Kun 1GB on käytetty, netti ei toimi 64kbps nopeudella, vaan noin ~10kb, jonka lisäksi datapaketteja ilmeisesti tahallaan viivytetään serverin päässä 10-20 sekuntia jotta asiakas ostaisi itselleen lisää kaistaa ns. vitutuksen vuoksi.
Testattu sekä iPhone 4:llä että N900:n maemo-alustan sovelluksella joka mittaa networkin toimivuutta.
Onko laillista tahallaan häiritä asiakkaan datansiirtoa (muutoin kuin laittamalla se matalimpaan prioriteettiin, jonka ymmärrän ja joka on ihan sallittua)?
Mielestäni maalaisjärki sanoo, että asiakkaan painostamiseksi ei saa alkaa 'kiusata' tätä mm. viivyttämällä tiedonsiirtoa.
Dataa siis siirtyy esim. 10kb, tulee 4 sekunnin katkos ja 25% dropped packets, sitten dataa tulee puolen minuutin ajan 20kb/s ja sitten 10 sekunnin katkos jne., joka toistaa itseään johdonmukaisesti.
En näe tälle mitään muuta "syytä" kuin sen, että verkon ylläpitäjä tai tekninen admini on keinotekoisesti työnjohtonsa puolesta laittanut ohjelman 'kuristamaan' matalimman prioriteetin liikennettä.
Soneran mobiilinetissä dropped packet rate 25-50% kun dataraja
Insinööri
2
394
Vastaukset
- CmRjH
Kännykkäverkoissa dataliikenne on aina "pahnan pohjimmaisena". Se saa siis kaikelta muulta yli jääneen kaistan. Pahimmillaan mitään ei jää yli ja dataliikenne seisoo.
- fdbbbbb
vaikea vain uskoa että 100% soneran verkosta olisi tyydyttynyt esim. klo 2-3 arkena yöllä (testattu, yövuoro työssä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323928
- 453300
- 402909
- 172686
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000