tietenkin purkaa sinuun...kun olet läheinen..niin minunki äitini...otin selvää ja aloin ymmärtää mistä kenkä puristaa..aina leipoo ja antaa kaikkea sillä lailla palkitsee..mutta kielellisesti ei voi kehua eikä kiittaa ja aina negätiivista saa vaan..mutta ymm pointin..annan olla tavallaan käyn vähemmän kun en jaksa motkotustaan..johonkin sen pahan olon purkaa mutten aina jaksa olla se jätesäkki..johon purkaa..rankkaa on..mutta aikanaan sinullaki ne vaihdevuodet ym tulee oot itsekin kuin toinen ihiminen hormoonit sen tekee..juttelemalla saat purkaa itseäsi ja saat asioita selvitettyä..ero äidistä on ettei mee käymään..muttei lopullista...paljon saa jos antaa itsekin vähän vahemmalleen periksi..niin olen tehnyt ja saanut elää olla..ja sanon jos ei ymm ..etä nyt en jaksais..lapsilekin joksus minua moittii muttei se haitata mahtuuhan puhetta maailmaan..lapseni kuitenki tietävät missä mennään..heille olen rakas ja se sanotaan..kylmyys äidissäni ei ole tarttunut minuun..olenkin tutustunut itseeni ja psykologiaakin lukenu..syy on aina miksi käyttäytyy noin..väärinhän se tietenkin on.kaikkea hyvää mutta älä polta siltoja...vaan mieti ota iisisti ja käy vähemmän ehkä sitten ymm ettet jaksa moista..tsemii:)

• helppoa kun osaa

Muuta vaikka Kongoon ja mene siellä naimisiin paikallisen kanssa. Sillä asia hoituu.

• soimaa

Ossoo ne lapsekkii olla aivan hirveitä vanhoille äitilöille. Kiristää ja semmottii.....

• Kokenut äiti, tyttö

Hän on aina sinun biologinen äitisi, ja sukulaisesi.
      Hänellä taitaa paha olo olla, josta saattaa johtua nimittely, sitä ei pidä hyväksyä tietenkään
      hänen käytöksensä on tyhmää ja ala-arvoista. Oletko koskaan kysynyt mistä johtuu hänen käytöksensä.
      Henkinen väkivalta on raskasta, ja sitä ei tarvitse, eikä pidä suostua ottamaan vastaan.
      Ei sinun tarvitse olla häneen yhteydessä, niin kauan kun hän käyttäytyy sopimattomasti.
      Minä tiedän miten se loukkaa nuorta, kun vanhempi nimittelee.
      Toivon sinulle voimia, ja viisautta, olet varmasti hieno nuori aikuinen. Toimi viisaasti.

• Ei-oikeusoppinut

En ole kuullut tapauksista, joissa lapsi kieltäisi vanhempansa. Toisin päin kyllä. Joissakin tapauksissa lapsensa voi kieltää ja tällöin esim. rintaperillisyys voidaan kumota ns. tehdä perinnöttömäksi. Prosessin taakse tarvitaan kuitenkin vahvat perusteet, joita voivat olla vakava herjaus/kunnianloukkaus tai esim. tapon yritys tms. henkirikos. Vaatii siis todella vahvat perusteet, mikään "olet ihan tyhmä" -jutut ei riitä.

Asianajajan taidat tarvita kuitenkin, sen verran kimurantteja pykäliä ovat. Ja sen herjaussyytteen tms.

Biologinen vanhemmuus tietysti säilyy; semminkin kun äiti yleensä on tiedossa, isä ei aina niin varmasti...

• Tyttelitom

Jos sinulla ei ole lapsia muista myös tehdä testamentti. Muuten äitisi perii omaisuutesi :(((((

• HakeMaanHuusin

Nyt--Seisomaan Peilineteen--.Niin minä en ota kantaa enke vastaa mihinkään,seison WC peilinedessä tovin.
        Ja "lumimyräkällä lämpöisesti ajattelen teittiä".
        Aina joskun elämä on "Suuri vastoinkäyminen".Ja tulivat

• Mustis koville kova
        HakeMaanHuusin kirjoitti:

Nyt--Seisomaan Peilineteen--.Niin minä en ota kantaa enke vastaa mihinkään,seison WC peilinedessä tovin.
        Ja "lumimyräkällä lämpöisesti ajattelen teittiä".
        Aina joskun elämä on "Suuri vastoinkäyminen".Ja tulivat

mutta yhteystiedot voit salata ja siinä mielessä postaa hänet elämästäsi. - Itselläni oli aika lailla samanlainen tilanne. Perunkirjoituksesta en kuitenkaan jäänyt pois, ja sainkin lakisääteisen osani perinnöstä: rintaperilliselle se yksinkertaisesti vain kuuluu.

Edes sillä tavoin hirviöaitini tuli korvanneeksi jotain, ei tosin sitä tärkeintä: rakastetuksi ja omana itsenään hyväksytyksi tulemista.

Korvasi siis edes jotain, haudan takaa.

• ymmärrettävästi

Kyllä se näyttää auttavan, jos katkaisee välit kokonaan vähäksi aikaa. Sitten ei ole tuota huonoa lasta, ketä haukkua. Silloin nämä äidit käyvät kaipaamaan kovasti lapsiaan. Varmaan menevät itseensä. Jotkut eivät myönnä edes silloin, että heissä olisi mitään vikaa. Tämä kaytösmalli on silloin saatu lapsuudessa. Terapia auttaa, olen kuullut, itse elän tällaisessakaaoksessa edelleen, en ole käynyt terapiassa, muitta yritän ymmärtää äitiäni, hän on traumatisoitunut haaveilija, joka ei ota tai ei halua ottaa tosielämää huomioon, eikä toisia. On varmaan epäkypsä ihminen. Näitä on paljon. Hyvä, että joku ottaa asian esille. Etäisyyttä vain otettava, molemmat silloin ymmärtää paremmin ja pystyy jopa sitten keskustelemaan. Paljon on sota-ajan jälkeen näitä kokemuksia ja pelkoja lapsiin iskostettu. Katkaisavahan se kierre on, tälläinen sukukirous niinsanotusti.

• Tarpeekseen saanut35

ja äidin "ymmärtämisyritykset riittävat, kiitos!

On todellakin kammottavia vanhempia, joiden ei päitäisi olla kenekään vanhempia. Läheiriippuvuus ja sen selvittely ja em. ovat kaksi eri asiaa. Todella pirulliset vanhemmat voivat jättää polttomerkin lapsen koko loppuelämään, joten ehkä jonkinlaisesta epätoivotusta riippuvuudesta on kyse. Läheiriippuvuus sen sijaan liitty varsinaisesti edes alkeelliseen "läheisyyteen", ristiriitaisiin tunteisiin ja vastaaviin. Kun kyllin raskaasti ja varsinkin varhain tulee torjutuksi ja tavalla tai toisella saaduksi turpiin, ei muuta kuin välit poikki.

Riippuvuus ja vastenmielisyys eivät ehkä sulje täysin pois toisiaan, mutta raja kannattaa pitää itselleen selvänä.

• VOIMIA toivoo hän
        Tarpeekseen saanut35 kirjoitti:

On todellakin kammottavia vanhempia, joiden ei päitäisi olla kenekään vanhempia. Läheiriippuvuus ja sen selvittely ja em. ovat kaksi eri asiaa. Todella pirulliset vanhemmat voivat jättää polttomerkin lapsen koko loppuelämään, joten ehkä jonkinlaisesta epätoivotusta riippuvuudesta on kyse. Läheiriippuvuus sen sijaan liitty varsinaisesti edes alkeelliseen "läheisyyteen", ristiriitaisiin tunteisiin ja vastaaviin. Kun kyllin raskaasti ja varsinkin varhain tulee torjutuksi ja tavalla tai toisella saaduksi turpiin, ei muuta kuin välit poikki.

Riippuvuus ja vastenmielisyys eivät ehkä sulje täysin pois toisiaan, mutta raja kannattaa pitää itselleen selvänä.

Yhdelle tutulle riesa, kun isä kuoli, johon ei pitänyt yhteyttä samankaltaisista syistä kuin aloittaja kirjoitti. Nii kun hän kuoli, oli sillä miljoona velat, jotka meinas tulla tän tyttären harteille. Siinä oli joku aika raja, kun kuolinpesä ja perintö piti hakea konkurssiin jms. Niin siinä vaiheessa, kun kuolo korjaa, niin kannattaa olla valppaana, ettei tule velkojen maksajaksi. :/ Tää ko. tytär ei joutunut maksajaksi, onneksi!

Muuten unohda koko äitee, vaikka kirjoissa ja kansis olisikin sukulaises. Sulla ei ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan!!! Tsemppiä!

• Täysinolla?
        Tarpeekseen saanut35 kirjoitti:

Joku ketjussa kirjoitti vaikeiden kokemusten korvattavuudesta rahalla.

Kokemukseni mukaan asia ei ole yksioikoinen. Jos aiheellisesta katkeruudestaan pystyy luopumaan, se on moninkertaisesti palkitsevampaa - vaikkei taloudellinenkaan "korvaus" huonosta ole.

Katkeruudesta luopuminen on itseltäni vaatinut pitkät terapiat, eikä se ole vieläkään täysin onnistunut. Ymmärtämään olen kyllä oppinut.

Omat vanhempani suorastaan inhosivat minua alun alkaen, syystä joka ei ole koskaan oikein selvinnyt. Ei auttanut loistava koulumenestys eivätkä mitkään muutkaan rakkauden "ostoyritykset".

Katkaisin lopulta välit täysin. Jossain vaiheessa elämääni törmäsin sattumalta sisareeni, joka kertoi äidilleni "sen" olevan luurankomaisen laiha. Äitini kommentti kuulemma oli ollut: "Ai, sillä on vielä HIV:kin" Tosiasiassa "sillä" oli syöpä (joka saatiin parannetuksi). Se vanhemmuudesta.

Minusta tuli menestyvä psykologi (kuinka ollakaan), ja voin työssäni auttaa näistä traumoista kärsiviä ihmisiä. Omiin lapsiini en ole katkeruuttani siirtänyt. - Vähän ennen hiljattaista kuolemaansa äitini halusi tavata tyttärensä lapset, ja sen vanhalle naiselle toki soin. Isäni ei koskaan halunnut tavata perhettämme, ei myöskään voikansa (veljeni) perhettä, koska hän oli kuulemma ollut isälleen suuri pettymys.

Vanhempani eivät tainneet tietää mitä menettivät esim. isovanhemmuuden ilon suhteen. Vaikka tuskin he, rahaan ja asemaan kääriytyneinä, olisivat siitä osanneetkaan nauttia.

• Vaikka sattuu
        Täysinolla? kirjoitti:

Joku ketjussa kirjoitti vaikeiden kokemusten korvattavuudesta rahalla.

Kokemukseni mukaan asia ei ole yksioikoinen. Jos aiheellisesta katkeruudestaan pystyy luopumaan, se on moninkertaisesti palkitsevampaa - vaikkei taloudellinenkaan "korvaus" huonosta ole.

Katkeruudesta luopuminen on itseltäni vaatinut pitkät terapiat, eikä se ole vieläkään täysin onnistunut. Ymmärtämään olen kyllä oppinut.

Omat vanhempani suorastaan inhosivat minua alun alkaen, syystä joka ei ole koskaan oikein selvinnyt. Ei auttanut loistava koulumenestys eivätkä mitkään muutkaan rakkauden "ostoyritykset".

Katkaisin lopulta välit täysin. Jossain vaiheessa elämääni törmäsin sattumalta sisareeni, joka kertoi äidilleni "sen" olevan luurankomaisen laiha. Äitini kommentti kuulemma oli ollut: "Ai, sillä on vielä HIV:kin" Tosiasiassa "sillä" oli syöpä (joka saatiin parannetuksi). Se vanhemmuudesta.

Minusta tuli menestyvä psykologi (kuinka ollakaan), ja voin työssäni auttaa näistä traumoista kärsiviä ihmisiä. Omiin lapsiini en ole katkeruuttani siirtänyt. - Vähän ennen hiljattaista kuolemaansa äitini halusi tavata tyttärensä lapset, ja sen vanhalle naiselle toki soin. Isäni ei koskaan halunnut tavata perhettämme, ei myöskään voikansa (veljeni) perhettä, koska hän oli kuulemma ollut isälleen suuri pettymys.

Vanhempani eivät tainneet tietää mitä menettivät esim. isovanhemmuuden ilon suhteen. Vaikka tuskin he, rahaan ja asemaan kääriytyneinä, olisivat siitä osanneetkaan nauttia.

On vanhempia joissa ei ole lämmön häivääkään, luonnevikaisia tai niin pahoja kokeneita, ettei heistä ole kasvattajiksi.

Lapsem, aikuisenkaan lapsen, tehtävä ei ole yrittää korjata vanhempiensa kokemuksia. Lapsen "tehtävä" on tulla rakastetuksi ja oppia sen myötä rakastamaan ja luottamaan itseensä ja muihin.

Ei ole aihetta roikkua kiinni äidissä. jolla on pelkkää (tai enimmäkseen) negatiivista annettavaa. Jos hän ei tue, ei kannusta, usko sinuun, katkaise kylmän rauhallisesti välit (puhelinsoiton- ja osotteenannon estoineen). Vaikka se taatusti kirpaiseekin.

Olet ansainnut oman elämäsi arvostettuna ihmisenä, jonka käsityksiin kurjasti toiminut äiti mahdollisimman vähän vaikuttaa. Se että opit NYT rakastamaan itseäsi (kaiken pohja), on tarpeeksi. Äitiäsi sinun ei ole pakko rakastaa, biologisesta siteestä huolimatta.

Ilman kavaluutta, ilman syyllisyyttä, voit tehdä tämän. - Iloa elämääsi!

• armahda itsesi
        Vaikka sattuu kirjoitti:

On vanhempia joissa ei ole lämmön häivääkään, luonnevikaisia tai niin pahoja kokeneita, ettei heistä ole kasvattajiksi.

Lapsem, aikuisenkaan lapsen, tehtävä ei ole yrittää korjata vanhempiensa kokemuksia. Lapsen "tehtävä" on tulla rakastetuksi ja oppia sen myötä rakastamaan ja luottamaan itseensä ja muihin.

Ei ole aihetta roikkua kiinni äidissä. jolla on pelkkää (tai enimmäkseen) negatiivista annettavaa. Jos hän ei tue, ei kannusta, usko sinuun, katkaise kylmän rauhallisesti välit (puhelinsoiton- ja osotteenannon estoineen). Vaikka se taatusti kirpaiseekin.

Olet ansainnut oman elämäsi arvostettuna ihmisenä, jonka käsityksiin kurjasti toiminut äiti mahdollisimman vähän vaikuttaa. Se että opit NYT rakastamaan itseäsi (kaiken pohja), on tarpeeksi. Äitiäsi sinun ei ole pakko rakastaa, biologisesta siteestä huolimatta.

Ilman kavaluutta, ilman syyllisyyttä, voit tehdä tämän. - Iloa elämääsi!

Meitä elää neljässä polvessa näitä äitejä ja tyttäriä. Kyllä on aina tekemistä, kun yrittää ymmärtää jokaista lenkkiä. Itse olen alistunut äitini tunne-elämään huomaamattani. Nyt olen purkamassa sitä, että vihdoin saisin olla oma itseni. Välittää täytyy, mutta ei pidä olla uhri, eikä puuttua liikaa mihinkään. On äitejä, jotka ovat hermonsa menettäneet jo lapsena ja on äitejä, jotka koettavat riippua tyttärissään. Näistä kun tervejärkisenä selviää, niin hyvä. Tyranniäidit ovat mahdotonta purtavaa lapsillensa. Viisautta tarvitaan, että napanuorat katkeavat ja vapautumisen tunne tulee.

