Halkeamia

Makkelii....

Olen ostamassa kivitaloa, joka on rakennettu 2007. Ulkoseinässä on muutama ohut halkeama. Kuuluuko tämä ostajan viiden vuoden takuun piiriin, vaikka valmistaja ei olisi antanutkaan takuuta? Vai onko näiden halkeamien peittäminen tarpeellista?

6

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makkelii....

Lisätään edelliseen, että halkeamat ovat pintarappauksessa.

• Rappannut

Tuollaisten halkeamien takia jätä taloa ostamatta jos talo muuten kiinnostaa riittävästi halkeamilla ei mitään muuta merkitystä kuin näkökysymys.

• Makkelii....
        Rappannut kirjoitti:

Tuollaisten halkeamien takia jätä taloa ostamatta jos talo muuten kiinnostaa riittävästi halkeamilla ei mitään muuta merkitystä kuin näkökysymys.

Ok, hyvä saada ammatillista näkökulmaa, sillä asunto on kyllä mielyttävä.

• amatööri tämäkin
        Makkelii.... kirjoitti:

Ok, hyvä saada ammatillista näkökulmaa, sillä asunto on kyllä mielyttävä.

Onko mahdollista, että kosteus pääsee rakenteisiin pienistä halkeamista ja onko siitä tulevaisuudessa haittaa?Tuleeko kaikkiin kivitaloihin halkeamia?

• Partnevia

Tarkoitit ilmeisti myyjän 5 vuoden vastuuta? Myyjä ei ole näistä halkeamista vastuussa, koska olet nähnyt ne. Eri asia on, mistä halkeamat ovat peräisin, niistä myyjä saattaa olla vastuussa. Kun olet kuitenkin havainnut halkeamat ja mikäli ostat talon selvittämättä halkeamien syntyperää, menetät saamisoikeutesi tähän halkeamien aiheuttajaan, mikä se sitten onkaan. On harhaluulo, että virheet syntyvät itsestään. Niille on aina joku aiheuttaja. Onko tämä aiheuttaja vakava rakennusvirhe, jonkun seikan puute vai joku yksittäinen ulkoinen tekijä?
      Kannattaa perehtyä kohteeseen huolellisesti.

• dcsdcsds

Et pysty näkemään, millainen tilanne on halkeamien alla. Siihen tarvitaan kokenut ammattimies, enkä tiedä pysyytkö hänkään sanomaan, ennen kuin rappausta poistetaan. Itse en ostaisi sellaista taloa, koska on iso mahdollisuus, että seinässä on kosteusvaurio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe