uskallanko ottaa B6,B12,foolihappoa. lääkäri ei maininnut mitään vitamiineista kun määräsi trexania 10 mg/vkossa psorireumaan.olen kerran jo ottanut ja kärsinyt pahoinvoinnista kolme päivää. vastatkaa joku. kiitos.
uskallanko
6
1481
Vastaukset
- Nainen42
Minulle on kyllä lääkäri kirjoittanut foolihapporeseptin pahoinvoinnin torjuntaan.
Käytän siis Trexania.
B12-vitamiinia saan pistoksina 3 kk välein todetun puutteen vuoksi.
Niin ja muuten vain syön B-vitamiinivalmistetta, jossa on monenlaisia b-vitamiineja.
B-vitamiini on tietääkseni vesiliukoista, eli ylimääräinen poistuu elimistöstä. Miksei sitä siis uskaltaisi syödä?- Anonyymi
B 6 vitamiinin max erityskyky 1.5mg/vrk max käyttö 1.5mg .
Kaikki yli 3mg _/vrk aiheuttaa kertymiä mm.lihaksiin
B6 vitamiini muuntuuelimistössä hermomyrkyksi
Minulta lääkärin määräämät 200mg/vrk.4 vuottakestänyt käyttö vei KÄVELYKYVYN =MEGAVITAMINE B6 SYNDROME
löytyy vain englanniksi!!??
Suomi ja lääkärikunta lääketehdasmyönteinen
- plim
Heip. Itse syön trexania 15 mg/ vko selkärankareumaan, johon ehdottoman tärkeänä lääkäri painotti foolihapon, eli folviten ottamista ns. vastalääkkeenä n. 5-10 tuntia trexanin oton jälkeen. Trexan itse on niin tuju lääke, että eräällä tutulla oli unohdettu määrätä trexanin 20 mg/ vko annoksen lisäksi folvite, eli foolihappo, ja tätä pelkkää trexania syötyään tämä kyseinen tuttavani sai kaikki arvonsa täysin päälaelleen, ja joutui osastolle hoidettavaksi peräti kolmeksi päiväksi. Syö siis ihmeessä foolihappoa sekä kaikkia mahdollsia vitamiineja, vitamiinejakaan kun ei koskaan voi saada ravinnosta liikaa! B-vitamiini kuulemma auttaa myös kipuihin, onko kokemuksia?
- Ninni28
Hei,
Keskustelin tällä viikolla reumalääkärini kanssa Trexanin aloittamisesta ja hän kertoi että lääke on hyvin samankaltainen kuin foolihappomolekyyli ja sen tähden se syrjäyttää foolihapon. On ehdottoman tärkeää syödä foolihappolisää sen takia. Trexanireseptin kanssa saa aina/pitäisi saada nykyisin foolihapporeseptin.
Pahoinvointisi johtunee jostain muusta kuin foolihaposta. - tarkka
reseptittä saatavat foolihappovalmisteet ovat niin "laimeita", että ne ei riitä poistamaan trexanin aiheuttamaa pahoinvointia.
- shakira
kiitos kaikille vast. lähden ostamaan B-vit. lisää. jatkoja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461