Tulo Nazarethiin

Kirjuri 30.11.

Tulemme Netsherin`in Galilin kautta Migdaliin josta päädyimme taloomme Netsheriinissä. Jocif osti talonsa takaisuin 265.752 dinaarilla. Josta sain takaisin 325752 dinaria, kun talo olikin alunperin minun tekemäni ja minulle tuli lunastyshetkeni, riemuvuosi ja velat piti lopettaa. Minulla ei ollut näet kokorahaa ostohetkellä. Tapathi sekrothia ( riemuvuoden lunastusta ) en saanut heti, kunhan olisin maksanut kokonaisen kauppahinnan. Kolatti, sukulainen oli myyjänä tuolloin, vaikea tilallinen, jolla oli toinenkin talo, rikaskin. Silloinen aika oli hyvinkin vaikeaa taloudellisestikin ja vaikeuksia riitti.

Jeshanina minä olin normaalikasvua vähän pitempi, enkä ollut veljieni näköinen. Minun kasvojeni piirteet olivat yleistä vaaleammat ja silmäni olivat siniharmaat ja tuliset. Voidaan sanoakin olevani jopa pohjoisen kansojen näköinen, josta ystävänikin minua moittivat. Kysyivät jopa olinko Hawlattan so. ukomaalainen. Sirtistä kotoisin alkuperältäni? Vastasin olevani vaalein tuntemani Jitshreeliläinen. Hiukseni olivat ajoin hyvinkin vaaleat auringossa. Lapsena minulla olivat aivan vaaleat hiukset, joka olikin erikoista. Äidilläni oli tummanruskeat hiukset ja kauniit kasvot ja hyvä käyntikin. ( olemus )

Minun, Jestsin ( Hoshanii ) nuoruuteni oli hyvinkin tavallinen. Jetshiwassa kävin oppimassa uskonnollisia asioita ja sainkin jäljentää Jeshaanin kirjaa (Jesajan) josta piti maksaa aika paljon Rabhainille. Minulla ei ollut kovin hyvä käsiala. Olin harras uskon nuorimies. Tapasin Michtalin Mirchiamin, josta ensin pidin hyvästi ja myöhemmin rakastuin. Minun elämäni oli paljon vaikeampaa, kun on yleensä luultu!!!

Oli köyhyyttä oli tuskaa ja tauteja riittämiin. En milloinkaan ole nähnyt tämänkaltaista ylellisyyttä, kun nyt on tässä lihassa olevien keskellä. Minä useinkin kärsin hammaskivuistani ja kiroilinkin joskus. Joskus kalastin Kinsorethistäkin ja joskus jopa Hajardenistakin so. Jordan virrasta. Useimmiten en saanut kalasia, joskus kuitenkin jonkusen sittenkin. Minä ” Jetsi ” ( tarkoittaa Juutalaista yleensä ) olin useinkin ahdistettu, siitä mitä äitini minulle kertoi so. tulevasta tehtävästäni ja so. televasta kärsimystiestäni, joka olikin jo etukäteen minulle määrätty. Sainkin siitä tuskaisasta tiestä lisävarmuuden lukiessani Jesajan kirjaa. Kauheat ajatukset vaivasivat minua unissanikin, joista useinkaan ei loppua tullut. Äitini Mirchiam, oli nähnyt näkyjä minulle tulevasta Karman tiestä so. kohtalon tiestä.

1

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjuri 30.11.

Josif sai takaisin talon hinnasta 37.254 pientä Dinaria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe