Olen menossa ratsastamaan parin päivän kuluttua, enkä enää muista minkä kokoinen kenkä kelpaa jalustimeen. Meinaan sitä, että minulla ei enää ole vanhoja ratsastussaappaitani, ainoana vaihtoehtona minulla on maiharit. Mutta ne ovat aika leveäkärkiset ja tietysti niissä on nauhatkin. En oikein viitsisi yhden kerran takia lähteä ostamaan itselleni ratsastuskenkiä, joten meneekö tuo jalustimesta? Koon 40 maiharit kyseessä.
Ratsastuskengistä
3
385
Vastaukset
Hyvin varustellulta ratsastuskoululta pitäisi löytyä myös isokokoisia jalustimia. Myös jalustimien koot vaihtelevat, joten minkä kokoinen jalustin sattuu olemaan juuri sinun hevosesi satulassa, on sattumasta kiinni. Kun olet jo valmiiksi epävarma, tsekkaa jalustimen koko jo tallissa ja kysy/huomauta asiasta opettajalle/ohjaajalle/tallin henkilökunnalle jo tallissa, jossa jalustimien vaihtaminen on helpointa. Kun nouset selkään, varmista että jalustimessa todella on runsaasti tilaa kengän molemmilla puolilla, jotta se vaaratilanteessa pääsee luiskahtamaan pois. Mikäli tallilla ei ole tarjota isompia jalustimia, pitäisi heillä olla tarjolla ratsastukseen soveltuvia kenkiä lainaksi (siis jos kyseessä ratsastuskoulu). Tarvittaessa ratsasta mieluummin vaikka ilman jalustimia, kuin pienillä jalustimilla! Ja muistathan myös sitoa nauhat niin ettei aukeamisen mahdollisuutta ole ja nauhojen päät on piilotettu jonnekin eivätkä vain roiku valtoimenaan.
Toivottavasti nautit :)- minäkin:)
Juu... ja sitten tietenki perinteiset kumisaappaat jossa on pienet korot ovathyvin yleiset alkeisratsastus kengät! :)
- Anonyymi
Ratsastuskengissä ei saa olla tuollaisia "avonauhoja". Kengissä täytyy olla parin sentin korot. Jalustimeen sopii kyllä aika leveä kenkä, eli sellainen ihan tavallinen kumisaapas käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000