Ne muutamat miehet, ketä olen elämäni aikan tapaillut, ovat alussa aina vaikuttaneet todella kiinnostuneilta ja ollaan käyty treffeillä pari kertaa, mies on kehunut kauniiksi yms. Mutta sitten ihastus vain lopahtaa, eikä miehestä enää kuulu mitään. Itse en helposti ihastu, mutta jos mies osoittaa kiinnostustaan minua kohtaan, ihastun melko nopeasti ja kiinnyn mieheen. Monet itkut olen itkenyt, kun olen turhaan odottanut jatkoa. Pettymys on niin suuri lupaavan alun jälkeen. Mikä ihme miehiä vaivaa?
Olen jo kolmeakymppiä lähestyvä rehellisesti sanottuna kaunis, itsestään huoltapitävä (aina meikkiä ja melko naisellisesti pukeutuva) ja korkeastikoulutettu nainen. Hoikka en tosin ole, mutta silloinkin, kun olin normaalipainoinen, ei vientiä riittänyt sen enempää. Luonteeltani olen helposti innostuva, ystävällinen, lämmin ja empaattinen, mutta myös toisinaan ujo ja epävarma. Yksi mies sanoi minua liian miellyttämisenhaluiseksi. Olisiko siinä syy kiinnostuksen lopahtamiseen miehillä? Vai se, että otan itsekin yhteyttä ja olen jonkin verran aktiivinen? En tahtoisi mitään pelejä alkaa pelailemaan, mutta onko se ainoa keino saada miehen ihastuksen pysyvän yllä? Eli se, että en antaisi itsestäni kuulua mitään, ja odottaisin vain miehen yhteydenottoa?
Liian korkeaa tasoa en ole mielestäni pitänyt miehissä (typerä sana tuo taso, mutta en nyt tiedä, miten muutenkaan ilmaisisin tämän). Viimeisin oli vähän nörtti, enemmän feminiininen kuin maskuliininen, ei omien sanojensa mukaan mikään naistenmies, ulkonäöstään itse varmaan epävarma, mutta mielestäni hänellä oli todella söpöt silmät ja ihana pitkä vaalea tukka. Lisäksi mikä parasta, hän oli analyyttinen ja osasi puhua syvällisiä esim. ihmissuhteistaan ja herkistäkin puolistaan. Kaikki hänen ominaisuutensa ja luonteenpiirteensä olivat omasta mielestäni todella viehättäviä, mutta yleisen mielipiteen mukaan kai ei niin haluttuja.
Siis mitä ihmettä? Kuinka löytäisin miehen, joka olisi itsekin ihastunut minuun, ja joka haluaisi parisuhteeseen kanssani? Alkaa pikku hiljaa tulla epätoivoinen olo ja pelko siitä, että jäänkin yksin koko loppu elämäkseni. Hyvän naisen menettävät miehet, jos niin käy :( Olen kai liian helppo luonteeltani, kun en parisuhteessa kiristä seksillä ja nalkuta. Välillä vaikuttaa siltä, että miehet eivät muuta haluakaan, kuin olla hankalien naisten kanssa.
Miksi mikään suhde ei kestä?
7
1713
Vastaukset
- yksi mielipide
Nykyään ihmiset kait haluaa olla vapaita, vailla vastuuta vai mitä tämä muuta olisi. Monet miehet pelkää korkeasti koulutettuja naisia, etsi veroisesi älä alemmin koulutettua ehkä se onnistuu. Kai miehellekin on naisessa oltava jotakin vastusta ja sitä jotakin mikä maustaa elämää. Ei pidä olla liian kiltti ja joustava.
Höpö höpö! Minä en ainakaan halua hankalaa naista ja juuri ap:n kaltainen kuulostaa unelmalta. On vain mukavaa, kun toinen ei pelaa pelejä ja ottaa yhteyttä, ettei tarvitse AINA itse ehdotella treffejä.
- TytsäP
Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta kuulostat vähän siltä että on hakua vähän liikaa päällä. Kun onnistut jonkun löytämään, karkotat hänet luotasi heti takertumalla liikaa.
- ihmeellistä kyllä
Olen huomannut aivan saman ilmiön. Olen fitnesstä innokkaasti harrastava korkeakoulutettu nainen ja miehiä pörrää, mutta mitään vakavampaa en ole hetkee saanut aikaiseksi vaikka olen koettanut ihan amismiehiäkin. (tämä ei ole mikään arvostelu vaan faktoja) Yleensä homma tyssää pariin kuukauteen. Ystävättäreni sanoi minulle, että syy on se, että minä en tarvitse miestä mihinkään. Siis omistan oman asuntoni ja pystyn elämään itsenäisesti. Miehet haluavat tuntea olevansa tarpeellisia.. kai ja kuitenkin naista yläpuolella jollain mitattuna. En ole oireileva ja omasta mielestäni ihan hauska ja huumorintajuinen. Tämä sama ilmiö on havaittavissa muuallakin. Korkeakoulutetuille naisille ei ole kysyntää. Surullista mutta totta. Tähän saa kommentoida ihan vapaasti.
- Voi-ei-voi
Sekä aloittaja että "ihmeellistä kyllä" vaikuttavat mukavilta naisilta, mutta kirjoituksista paljastuu hieman miehiä vähättelevä asenne: viimeisin miesystävä oli vähän nörtti, ulkonäöstään epävarma ja on koetettu "amismiestäkin".
Oletteko ihan varma, että asenteenne ei tule ilmi myös miehelle, jonka kanssa seurustelette? Itse en ainakaan voisi seurustella naisen kanssa, jonka tiedän ajattelevan miehen olevan joten viallinen. Kyllähän sellainen juttu hiipuu ihan väkisinkin, vaikka yritystä itsellä olisikin suhteen eteen.
korkeasti koulutetuilla naisilla tuntuu olevan erittäin korkeat vaatimukset miehille. Se asenne näkyy ja kuuluu naisesta.
PS. Olen itsekin korkeakoulututkinnon saanut mies. - e576jk687kl
Tuo on ihan puutaheinää että normaalin näköiselle naiselle ei olisi kysyntää.
Koulutus ei vaikuta siihen mitenkään.
Tekstin perusteella ei voi sanoa missä ongelma piilee mutta useasti asianomaiset ovat itse hyvinkin tietoisia mistä puristaa mutteivät mainitse niitä muille.
Tuo että "ei tarvitse miestä/naista" mihinkään kuulostaa ihmisen esineellistämiseltä.
Jos kaipaa läheisyyttä (ei kaverillista), kuuntelijaa, juttuseuraa, harrastuskaveria yms yms kaikkia samassa paketissa niin kyllä silloin "tarvitsee" kumppanin.
Rahasta ei nyt ole kyse arvon "fiksut, korkeastikoulutetut yms naiset/miehet" vaan ihan aidosta, toisesta ihmisestä. - ihmeellistä kyllä
Kyllä on totta, että koulutus ei takaa viisautta tai sydämen sivistystä. Kyllä odotusarvona olisi kumppani arkeen ja juhlaan, eikä elättäjää tai "isiä". Onko sitten näin, että kysyntä ja tarjonta eivät oikein kohtaa. Itse en nirsoile perinteisellä tavalla mutta odotan kyllä ihastumisen tunnetta.. ja se ehkä minulla tapahtuu harvoin. Kaksi kertaa on käynyt niin, että tunne oli vastavuoroista mutta homma meni puihin. Toinen tapaus selkeästi koki jotain riittämättömyyden tunnetta, koska yrittäjänä haali duunia ja koetti "menestyä" niin, että meille ei jäänyt aikaa. Tosin voihan olla tietty, että selitys oli perinteinen: kiinnostin, mutten tarpeeksi. Hän nimen omaan hermoili siitä, että olen "hyväosainen" vaikka kerroin rehellisesti, että asuntolainaa on ja joudun kyllä tekemään centtieni eteen duunia. Toivoisin tästä myös ihan kannanottoja molemmilta sukupuolilta. Itse haluaisin todella vakiintua mutta... Enkä usko, että olen ollut liian tyrkky tai sitova, että toinen on heti ahdistunut. Joskus miehet ovat tunne-elämältään perin konstikkaita. Minulla on myös ystävinä fiksuja, korkeastikoulutettuja ihan nättejä naisia mutta.. jostain syystä jäämme siskojen jalkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144