Ajakaa alinopeutta

jhgfasdfghjkjhgfddfg

Edes risteysalueella, vatipäät. Kai te tiedätte, että risteyksessä pitää hiljentää vauhtia? Ei kyllä siltä näytä. Se on kuulkaa melko vittumaista, kun vatipäät tulee molemmista suunnista 10-15 km/h ylinopeutta ja risteysalue on liukas. Piikkipyöriä kun ei saa käyttää liikenteessä, että ehtisi johonkin väliin.

18

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukkis-66

      Matkalla Turusta Kaarinaan ei ainakaan ollu yhtään risteystä jossa olis ollu pienempi rajoitus kun sillä tiellä muutenkaan. Jotkut vatipäät silti hidastelee niissä risteyksissä vaikka vihree palaa, taitaa olla niitä samoja paskiaisia jotka ei osaa kiihdyttää kiihdytyskaistoilla ennen kun tulee sieltä päätielle jonkun eteen.

      En ole vielä yli 20v ajaneena nähnyt kertaakaan, että joku, joka on lähtenyt vihreellä liikkeelle, olis meinannu jäädä alle. Myös maaseutu risteyksissä on niin alhaiset rajoitukset, ettei niissäkään voi joutua toisen eteen teiden tukoksi kolmion takaa tullessa paitsi tahallaan. Jotkut räkärahtarit tosin joskus tulee kolmion takaa eteen aika röyhkeestikin, mut ne taitaakin olla henkisesti jääkiekkoilijoiden tasolla. Laskee varmaan taskulaskimella ton roskapostilta suojaavan laskunkin.

      • lkjhgfdsdfghjkm

        Yrittäkää lapset jo ymmärtää, että kyseessä on Suurin Sallittu Nopeus, Ja risteysalueella ajetaan tietenkin hitaammin. Olet niitä viisaita, jotka ajavat pilkkopimeällä hirvivaara-alueella "rajoituksen mukaan". Liikennevaloja tuskin löydätte aivan kaikkialta, eikä se että toisella on kolmio tarkoita sitä, että painetaan lisää kaasua. Ette kai te sentään ole tyhmiä tai idiootteja?


      • ei teiden tukko
        lkjhgfdsdfghjkm kirjoitti:

        Yrittäkää lapset jo ymmärtää, että kyseessä on Suurin Sallittu Nopeus, Ja risteysalueella ajetaan tietenkin hitaammin. Olet niitä viisaita, jotka ajavat pilkkopimeällä hirvivaara-alueella "rajoituksen mukaan". Liikennevaloja tuskin löydätte aivan kaikkialta, eikä se että toisella on kolmio tarkoita sitä, että painetaan lisää kaasua. Ette kai te sentään ole tyhmiä tai idiootteja?

        Joo. ei lisätä vauhtia eikä paineta kaasua kun joku tulee kolmion takaa, muttei sen takia tarvitse hidastaakaan. Kyllä niissä risteyksissä on jo ihan riittävän alhaiset nopeudet, jopa ylisuojelevat.


      • hyyym rypee taas pikkasen nyppimään kun muuten asiaa mutta sitten tuo viiminen lause nostaa karvat pystyyn .
        siis tämä juusi : Jotkut räkärahtarit tosin joskus tulee kolmion takaa eteen aika röyhkeestikin, mut ne taitaakin olla henkisesti jääkiekkoilijoiden tasolla. Laskee varmaan taskulaskimella ton roskapostilta suojaavan laskunkin.
        joko kirjoittaja ei koskaan ole ajanut edes paketti-autoa suurempaa tja on pakko tosiaan myöntää että on valitettavasti myös ammatti kuntaan pesiytynyt niitä jotka ei piittaa muista liikenteessä olevistä pas..... vertaa . mutta sen siitä sitten saa kun liikenteessä vuosi tolkulla riehutaan ja rekkakuskit noteeraavat jokaisen läheltä piti tilanteen ja piittaamattomuuden yhtään mistään , kuka siinä enää muutaman vuoden päästä enää viitsii yrittää olla esimerkiksi muille kun kaikki suoraan sanottuna sikailee koko ajan vain entistä pahemmin liikenteessä . olen kaikille sanonut että ne vanhat sanonnat pitävät todellakin paikkaansa , eli sitä saa mitä tilaa & niin makaa kun petaa . toisinaan vain tuntuu siltä että kansa-autoilijoilla ei ole minkään valtakunnan ajotaitoa saati käsitystä millaista on edes ajaa sitä "isoa rekkaa" joka on mukamas sinun tien tukkeena . sen sanon että ne on harvassa ketkä sen pelin hallitsee kunnolla eteen ja taakse päin kunnon suomen talvessa suomen " erittäin hyvin " hoidetuilla tie osuuksilla . rekka ei ole henkilo auto tai ferrari ominaisuuksiltaan jossei sitä joku ole tajunnut tähän päivään mennessä , rekan kiihdyttäminen 80 km/t vaatii useita kilometrejä vaikka se olisi tyhjällä kuormalla . jossain vaiheessa kuljettajilla menee lopullisesti hermot liikenteessä pelleilijöihin ja silloin saattaa jopa tulla joko rumaa jälkeä tai kaupan hyllyltä ei löydy tasan mitään kun sinne ei kukaan sitä ole tuomassa . joten opetelkaa ihmiset ajamaan sekä hankkikaa edes pikkasen malttia ainakin isompia hyöty-ajoneuvoja kohtaan , yritämme olla suomen liikkuvia varastoja kaupoille . niin ja niille jotka luulevat että kauppaan ne tavarat tulevat taikuudella niin kyllä ne sinne rekoilla ja likaksilla väännetään jopa keskellä aamu yötä .


      • lkjhgfdsdfghjkm kirjoitti:

        Yrittäkää lapset jo ymmärtää, että kyseessä on Suurin Sallittu Nopeus, Ja risteysalueella ajetaan tietenkin hitaammin. Olet niitä viisaita, jotka ajavat pilkkopimeällä hirvivaara-alueella "rajoituksen mukaan". Liikennevaloja tuskin löydätte aivan kaikkialta, eikä se että toisella on kolmio tarkoita sitä, että painetaan lisää kaasua. Ette kai te sentään ole tyhmiä tai idiootteja?

        jos on vihreä valo miksi ihmeessä rupeat hiljentämään , nykyisin on todella harvassa enää (ainakin meillä pain) että kääntyvillä olisi myös vihreä valo tai maaseutu tiellä ajava on päätiellä ajava ja poikkeuksetta sivutieltä tuleva väistämis velvollinen siis . olisikohan aika kerrata liikennesääntöjä ja yrittää pysyä liikenteen rytmissä .
        liian usein näkee jarruvalojen syttyvän ilman vilkkua kaltaistesi vuoksi ilman mitään syytä suoralla tiellä vain sen vuoksi että sivutieltä on kolmion takaa odottamassa vuoroaan joku ajoneuvo jollei ole ruuhka aika niin en ymmärrä moista laisinkaan , koska jollet sitä itse hoksaa aiheutat takaa tuleville varmasti vaaratilanteen , ei ehkä niille 3 ensimmäiselle jotka joutuvat jarruttamaan vaan ehkä jo sille 4 joka joutuukin sitten jo painamaan voimiensa takaa jarrua välttääkseen edessä ajavan auton katapuskurin kolhimisen . tosiaan maalaisjärjen käyttä on sallittua sitä vaan ei tunnu enää olevan kuin harvoilla .kaikki ylimääränen säätäminen pitää kitkeä pois , kun se niitä vaaroja luo sinne letkassa ajamiseen . jos olet yksin koko tiellä on aivan sama miten ajat siellä mutta jos siellä on yksikin autoilija myös , pitäisi edes yrittää ajaa järjellä . eli kukaan ei voi olettaa että joku jarruttelee huvikseen risteyksiin pääteillä joissa voisi matkaa jatkaa hiljentämättäkin eli jollet ole kääntymässä pidä vauhti päällä edes sen vuoksi että ei syntyisi turhia vaaroja liikenteeseen . kyllä se sivutieltä/risteysessä jommalta kummalta puolen liittyvä pitäisi tietää/tuntea liinenne merkit/säädökset onhan siitä osoituksena se lappu lompakossa taikka jos taito on ruosteessa harjotus tekee mestareita ja kertaus on opintojen äiti .


      • lkjhgfdsdfghjkm kirjoitti:

        Yrittäkää lapset jo ymmärtää, että kyseessä on Suurin Sallittu Nopeus, Ja risteysalueella ajetaan tietenkin hitaammin. Olet niitä viisaita, jotka ajavat pilkkopimeällä hirvivaara-alueella "rajoituksen mukaan". Liikennevaloja tuskin löydätte aivan kaikkialta, eikä se että toisella on kolmio tarkoita sitä, että painetaan lisää kaasua. Ette kai te sentään ole tyhmiä tai idiootteja?

        nyt jo aiheutuu enemmän vahinkoa liian alhaisista nopeuksista kuin että paremminkin nostettaisiin ruotsin malliin nopeudet ja ruotsalaisehan eivät tunnetusti osaa ajaa ollenkaan niin huvin kuin suomalaiset ja siellä on vähemmän kuolemia kuon suomessa juuri koskaan . suomen teillä kun kun pystyy ajamaan kyseisiä nopeuksia varsin turvallisesti ja mitä niihin hirviin tulee suomessa maksetaan monta miljardia auto veroa luulisi silläkin rahalla jotain saatavan tien kunnostukseen ja hirvi aitoihin ja sellasiin vaan ei valtio tunkee nekin rahat muurin persiiseen eikä käytä niitä siihen mihin niitä alkujaan oli määrä ja siksi toiseksi se voro on vastoin eu:n määräyksiä jos ei sitä joku jo tiedä eli miksi hemmetissä suomessa kaiki on päin persettä kun puhutaan tieliikenteestä edes jossain muodossa . jos siihen sais järkevän vastauksen edes joskus liikenteestä vastaavalta ministeriltä vaan eipä varmasti tule kuin jotain ympäri pyöreetä sontaa . suomessa valtio ottaa vain ne eu:n päätökset käyttöön jotka lisäävät liikenteessä liikkuvien vero taakkaa eikä ole puhettakaan että tulisi voimaan niitä jotka toisaalta sitä helpottaisivat .jos et ole koskaan kokeullut niin sanottuja väli nopeuksia eli ruotsin mallia kokeileppa piruuttasi voisin melkein luvata että ainakin lompakkosi pitää niistä nopeuksista varmasti ainakin itse olen huomannut monella eri auto merkillä ja mallilla että polttoainetta säästyy huomattavasti lisäämällä sen 60 km/h sijaan vauhdin 70 km/h tämä siis tarkoittaa mittari nopeutta ja boonuksena tulee että et taatusti ole tien tukkona liikenteessä ajaessasi näin . sama toistuu kaikilla nopeusilla eli 90 110 130 normaalien sijaan olen takuullla saanut polttoaineessa säästettyä sen mahdollisen yhden sakon minkä poliisi ehkä kirjoittaa kerran vuodessa jos huono tuuri käytosin olen nyt ajellut jo vuosia että en ole saanut ylinopeus sakkoja joten rahaa on pankkiin laitettu hyvin paljon säästöön siis .


      • lkjhgfdasdfghjkjhdfg
        mauri78 kirjoitti:

        hyyym rypee taas pikkasen nyppimään kun muuten asiaa mutta sitten tuo viiminen lause nostaa karvat pystyyn .
        siis tämä juusi : Jotkut räkärahtarit tosin joskus tulee kolmion takaa eteen aika röyhkeestikin, mut ne taitaakin olla henkisesti jääkiekkoilijoiden tasolla. Laskee varmaan taskulaskimella ton roskapostilta suojaavan laskunkin.
        joko kirjoittaja ei koskaan ole ajanut edes paketti-autoa suurempaa tja on pakko tosiaan myöntää että on valitettavasti myös ammatti kuntaan pesiytynyt niitä jotka ei piittaa muista liikenteessä olevistä pas..... vertaa . mutta sen siitä sitten saa kun liikenteessä vuosi tolkulla riehutaan ja rekkakuskit noteeraavat jokaisen läheltä piti tilanteen ja piittaamattomuuden yhtään mistään , kuka siinä enää muutaman vuoden päästä enää viitsii yrittää olla esimerkiksi muille kun kaikki suoraan sanottuna sikailee koko ajan vain entistä pahemmin liikenteessä . olen kaikille sanonut että ne vanhat sanonnat pitävät todellakin paikkaansa , eli sitä saa mitä tilaa & niin makaa kun petaa . toisinaan vain tuntuu siltä että kansa-autoilijoilla ei ole minkään valtakunnan ajotaitoa saati käsitystä millaista on edes ajaa sitä "isoa rekkaa" joka on mukamas sinun tien tukkeena . sen sanon että ne on harvassa ketkä sen pelin hallitsee kunnolla eteen ja taakse päin kunnon suomen talvessa suomen " erittäin hyvin " hoidetuilla tie osuuksilla . rekka ei ole henkilo auto tai ferrari ominaisuuksiltaan jossei sitä joku ole tajunnut tähän päivään mennessä , rekan kiihdyttäminen 80 km/t vaatii useita kilometrejä vaikka se olisi tyhjällä kuormalla . jossain vaiheessa kuljettajilla menee lopullisesti hermot liikenteessä pelleilijöihin ja silloin saattaa jopa tulla joko rumaa jälkeä tai kaupan hyllyltä ei löydy tasan mitään kun sinne ei kukaan sitä ole tuomassa . joten opetelkaa ihmiset ajamaan sekä hankkikaa edes pikkasen malttia ainakin isompia hyöty-ajoneuvoja kohtaan , yritämme olla suomen liikkuvia varastoja kaupoille . niin ja niille jotka luulevat että kauppaan ne tavarat tulevat taikuudella niin kyllä ne sinne rekoilla ja likaksilla väännetään jopa keskellä aamu yötä .

        Ajatelkaa nyt tilannetta, että mäennyppylän takaa tullaan tyypillistä ylinopeutta, niin voi vatun vatipäät, kai sieltä nyt on tultava aika saatanan "röyhkeästi", kun ei voi koko päivää odottaa. Risteysalueella ei kannata ajaa ylinopeutta, jos ei halua kolaroida.


      • qwsfdghfjgbkhnjo
        lkjhgfdasdfghjkjhdfg kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt tilannetta, että mäennyppylän takaa tullaan tyypillistä ylinopeutta, niin voi vatun vatipäät, kai sieltä nyt on tultava aika saatanan "röyhkeästi", kun ei voi koko päivää odottaa. Risteysalueella ei kannata ajaa ylinopeutta, jos ei halua kolaroida.

        Eilen tuli Nurmijärven Ketunpesän alueelta rekka niin törkeästi eteen, että hirvitti, no onneksi tuon rekan tunnistin ja päätin, että tuon yhtiön autot aina perääni saadessani ajavat korkeintaan kahdeksaakymppiä näin eläkeläisellä kun ei ole kiire minnekään.


      • 12+7
        qwsfdghfjgbkhnjo kirjoitti:

        Eilen tuli Nurmijärven Ketunpesän alueelta rekka niin törkeästi eteen, että hirvitti, no onneksi tuon rekan tunnistin ja päätin, että tuon yhtiön autot aina perääni saadessani ajavat korkeintaan kahdeksaakymppiä näin eläkeläisellä kun ei ole kiire minnekään.

        ..kun sinulla ei ole mihinkään kiire niin viepäs aikasi kuluksi korttisi poliisilaitokselle katkottavaksi ja siirry bussimatkustukseen, että me nuoremmat, joiden tulee työnkin puolesta ehtiä paikasta toiseen pääsemme kulkemaan esteettömästi..

        Ja ohitse se rekkakin pääsee, PALJON suuremmalla onnettomuusriskillä, mutta minkä hän mahtaa jos köröttelet ladallasi mittarisi mukaan 80 (todellisuudessa siis 60-70) ja hänellä on kuorma toimitettavana perille. Rekkakuskeille hatun nosto, suuresta menopelistä huolimatta, he harvoin ovat teiden tukkona.


      • ..Auto-Antero
        lkjhgfdsdfghjkm kirjoitti:

        Yrittäkää lapset jo ymmärtää, että kyseessä on Suurin Sallittu Nopeus, Ja risteysalueella ajetaan tietenkin hitaammin. Olet niitä viisaita, jotka ajavat pilkkopimeällä hirvivaara-alueella "rajoituksen mukaan". Liikennevaloja tuskin löydätte aivan kaikkialta, eikä se että toisella on kolmio tarkoita sitä, että painetaan lisää kaasua. Ette kai te sentään ole tyhmiä tai idiootteja?

        Painan rajusti kaasua, ettei hirvet vain ehdi juosta eteeni. Mitä nopeammin selviän hirvivaarasta, sitä parempi!


    • > Kai te tiedätte, että risteyksessä pitää hiljentää vauhtia?

      No enpä tiennyt. Toivottavasti kovin moni muukaan en tiedä. Pahinta ainakin itselle on, kun pitäisi kääntyä päätielle, katson välin johon menee, ja sitten joku alkaa muuttelemaan nopeuttaan... Ei hitossa. Pitäkää se nopeus vakiona ja antakaa minun väistämisvelvollisena katsoa mihin väliin menen!

      • aloittajavaan

        Ihan hyvin voi pudottaa nopeuden siihen Suurimpaan Sallittuun. Hyvin on taas nämä surullisen kuuluisat asenteet täällä näkyvillä. Ei muuta kuin lisää pakkoja sekä -rajoittimia. Muuten ei onnettomuustilastot pienene. Kyllä, itse hidastan vauhtia jos tiedän, että edessä on "vaarallinen" risteys mikä tulee yllättäen eteen. Käyttäkää niitä nysvääviä aivosolujanne.


      • aloittajavaan kirjoitti:

        Ihan hyvin voi pudottaa nopeuden siihen Suurimpaan Sallittuun. Hyvin on taas nämä surullisen kuuluisat asenteet täällä näkyvillä. Ei muuta kuin lisää pakkoja sekä -rajoittimia. Muuten ei onnettomuustilastot pienene. Kyllä, itse hidastan vauhtia jos tiedän, että edessä on "vaarallinen" risteys mikä tulee yllättäen eteen. Käyttäkää niitä nysvääviä aivosolujanne.

        Jos aiot vauhtia pudottaa, niin pudota sitten ajoissa, ettei tarvitse liittyjän alkaa miettimään, mitä sinä aiot tehdä.

        Ja jos satut olemaan kääntymässä siitä risteyksestä, niin vilkun voisi pistää päälle ennen kuin nostaa jalan kaasulta. Mutta se taitaa olla monelle jo liian monimutkaista...


    • miten?

      voisihan sitä kokeilla. en vaan osaa ajaa nopeutta, joka on hitaampaa kuin paikallaan oleminen. osaisiko joku selittää, miten se tehdään?

      • jukkasetä

        Aluksi viestin aloittaja yllyttää ajamaan alinopeutta, ja myöhemmin hidastamaan suurimpaan sallittuun nopeuteen.
        Kumpaa siis oikeasti tarkotat?
        Itse tarkotin ainakin sitä, että ajan risteyksissäkin suurinta sallittua, en siis ylinopeutta, ja olen siis sitä mieltä että ne, jotka on väistämisvelvollisia, ehtii kyllä kiihdyttämään niin, ettei häiritse/ hidasta suurinta sallittua ajavia.
        Poikkeuksena rekat, joista osa ei tunkea kolmion takaa eteen jos päätietä ajava on liian lähellä, osa tulee siitä huolimatta, eli ei rekkamiehillekään ole samalla kauhalla järkeä annettu.

        Joskus voi olla sellanen risteys, että rekka ei vielä näe päätietä ajavaa päätielle tullessa, mutta sellasissakin risteyksissä on sellaset rajotukset, että päätien käyttäjäkin ehtii hidastaa riittävästi vaikka ajaa suurinta sallittua nopeutta.

        ( toivottavasti kukaan tolvana ei enää kirjottele ylinopeuden vaaroista, kun ei kukaan ole ylinopeutta puolustanutkaan)


    • ratinkäänteliä

      "Kai te tiedätte, että risteyksessä pitää hiljentää vauhtia?"

      No kuule ei pidä hiljentää risteysalueella yhtään vauhtia ellei ole väistämisvelvollisuutta kuten kolmiota tai suojatietä. Päinvastoin tuntuu hieman, ettet ymmärrä mikä on väistämisvelvollisuus. Kolmion takaa tuleva väistää. Kaltaisesi posilöt ovat itkeneet joka tuppukylän tienhaaran kohdalle alennettuja rajoituksia. Kun kuvitellaan että se päätie tulee sieltä tuppukylästä, eikä kunnioiteta kolmiota. Se on aivan sama onko risteysalueella 60km/h vai 80km/h rajoitus. 90km/h siinä kuitenkin ajan. Minä ainakin kolmion takaa tullessani varmistan lähestyvän auton nopeuden ja että ehdin hyvin sen eteen. Se ei ole maailmanloppu, jos lähestyvä auto joutuu hieman hidastamaan kun matkavauhtiinj kiihdytykseni kestää, mutta jos risteävä liikenne joutuu jäarruttamaan tilanteessa jossa luikahdan heidän edestään tien yli, se on törkeää liiikenneturvallisuuden vaarantamista, paljon pahempaa kuin pieni ylinopeus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223
      927
    Aihe