Ratsastuskengistä

Ratsastamaan....

Olen menossa ratsastamaan parin päivän kuluttua, enkä enää muista minkä kokoinen kenkä kelpaa jalustimeen. Meinaan sitä, että minulla ei enää ole vanhoja ratsastussaappaitani, ainoana vaihtoehtona minulla on maiharit. Mutta ne ovat aika leveäkärkiset ja tietysti niissä on nauhatkin. En oikein viitsisi yhden kerran takia lähteä ostamaan itselleni ratsastuskenkiä, joten meneekö tuo jalustimesta? Koon 40 maiharit kyseessä.

3

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Hyvin varustellulta ratsastuskoululta pitäisi löytyä myös isokokoisia jalustimia. Myös jalustimien koot vaihtelevat, joten minkä kokoinen jalustin sattuu olemaan juuri sinun hevosesi satulassa, on sattumasta kiinni. Kun olet jo valmiiksi epävarma, tsekkaa jalustimen koko jo tallissa ja kysy/huomauta asiasta opettajalle/ohjaajalle/tallin henkilökunnalle jo tallissa, jossa jalustimien vaihtaminen on helpointa. Kun nouset selkään, varmista että jalustimessa todella on runsaasti tilaa kengän molemmilla puolilla, jotta se vaaratilanteessa pääsee luiskahtamaan pois. Mikäli tallilla ei ole tarjota isompia jalustimia, pitäisi heillä olla tarjolla ratsastukseen soveltuvia kenkiä lainaksi (siis jos kyseessä ratsastuskoulu). Tarvittaessa ratsasta mieluummin vaikka ilman jalustimia, kuin pienillä jalustimilla! Ja muistathan myös sitoa nauhat niin ettei aukeamisen mahdollisuutta ole ja nauhojen päät on piilotettu jonnekin eivätkä vain roiku valtoimenaan.

Toivottavasti nautit :)

• minäkin:)

Juu... ja sitten tietenki perinteiset kumisaappaat jossa on pienet korot ovathyvin yleiset alkeisratsastus kengät! :)

• Anonyymi

Ratsastuskengissä ei saa olla tuollaisia "avonauhoja". Kengissä täytyy olla parin sentin korot. Jalustimeen sopii kyllä aika leveä kenkä, eli sellainen ihan tavallinen kumisaapas käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe