Peltoautona on Mercedes-Benz 190 -90 2.0l
Jotain virityksiä autoon mikä tuaa lisää nopeutta ja kiihtyvyyttä jotain osiakin voi ostaa mitkä ei ole kovin kalliita ja itsekkin voin jotain väsätä
Tehoa lisää peltoautoon
9
1107
Vastaukset
- volvon miäts.
halvin tapa lisätä kiihtyvyyttä on keventää auto joka paikasta niin paljon kun on vaan mahdollista.
esim. takapenkit pois matot pois, taka luukusta pois kai turha rompe.
Tuossa keinossa on kaikkein parasta se että se ei maksa mitään.- ja
jos oikeen paljo kevennetään niin kattopois,ovet pois, takaluukku pois, konepelti pois ja pohjasta kaikki turhat palat pois ( ei mielellään mitään joka pitää kardaanin ja moottorin kiinni ja kuskinki olis hyvä pysyä auton sisässä ;)
- Lisää tehooa
ja kirjoitti:
jos oikeen paljo kevennetään niin kattopois,ovet pois, takaluukku pois, konepelti pois ja pohjasta kaikki turhat palat pois ( ei mielellään mitään joka pitää kardaanin ja moottorin kiinni ja kuskinki olis hyvä pysyä auton sisässä ;)
No jos haluais ny kuitenki et olis vähän lämpimämpi talvellakin ajella :D niin olisko muita ehdotuksia ?
- vakio perus
Lisää tehooa kirjoitti:
No jos haluais ny kuitenki et olis vähän lämpimämpi talvellakin ajella :D niin olisko muita ehdotuksia ?
kannen lasku, peltinen paremmin virtaava pakosarja ja imusarja sit venttiiilit hiot , kanavat avarrat, nokka-akseli kireäks, näillä pärjää jo pitkälle
- c52007
vakio perus kirjoitti:
kannen lasku, peltinen paremmin virtaava pakosarja ja imusarja sit venttiiilit hiot , kanavat avarrat, nokka-akseli kireäks, näillä pärjää jo pitkälle
ja äänenvaimennin pois,se on siinä.
- tojomään
on lempparini vanhanmallinen pölyimuri väärinpäin eli puhaltamaan kaasarin kurkkuun.
Sähkö tulee akuusta inventterin kautta.
Lehtipuhaltimesta saa paremman. mun tojo corilla vetää kahtasataa ja kiihtyy kumit sauhuten vielä yli satasesta- nöfgi
Halvin ratkaisu on kevenny, pelkkät lattiamatto kokonaisuudessaan saattaa vanhassa autossa märkänä (yleensä alta on) painaa 25-30kg, itsellä oli joskus peltoautona nissan 140y, poistin takapenkit, tankin (mersussa ei niin helpppoa) lattiamaton ym. keveni perä kummasti. Bensatankki tehtiin veneen metallisesta tankista, riitti helposti tunnin-kahden ajeluihin.
Jos on katalysaattori voi ottaa välistä ym. mutta huomaako eroa? veikkaan että ei.
Vaikka saisit autoon 10-15hv lisää mikä ei ole halpaa eikä helppo tuskin saat samaa hyötyä kuin keventämällä autoa 100kg joka onnistuu kyllä ovipahvien, takapenkkien, lattiamaton ym. poistamisella. - segseg
nöfgi kirjoitti:
Halvin ratkaisu on kevenny, pelkkät lattiamatto kokonaisuudessaan saattaa vanhassa autossa märkänä (yleensä alta on) painaa 25-30kg, itsellä oli joskus peltoautona nissan 140y, poistin takapenkit, tankin (mersussa ei niin helpppoa) lattiamaton ym. keveni perä kummasti. Bensatankki tehtiin veneen metallisesta tankista, riitti helposti tunnin-kahden ajeluihin.
Jos on katalysaattori voi ottaa välistä ym. mutta huomaako eroa? veikkaan että ei.
Vaikka saisit autoon 10-15hv lisää mikä ei ole halpaa eikä helppo tuskin saat samaa hyötyä kuin keventämällä autoa 100kg joka onnistuu kyllä ovipahvien, takapenkkien, lattiamaton ym. poistamisella.Ottaisin pakoputkien pois, mutta jättäisin pakosarjat.
1. Painoa pois
2. Teho lisääntyy, koska vastapaine pienenee -> sylinteri tyhjenee paremmin -> sylinteriin menee enemmän tuoretta soppaa joka imutahdilla, tämä on FAKTA. Tosin tämä vaatisi siis autossa - jossa ei ole lambda-anturia - myös seoksen pienoista rikastamista, koska seosta "riskatavaa" pakokaasua ei enää olisi niin paljon sylinterissä jäljellä edellisestä syklistä. Ja muutenkin jos seosta on mahdollisuus säätää, rikastaa niin paljon kuin mahdollista, kulutus vähän kasvaa mutta antaa myös tehoa lisää. Tosin tarkka säätäminen vaatisi dynamometrillä vierailua.
Terv. jenkkiharrastaja - ypulypufp
segseg kirjoitti:
Ottaisin pakoputkien pois, mutta jättäisin pakosarjat.
1. Painoa pois
2. Teho lisääntyy, koska vastapaine pienenee -> sylinteri tyhjenee paremmin -> sylinteriin menee enemmän tuoretta soppaa joka imutahdilla, tämä on FAKTA. Tosin tämä vaatisi siis autossa - jossa ei ole lambda-anturia - myös seoksen pienoista rikastamista, koska seosta "riskatavaa" pakokaasua ei enää olisi niin paljon sylinterissä jäljellä edellisestä syklistä. Ja muutenkin jos seosta on mahdollisuus säätää, rikastaa niin paljon kuin mahdollista, kulutus vähän kasvaa mutta antaa myös tehoa lisää. Tosin tarkka säätäminen vaatisi dynamometrillä vierailua.
Terv. jenkkiharrastajaTämän voi tehdä vaan siinä tapauksessa että 10km säteellä ei asu muita ihmisiä..
Sitä helvetinmoista mekkalaa ei jaksa edes autoharrastaja kuunnella tuntikausia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467635
- 334213
- 573715
- 503190
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652561- 542398
- 512388
- 402339
- 162286