Uusi Suzuki Swift 1.2

Suzuki nro.1

Ensimetrit takana ja täytyy sanoa että Suzuki ei pettänyt taaskaan. Tämä on tosi hyvä auto ajaa, turvavarustelu on korkea ja mukavan hiljainenkin vielä.

15

1483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.2 3D

      Harkinnassa oli monta vastaavan kokoista autoa mutta uusi Swift vei kyllä voiton.

    • 8 dsg

      Koeajettu on ja positiivinen auto kaikin puolin. No nelivedon kun saisi ja 100hv ja 200nm olisi täydellinen.....
      Jos olisi pienemmän auton tarve swift olisi vahvoilla. Puhutaan siis uusimmasta 1,2 suzukista.

    • dfghi

      saako swiftiin vakionopeudensäädintä ollenkaan, joku sportti-ratti on saatavana, tuleekohan vakkari sen mukana?

      • 19042349

        Vakionopeudensäädintä ei näköjään tuossa Suomessa myynnissä olevassa karvalakkiversiossa ole. Saisikohan sen jälkiasenteisena? Tuossa autossa on varmaan "sähköinen" kaasupoljin. Löysin yhden valmistajan, mutta maahantuojan soveltuvuustaulukosta ei ainakaan vielä löydy tuota mallia. Valmistaja on tanskalainen el-pas : http://www.el-pas.com/products_ecruise.htm
        Itse olen harkinnut tuota Suzukia mutta vakkari pitäisi olla, kun on siihen jo edellisessä autossa tottunut.


    • Toyota-Suzuki San

      Uusi Swift tilattu tännekin!

      Pitkään olen Suzukeja vähän mielenkiinnolla katsellut: Jimny, Liana, Vitara... Swiftistä en tiennyt mitään. Sitten näin sellaisen uuden autoliikkeen pihalla, kävin koeajamassa ja sen kummemmin muita automalleja edes katsomatta päätin tilata. Auto tulee uudehkon Jeepin tilalle, joten muutos on melkoinen, mutta hyvältä tuntuu.

      Swiftissä miellytti moni asia:
      1. ulkonäkö (etenkin tietyn värisenä) - "Mini"-look, etu- ja takavalot, sporttinen kokonaisuus
      2. sisätilojen koko (istumapaikkojen suhteen) - melkein 190-senttinen mahtuu hyvin eteen ja tyydyttävästi taaksekin
      3. laatuvaikutelma todella korkea mielestäni esim. kojelaudan suhteen ja verhoilukin näyttää tyylikkäältä (vaikka Toyota-fani varmaan ikuisesti olenkin, niin esim. uudessa Corollassa on mielestäni todella halvan näköinen kojelauta, 20 vuotta vanhoissakin oli _paljon_ hienompi)
      4. ajettavuus koeajolla tuntui oikein hyvältä
      5. bensankulutus mukavan pieni ja ajoneuvoverokin siis vuodessa vain jotain 55 e luokkaa (edellisessä autossani 200 e)
      6. japanilaisuus (vaikka etuvetoinen muualla kasataankin)
      7. täydet 5 tähteä huippupistein kolaritestissä
      8. jakopää ketjulla (tätä vaadin nykyisin ehdottomasti autoiltani, olen kyllästynyt jakohihnan vaihdattamisiin)
      YM YM...!!

      Nyt toivon vain parasta, että Suzuki myös kestää pitkään ilman vikoja. Minulle se on erittäin tärkeää, olen tottunut vuosia tai jopa vuosikymmeniä kestävään luotettavuuteen (Toyota-miehenä).

    • Swift 2011

      Loistava auto, ei turhaan kehuta vuodesta toiseen..

      • Suzuki-pariskunta

        Meidän automme ovat nyt kumpikin Suzukeja: GV vm 2011 ja Swift vm 2013. Kotimme sijaitsee reilun 100 m. päässä maantiestä. Pihatien mäki on jyrkkä. Jyrkintä nousua edeltää lähes 90 asteen mutka. Jos tulee liukkautta ja sohjoa, on mielenkiintoista nähdä miten "Grändi" ja pikku-Suzuki mäessä pärjäävät. Kokemusta ei vielä ole. Eli onko esim. Swiftin "visko-4x4" -tekniikka huuhaata vai jotain muuta. Oikea maasturihan GV ei ole mm. akselilukkojen puutteen vuoksi, mutta paljon hyvää tässäkin on. Rinnetontilla hidas välitys tekee ainakin vastamaan kärry-peruutuksista (pehmeä hiekka) stressittömämpiä eikä tarvi kytkimen kanssa niin paljon pelata. Meidän Suzukeissa kyllä on vakkarit, mutta GV:n vakkari toimii vain 4. ja 5. vaihteella. Käyttöohjeissakin lukee, että manuaalivaihteisissa pitää olla em. vaihteet, jolloin vakkari VAIN toimii. Pitkissä taajamien 40 km/h -pätkissä hiukan haittaa. Mikään tehopakkaus toki SWIFT ei ole. Kiihdytyskaistalta kun joskus olemme (vaimoni ja minä) peräkkäin siirtyneet pikatielle, jää Swift selvästi jälkeen Grand Vitarasta. "Grändi" on kaikkien janoisten ystävä... ainakin kohtalotoveri. Kärryn kanssa saa 10-12 l/100 km menemään bensaa riippuen lastista toki.


