Niin, lisätilan tarvetta tulee, joten maasturini vaihtunee lähiaikoina pikkubussiin.
Vaakakupissa on nyt kaksi vaihtoehtoa, vito, tai transporter.
Transporter etuvetoisena talvikäytössä kätevämpi, mutta harkinnassa on silti myös vito.
Kysymys: Mersun moottorit ovat käsittääkseni kestäviä, mutta millaisia kilometrimääriä noilla keskimäärin pääsee suht. huoletta?
Entäpä mitä asioita kannattaisi ottaa ostaessa huomioon. Jotain tyyppivikoja?
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen. :)
Vito pikkubusseista -04>
10
2570
Vastaukset
- M-B
Itse pääsin Vitolla huolettomasti 10000 km ja sit alko ongelmat, kyseessä vm 2010 120cdi
- bilisti
Jos ostat niin tarkista eberin toiminta. Ilman sitä ei vitolla Suomen talvessa pärjää edes kuski, saati sitten matkustajat. Oma lämmityslaite ei riitä ainakaan -15 asteessa kuin tuulilasille. Alusta on sinänsä hyvä jos on kunnossa oleva, nyökkiminen on huonojen iskarien merkki. Sprinter on laadukkaampi joskin kalliimpi.
- M-B
Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa!
- Se kesäkukka
M-B kirjoitti:
Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa!
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Kun vastailee, niin on kohteliasta hieman perustella.
Olen nyt katsellut markkinoita ja ei nuo vanhemmat vitotkaan hassumman näköisiä ole. Mutta onko niissä minkäänlaisia luistonhallintajärjestelmiä. Ja jos löytää vähän ajetun yksilön, niin onko odotettavissa murheita? Olen jostain kuullut, että noissa olisi ollut ongelmia sähköpuolen laadun kanssa.
Kiitos jo vastanneille. Lisää kokemusta kaipaisin. :) - M-B
Se kesäkukka kirjoitti:
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Kun vastailee, niin on kohteliasta hieman perustella.
Olen nyt katsellut markkinoita ja ei nuo vanhemmat vitotkaan hassumman näköisiä ole. Mutta onko niissä minkäänlaisia luistonhallintajärjestelmiä. Ja jos löytää vähän ajetun yksilön, niin onko odotettavissa murheita? Olen jostain kuullut, että noissa olisi ollut ongelmia sähköpuolen laadun kanssa.
Kiitos jo vastanneille. Lisää kokemusta kaipaisin. :)Siis tuo bilistin kommentti lämmityslaitteen toimivuudesta ei pidä paikkaansa, lämmityslaite onkin lähes ainoa asia mikä Vitossa toimii.
Itsellä siis on vajaa puoli vuotta vanha vito, ja sillä kokemuksella voin sanoa että kierrä kaukaa vitot!
Tai jos tykkäät käyttää, tulevaa Vitoasi kerran viikossa jonkun vian (VEHON mielestä ominaisuuden) takia korjaamolla, niin osata sit ihmeessä VITO!!
VW:t ihan samaa laadullista tasoa kuin Vitot.
Onnea auton hankintaan, tai tarkemmin sanottuna Viton hankintaan. - bilisti
M-B kirjoitti:
Siis tuo bilistin kommentti lämmityslaitteen toimivuudesta ei pidä paikkaansa, lämmityslaite onkin lähes ainoa asia mikä Vitossa toimii.
Itsellä siis on vajaa puoli vuotta vanha vito, ja sillä kokemuksella voin sanoa että kierrä kaukaa vitot!
Tai jos tykkäät käyttää, tulevaa Vitoasi kerran viikossa jonkun vian (VEHON mielestä ominaisuuden) takia korjaamolla, niin osata sit ihmeessä VITO!!
VW:t ihan samaa laadullista tasoa kuin Vitot.
Onnea auton hankintaan, tai tarkemmin sanottuna Viton hankintaan.Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.
- M-B
bilisti kirjoitti:
Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.
Niin mulla on tuo kokemus Vitosta, ja ei siinä kylmä ainakaan ole tullut. Jos ei lasketa sitä, kun olen tienposkessa hinausautoa odottanut.
- eevert jaakon poika
bilisti kirjoitti:
Muutaman vuoden kokemuksella, siis yli puolen vuoden, voin ammattikuskina sanoa että viton oma lämmityslaite ei todellakaan riitä pakkasilla. Eberi on pakollinen, jos yleensä aikoo kuskata väkeä matkustamotiloissa. Ilman sitä ei lumi kunnolla sula matkustamon lattialta taannoisilla pakkasilla. Pikkuvaihteilla ajo kierroksilla auttaa, samoin maskisuoja. Luistonesto löytyy ainakin osasta vanhempiakin vitoja, tosin joissakin saattaa lyödä toisen takapyörän hetkeksi pyörimättömäksi tarpeeksi hankalissa olosuhteissa.
Minkäsmoisia vikoja sulla on siinä vitossa ollu?
- M-B
eevert jaakon poika kirjoitti:
Minkäsmoisia vikoja sulla on siinä vitossa ollu?
Vito ei tykkää Suomen talvesta, diesel partikkelisuodatin ei ota toimiakseen, jotkut siihen liittyvät putket jäätyy, ja sit pienehköjä sähkövikoja.
- Viano 2.0
Tässä lämpöasiassa pitää erotella Vitosta tehdyt bussit ja oikeat Vianot. Vianossa ei ole lämmitysongelmia kun siinä on takana matkustamolle kokonaan oma lämmityslaitteensa. Eberiä kyllä tarvitaan lisälämpöön jos on pakkasta, moottorin hukkalämpö ei riitä. Onma Vianoni on ollut varsin huoleton, kulutusosia laitettu ja jotain pientä nyt takana 470 000 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289