maailman ympäri 1 kuukaudessa

matkamies matonen

Mä tein noin 5 vuotta sitten matkan Singapore-Bali-Papua-Uusi guinea-Uusi Seelanti-Tonga saaret-Hawaiji-Los Angeles- Frankfurt- Helsinki
Oli hyvät kohteet kaikki muut paitsi Tonga saaret - ihan perseestä koko kohde; ihmiset töykeitä ja ilkeitä johtuen ehkä degeneroitumisesta kun saarella ei saa asua kuin yksi ulkomaalaisperhe kerrallaan. Budjettini oli suht normaali ja yövyin lähinnä keskitasoisissa hotelleissa. Halvemmallakin olisi päässyt, jos olisi mennyt halpoihin vierasmajoihin, mutta niissä pääsee usein öisin hyvin eroon matkatavaroistaan.

Uusi matka nyt suunnitteilla- en vielä tiedä kohteita enkä turning-pointtia. Kyllä se pian selviää kun katselee karttaa. ;)

3

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heinäsirkkanen

Noista Tonga-saarista olen ennenkin kuullut vastaavaa. Paikkahan on vähän erikoisempi kokemus, joten se kiinnostaa, mutta ehkä ei kannata mennä jos tosiaan ovat noin epäystävällisiä. Olen suunnitellut seuraavaksi 2 kuukauden matkaa.

Jäi epäselväsi mitä tarkoitit vierasmajoilla? Omat kokemukseni majataloista eri puolilla maailmaa ovat vaihtelevia, koskaan ei ole yöllä ryöstetty, mutta joskus on huone ollut niin epäsiisti/homeessa, että ei ole tullut kauppoja.

• 12+10

Kuukausi on liian vähän. Siinähän tule helkutin pitkiä matkoja vaikka kuinka. Hyvä tahti olisi, ainakin minulle , kukin tyylillään, että pysyisin yhdessä maassa ainakin kuukauden. Kohteet kannattaa tietysti valita oikein...

• Matti Lappalainen

Olen nyt matkannut maailman ympäri 7 v ja vielä on jäljellä. Olen sitä mieltä, että yksi elämä ei riitä kaikkien maailman ihmeiden näkemiseen. www.snoopy.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe