Olisi tarve löytää retkeilyyn soveltuva, mielellään akkukäyttöinen taskulamppu. Vaatimuksina pieni koko, ladattava akku, pitkä toiminta-aika ja tietenkin mahd. tehokas! Osaisiko joku suositella hyvää lamppua hintaluokassa -100 euroa?
Onko raatilla kokemuksia esim. tästä valaisimesta: http://www.taskulamput.fi/tuote/led_lenser_p5r_210_lm ?
Kaikenlainen keskustelu aiheesta kiinnostaa!
Eräilyyn sopiva taskulamppu hakusessa
16
1606
Vastaukset
- Metsä Lappi17
Itse olen siirtynyt käyttämään led otsalamppuja. Kun hankkii parhaan mahdollisen niin homma toimii. Ei mitään halpishallien epämääräisyyksiä. Toki on tehokkaampia huippuvalaisimia mutta ledi otsalampuilla pärjää vaativissakin olosuhteissa ja kädet ovat vapaina .Kevyitä, kestäviä
- Matikkakoirus
Tuolla teholla ei akut voi kovin kauan kestää, eräilyssä ei yleensä pysty lataamaan akkua. Otsalamppu on jotoksella kätevin. Jos grammoja viilataan, niin tuo painaa jonkin verran
- Metsäilijä
Ostin taannoin Clas Ohlssonilta halvan lampun. Tai oikeastaan ostin kolme erilaista. Ne toimivat ihan riittävän hyvin ja kestävät ihan riittävän pitkään. Kun sellainen sitten putoaa jokeen, katoaa tai särkyy, niin eipäs mennytkään kymmeniä euroja ns. kaivoon.
Lisäksi on huomattava, että akkulamput eivät ole näppäriä retkillä; Missä saa ladatuksi? Pussillinen akkuja maksaa? Pattereita saa joka Ärrältä, eikä ne paljon maksa laatikoittainkaan. Siellä Ohlssonilla...
Sitten, jos haluaa todella hyvän lampun, niin Lenserin X21 on paras valinta. Kyllä näkee / näkyy! - atlatl
Metsäilijä kirjoitti:
Ostin taannoin Clas Ohlssonilta halvan lampun. Tai oikeastaan ostin kolme erilaista. Ne toimivat ihan riittävän hyvin ja kestävät ihan riittävän pitkään. Kun sellainen sitten putoaa jokeen, katoaa tai särkyy, niin eipäs mennytkään kymmeniä euroja ns. kaivoon.
Lisäksi on huomattava, että akkulamput eivät ole näppäriä retkillä; Missä saa ladatuksi? Pussillinen akkuja maksaa? Pattereita saa joka Ärrältä, eikä ne paljon maksa laatikoittainkaan. Siellä Ohlssonilla...
Sitten, jos haluaa todella hyvän lampun, niin Lenserin X21 on paras valinta. Kyllä näkee / näkyy!...kannalla. Jää kädet vapaiksi kun ei tarvitse lamppua kantaa.
ja nimenomaan sellainen lamppu,johon saa tavallisia sauvaparistoja.
Petäjän kyljestä ei virtaa latailuun tule. Tai joudut hankkimaan aurinkokennon latausta varten.
Mutta sekin tarvitsee aurinkoa ja sataakin koko viikko???
Otsavaloja on aika keveitäkin. Itse käytän samaa otsalamppua retkellä,meloessa,pyöräillessä ja jopa käsitöitä tehdessä kun pitää nähdä tarkasti lähelle.
Olen ostellut noita aina tarjouksista ja yksi on LedLenserin,yksi Petzlin ja toi paras Fenixin.
Toi Fenix maksoi tarjouksessa noin 80 euroa. Mutta uskon ettei tarvitse ostaa uusia muutamaan vuoteen. atlatl kirjoitti:
...kannalla. Jää kädet vapaiksi kun ei tarvitse lamppua kantaa.
ja nimenomaan sellainen lamppu,johon saa tavallisia sauvaparistoja.
Petäjän kyljestä ei virtaa latailuun tule. Tai joudut hankkimaan aurinkokennon latausta varten.
Mutta sekin tarvitsee aurinkoa ja sataakin koko viikko???
Otsavaloja on aika keveitäkin. Itse käytän samaa otsalamppua retkellä,meloessa,pyöräillessä ja jopa käsitöitä tehdessä kun pitää nähdä tarkasti lähelle.
Olen ostellut noita aina tarjouksista ja yksi on LedLenserin,yksi Petzlin ja toi paras Fenixin.
Toi Fenix maksoi tarjouksessa noin 80 euroa. Mutta uskon ettei tarvitse ostaa uusia muutamaan vuoteen.Semmonen veivattava taskulamppu. Silloin sitä voi ladata vaikka korvessa.
vapunen kirjoitti:
Semmonen veivattava taskulamppu. Silloin sitä voi ladata vaikka korvessa.
Kato ei tavitse kuljettaa pattereita mukana. Kun veivattava lamppu saa virtaa kun sitä veivaa.....
- 14+4
vapunen kirjoitti:
Kato ei tavitse kuljettaa pattereita mukana. Kun veivattava lamppu saa virtaa kun sitä veivaa.....
Veivattavassa ei taida valoteho riittää :)
Suosittelen paristokäyttöisiä, esim. led lenserin malleja: http://www.taskulamput.fi/tuotteet/merkeittain/led_lenser 14+4 kirjoitti:
Veivattavassa ei taida valoteho riittää :)
Suosittelen paristokäyttöisiä, esim. led lenserin malleja: http://www.taskulamput.fi/tuotteet/merkeittain/led_lenserMutta jos mietitään ihan eräkäyttöön, niin vievattava lamppu on kaikista kätevin vaikka se ei olisi yhtä kirkas kuin muut. Siitä ei patterit lopu, eikä niitä tarvitse raahata repussa.....
- Lampikas
vapunen kirjoitti:
Mutta jos mietitään ihan eräkäyttöön, niin vievattava lamppu on kaikista kätevin vaikka se ei olisi yhtä kirkas kuin muut. Siitä ei patterit lopu, eikä niitä tarvitse raahata repussa.....
Omat kokemukset veivattavasta lampusta ei ole kovin rohkaiseva. Sitä veivasi kymmenen minuuttia, hyvä kun valoa tuli muutama minuuttia. Ehkä minun versio on susi, onko kokemusta paremmista laitteista jolla oikeasti tekisi jotain.
- Anonyymi
vapunen kirjoitti:
Mutta jos mietitään ihan eräkäyttöön, niin vievattava lamppu on kaikista kätevin vaikka se ei olisi yhtä kirkas kuin muut. Siitä ei patterit lopu, eikä niitä tarvitse raahata repussa.....
ravistettava made in germany shake light
- kunnonvalot
Äärimmäisen tehokas: 30W halogeenilla (eli kuin auton yksittäinen valo lyhyillä). Akkujen kesto on vain noin reilu tunti.
Mutta ajattelin laittaa siihen MOSFET-ajurin, jotta saan vielä portaattoman tehonsäädön, jolloin akutkin kestävät pidempään.
Ja jos tarvitsee tehoa niin voi kääntää aina lisää siihen maksimiin asti nappulasta.
Mutta katsoin osien hintoja, pelkät materiaalit maksavat jo reilun 100EUR, kovin halvalla ei hyviä ilmeisesti muutenkaan saa.
Ajattelin rakentaa itselleni ja veljelle kunnolliset, ei myyntiin.- kunnonvalot
Led-valoilla on yleensä huonot tehot, ja halogeenit vievät virtaa paljon, kaikissa saisi olla tuollainen portaaton tehonsäätö noissa halogeeneissa (ledeissähän se ei toimi ollenkaan, ne ovat aina täysillä).
Eikä maksaisi edes hirveästi lisätä sellaista, ihan vain portaaton ruuvi siinä peukalon alla virtakytkimen vieressä mistä voi kääntää tehoja, kuten suunnittelin. - tyylkgu
kunnonvalot kirjoitti:
Led-valoilla on yleensä huonot tehot, ja halogeenit vievät virtaa paljon, kaikissa saisi olla tuollainen portaaton tehonsäätö noissa halogeeneissa (ledeissähän se ei toimi ollenkaan, ne ovat aina täysillä).
Eikä maksaisi edes hirveästi lisätä sellaista, ihan vain portaaton ruuvi siinä peukalon alla virtakytkimen vieressä mistä voi kääntää tehoja, kuten suunnittelin.LEDeissäkö huonot tehot? Taitaa LEDeissä löytyä nykyään enemmän tehoa kuin auton valoissa.
ledilamppu pattereilla olisi minun valinta.
- kelpaisiko?
Mites noin 3000 lumeninen halogeeni? täysi käyttöaika noin tunti?
Led taskulamppu on tämän päivän sana. Ledit kestävät ikuisuuden ja ne eivät kuumene. Paristojakin säästyy....
http://www.dealextreme.com/p/trustfire-p7-f16-ssc-p7-wc-3-mode-900-lumen-led-flashlight-with-strap-1-18650-18694
Koitappa tota. Hommasin just itelleni tälläsen ja johan rupes maisema kirkastumaan eikä toi hintakaan ihan hirviä ole ja jos ei paukut riitä tyypitä tämä=>
http://www.dealextreme.com/p/trustfire-st-50-sst-50-5-mode-1300-lumen-memory-led-flashlight-2-18650-36031
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738