Minulla diagnosoitiin astma bronkhiale 0,5 vuotiaana. Olin sairaalassa aina pitempiä aikoja kerrallaan, ja kävin jossain vaiheessa kouluakin sairaala koulussa. Tätä jatkui aina kymmenvuotiaaksi saakka. Astmani oli todella paha, ja lisäksi minulla oli jatkuva korva, poski nielutulehdus kierre joka vain lisäsi astmalääkityksen määrää.
Ylipainoa minulle alkoi kertyä kolme vuotiaana, johtuen luultavasti kortisonin aiheuttamasta mahtavasta ruokahalusta. Spiraa olen noina jaksoina saanut useasti, sekä muita kortisonia sisältäviä lääkkeitä. Penisilliini ja antibiootti kuureja minulla on ollut lukuisia. Kortisonia on mennyt inhaloitavana, tabletteina, höyryinä ja lihaksen sisäisesti. Pienenä jo lastenlääkärini totesi, että huomattava ylipainoni, ohut iho sekä mustelmataipumus on seurausta kortisonihoidoista, kortisoni on kuitenkin tehokasta astman hoidossa. n 5 vuotiaana ja pahenevasti murrosikäisenä minulle alkoi tulemaan kamalia kauhukohtauksia, en saanut nukuttua hädin tuskin kuin kaksi tuntia yössä. Vanhempani valvoivat sänkyni vieressä lukuisia öitä, sillä kauhukohtauksen tullessa menin lähes paniikinomaiseen tilaan ja se toki myös lisäsi hengitysongelmia. Onko kellään muulla ollut tällaista? Aiemmin olen ajatellut itseäni jotenkin hiukan epänormaalina. Nämä unihäiriöt menivät kuitenkin ohi ajallaan. Voisikohan liittyä runsaaseen lääkitykseen?
Onkohan ihan tavanomaista
Astmaatikko85
4
345
Vastaukset
- astmaatikko kortison
huolestu. Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia ja mitä enemmän lääkitystä, sen enemmän haittoja!
Kysyä voi lääkäriltä, jos jokin erityisesti askarruttaa.
Tsemppiä ja voimia elämääsi:)- Astmaatikko85
kannustuksestasi ja rakentavasta vastauksesta :)
- astmaatikkovm-59
aiheuttaa mm. uniongelmia, se mainitaan pakkauksen ohjeissakin
- astmaatikko897
itellä kun oli kova lääkitys niin se vain lisäsi oireita paljon. olisiko jostain luontaisterapiasta apua että voisit vähentää lääkitystä. maito, vehnä ja sokerituotteet pois, nekun lisäävät oireistusta. juustot sis. hometta.
tasapainopiste.fi, kysyppä sieltä apua!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224914- 203985
- 272331
- 342134
- 371938
- 151828
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191185Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101124