Suburban vai Excursion?

Capricella_ajelen

Dieseli Suburban tai Excursion hakusassa. Auto tulee kevyeen ajoon, peräkärryä tarvitsen muutaman kerran vuodessa. Hintaluokka 10 000 - 20 000 €. Tuohon hintaluokkaan taitavat mahtua kaikki Suburbanit ja muutamia noin 300 tkm ajettuja Excursioneita. Neliveto auton pitää olla, koska autolla liukasteluun olen kyllästynyt. Kokemusta jenkeistä on kyllä, mutta noista malleista kumpaakaan en ole ajanut. Kumpaa raati suosittelee (ja MIKSI), mielellään omiin kokemuksiin perustuen? Mitään "osta Excursion, koska se on paremman näköinen" -kommentteja en kaipaa.

7

3573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJ

ottaisin Excursionin. On tekniikaltaan vahvempi ja varmempi kun Suburban.
      Chevyssä paljon enempi pieniä vikoja: PMD, lauhdutinputket, alipainepumppu ja hihnankiristin.
      Fordista pikkuviat puuttuu.
      Kuluvia osia, kuten palloja ja napoja menee molempiin.
      Subbe taasen on ajoltaan ja käytöltään pehmeämpi ja henkilöautomaisempi.
      Kummallakin pärjää, oma valinta olisi Excursion em. syistä

• 3+3

Jenkit itse sanoo, että Ford tekee aina parhaat. F-250:ssä moottorilla elinikäinen takuu mm.

• Anonyymi

Eliniköinen takuu? Ehkä siihen saakka kun se särkyy.

• Anonyymi

vittumitäpaskaa.

• .

ei kokemusta kummastakaan, mutta CSI tutkijoilla on työautona Ford Excursion. Sen peruusteella mä valitsisin

• Molemman kokenut

"Jos itse valkkaisin ottaisin Excursionin. On tekniikaltaan vahvempi ja varmempi kun Suburban.
      Chevyssä paljon enempi pieniä vikoja: PMD, lauhdutinputket, alipainepumppu ja hihnankiristin.
      Fordista pikkuviat puuttuu.
      Kuluvia osia, kuten palloja ja napoja menee molempiin."

No tässä tullaan siihen, että kun Chevyyn on nuo yllämainitut asiat korjattu, niin varsin todennäköisesti edessä on huolettomia kilometrejä. Se voi olla totta, että Fordista puuttuu pikkuviat, mutta ison vian osuessa kohdalle Fordin korjaaminen on kalliimpaa kuin Chevyn.
      Vaikka Excursionissa oleva tekniikkaa alkaa olla jo niin ikään vanhaa ( 7.3 PS), niin on se yhä liian tuoretta Suomessa korjattavaksi. Suburbania osaa korjata huomattavasti useampi paikka, kuin Excursionia ja tietäjiä löytyy enemmän.

• jfbiodfoig

excursion, mutta kannattaa tsekata tosi tarkkaan, jos huono sattuu kohdalle niin on muuten pikkasen kallis korjata eikä oikein korjaamoilla tunnu olevan oikein hajua tuollaisen mm. polttoainesyöttö puolesta. jos ottaa huonomma halvemman niin kannattaa varata jokunen tonni remontteihin.

jenkeissä f-sarjalaisilla ja excuilla vetävät paljon ja lämpimässä vireistetyllä helposti pamauttavat kannentiivisteen, mahdollisesti koko koneen, aika huonoon happeen.

excursion on myös tosi paljon isompi kuin sevy. ei ram kelpaisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe