Pitäisi teettää ikkunat vanhaan puutaloon. Vakiomittaiset ei sovi ja ulkonäkökin pitäisi sopia talon muuhun tyyliin. Löytyykö etelä-savosta hyvää ikkuna valmistajaa? Olen muutamaan ottanut yhteyttä mutta vastauksia ei ole kuulunut.
Ikkunat vanhaan taloon.
6
965
Vastaukset
- kenties kysy
heinolan työkeskus
- rintamamiestaloon
Tuolta kannattaa kysellä myös
www.puutyovihavainen.fi
Teetin kaksi ulko-ovea ja ikkunat vanhalla mallia. Eivät olleet halvimmat mutta hyvin tehdyt. Ymmärtääkseni kaikki ikkunat tehdään mittojen mukaan, mitään vakioita ei olekaan.
- Kaupaa tekemään
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
- tajutonta
Kaupaa tekemään kirjoitti:
Pitää koneissa olla vakiot karmit yms tulee saman mittaiseksi.Varastomittoja on ikkunan valmistajilla heti toimitettavana netistäkin löytyy helposti tieto.
Etteikö koneissa ole säädettäviä mittoja? Sallikaa mun nauraa
- lämpö sisään.
Tämän olen kuullut ennenkin, enkä saata ymmärtää ihmisten tietämättömyyttä!
Kyllähän ikkunavalmistajilla tietysti on ns. vakioikkunoitakin, olisko 100 mm:n välein. Mutta kun remontin tekijät järjestään ja poikkeuksetta ostavat ikkunat omilla mitoillaan, tehdään niitä tietenkin millä mitoilla tahansa!
Eräskin tuttava väitti naama vakavana, ettei löytynyt ihan sopivan kokoisia ikkunoita, vaan piti laittaa vähän enemmän fyllinkiä. Hermostui, kun kummastelin hänelle, miksei tilannut oikean kokoisia ikkunoita!
Minä olen uusinut talomme ikkunoita vähän kerrallaan, kaikki on aina kilpailutettu ja ostettu eri valmistajilta. Ulkoapäin eroa ei silti huomaa, sisäpuolella voi olla eroa sulkimissa, mutta ovat verhojen alla. Vielä on kaksi läpeä uusimatta, ensi kesänä on tarkoitus taas laittaa tarjouspyynnöt menemään ikkunavalmistajille.
Suosittelen Haarukka.fi -sivuston käyttöä muillekin! Siellä on helppo syöttää ikkunoiden mitat ja valita ikkunatoimittajat, sekä valita kaikki kauppaan kuuluvat tarvikkeet. Kannattaa huomioida, että yleensä kaikki valmistajat toimittavat ympäri Suomea! Minäkin sain edullisimman tarjouksen Joensuusta ja asumme Uudella-maalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238459Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056667Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783840- 863629
- 1663034
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432959- 472937
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412809Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222486Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084