      • ex-gv-kuski
        Suzuki-pariskunta kirjoitti:

        Meidän automme ovat nyt kumpikin Suzukeja: GV vm 2011 ja Swift vm 2013. Kotimme sijaitsee reilun 100 m. päässä maantiestä. Pihatien mäki on jyrkkä. Jyrkintä nousua edeltää lähes 90 asteen mutka. Jos tulee liukkautta ja sohjoa, on mielenkiintoista nähdä miten "Grändi" ja pikku-Suzuki mäessä pärjäävät. Kokemusta ei vielä ole. Eli onko esim. Swiftin "visko-4x4" -tekniikka huuhaata vai jotain muuta. Oikea maasturihan GV ei ole mm. akselilukkojen puutteen vuoksi, mutta paljon hyvää tässäkin on. Rinnetontilla hidas välitys tekee ainakin vastamaan kärry-peruutuksista (pehmeä hiekka) stressittömämpiä eikä tarvi kytkimen kanssa niin paljon pelata. Meidän Suzukeissa kyllä on vakkarit, mutta GV:n vakkari toimii vain 4. ja 5. vaihteella. Käyttöohjeissakin lukee, että manuaalivaihteisissa pitää olla em. vaihteet, jolloin vakkari VAIN toimii. Pitkissä taajamien 40 km/h -pätkissä hiukan haittaa. Mikään tehopakkaus toki SWIFT ei ole. Kiihdytyskaistalta kun joskus olemme (vaimoni ja minä) peräkkäin siirtyneet pikatielle, jää Swift selvästi jälkeen Grand Vitarasta. "Grändi" on kaikkien janoisten ystävä... ainakin kohtalotoveri. Kärryn kanssa saa 10-12 l/100 km menemään bensaa riippuen lastista toki.

        2010 mallisella grand vitaralla ajelin lähes viisi vuotta lähes ilman murheita. Heti takuuajan jälkeen pikku vaihteita käytettäessä herjasi tietokone "service esp system" . Huollossa ei löytynyt mitään vikaa ja ohjeeksi sain kehoituksen "kovaa ajoa vaan". Sitte vuoden päästä tuo teksti ilmestyi kesken ajon moottoritiellä tietokoneen näyttöön, eikä enään sammunut. Esp/abs keskusyksikkö vaihtoon ja lysti maksoi 2910 euroa.
        Bensan kulutus koko ajalta oli 110 tuhannen kilometrin ajon ajalta 10.9 litraa sadalla.


      • AikaKuluerä

        Oliko kovakin "taistelu" tuon 3000 euron maksajasta? Luulisi jonkunlaisen tuotevastuun tulleen ainakin jossakin määrin vastaan? Järkyttävä summa.


      • jfsdkljfklsjfskl

        Suzukilla on kuulemma niin tiukka maahantuoja että edes takuuaikana on hyvin nihkeässä vastaantulot. Eihän niistä pitkistä takuuajoista ole mitään hyötyä jos maahantuojalla on jyrkkä asenne että mitään ei korvata.


    • TUASKAANKO

      ..ei pettänyt?Miksi se piti nyt taas vaihtaa?Meidän Corsa vm 1988 on jo kulkenut 428 tkm eikä kulku ole juuri kummentunut!

    • Suzuki-pariskunta

      Toistaiseksi ongelmitta ovat Suzukit (GV ja SWIFT) pärjänneet mm. pihatien mäessä, vaikka lumityöt olemme tehneet hyvin laiskasti. No, eipä tuota lunta täällä päin Länsi-Suomea olekaan kuin 15-20 cm. Laiskuus saattaa kostautua viimeistään keväällä, kun pluskelit vesisateineen rikkovat lumipinnan loskaksi. Ennustan, että tuossa vaiheessa kumpikaan Suzuki ei pääse mutkaista ja jyrkkää mäkeä ylös ilman loskakerrosten poistamista. Land Cruiser pääsisi varmaan vielä silloinkin mäen ylös kun Suzukit tahivat. Kymmenen sentin loskakerros lienee yksinkertaisesti liikaa Suzukeille mutkaisessa ja hyvin jyrkässä mäessä.

    • ljsdlkfjdsklfjsdkl

      Sehän vasta uutinen olisi jos olisit kirjoittanutkin että ensi metrit takana ja Suzuki petti jo nyt xD

      • Suzuki-pariskunta

        Totta. Onhan tässä jo ajettu useita tuhansia kilometrejä ongelmitta. Vielä en osaa moittia, kun en keksi mistä moittisi. No, akselilukkojen puutteen G. Vitarasta kaikki tietävät eikä GV:n kulutuslukemat etukäteen mikään yllätys tietysti ollut. Jokaisen ajon, joka ei GV-ajoneuvoa vaadi, hoidamme Swiftillä. Pitää vain muistaa, että GV ei ole oikea maasturi vaan City-maasturi alennusvaihteilla. Panssarointikin loistaa poissaolollaan vakio-vehkeistä. Swift-neliveto nyt kai on lähinnä avustava sellainen. Mutta erinomaisen hyvin on toiminut talvellakin... tähän asti.


      • PääkallojenKelit

        Väärässä olin: GV pääsi vaivatta ylös pihatiemme mutkaisen / jyrkän / loskaisen ja jäisen mäen. Harmi, kun tuli poistettua loskat ennen kuin tuli kokeiltua Swift-ajoneuvolla sama mäki. Liiallinen luottaminen nelivetoihin ja ajonvakautuksiin voi silti kostautua. Fysiikan lakeja ei voi kumota. Eräs naapuri maasturi-Volvolla oli juuri ajanut ulos mutkaisella tiellä. Ja ihan lähellä on ollut vastaava itselläkin Suzukeilla. Tilannenopeus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4914
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3985
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2331
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1938
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1828
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1185
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1124
    Aihe