Olen ollut nyt pari kuukautta työharjoittelussa ja sopimukseni päättyy vasta toisen parin kk päästä. Olen tässä samalla hakenut työpaikkoja ja pääsinkin jo yhteen haastatteluun, joka vaikutti ihan varteenotettavalta. En ole vielä saanut tietoa paikasta, mutta työ alkaisi jo tammikuun alussa. Jos saan paikan, voinko ihan yhtäkkiä päättää työharjoittelusopimukseni (olen siis Työkkärin kautta työttömyyspäivärahalla harjoittelussa) ja ottaa työpaikan vastaan? Työharjoittelupaikallani teen täysin samoja töitä kuin varsinaiset työntekijätkin ja heillä on ollut työharjoittelija koko ajan, joten vähän pelottaa, että jätän heidät pulaan ja saavatko noin lyhyellä varoitusajalla uutta... mutta siis voinhan näin menetellä ja lopettaa harjoittelun työllistymisen takia?
Voinko lopettaa työharjoittelun yhtäkkiä?
eourgheorugh
1
1036
Vastaukset
- fd
jos saat palkkatyön, niin voit lopettaa työharjoittelun ihan milloin vaan. Eikä sinun tarvitse miettiä, et jätätkö muut työntekijät pulaan tms. On työnantajan velvollisuus järjestää riittävä määrä työntekijöitä työhön, työharjoittelijat/opiskelijat yms ovat vain lisänä.
Toivottavasti lykästää työpaikan suhteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467605
- 334193
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons602534- 542388
- 512358
- 402329
- 162276