• OPSERVE

MUUTEN EI PYSTY SUKULAISUUSSUHDETTA KUMOAMAAN

PYSY YKSINKERTAISESTI VAIN KAUKANA JA KIELLÄ HÄIRITSEMÄSTÄ LÄHESTYMISKIELLON UHALLA

• kaikkivaillaäitiä

Itselläni ja hyvin monilla tuntemillani ihmisillä on ollut ns väkivaltainen sadisti tai kiduttava hirviöäiti tai isäkin eivätkä lapsen hoito ja pakollisuudet aina toteutuneet jo köyhyyden takia ja lapsia piti silti olla tekemässä tähän maailmaan vaikka tiesivät vanhempina kaiken pahan mitä täällä tapahtuu. Väkivaltaisuuteen liittyy aina vaikeat elämäntilanteet ja synnytysten jälkitila aivoissa josta useat törkeät luonteen ja lastenhoidon viat ja puutteet johtuvat eikä useat synnyttäneet ollenkaan sen takia kykene hoitamaan omia lapsiaan vaan ovat henkisesti sairaita synnnytysprosessin seurauksena, häiriintyneitä, mielenvikaisia, julmia raakoja tai muuten poikkeavia psykiatrisesti. Itse olen joutunut sisaruksineni kärsimään väkivallasta ja pakottamisista vääriin tekoihin ja toimintaan ja elämään aivan väärällä tavalla vastoin tervettä järkeä ja päätellyt tämän sadimin ja kiduttamisen johtuvan väärän henkilön vikaan menneistä synnytyksistä jälkiseurauksineen, esim liian kovan kivun ja aivojen hapenpuutteen seurauksena viha lapsiaan kohtaan aitona. Äitiraukka on nähnyt hyvin elämässä menestyneet lapsensa kyvyttöminä tolloina irtolaisina vapaan elämäntyylinsä takia, osattomina tässä maailmassa ja täysin epäonnistuneina jotka hänen harhamielessään ovat aina muka poliisin kanssa tekemisissä, pohjalla, ihmisten kanssa vaikeuksissa, vailla yhtään ystävää, eristäytyvina sosiaalisesti ja täysin pahimmalla tavalla mielisairaina vaikka nämä eivät siis ole totta ja on aikuisiässäkin vielä vainonnut lapsiaan ja yrittänyt heitä kadehdinnan ja kaunansa takia kroonikoiksi holhoukseen mielisairaalaan ilman mitään mielisairautta kellään muilla. Odotan hänen kuolemaansa enkä sitä sure, mutta toivoin että hän olisi asiallisempi lapsiaan kohtaan.
      Katsottu äitiraukan yrittävän riivattuna tuhota suvun ja perheen ja hänen sisaruksensa ja veljensä ovat myös olleet rumasti käyttäytyviä ja hyvin väkivaltaisia omissa perheissään julkisena ongelmana. Yrittänyt myös tuhota lastensa terveyden, jopa näännyttää heidät törkeällä ruokavaliolla ja ruuan minimäärillä nälkään, tarjotaan esim pelkästään sieniruokia korvasienestä alkaen ja maksapihvejä ja niitäkin liian vähän ja veteen keitettyä kaurapuuroa pysyvänä ruokavaliona. Kaikki läheiset aviomiestä myöten ovat olleet kärsimysshokissa koko elämän ajan, ja joutuneet seuraamaan despootin kaikkia ideoita ja julmuuksia, pakkotyötä unohtamatta niin että levätty rauhallisella mielellä kodissa ei koskaan ole kukaan äitiraukan ollessa paikalla tai lähistöllä. Narsistisiakin piirteitä ja patologista valehtelua kaikista asioista loukaten ja nälvien jatkuvasti. Tiedämme että hänestäkin lukemattomien muiden vanhusten myötä on kehkeytymässä mielsairas ongelma hoitolaitoksissa joihin hän varmasti pitkäikäisenä joutuu ennen kuolemaansa, koska mikään ei kelpaa, kaikki muut ovat mielsairaita tolloja ja törkeitä ja kaikki lääkärit huonoja eivätkä osaa mitään ja hoitajat varmasti kidutetaan heti koska loukkaavat jo olemassaolollaan. Epäilen jo että turhaan ryhdytte toimenpiteisiin ja lukuisten muiden osa täällä on tällä tavoin ollut pahin mahdollinen ja teidän kohtanne jopa lievää, vai mitä? Eräiden olen kuullut sanovan että heillekin oma äiti on kiduttanut lapsena niin pahoin että he eivät sitä voi koskaan antaa anteeksi ja se on varmaa.

• antamaan

Lapsuus oli väkivaltaa täynnä ympärilläni olevilla ihmisillä kun eivät kyenneet muuttamaan käyttäytymistään. Oli esimerkkinä yksi ainoa pariskunta jonka luona vietin lapsena kaikki kesälomat joilla ei ollut ikinä väkivaltaa ja sain hyvän mallin elää sieltä. Kykenen muuttamaan ihmisten käyttäytymistä antamalla esimerkiksi toisenlaista mallia ongelmien ratkaisemiseen. Narsistisia piirteitä ja valehtelua pitää oppia huomaamaan niin ettei mene siihen mukaan. Ihmisen koko elämähähän on kasvamista eikä juuttumista mihinkään katkeruuteen vaan itse pystyy sitä muuttamaan jos haluaa.

Niin monilla näen ainoan ratkaisun ongelmiinsa olevan väkivallan kun muitakaan keinoja ei haluta käytettävän siin järkeä. Sitten toinen ongelma on ettei mitään haluta anteeksi annettavan vaikkei oikeastaan ole mitään järisyttävän isoakaan asiaa kuin vain sanat joilla on egoa loukattu joskus. Ihmisen suuri ego vaatii aina ihailua ja kehuskelua että se hyväksyy toisen lähellään vaikka mitä virheitä tekisikin.

Minun paheeni on "kiduttaa" ihmisiä elämään erilailla ja muuttamaan niitä perinteitä niin ettei tarvitse sukupolvesta toiseen toistaa samoja virheitä. Pyrkiä vapautumaan kaikesta katkeruudesta ja antamaan anteeksi ihmisten heikkouden niin se vapauttaa kummallisesti. Yksinolo on parantavin voima ja luonnossa liikkuminen lääke kaikkeen pahoinvointiin, suosittelen lämpimästi jokaiselle!

• orjanruusu36
        antamaan kirjoitti:

Lapsuus oli väkivaltaa täynnä ympärilläni olevilla ihmisillä kun eivät kyenneet muuttamaan käyttäytymistään. Oli esimerkkinä yksi ainoa pariskunta jonka luona vietin lapsena kaikki kesälomat joilla ei ollut ikinä väkivaltaa ja sain hyvän mallin elää sieltä. Kykenen muuttamaan ihmisten käyttäytymistä antamalla esimerkiksi toisenlaista mallia ongelmien ratkaisemiseen. Narsistisia piirteitä ja valehtelua pitää oppia huomaamaan niin ettei mene siihen mukaan. Ihmisen koko elämähähän on kasvamista eikä juuttumista mihinkään katkeruuteen vaan itse pystyy sitä muuttamaan jos haluaa.

Niin monilla näen ainoan ratkaisun ongelmiinsa olevan väkivallan kun muitakaan keinoja ei haluta käytettävän siin järkeä. Sitten toinen ongelma on ettei mitään haluta anteeksi annettavan vaikkei oikeastaan ole mitään järisyttävän isoakaan asiaa kuin vain sanat joilla on egoa loukattu joskus. Ihmisen suuri ego vaatii aina ihailua ja kehuskelua että se hyväksyy toisen lähellään vaikka mitä virheitä tekisikin.

Minun paheeni on "kiduttaa" ihmisiä elämään erilailla ja muuttamaan niitä perinteitä niin ettei tarvitse sukupolvesta toiseen toistaa samoja virheitä. Pyrkiä vapautumaan kaikesta katkeruudesta ja antamaan anteeksi ihmisten heikkouden niin se vapauttaa kummallisesti. Yksinolo on parantavin voima ja luonnossa liikkuminen lääke kaikkeen pahoinvointiin, suosittelen lämpimästi jokaiselle!

tuli myös minulla ystävieni normaalien ja lämpimien vanhempien taholta. En usko, että he tajusivat ollenkaan, millainen perhehelvetti yläluokkaisessa perheessämme oli meneillään - perheessä jossa ei ollut minkäänlaista puutetta, alkoholinkäyttöä tms- mutta sadistiset ja myös fyysisesti väkivaltaiset vanhemmat. Hei olivat hirveitä meille kaikille neljälle lapselle. Rakkaudettomia, kyvyttömiä tajuamaan lapsen todellisuutta, epävakaita ja erittäin aggressiivisia. Nämä kultalusikka suussaan syntyneet aikuiset,
        joiden olisi ollut syytä ymmärtää jättää "pienet epäsikiönsä" kokonaan hankkimatta.

On myöhäistä kysyä, miksi hankkia lapsia, jos heitä suoranaisesti ja lähtökohtaisesti vihaa. Luultavasti se olisi turhaakin: he eivät yksinkertaisesti nähneet mitään outoa suhjteutumisessaan. Se että lapset yksi kerrallaan tai omin tavoin alkoivat oireilla, oli heille merkki
        lasten perustavanlaatuisesta "huonoudesta".

Monet terapiat kävin itsekin selvitäkseni hengissä, ja niin ovat käyneet sisaruksetkin.

Luoja varjele ainoatakaan lasta rakastamaan kykenemättömiltä vanhemmilta!

Itse katkaisin välit heti kun kynnelle kykenin. Surullista, mutta se oli pakko tehdä selvittääkseen, kuka itse oikein on, mitä haluaa ja MITÄ ANNETTAVAA ITSELLÄ VOI OLLA muille ja maailmalle.

Löytyihän sitä vihdoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe