Olen etsinyt pitkäaikaista parisuhdetta jo kauan, mutta aina minut jätetään muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. En oikein tiedä miksi. Olen ihan kivannäköinen, mukava ja ystäväni aina kehuvat, miten hauska olen ja osaan kuunnella. Miehet joiden kanssa olen ollut ovat olleet aina hyvin ihastuneita minuun. Lempi on leiskunut parin kuukauden ajan ennen kuin tuleekin yhtäkkiä täyskäännös. Eräs mies, josta eroaminen sattui minuun tosi paljon, sanoi etten ollutkaan sellainen, kun hän odotti minun olevan ja että olinkin tylsä ja persoonaton, mitä en omasta mielestäni kylläkään ole... Ehkä olenkin sitten sitä vain miesten mielestä.
Muutama kuukausi sitten tutustuin ihanaan hyväsydämiseen mieheen, johon rakastuin palavasti ja joka ymmärsi pelkojani siitä, ettei suhde taaskaan kestäisi. Hän vakuutti, että on yhtä rakastunut minuun kuin minä häneen ja meillä olisi loistava tulevaisuus. Olemme tapailleet nyt neljä kuukautta ja minusta tuntuu, että hänenkin tunteensa ovat laimentuneet. Hän ei varsinaisesti ole kylmä ja kuuntelee minua yhä, muttei enää suutele niin paljon, ei halua nähdä enää niin usein, eikä välitä enää sanoa kauniita asioita. Voisihan se olla sitäkin, että suhteeseen on tullut arki, mutta kun nämä ovat juuri niitä ensimerkkejä, jotka ovat joka kerta ennenkin johtaneet siihen, että minut on jätetty. Arvelen hänen tekevän päätöksensä parin seuraavan viikon sisällä niin kuin kaikki edellisetkin.
Tiedän myös, että tämän myötä uskoni siihen, että voisin löytää pitkän parisuhteen horjuu entisestään, koska olin niin varma siitä, että tämä mies olisi se, joka todella rakastaisi minua sellaisena ("tylsänä ja persoonattomana") kuin olen. Ennen häntä olisin varmaan vielä lohduttautunut sanomalla, että kyllä vielä se oikea tulee vastaan minullekin, kun tuli joillekin muillekin pitkän odottelun jälkeen, mutta nyt en voi väittää muuta kuin, ettei minulle taida koskaan löytyä elämänkumppania. Niin varma olin siitä, että hän on etsimäni. Kaipa hän onkin, minä en vain ole hänen...
En ehkä sitten vain ole parisuhdemateriaalia, vaikken itse ymmärräkään miksi.
Olipa joo piristävä viesti kaikille, jotka pohtivat samaa... Mutta ehkä onkin oikeastaan parempi elää ilman miehiä. Lapset voi adoptoida tai hankkia keinohedelmöityksellä ja eipä ainakaan tarvitse katsella mitään äreää vanhaa ukkoa nurkissaan sotkemassa tai vielä pahempaa; miestä joka juoksee vieraissa, mutta eroa ei raaski ottaa asuntolainan ja lasten takia.
Oli taas pakko päästä purkamaan ahdistustaan tänne, mutta olisi silti kiva kuulla mahdollisten kanssaihmisten ja muidenkin kommentteja asiasta.
Mikä minussa mahtaa olla vikana?
88
7354
Vastaukset
- Neuvoton mies:(
Siis todellakin kun puhuisit minun suullani tai ajatuksillani sillä erotuksella että olen mies. En itsekään ymmärrä miksi aina aina aina ja aina minut jätetään kuin nalli kalliolle parin kolmen kuukauden seurustelun jälkeen ja näitä seurusteluja on useampia takana. Haen todella parisuhdetta ja perhettä mutta kun ei. Nykyään olen ollut jo sillä asenteella (siis en kumppanilleni ilmaissut mitenkään) vaan aina kun uusi suhde alkaa niinkuin viimeksi sanoin kaverille lokakuun puolessa välissä tavatessani ihanan naisen että sano mun sanoneen niin joulua se ei tämäkään suhde näe. 20.12 pakkas nainen tavaransa ja lähti (ilman riitoja ja mitään kahnauksia)
Kaikkea olen pyrkinyt kumppaneilleni antamaan. On yhteistä elämää, harrastuksia, kavereita, menoja, hyvää seksiä jne jne mutta kun EI.
Maksaisin siitä tiedosta jos joku mulle kertois mikä mättää!!- Ex pinp
Listastasi puuttui salitreenattu kroppa.
Hei mä oon vaan viestintuoja! Älä mua ammu! - Neuvoton mies:(
Ex pinp kirjoitti:
Listastasi puuttui salitreenattu kroppa.
Hei mä oon vaan viestintuoja! Älä mua ammu!Vaikka en salilla treenaakaan niin ruumiillisessa ammatissani kyllä. Olen normimitoissa oleva ei kaljamahaa vaan suht lihaksikas kaveri joten tuokaan ei pidä paikkansa. Riistaa ammun ja kiekkoja muita en:)
- hmmm??
lokakuussa sanoit kaverille, että joulua tuokaan suhde ei näe, ja 20.12. nainen pakkasi kamppeensa.. siis joko te asuitte yhdessä?
Jos noin on, niin ainakin liika kiire iskee silmille. Mä olen reilu vuoden kulkenut todella ihanan miehen kanssa, ja vaikka joskus olen miettinytkin, olisiko mukava asua yhdessä, niin ei hitossa, tähän mennessä on hyvä kun on omaa vapautta ja jonkunlaista yksityisyyttä. Ollaan hyvinkin yhtä puuta, mutta ainakin itse olen todella nöyrä antamaan miehelle omaa tilaa, oman kotinsa suoman vapauden.
Jos tätä suhdetta olisi alettu hiillostamaan muutaman kuukauden jälkeen avoliitoksi ei tästä todellakaan olisi tullut mitään. Ja kääntäen, ei niistä suhteista, jotka on parin kuukauden tuntemisella kruunattu esim. kihloin ja yhteisellä osoitteella, tullut yhtään mitään. Voisin väittää, että emme edes tunteneet tosiamme kunnolla pari kuukauden perusteella.
Ja.. vaikka sä et sanoisikaan uudelle naiselle, ettet sä usko suhteen kestävän, sun uskosi vaan jotenkin paistaa läpi. Olisiko minkäänlaista apua, jos pyrkisit parisuhteen rakentamisessakin elämään vain päivä kerrallaan? - ;)
Neuvoton mies:( kirjoitti:
Vaikka en salilla treenaakaan niin ruumiillisessa ammatissani kyllä. Olen normimitoissa oleva ei kaljamahaa vaan suht lihaksikas kaveri joten tuokaan ei pidä paikkansa. Riistaa ammun ja kiekkoja muita en:)
mulle kelpaisi!
- nallekin jäi...
hmmm?? kirjoitti:
lokakuussa sanoit kaverille, että joulua tuokaan suhde ei näe, ja 20.12. nainen pakkasi kamppeensa.. siis joko te asuitte yhdessä?
Jos noin on, niin ainakin liika kiire iskee silmille. Mä olen reilu vuoden kulkenut todella ihanan miehen kanssa, ja vaikka joskus olen miettinytkin, olisiko mukava asua yhdessä, niin ei hitossa, tähän mennessä on hyvä kun on omaa vapautta ja jonkunlaista yksityisyyttä. Ollaan hyvinkin yhtä puuta, mutta ainakin itse olen todella nöyrä antamaan miehelle omaa tilaa, oman kotinsa suoman vapauden.
Jos tätä suhdetta olisi alettu hiillostamaan muutaman kuukauden jälkeen avoliitoksi ei tästä todellakaan olisi tullut mitään. Ja kääntäen, ei niistä suhteista, jotka on parin kuukauden tuntemisella kruunattu esim. kihloin ja yhteisellä osoitteella, tullut yhtään mitään. Voisin väittää, että emme edes tunteneet tosiamme kunnolla pari kuukauden perusteella.
Ja.. vaikka sä et sanoisikaan uudelle naiselle, ettet sä usko suhteen kestävän, sun uskosi vaan jotenkin paistaa läpi. Olisiko minkäänlaista apua, jos pyrkisit parisuhteen rakentamisessakin elämään vain päivä kerrallaan?Tuskin nyt ihan tuollalailla tarkoitti..
Kyllä mulla ainakin useamman viikon seurustelun jälkeen on jäänyt miehen asunnolle hammasharjaa, vaatetta ym. tavaraa, mitä ei viitsi koko ajan mukana kuljettaa, jos kerran yöpyy sielläkin..
Tarkoitti varmaan tällaisten tavaroiden pakkailua.... - Neuvoton mies:(
hmmm?? kirjoitti:
Ja.. vaikka sä et sanoisikaan uudelle naiselle, ettet sä usko suhteen kestävän, sun uskosi vaan jotenkin paistaa läpi. Olisiko minkäänlaista apua, jos pyrkisit parisuhteen rakentamisessakin elämään vain päivä kerrallaan?Nainen halusi kuukauden seurustelun jälkeen muuttaa luokseni niin mikäs siinä. Täytyy muistaa sekin että kaikki valinnat parisuhteen alkuun, väliin ja loppuun tekee pääsääntöisesti nainen. Miehellähän ei juuri ole päätäntävaltaa asiassa vaan loppuviimein kaikki valinnat tekee nainen. Olen elänyt useissa lyhyehköissä suhteissa jossa nainen on kysynyt voiko muuttaa luokseni tai minua on pyydetty muuttamaan naisen luokse.
Poislukien neljän vuoden avioliitto joka on sitten oma lukunsa.
Sen olen huomannut jos alan jarruttamaan naista ja sanon että mietitään nyt tätä yhteen muuttamista ja tapaillaan ja tutustutaan pikkuhiljaa on yhtäkuin en olisi muka kiinnostunut naisesta ja tämä on ollut varma tapa saada nainen hakemaan uutta suhdetta.
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään. - ........
Hei ei se kovin kova usko sullakaan ole: "viimeksi sanoin kaverille lokakuun puolessa välissä tavatessani ihanan naisen että sano mun sanoneen niin joulua se ei tämäkään suhde näe".
yleensä niin tapahtuu mihin uskoo. kun uskoo että ero se kuitenkin tulee, alkaa huomaamattaan käyttäytyä sen mukaan.
Ja olen itse ollut aivan samassa tilanteessa. Suhteen aloituksia toisen perään ja jokusen kuukauden sitä aina kesti. Nykyään tuo on minulle jo mennyttä aikaa ja olen hyvässä parisuhteessa, mitä en vielä jokunen vuosi sitten uskonut ikinä saavuttavani. Mutta ei se helpolla tullut.
Minun kohdallani toimi se että tietoisesti aloin muuttaa ajattelutapaani ja käyttäytymismallejani. Ja ihan ensimmäisenä on itse oikeasti uskottava että tästä voi nyt tulla jotain, nimittäin jos ei siihen usko niin siitä ei varmasti tulekaan yhtään mitään. - Neuvoton mies:(
........ kirjoitti:
Hei ei se kovin kova usko sullakaan ole: "viimeksi sanoin kaverille lokakuun puolessa välissä tavatessani ihanan naisen että sano mun sanoneen niin joulua se ei tämäkään suhde näe".
yleensä niin tapahtuu mihin uskoo. kun uskoo että ero se kuitenkin tulee, alkaa huomaamattaan käyttäytyä sen mukaan.
Ja olen itse ollut aivan samassa tilanteessa. Suhteen aloituksia toisen perään ja jokusen kuukauden sitä aina kesti. Nykyään tuo on minulle jo mennyttä aikaa ja olen hyvässä parisuhteessa, mitä en vielä jokunen vuosi sitten uskonut ikinä saavuttavani. Mutta ei se helpolla tullut.
Minun kohdallani toimi se että tietoisesti aloin muuttaa ajattelutapaani ja käyttäytymismallejani. Ja ihan ensimmäisenä on itse oikeasti uskottava että tästä voi nyt tulla jotain, nimittäin jos ei siihen usko niin siitä ei varmasti tulekaan yhtään mitään.Mutta jos se olis uskosta kiinni olisin alkujaan varmaan elämässä tätäkin päivää ensi tai toisenkin silloisen rakkaan kanssa.
Mulla kun nuo uskon asiat muutenkin rajoittuu vaan evoluutio teoriaan niin sinällään en pidä asiaa mitenkään taikauskona.
Olen kaikille esittänyt omaa roolitonta itseäni, halunnut aina kunnioittaa kumppaniani, antaa vapautta kun se vaan kuuluu jokaiselle ja mielestäni yrittänyt parhaani ja aina se vaan tuntuu pahalta kun jätetään. Joka kerta tuntuu että maailma kaatuu silloin päälle mutta tuo jättäminen tuntuu naisille jotenkin liian helpolta ratkaisulta. Nykyajan tunne kylmyys kummastuttaa ja kai se oma persoonakin näistä kaikista teoista on saanut itsenikin muuttumaan välinpitämättömäksi muita kohtaan elämässäni. Kun kukaan muukaan ei välitä niin paskaako munkaan tarvii tuolle korviaan loksauttaa.
Heikot sortuu elon tiellä meitsi se vaan porskuttaa.
Iloa elämään tuo todella hyvä terveys, vakituinen työ, mahtavat harrastukset, hyvät kaverit mutta se perhe ja parisuhde missä se on? - ehkä olen väärässä
Molempien kahden ensimmäisen viestin kirjoittaneen kohdalla tuli mieleen, että olettekohan liian kiireellä aloittamassa yhteistä elämää nais/miesystävän kanssa, ja aivan liian pian ryntäätte suhteeseen täysillä , valmiina antamaan kaiken. Ja jos sitten vielä heti hehkuttaa kovin yhteistä tulevaisuutta, perhettä ja lapsia, niin saattaa olla, että toiselle menee pupu pöksyyn. Tulee se vaikutelma, että perheen perustaminen ja lapsien hankkiminen on ainut syy yhdessäoloon, ja parisuhteelle ei ole väliä. Jos on valmis aivan kaikkeen suhteen eteen, omat haaveet ja toiveet unohtaen, pääasia, että toinen on tyytyväinen,niin ei sellaiselle yhteiselolle voi pitkää jatkoa luvata. Parisuhde perustuu kahden ihmisen väliseen luottamukseen ja kiintymykseen, jossa molemmat samalla tavoin pitävät huolta suhteesta, ovat valmiita joustamaan, mutta myös ovat omia itseään, eivät esitä parempaa kuin ovat, tai näytä kaiken aikaa vain parhaita puolia itsestään. Suhteessa pitää voida elää aitosti sellaisena kuin on, ja hyväksyä myös, että niin itsessä kuinj toisessakin on myös vikojakin. Suhde ei kaadu siihen, että arki tulee mukaan kuvioihin, vaikka suurin huuma haihtuukin.
Aika monet pelästyvät myös liian ripustautuvaa kumppania, suhteessa pitää olla myös tilaa "hengittää", eli elää muutakin elämää kuin parisuhde. omia harrastuksia ei pidä unohtaa, eikä myöskään ystäviä.
En usko, että monikaan ihminen on oikeasti niin väritön ja tylsä, että suhde kaatuu siihen! Päin vastoin, useimmat ihmiset ovat sitä mielenkiintoisempia, mitä paremmin heihin tutustuu.
Totta on myös, että helposti ehkä alitajuisesti valitsee vääränlaisia kumppaneita, jos ei jostain syystä olekaan viime kädessä valmis pitkäaikaiseen sitoutumiseen. Tai odotukset ovat muuten vääränlaiset: Odottaa, että se ihana kiihkeä kumppani pysyy samanlaisena iäti, eikä ajattele, että hänkin on yksi niistä, jotka jättävät likaiset sukat lattialle lojumaan ja vessan vetämättä. Aluksi kaikkea katsoo vaaleanpunaisten silmälasien läpi, ja ärsyttävät pikku piirteet jäävät huomaamatta, lopulta muuta ei enää huomaakaan.
No, voi olla että olen ihan hongikossa näiden arvailujeni kanssa! Voihan se olla, että ei ole vaan Se Oikea vielä kävellyt vastaan! - ........
Mutta jos se olis uskosta kiinni olisin alkujaan varmaan elämässä tätäkin päivää ensi tai toisenkin silloisen rakkaan kanssa.
Mulla kun nuo uskon asiat muutenkin rajoittuu vaan evoluutio teoriaan niin sinällään en pidä asiaa mitenkään taikauskona.
Olen kaikille esittänyt omaa roolitonta itseäni, halunnut aina kunnioittaa kumppaniani, antaa vapautta kun se vaan kuuluu jokaiselle ja mielestäni yrittänyt parhaani ja aina se vaan tuntuu pahalta kun jätetään. Joka kerta tuntuu että maailma kaatuu silloin päälle mutta tuo jättäminen tuntuu naisille jotenkin liian helpolta ratkaisulta. Nykyajan tunne kylmyys kummastuttaa ja kai se oma persoonakin näistä kaikista teoista on saanut itsenikin muuttumaan välinpitämättömäksi muita kohtaan elämässäni. Kun kukaan muukaan ei välitä niin paskaako munkaan tarvii tuolle korviaan loksauttaa.
Heikot sortuu elon tiellä meitsi se vaan porskuttaa.
Iloa elämään tuo todella hyvä terveys, vakituinen työ, mahtavat harrastukset, hyvät kaverit mutta se perhe ja parisuhde missä se on?No ei se että uskoo tarkota että se välttämättä onnistuu, ennemminkin se että ei usko tarkottaa että se ei onnistu. Ja mitä enemmän mönkään menneitä suhteita niin sitä vaikeampihan sitä on uskoakaan. Se on vähän kuin mielikuvaharjoittelua jota urheilijat tekevät. He näkevät mielessään sen täydellisen/onnistuneen suorituksen ja uskovat siihen sen sijaan että odottavat/kuvittelevat epäonnistuvansa.
Ehkäpä vika on näissä naisissa joita olet tavannut, ehkä he ovat olleet väärän tyyppisiä sinulle tai väärän ikäisiä... Tunnekylmiä ja sellastahan et halua? Ehkä voisit katsella aivan toisenlaisia naisia kuin tähän mennessä? - nuorehko mies.
Nainen halusi kuukauden seurustelun jälkeen muuttaa luokseni niin mikäs siinä. Täytyy muistaa sekin että kaikki valinnat parisuhteen alkuun, väliin ja loppuun tekee pääsääntöisesti nainen. Miehellähän ei juuri ole päätäntävaltaa asiassa vaan loppuviimein kaikki valinnat tekee nainen. Olen elänyt useissa lyhyehköissä suhteissa jossa nainen on kysynyt voiko muuttaa luokseni tai minua on pyydetty muuttamaan naisen luokse.
Sen olen huomannut jos alan jarruttamaan naista ja sanon että mietitään nyt tätä yhteen muuttamista ja tapaillaan ja tutustutaan pikkuhiljaa on yhtäkuin en olisi muka kiinnostunut naisesta ja tämä on ollut varma tapa saada nainen hakemaan uutta suhdetta.
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään.Nuoremmat naiset kyllä on oppineet pyörittämään asioita ihan sen oman pään mukaan.
Yli 40v naiset omaa paremmat käytöstavat ja ottavat toisenkin paremmin huomioon.
En enää edes vilkaise nuorempiin, vanhemmat on parempia.. - Brutukseni
nuorehko mies. kirjoitti:
Nuoremmat naiset kyllä on oppineet pyörittämään asioita ihan sen oman pään mukaan.
Yli 40v naiset omaa paremmat käytöstavat ja ottavat toisenkin paremmin huomioon.
En enää edes vilkaise nuorempiin, vanhemmat on parempia..Höpö höpö. Tässä mies jota ei ole pyöritelty. Olen jo kyllä 28 vuotias, mutta miksi olla mielipiteetön harmaa ihminen? Itse olen seurustellut, ollut sinkkuna ja nyt olen avioliitossa. Kaikki menee hyvin, mutta en anna kenenkään kävellä ylitseni. On ihan omaa tyhmyyttä jos ei tuo omia mielipiteitään ja tarpeitaan esille. Itse kyllästyisin ihmiseen, jolle aina kaikki käy. Joskus otetaan vaimon kanssa yhteen, mutta se on ihan tavallista elämää. Hän tietää ettei minua kohdella huonosti ja minä tiedän ettei häntä kohdella huonosti. Tasapainoillaan kummankin ehdoilla.
Omasta mielestäni meillä on täydellinen suhde jossa kumpikin tukee toistaan.
Miksi miehet nykyään ovat niin reppanoita? Ei toki saa yleistää, mutta tiedän omassa kaveriporukassanikin monta tällaista tapausta. - 21vPirkko
Ette vaan sopinu toisillenne..Harmillista,mutta totta.
Ja luonteestasi en osaa sanoa millainen se on,mutta jos toinen oikeasti on tylsä ja persoonaton toisessa riippuja henkisesti,se ajaa kyllä usein toisen veks..,jollei se toinen osapuoli ole aivan narsisti paskiainen joka sitten nauttii tilanteesta ja käyttää tilannetta hyödyksi täysin,näitäkin on,mutta en suosittele.
Itse seurustelen just tylsän aika persoonattoman,mutta mukavan reilun ym..ihmisen kanssa ja tilanne ahdistaa suunnattomasti,jotenkin sen ihmisen kanssa on vaan raskasta olla..tuntuu että se imee jotenkin energiaa itestä.. - 13+4
Nainen halusi kuukauden seurustelun jälkeen muuttaa luokseni niin mikäs siinä. Täytyy muistaa sekin että kaikki valinnat parisuhteen alkuun, väliin ja loppuun tekee pääsääntöisesti nainen. Miehellähän ei juuri ole päätäntävaltaa asiassa vaan loppuviimein kaikki valinnat tekee nainen. Olen elänyt useissa lyhyehköissä suhteissa jossa nainen on kysynyt voiko muuttaa luokseni tai minua on pyydetty muuttamaan naisen luokse.
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään.nainen halusi muuttaa" lopetti haluamisen kun sai kaiken minkä pyysi! eli ei kaikkea pidä saaha eikä aina 24/7 yhessä okei töis ja koulussa ei olla mutta niiden jälkeenki pitäis olla jotain muutoon mitta tulee vaan täyteen ja tiet eroaa...ton tietenki tiesikki mutta toteuta sitä
- seonmorotaas
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään.5 - 10 vuotta vanhempi nainen. Ne ei kait sit tarvitse mitään, vaan antavat kaiken kuin äiti ikään.
- neropattikatti
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään."Täytyy muistaa sekin että kaikki valinnat parisuhteen alkuun, väliin ja loppuun tekee pääsääntöisesti nainen." olisiko tuossa ongelma? elle itse tajua niin kerron: olet munaton paska. näin suoraan ilmaistuna, ei ne naiset jaksa jos ukko on patakinnas joka tekee kaiken mitä käsketään ilman omaa mielipidettä ja muistaa vielä perään sanoa "kyll, kulta."
Et voi sille mitään että naiset vaan päättää? mitä jos ottaisit omasta elämästäsi kiinni ja päättäisit itse mitä tahdot, mutta jos olet sellainen että tahdot että asiat sinun puolestasi päätetään, niin elä sitten ihmettele että miksi akat karkaa.
Harva jaksaa kumppania jolta ei saa mitään "vastapainetta", eli läpi humahtaa jos vähän painostaa tahi tukeutuu päin, ei vastakaikua, ei rakkautta. - Eewuli
nuorehko mies. kirjoitti:
Nuoremmat naiset kyllä on oppineet pyörittämään asioita ihan sen oman pään mukaan.
En enää edes vilkaise nuorempiin, vanhemmat on parempia..Eipäs nyt yleistellä. Suhteessa otan toisen huomioon yhtä lailla kun kumppani minut.
Ainoa mikä mulla mättääkin että minuun ihastuu/rakastuu vaan varatut miehet. Tai no ei voi sanoa, että rakastuu sillä uskon, että jos rakastaisi niin totta hän tekisi kaikkensa saadakseen rakkauden kohteensa itselleen(eihän niin käy kuin elokuvissa). Joten ihastuvat palavasti.
Minun kanssani on hyvä olla ja voi keskustella aivan kaikesta ja uskallan olla oma itseni, kuulemma.
Itse tietty sit ihastun myös mutta kun kuulen miehen olevan varattu, luovutan ja toten kun olen taas heittänyt tunteeni hukkaan. ´Kelpaisin vaan salarakkaaksi muuksi en. Sinkutkin ihastuvat joskus mutta kyllästyvät koska en olekkaan sitä mitä luulivat, minusta yritetään muokata muuta enkä siihen koskaan suostu joten he kyllästyvät.
Näin ollen on uskoni rakkauteen ja sen osumisesta kohdalle kadonnut tyystin,en uskalla ihastua enkä rakastua, yritän karkoittaa miehet ympäriltäni olemalla kylmä mutta se ei auta.
Mieluummin sitä on sinkku kuin päästäisi ketään lähelleen rikkomaan sydämeni aina uudelleen ja uudelleen, leikkimään kuin jollain lelulla :(
eli ette te miehetkään mitään kivoja ole,oli omaa ikäluokkaa tai vanhempi.. - uupituupi
antaa kakkoseen jos vaikka ykkönen on väljä.
Jos ei ole helppo olla ns,, jätetty mies niin ei myöskään jätetty nainen,,
Todellakaan en tiedä missä mättää, kun ei vaan suhteet natsaa teki sit mitä vaan parisuhteen vaalimiseen.
Jossain oikea???
Joko niin hyväs piilos kiven alla,, tai sit ei ole syntynytkään..
Luovuta en vieläkään,,, jospa se kuitenkin jostain eteen putkahtaa.
Olen huumorintajuinen, helläsydämminen, toisen huomioon ottava, mut ei vaan tunnu siitäkään huolimatta tarpeeksi olla sitä jotain,, =O)- Tertts
........ kirjoitti:
Minun kohdallani toimi se että tietoisesti aloin muuttaa ajattelutapaani ja käyttäytymismallejani. Ja ihan ensimmäisenä on itse oikeasti uskottava että tästä voi nyt tulla jotain, nimittäin jos ei siihen usko niin siitä ei varmasti tulekaan yhtään mitään.Ei se nyt aina ihan noin mene. Olen saanut ihmissuhdeasioissa paskaa niskaan ihan tilaamattakin tai uskomatta, ettei tästä tule mitään.
- lhjhjvb
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään.Tiedän heti mikä on ainakin yksi ongelmistasi. Kirjoitit sen itse tuohon viestiisi. "sanon että mietitään nyt tätä yhteen muuttamista ja tapaillaan ja tutustutaan pikkuhiljaa"
"mietitään", siis yhdessäkö? Höpö höpö.
Sinä annat naiselle mahdollisuuden "miettiä" sellaista asiaa mistä hän kysyi ja minkä sinä itse päätät. Se on väärin ja se kertoo heikkoudesta ja epävarmuudesta. Heikkoudesta siinä mielessä että olet epävarma siitä mitä haluat elämältä ja tuolta naiselta. Epävarmuus on varmin tapa saada nainen häipymään orastavasta suhteesta.
Nainen on ollut varma siitä mitä haluaa sinulta, mutta sinä osoitat epävarmuutta ja pyydät sen lisäksi vielä häntäkin pohtimaan teidän suhdetta. Voiko suorempaa epäluottamuslausetta enää ollakaan!?
Varmasti sanot tuolla tavalla kohteliaisuudesta, mutta se ei auta. Kokeile sanoa seuraavan kerran näin:
"Haluaisitko sä muuttaa mun luokse asumaan/Muuta mun luokse asumaan."
"Katotaan nyt vielä hetki, kun se muutto vaatii järjestelemistä ja haluaisin olla sun kanssa alkuun ja tutustua rauhassa ilman kaikenmaailman muuttoruljanssia."
Silloin sinä olet tehnyt päätöksen ja toisaalta et ammu naisen toiveita alas. Silloin sinä voit kutsua naisen luoksesi ja hän voi kutsua sinut luokseen. Pikkuhiljaa kun tuota jatkuu, niin te käytännöllisesti katsoen asutte yhdessä koska varsinkin naiset merkkaavat heti reviirinsä.
Kyse on asenteesta ja tietty asenne tuo varmuutta, tai ainakin mielikuvan varmuudesta. Jos pelkäät sanoa tuolla tavalla naiselle ja väität esimerkiksi tässä nyt vastaan, niin bingo, sinä olet epävarma.
Eikä se nainen tee päätöksiä suhteessa, ei alkuvaiheessa ei keskellä, eikä lopussa. Alussa sinä voit tehdä ihan hyvin päätöksiä ilman naisen mielipidettä ja varsinkin jos hän kysyy sinulta päätöstä siitä mitä te teette. Myöhemmin suhteessa kun arki on tullut vastaan, te voitte alkaa keskustelemaan tietyistä asioista ja tehdä päätökset yhdessä. Mutta alussa kannattaa osoittaa että olet itsenäinen. Tietenkään tuo ei tarkoita sitä että jyräät naisen päätökset.
Ota sellainen asenne elämään että se mitä teet, teet hyvin. Silloin ihan mitä tahansa sinulta kysytään ja sinä päätät, sinä teet sen huolimatta seurauksista. Se kasvattaa selkärankaa ja huomaat ettei kaikki asiat jotka potkivat elämässä päähän olekaan niin suuria ja merkityksellisiä. Silloin nainen uskaltaa luottaa sinuun. Ole valmis kantamaan vastuu päätöksistäsi ja epäonnistumisista. TIetenkin järjen käyttö kannattaa, mutta jos selkäranka puuttuu ja sysäät vastuun aina muiden niskoille, niin järjellä ei ole mitään merkitystä. - näinkin
En voi sille mitään että TE NAISET vaan päätätte ettekä juuri nykyään ajattele muita kuin itseänne. Siksi parhaimman tuloksen ja yhteistyön saa kun tutustuu 5-10v vanhempaan ja kokeneempaan naiseen jotka ei ilmeisesti nuoruuden paremman käytöskoulun takia ole tottuneet siihen "mä saan kaiken" elämään johon kaikki nykyään alle 30vuotiaat ovat oppineet elämään.kyllä ne miehetkin päättää...ja ihan ihme syistä,tavallisin syy on, kun ei ymmärrä naisen ajatuksenjuoksua ja käsittää kaiken väärin,tai kun mies tuntee ettei nainen muka rakasta tarpeeksi,miehet on marsista ja naiset venuksesta sanotaanko näin
- mintsi72
olen samaa ihmetellyt minäkin, reilun vuoden ajan olen yrittänyt epätoivoisesti seurutella, suhteita takana varmaan kymmenen mutta jokin mättää aina... mielestäni olen hyvin empaattinen, rauhallinen, toista ihmistä ajatteleva ihminen, lähihoitajaksi parhaillaan opiskelen :)
onko tämä nykymaailma mennyt siihen ettei olla enää valmiita kunnon suhteeseen, perustamaan perhettä... siinäpä iso kysymys... - seerappi
seonmorotaas kirjoitti:
5 - 10 vuotta vanhempi nainen. Ne ei kait sit tarvitse mitään, vaan antavat kaiken kuin äiti ikään.
No, sinulle vaan tiedoks, että jos nainen on 5 vuotta vanhempi, niin ei se oikein äidiks käy. Vai ootko kuullut 5-vuotiaasta äidistä. Viiden vuoden ikäerolla kyllä ollaan ihan samanikäisiä, noin käytännössä. Tiedän, kun mulla on 20 vuotta ollu 5 vuotta vanhempi vaimo. Enkä pois antais!
- Sivummalla lukeva
lhjhjvb kirjoitti:
Tiedän heti mikä on ainakin yksi ongelmistasi. Kirjoitit sen itse tuohon viestiisi. "sanon että mietitään nyt tätä yhteen muuttamista ja tapaillaan ja tutustutaan pikkuhiljaa"
"mietitään", siis yhdessäkö? Höpö höpö.
Sinä annat naiselle mahdollisuuden "miettiä" sellaista asiaa mistä hän kysyi ja minkä sinä itse päätät. Se on väärin ja se kertoo heikkoudesta ja epävarmuudesta. Heikkoudesta siinä mielessä että olet epävarma siitä mitä haluat elämältä ja tuolta naiselta. Epävarmuus on varmin tapa saada nainen häipymään orastavasta suhteesta.
Nainen on ollut varma siitä mitä haluaa sinulta, mutta sinä osoitat epävarmuutta ja pyydät sen lisäksi vielä häntäkin pohtimaan teidän suhdetta. Voiko suorempaa epäluottamuslausetta enää ollakaan!?
Varmasti sanot tuolla tavalla kohteliaisuudesta, mutta se ei auta. Kokeile sanoa seuraavan kerran näin:
"Haluaisitko sä muuttaa mun luokse asumaan/Muuta mun luokse asumaan."
"Katotaan nyt vielä hetki, kun se muutto vaatii järjestelemistä ja haluaisin olla sun kanssa alkuun ja tutustua rauhassa ilman kaikenmaailman muuttoruljanssia."
Silloin sinä olet tehnyt päätöksen ja toisaalta et ammu naisen toiveita alas. Silloin sinä voit kutsua naisen luoksesi ja hän voi kutsua sinut luokseen. Pikkuhiljaa kun tuota jatkuu, niin te käytännöllisesti katsoen asutte yhdessä koska varsinkin naiset merkkaavat heti reviirinsä.
Kyse on asenteesta ja tietty asenne tuo varmuutta, tai ainakin mielikuvan varmuudesta. Jos pelkäät sanoa tuolla tavalla naiselle ja väität esimerkiksi tässä nyt vastaan, niin bingo, sinä olet epävarma.
Eikä se nainen tee päätöksiä suhteessa, ei alkuvaiheessa ei keskellä, eikä lopussa. Alussa sinä voit tehdä ihan hyvin päätöksiä ilman naisen mielipidettä ja varsinkin jos hän kysyy sinulta päätöstä siitä mitä te teette. Myöhemmin suhteessa kun arki on tullut vastaan, te voitte alkaa keskustelemaan tietyistä asioista ja tehdä päätökset yhdessä. Mutta alussa kannattaa osoittaa että olet itsenäinen. Tietenkään tuo ei tarkoita sitä että jyräät naisen päätökset.
Ota sellainen asenne elämään että se mitä teet, teet hyvin. Silloin ihan mitä tahansa sinulta kysytään ja sinä päätät, sinä teet sen huolimatta seurauksista. Se kasvattaa selkärankaa ja huomaat ettei kaikki asiat jotka potkivat elämässä päähän olekaan niin suuria ja merkityksellisiä. Silloin nainen uskaltaa luottaa sinuun. Ole valmis kantamaan vastuu päätöksistäsi ja epäonnistumisista. TIetenkin järjen käyttö kannattaa, mutta jos selkäranka puuttuu ja sysäät vastuun aina muiden niskoille, niin järjellä ei ole mitään merkitystä.Luin teidän kommentteja tälle neuvottomalle miehelle ja lukekaapa itsekin kirjoituksenne ajatuksella. "Olet nössö, hanki elämä, opi olemaan" tyylisiä vastauksia "päätä itse, anna naisen päättää, älä jyrää" eli toiset puhuu toista ja toiset toista. Eli yhteenveto on näköjään se että tekee herra neuvoton mitä vain te jyräätte hänet kuitenkin. Näköjään taas mielipide mikä olisi kannattanut jättää jonkun kirjoittamatta koska kirjoittaja vaan on mies. Miksikäs sitä miesten vihaajaa kutsuttiinkaan:)
- petronelli
;) kirjoitti:
mulle kelpaisi!
Niin, voisin omalta kohdaltani vastata, että olen pari kertaa ihastunut mieheen ja kivaa on ollut sen 3-4kk. Se syy miksi minä esim. olen lähtenyt suhteista on yksinkertaisesti se, että jos mies antaa itsestään liian paljon ja heti, sekä myötäilee kaikkea mitä haluan, niin pidemmän päälle alkaa tuntumaan, että ei kai tuo ole luopunut persoonastaan ja tekee kaiken vain mielikseni. Tilanne menee tylsäksi ja jännitys katoaa. Olen vahva persoona, mutta minut saa pidettyä, jos osoittaa myös omaa tahtoa. Sellainen järjestelmällinen eteneminen vakavaan parisuhteeseen saa jarrun päälle. Miehessä ei välttämättä mitään muuta vikaa ole, kuin liiallinen roikkuminen ja turhan selkeä päämäärä. Mielenkiinto pitää säilyttää ja antaa itsestään juuri sen verran, että mielenkiinto säilyy.
Toinen jarruefekti syntyy, jos ajan mittaan huomaa toisessa sellaisia piirteitä mitkä ei vastannutkaan alun lupauksia tms. Jos esim mies sanoo olevansa energinen ja siisti ja huomaan, että näin ei olekkaan niin alkaa taas kytkin nousemaan. Se totuudessa pysyminen on kaiken a ja o. Minusta on viehättävää, että mies on sanojensa takana ja myös lunastaa puheensa. Kerran yksi mies sanoi olevansa urheilullinen, mutta sen koko 6 viikon aikana ei kertaakaan harrastanut mitään liikuntaa, kun halusi olla minun kanssa. Kyllä alkuhuumassa silti pitää osata säilyttää kaverinsa ja harrastuksensa.
Siiten on yksi ääritapaus, jossa mies ei tarjonnut itsestään juuri mitään. Oli liiankin varovainen ja salaperäinen, että aloin miettimään onko takana jotain suurempaa, mistä hän ei halunnut kertoa, esim. toinen suhde, työpaikan paikkansapitävyys, tuomio tms.
Pitää miettiä milloin itsestä tulee tylsä, jolla ei ole enää mitään uutta tarjottavaa. Kaverin käytöksestä voin sanoa, että hänellä meni monta helmeä ohi ihan vain siksi, että otti puheeksi perheenperustamisen jo 2 viikolla seurustelusta. Ei sekään mikään hyvä juttu ainakaan naiselta miehelle. Sitten pitää tunteä itsensä. Mitkä on heikkoudet ja mitkä vahvuudet. Pitää kestää kritiikki, että kasvaa ihmisenä. Kysele ystäviltä mitä mieltä he ovat sinusta ja millaisena he pitävät sinua. Millaisen vaikutelman annat heille itsestäsi. Se voi olla nimittäin niinkin, että etsit vääränlaista miestä. Annan itsestäsi väärän kuvan ja kun sinä itse astut esiin, niin ei enää kiinnostakkaan.
Olen kerran antanut miespuoliselle kaverille palautetta hänen epäsiisteydestään. Vihjailin, etteivät naiset pidä, jos hän vie ne sotkuiseen kotiinsa. Hän sitten aluksi loukkaantui, mutta kiitti myöhemmin. Hän ei vain nähnyt omaa epäsiisteyttään ja viihtyi sekamelskassa itse. Nyt opetellut pitämään kotinsa ja itsensä siistinä ja jopa pukeutuu nuorekkaampiin vaatteisiin. Kaikissa tapauksissa ei näin mene, mutta kannattaa yrittää. Minusta oikea ystävyys ei kaadu kritiikkiin. Niele ja ryhdistäydy.
Toivottavasti tästä apua. - iisiiii
mintsi72 kirjoitti:
olen samaa ihmetellyt minäkin, reilun vuoden ajan olen yrittänyt epätoivoisesti seurutella, suhteita takana varmaan kymmenen mutta jokin mättää aina... mielestäni olen hyvin empaattinen, rauhallinen, toista ihmistä ajatteleva ihminen, lähihoitajaksi parhaillaan opiskelen :)
onko tämä nykymaailma mennyt siihen ettei olla enää valmiita kunnon suhteeseen, perustamaan perhettä... siinäpä iso kysymys...voi häiritä jos toisella ollut kymmeniä suhteita vuodessa, ei moni halua olla "kiertopalkinnon" kanssa, itse rauhassa selvittelen kyselen ja kerron itsestäni ja saan vaikutelman toisesta, suhteet on kestänyt pitkään, varmasti jos heti aletaan olla toisen kanssa tulee pettymyksiä , kannattaisi etsiä/ odottaa sitä oikeaa , eikä ainakaan yrittää yli oman tason , villiä kaunotarta tuskin kannattaa samoin kuin liian komeaa naistenmiestä yrittää, nämä harvoin uskollisia. tärkeintä on luonne, monelle ulkonäkö liian tärkeä juttu.
- vghvo
Sivummalla lukeva kirjoitti:
Luin teidän kommentteja tälle neuvottomalle miehelle ja lukekaapa itsekin kirjoituksenne ajatuksella. "Olet nössö, hanki elämä, opi olemaan" tyylisiä vastauksia "päätä itse, anna naisen päättää, älä jyrää" eli toiset puhuu toista ja toiset toista. Eli yhteenveto on näköjään se että tekee herra neuvoton mitä vain te jyräätte hänet kuitenkin. Näköjään taas mielipide mikä olisi kannattanut jättää jonkun kirjoittamatta koska kirjoittaja vaan on mies. Miksikäs sitä miesten vihaajaa kutsuttiinkaan:)
Älä höpötä.
Jokaisessa kommentissa oli sama viesti neuvottomalle - Hanki selkärankaa.
1. Jos nainen kysyy jotakin, hän haluaa että mies päättää, tai vähintään kertoo selkeän mielipiteensä. Silloin päätetään eikä jauheta paskaa.
2. Jos nainen päättää jotakin, niin silloin ei mieheltä kysytä mielipidettä, silloin tehdään niinkuin nainen päättää.
Tuossa kakkostilanteessa mies tekee itsestään kusipään jos hän väistämättä joka kerta päättää aina naista vastaan ja jyrää naisen tekemät päätökset ja kuvittelee että se kuvaa miestä jolla on selkärankaa. Se ei ole selkärankaisuutta nähnytkään jos toisen päätöksiä ei parisuhteessa kunnioiteta. Ymmärrätkö, päätöksiä, ei pohdintoja. Jokainen joka on elänyt parisuhteessa ihastumisvaiheen yli ymmärtää tasan tarkkaan sen mistä puhun, ja mistä myös muut puhuivat.
Se tilanne ja vastaus mitä neuvoton kertoi tilanteistaan naisten kanssa, kertoi selkärangattomuudesta, eli siitä että kun nainen kysyy mielipidettä tai haluaa että neuvoton päättäisi jotakin, niin mies menee lapamatovaihteelle ja tarjoaa päätöksentekomahdollisuuden takaisin naiselle. Eihän sellaista jaksa katsoa pirukaan jolla ei ole mitään persoonaa ja joka pelkää kaikessa ottaa vastuuta. - Vanha mies, nainen
petronelli kirjoitti:
Niin, voisin omalta kohdaltani vastata, että olen pari kertaa ihastunut mieheen ja kivaa on ollut sen 3-4kk. Se syy miksi minä esim. olen lähtenyt suhteista on yksinkertaisesti se, että jos mies antaa itsestään liian paljon ja heti, sekä myötäilee kaikkea mitä haluan, niin pidemmän päälle alkaa tuntumaan, että ei kai tuo ole luopunut persoonastaan ja tekee kaiken vain mielikseni. Tilanne menee tylsäksi ja jännitys katoaa. Olen vahva persoona, mutta minut saa pidettyä, jos osoittaa myös omaa tahtoa. Sellainen järjestelmällinen eteneminen vakavaan parisuhteeseen saa jarrun päälle. Miehessä ei välttämättä mitään muuta vikaa ole, kuin liiallinen roikkuminen ja turhan selkeä päämäärä. Mielenkiinto pitää säilyttää ja antaa itsestään juuri sen verran, että mielenkiinto säilyy.
Toinen jarruefekti syntyy, jos ajan mittaan huomaa toisessa sellaisia piirteitä mitkä ei vastannutkaan alun lupauksia tms. Jos esim mies sanoo olevansa energinen ja siisti ja huomaan, että näin ei olekkaan niin alkaa taas kytkin nousemaan. Se totuudessa pysyminen on kaiken a ja o. Minusta on viehättävää, että mies on sanojensa takana ja myös lunastaa puheensa. Kerran yksi mies sanoi olevansa urheilullinen, mutta sen koko 6 viikon aikana ei kertaakaan harrastanut mitään liikuntaa, kun halusi olla minun kanssa. Kyllä alkuhuumassa silti pitää osata säilyttää kaverinsa ja harrastuksensa.
Siiten on yksi ääritapaus, jossa mies ei tarjonnut itsestään juuri mitään. Oli liiankin varovainen ja salaperäinen, että aloin miettimään onko takana jotain suurempaa, mistä hän ei halunnut kertoa, esim. toinen suhde, työpaikan paikkansapitävyys, tuomio tms.
Pitää miettiä milloin itsestä tulee tylsä, jolla ei ole enää mitään uutta tarjottavaa. Kaverin käytöksestä voin sanoa, että hänellä meni monta helmeä ohi ihan vain siksi, että otti puheeksi perheenperustamisen jo 2 viikolla seurustelusta. Ei sekään mikään hyvä juttu ainakaan naiselta miehelle. Sitten pitää tunteä itsensä. Mitkä on heikkoudet ja mitkä vahvuudet. Pitää kestää kritiikki, että kasvaa ihmisenä. Kysele ystäviltä mitä mieltä he ovat sinusta ja millaisena he pitävät sinua. Millaisen vaikutelman annat heille itsestäsi. Se voi olla nimittäin niinkin, että etsit vääränlaista miestä. Annan itsestäsi väärän kuvan ja kun sinä itse astut esiin, niin ei enää kiinnostakkaan.
Olen kerran antanut miespuoliselle kaverille palautetta hänen epäsiisteydestään. Vihjailin, etteivät naiset pidä, jos hän vie ne sotkuiseen kotiinsa. Hän sitten aluksi loukkaantui, mutta kiitti myöhemmin. Hän ei vain nähnyt omaa epäsiisteyttään ja viihtyi sekamelskassa itse. Nyt opetellut pitämään kotinsa ja itsensä siistinä ja jopa pukeutuu nuorekkaampiin vaatteisiin. Kaikissa tapauksissa ei näin mene, mutta kannattaa yrittää. Minusta oikea ystävyys ei kaadu kritiikkiin. Niele ja ryhdistäydy.
Toivottavasti tästä apua."Pitää miettiä milloin itsestä tulee tylsä, jolla ei ole enää mitään uutta tarjottavaa."
Mietipä itse, millä eväillä voit elää jonkun ihmisen kanssa 40 vuotta. Niin että jännitys säilyy. Saisiko aiheesta lisää blondibimboideoita?
No, kun et sitä kumminkaan tajua niin kerron sulle: jos on mukavaa niin voi. Siis ei mannapuuroa ja mansikkaa, vaan mukavaa. - ShufflinScheisse
Te olette, avaaja ja ensimmäinen vastaaja, kaksi hyvää ihmistä, olkaa siitä ylpeitä.
Tällä rintamalla vaan on niin että teidän täytyy opetella elämään pätkärakastajan elämää. Opetelkaa itse kesyttämään haaveenne käytännöllisemmäksi. Suhteesta voi nauttia jopa enemmän kun ei pidä koko ajan sen ikuisuutta mielessä. Laajemmin ajatellen kaikki on katoavaista, ja jos vaikka sulla on kuukausi iloa ja onnea toisesta ihmisestä romanssin myötä, ota siitä ihmeessä ilo irti. Ja kun eroatte, onpahan sulla 1 ystävä enemmän.
Tällaisen koulutusjakson jälkeen saatatte löytää itsestänne vahvemman ihmisen, jota ei niin helposti voikaan jättää, jos se nyt sitten elämän 'hetkellisyyteen' lopulta mitään auttaa.
Kaikki lähtee siitä, että itse ja minä on saatava vahvemmaksi, kokemaan läpikotaisin se, että oma arvo on korkealla jätetyksi tulemisen koskemattomissa. - SakuAnkka
Brutukseni kirjoitti:
Höpö höpö. Tässä mies jota ei ole pyöritelty. Olen jo kyllä 28 vuotias, mutta miksi olla mielipiteetön harmaa ihminen? Itse olen seurustellut, ollut sinkkuna ja nyt olen avioliitossa. Kaikki menee hyvin, mutta en anna kenenkään kävellä ylitseni. On ihan omaa tyhmyyttä jos ei tuo omia mielipiteitään ja tarpeitaan esille. Itse kyllästyisin ihmiseen, jolle aina kaikki käy. Joskus otetaan vaimon kanssa yhteen, mutta se on ihan tavallista elämää. Hän tietää ettei minua kohdella huonosti ja minä tiedän ettei häntä kohdella huonosti. Tasapainoillaan kummankin ehdoilla.
Omasta mielestäni meillä on täydellinen suhde jossa kumpikin tukee toistaan.
Miksi miehet nykyään ovat niin reppanoita? Ei toki saa yleistää, mutta tiedän omassa kaveriporukassanikin monta tällaista tapausta.Brutukseni,
Kyllä sultakin voi lähteä pohja alta. Tuo mitä kuvaat itsestäsi, on vain yleistä ylimielisyyttä eikä mikään persoonallinen resepti suhdeheikkouteen.
Kuvauksesi perusteella olet tavallisista tavallisin, ja ihan yhtä suuressa vaarassa tulla jätetyksi. Nainen osaa jättää ihan syntymässä saaduin ominaisuuksin. Älä tee lapsia, jos et ensin hanki itsellesi persoonallisuutta, joka saa naisen pitämään teitä kipparoimanasi perheenä. Jääräpäisyys ja isokin itsevarmuus ovat kaikki muruina kun ensimmäisen kerran valkenee että turvallinen todellisuus on hajalla. Nainen osaa jättää, sillä ei ole silloin mitään tunteita.
Jos taas vaimosi on täysin tyhjä käyttöesine, voi olla että elämänne junnaa loppuun asti sinun oikkujesi varassa.
Rakkaus ja yhteinen juttu ei jaksa jos ei tee itsestään sisäisesti rikasta, sellaista joka luo aina tarvittaessa perheen uudelleen omalla kipinällä. Kuten koirakin on ikuisesti uskollinen sille opettajalle, joka on kouluttanut sen rakkaudella ja palkinnoilla eikä alistamisella, myös parisuhde elää jos itse olet kiinnostava.
Miten pitkälle luulet että MinäMinä-filosofia jaksaa herättää ihastusta, ja kuinka arvokas panos suhteeseen se on, mikä on tuotto? - anonyhiiri
ShufflinScheisse kirjoitti:
Te olette, avaaja ja ensimmäinen vastaaja, kaksi hyvää ihmistä, olkaa siitä ylpeitä.
Tällä rintamalla vaan on niin että teidän täytyy opetella elämään pätkärakastajan elämää. Opetelkaa itse kesyttämään haaveenne käytännöllisemmäksi. Suhteesta voi nauttia jopa enemmän kun ei pidä koko ajan sen ikuisuutta mielessä. Laajemmin ajatellen kaikki on katoavaista, ja jos vaikka sulla on kuukausi iloa ja onnea toisesta ihmisestä romanssin myötä, ota siitä ihmeessä ilo irti. Ja kun eroatte, onpahan sulla 1 ystävä enemmän.
Tällaisen koulutusjakson jälkeen saatatte löytää itsestänne vahvemman ihmisen, jota ei niin helposti voikaan jättää, jos se nyt sitten elämän 'hetkellisyyteen' lopulta mitään auttaa.
Kaikki lähtee siitä, että itse ja minä on saatava vahvemmaksi, kokemaan läpikotaisin se, että oma arvo on korkealla jätetyksi tulemisen koskemattomissa.Ensinnäkin ettei tästä tule sukupuoli perusteinen keskustelu niin en kerro kumpiko tässä kirjoittaa mutta asia on se että jos minulla on ihastus, romanssi, rakkaus tai millä nimellä kukin haluaa kutsua muutaman kuukauden suhdetta ja tämä jättää niin ei todellakaan mulla ole yhtä ystävää enemmän enkä todellakaan halua kuulla tästä sydämen särkijästä enään koskaan.
Jos ja kun olemme olleet sukupuolisessa kanssakäymisessä en todellakaan halua nähdä häntä kenenkään toisen kainalossa ja saada katseita että "kato mulla on sua parempi tässä nyt"
Kumppanin jonka kanssa on harrastettu seksiä ei olla kavereita kuin siinä tapauksessa korkeintaan että on yhteisiä lapsia. Silloin on pakko! - niin löydät
Vaikka en salilla treenaakaan niin ruumiillisessa ammatissani kyllä. Olen normimitoissa oleva ei kaljamahaa vaan suht lihaksikas kaveri joten tuokaan ei pidä paikkansa. Riistaa ammun ja kiekkoja muita en:)
Jos epätoivoisesti etsii ja etsii sitä oikeaa, niin loppujen lopuksi ulkopuolisetkin sen huomaa. Itse olen toista vuotta sinkkuna nyt. Olen 25-vuotias nainen.
Nauti omasta ajastasi ja mieti niitä kaikkia ihania asioita joita sinkkuus tuo. Myönnän kyllä että mullakin oli vaihe about vuosi sitten kun aika epätoivoisesti hain. Tämä johtui siitä etten ihan vielä osannut olla yksin. Nyt olen oppinut nauttimaan siitä ja asioista joita teen yksin tai hyvie ystävien kanssa.
Älä hyvä ihminen vaan masennu vaan koitahan rinta rottingilla kulkea eteenpäin. Oikea kolahtaa kohdalle jos niikseen on. Itse kovia kokeneena en taida oikein enää uskoa rakkauteen ja en oikeen luota miehiin, mutta nautin olostani.
Huomenna vietän syntymäpäivääni ja ajattelin ostaa kaksi pientä pulloa kuohuviiniä, katsoa illalla tyttömäisen hömppäelokuvan ja viettää laatuaikaa itseni kanssa ;) Yksin olossa ei ole mitään pahaa kun sen vain saa sisäistettyä. Jos märehtii ja märehtii niin masentuu. Näin on käynyt yhdelle miespuoliselle ystävälleni joka epätoivoisesti etsii naista. - petronelli
Vanha mies, nainen kirjoitti:
"Pitää miettiä milloin itsestä tulee tylsä, jolla ei ole enää mitään uutta tarjottavaa."
Mietipä itse, millä eväillä voit elää jonkun ihmisen kanssa 40 vuotta. Niin että jännitys säilyy. Saisiko aiheesta lisää blondibimboideoita?
No, kun et sitä kumminkaan tajua niin kerron sulle: jos on mukavaa niin voi. Siis ei mannapuuroa ja mansikkaa, vaan mukavaa.Siis tämähän olikin vain minun mielipide, vaikka brunette olenkin. Joillekin tylsä elämä sopii loistavasti, mutta toisille ei. Ja nyt oli kuitenkin kyse alkuhuumasta ja yleensä suhteen alkutaipaleesta. On ihan eri asia 3 vuoden päästä, kun tosiaan ei ole enää paljoa annettavaa persoonana, mutta ainakin itse olen sellainen, että jotain uutta pitää se koko ensimmäinen vuosi tarjota.
Olin itse pitkässä suhteessa (15v.) ja kyllä meillä sitä vipinää ja jännitystä riitti ekat 13v. Se on ihan itsestä kiinni, milloin luovuttaa ja jättää suhteen jännitysköyhäksi. Suhteelle pitää tehdä jotain, eikä vain parin vuoden päästä pitää itsestään selvänä. Se on vaan niin helppoa ja turvallista elää rutiineja vuodesta toiseen ja tappaa pikkuhiljaa oma ja toisen sielu. Jos vaikka kerran vuodessa tekisi jotain poikkeavaa niin kummasti sitä piristyy. Ja nyt tarkoitan esim. ylläriviikonloppua vaikka kylpylässä, kukkia tai vaikka hemmottelupäivä kotona, jos raha ei riitä kylpylään. Ihan mitä vain mikä poikkeaa arjesta.
Selvensikö yhtään? - manitbois...
petronelli kirjoitti:
Siis tämähän olikin vain minun mielipide, vaikka brunette olenkin. Joillekin tylsä elämä sopii loistavasti, mutta toisille ei. Ja nyt oli kuitenkin kyse alkuhuumasta ja yleensä suhteen alkutaipaleesta. On ihan eri asia 3 vuoden päästä, kun tosiaan ei ole enää paljoa annettavaa persoonana, mutta ainakin itse olen sellainen, että jotain uutta pitää se koko ensimmäinen vuosi tarjota.
Olin itse pitkässä suhteessa (15v.) ja kyllä meillä sitä vipinää ja jännitystä riitti ekat 13v. Se on ihan itsestä kiinni, milloin luovuttaa ja jättää suhteen jännitysköyhäksi. Suhteelle pitää tehdä jotain, eikä vain parin vuoden päästä pitää itsestään selvänä. Se on vaan niin helppoa ja turvallista elää rutiineja vuodesta toiseen ja tappaa pikkuhiljaa oma ja toisen sielu. Jos vaikka kerran vuodessa tekisi jotain poikkeavaa niin kummasti sitä piristyy. Ja nyt tarkoitan esim. ylläriviikonloppua vaikka kylpylässä, kukkia tai vaikka hemmottelupäivä kotona, jos raha ei riitä kylpylään. Ihan mitä vain mikä poikkeaa arjesta.
Selvensikö yhtään?Miksi sen miehen pittää olla ylläri koko ajan, tarjota sitä ja tätä, jos "rahat riittää" jne eli osuinko taas oikeaan. Ylläri kyse onkin rahasta? Kun toinen on nyhdetty kuiviin sopiikin vaihtaa?
Mää itte sanon aina kumppanille suhteen alussa tai joskus kun homma vakiintuu että mie en halua yhteistä tiliä, enkä hukkaa säästöjäni kaikkiin hömpötyksiin yms sillä jos näin olisin tehnyt olisin ties kuinka monesti nyhdetty puille paljaille.
Itseasiassa yllättävän monille asia sopii hyvin. Asiat jaetaan yhteisessä elämässä tasan kuluineen ja kumpikin maksaa omat harrastukset, oman autonsa jne jne.
Yllärit ja hyvän parisuhteen voi ylläpitää ilman rahaakin. Jos kyse on pelkistä seteleistä ei rakkautta ole koskaan. - petronelli
manitbois... kirjoitti:
Miksi sen miehen pittää olla ylläri koko ajan, tarjota sitä ja tätä, jos "rahat riittää" jne eli osuinko taas oikeaan. Ylläri kyse onkin rahasta? Kun toinen on nyhdetty kuiviin sopiikin vaihtaa?
Mää itte sanon aina kumppanille suhteen alussa tai joskus kun homma vakiintuu että mie en halua yhteistä tiliä, enkä hukkaa säästöjäni kaikkiin hömpötyksiin yms sillä jos näin olisin tehnyt olisin ties kuinka monesti nyhdetty puille paljaille.
Itseasiassa yllättävän monille asia sopii hyvin. Asiat jaetaan yhteisessä elämässä tasan kuluineen ja kumpikin maksaa omat harrastukset, oman autonsa jne jne.
Yllärit ja hyvän parisuhteen voi ylläpitää ilman rahaakin. Jos kyse on pelkistä seteleistä ei rakkautta ole koskaan.En tiedä mistä tuo itsepintainen raha-asia pitää sotkea tähän. Tämä menee jo ap:n kysymyksen yli ja pahasti. Jos on pinenmpit uloinen, niin se ei tarkoita Ferrarin ostoa naiselle vaan kyse on siitä ajatuksesta. Unohda kylpylä, kukat ja hemmottelut, mutt jotain ARJESTA POIKKEAVAA!! Siihen ei tarvitse välttämättä rahaa yhtään. Riittää, että yllättää toisen sitten vaikka aivotoiminnallaan, eli empatian ja välittämisen tasolla, jos lompakko on kovin litteä.
Ja kirjoitin nimen omaan, että >Joillekin tylsä elämä sopii loistavasti, mutta toisille ei.< Kyse oli vain minun mielipiteestä. Mikä noista sanoista on niin vaikea ymmärtää?? Minusta tämä keskustelu on mennyt siihen suuntaan, että vaihdan ajatuksia jonkun myös aivokapasiteetiltaan litteän kanssa. On ihan sinusta kiinni haluatko tajuta vai et.
Jos se sinua yhtään helpottaa niin ainakin minun mielestä kyse on juuri rahasta. 1 ruusu maksaa n. vitosen ja jos miehellä ei siihen 1-2x vuodessa ole sijoittaa, niin jotain täytyy raha-asioiden hoidossa olla vikana. Jopa työkkärirahoilla sellaiseen on varaa. Ja annan vaikka omasta lompakosta sen kympin vuodessa, kunhan se mies vain jotain ylläriä sillä kympillä keksii.
Jos sanon, että jotain uutta pitää vuoden aikana keksiä niin se ei tarkoita välttämättä mitään aineellista asiaa. Ihan vain aineetonta virikettä. esim. suuseksin opettelu (ilmaista), hellittelysanojen lisääminen sanavarastoon (ilmaista), runo (ilmainen), hieronta (ilmainen), vaahtokylpy (tai ei sittenkään vaahtokylpyä, koska saippua maksaa) pulkkammäkipäivä (pulkka maksaa sen kympin, jonka tarjoan virikkeisiin, not bad), aamiainen vuoteeseen (sekin toki maksaa) siivouspäivä (maksaa, mutta pesuaine kuuluu perustarpeisiin muutenkin) tms.
Toisaalta näillä minun periaatteilla en kauaa olisi miehen kanssa, joka ei osaisi yllättää minua (aineettomasti) alle vuotta. Minä kuitenkin sitä ylläriä pukkaan (aineettomasti) pitkin vuotta, niin olisi ihan kiva saada sitä itsekin takaisin. En viihtyisi tylsässä suhteessa päivääkään. Sori, mutta minulle se ei ole vaihtoehto. - flkfsöödk
mintsi72 kirjoitti:
onko tämä nykymaailma mennyt siihen ettei olla enää valmiita kunnon suhteeseen, perustamaan perhettä... siinäpä iso kysymys...Kyllä kuulostaa siltä, että jokin mättää jos suhteita on mahtunut reiluun vuoteen KYMMENEN :O Ilmeisesti olet vaihtanut sitten aina saman tien uuteen, ellei sitten suhteet ole jotain viikon mittaisia olleet. (Siinä tapauksessa en ehkä puhuisi suhteesta, ja jos perheenperustaminen on noin lyhyiden suhteiden aikana jo puheenaihe niin en ihmettele, jos miehet karkaavat.) Kannattaisi ehkä koittaa olla vaan itsekseen jonkin aikaa eikä niin vimmatusti hakea sitä suhdetta.
- höpsistä! ;D
Nykyajan ihmiset ovat vain erinlaisia, kuin ennen.
Avioerot lisääntyvät ja ne, jotka pysyvät liitoissaan, ovat joko onnettomia, tai touhuilevat omiaan.
Luulen, että varsinkin miehet ajattelevat nykyään, ettei se suhteeseen panostaminen kannata, loppuu se kuitenkin. Kavereiden akat lähtee nostelemaan juuri siinä vaiheessa, kun mies on talot rakentanut ja lapset ovat pieniä.
Se parisuhde on jäänyt vähälle hoidolle ja nainen nostaa kytkintä.
Ja mukavaahan se onkin uuden kanssa taas sitten se alkuaika. Sitten tulee arki ja kyllästyminen.
Se on valitettavasti se nykyajan parisuhde niin sidoksissa nykyajan "mulle-heti-nyt" aikakuvaan, ettei siinä paljon entisajan sinniä löydy.
MUTTA! poikkeus tekee aina säännön, joten eiköhän se sinullekkin lopulta löydy edes se yksi, joka on valmis ottamaan sen riskin, että teidän parisuhteenne olisi se kannattava juttu!
Kunhan et itseäsi enempää syyllistä!
Ajankuva on tämä, enkä ihmettele näitä julkkisten vuoden kestäviä avioliittojakin seuratessa...
pelkkää skeidaa koko homma...- hgrtyuijcvbnm
Ehkä itsekkäämpiä ja erilaisia ongelmia on enemmän, kun ei eletä enää sitä "tervettä maalaiselämää". Yksi ongelma on kai se, että nautitaan siitä sinkkuelämästä liian pitkään eikä sitten enää osata elää yhdessä kenenkään kanssa, kun on niin paljon helpompi elää yksin.
- kannattaa kokeilla
oletko koskaan vaan tullut ajatelleeksi semmoista asiaa että oma käytöksesi muuttuisi sen muutaman kk:n yhdessä olon jälkeen?? pelkosi jättämisestä on kokoajan ajatuksissasi vaikkei aina päällimmäisenä kuitenkaan.. mutta se voi sinut ajaa tiedostamattasi siihen että käyttäydyt jotenkin oudosti tai kylmästi toista kohtaan vaikket sitä halua!! EN SIIS SYYLLISTÄ!!! vaan ajattelehan asiaa toisen ihmisen silmin!!!
- piiku226
syynä jättämisiin? Jätät omat tarpeesi syrjään ja yrität olla mahdollisimman (lue liian) hyvä tyttöystävä, jolloin miehet kyllästyvät sinuun, koska eivät opi tuntemaan aitoa sinua, vaan sen "liian hyvän, täydellisen sinän."
- toivoton tapaus
Ei ole ainakaan ihan noin mun ongelma... En ole liian täydellinen, enkä pyri esittämään hyvää tyttöystävää. Pikemminkin olen vähän varautunut ja kun on tuoreena mielessä, missä vaiheessa edelliset suhteet on katkenneet niin ei ole oikein uskaltanutkaan olla muuta kuin varautunut sillä aikavälillä. Se onkin varmaan osasyy, vaikka siitä huolimattakin pystyn yleensä näyttämään persoonallisuuttani aika hyvin. Löysin sitten jostain syystä nykyisen miesystäväni kanssa jonkin ponnahduslaudan ja olen pystynyt olemaan hänen kanssaan täysin rento. Siksikin harmittaisi niin paljon tämän suhteen päättyminen, sillä tällaista ei kyllä minulla ole ollut vielä kenenkään kanssa...
- HELLYS
toivoton tapaus kirjoitti:
Ei ole ainakaan ihan noin mun ongelma... En ole liian täydellinen, enkä pyri esittämään hyvää tyttöystävää. Pikemminkin olen vähän varautunut ja kun on tuoreena mielessä, missä vaiheessa edelliset suhteet on katkenneet niin ei ole oikein uskaltanutkaan olla muuta kuin varautunut sillä aikavälillä. Se onkin varmaan osasyy, vaikka siitä huolimattakin pystyn yleensä näyttämään persoonallisuuttani aika hyvin. Löysin sitten jostain syystä nykyisen miesystäväni kanssa jonkin ponnahduslaudan ja olen pystynyt olemaan hänen kanssaan täysin rento. Siksikin harmittaisi niin paljon tämän suhteen päättyminen, sillä tällaista ei kyllä minulla ole ollut vielä kenenkään kanssa...
LAUSAHDUS:Sinun kanssasi on hyvä olla !
- Doc crock
Olet tylsä koska elämäsi pyörinee tyttöjen juttujen ympärillä kuten muodin, kenkien ja laukkujen.
Koita keskustella syvällisiä ja omista omia mielipiteitä, joita osaat perustella. Lue kirjoja, se kehittää ajattelua.
Toinen syy on, että sinä vaan vedät puoleesi sellaisia miehiä jotka eivät ole oppineet hoitamaan suhdetta eli antamaan hellyyttä ja ymmärtämään että satuprinsessat on satua. Itsekin olet vielä kovin untuvikko, kun et ymmärrä, että on aika yleistä että ne hellyyden ja innostuksen osoitukset laimenee muutamassa kuukaudessa kun toisesta tulee itsestäänselvyys.- kaiken kokenut
Jos varaudut jättämiseen, käyttäydytkö huomaamattasi torjuvasti tai pidättyväisesti. Mieskin haluaa kuulla ihailevia kommentteja ja että olet hulluna häneen, mieskin tarvitsee hellittelyä, kehuja, yllätyksiä, ja yhä uudelleen viettelyä myös parisuhteessa. Jos varot "tupaamista" tai "roikkumista" hänessä, samalla olet torjuva. Mieti mitä itse toivot mieheltä, ja anna sinä sitä hänelle.
Jokainen suhde muuttuu rauhallisemmaksi ja arkisemmaksi juuri muutaman kuukauden kuluttua. Sen ei tarvitse merkitä loppua, vaan suhteen syvenemistä toisenlaiseksi. Ollaan entistä enemmän kavereita ja kumppaneita, sen lisäksi että rakastetaan ja rakastellaan. Aletaan ehkä tehdä jotain yhteisiä suunnitelmia, ja yhteiset asiat ja sitoutuminen tuovat syvyyttä seurusteluun. Jotkut haluavat elää pelkkiä ensihuumavaiheita eivätkä osaa sitoutua, vaan etsivät uuden juuri tässä vaiheessa.
Millaiseksi muutut itse, kun ensihuuma on ohi? Oletko vaativa, jos mies ei enää halua tavata koko ajan, oletko pahalla mielellä kun hän ei näytä tunteitaan enää samalla kiihkolla, oletko välinpitämätön kostoksi, kun hänkin on. Tietämättäsi saatat tuossa vaiheessa kyllästyttää ja ajaa pois miehen osoittamalla mieltäsi muutoksesta, joka on kuitenkin suhteen jatkuessa täysin normaalia arkeen siirtymistä.
Jos nyt haluat varmistaa jatkon, niin tee yhdessäolonne mukavaksi ja hauskaksi, keksikää yhteisiä harrastuksia, tavatkaa yhteisiä ystäviä - ei vain toisianne, lisää viihtyisyyttä tavalliseen arkiseen olemiseen, ole kekseliäs ja positiivinen. Pelkällä deittailulla ja kuhertelulla ei suhde jatku muutamaa kuukautta pidempään. - toivoton tapaus
Tulipa sieltä tiukkaa analyysia. Turhaan lottosit, sillä vaikka kengät ja laukut aika ihania onkin niin tämä tyttö lukee paljon ja pitää syvällisistä keskusteluista. Niitä on voinut ja ei ole voinut käydä miespuolisten seuralaisteni kanssa ihan ihmisestä riippuen.
Niin ja kirjoitin kyllä itsekin aloitustekstissäni, että tunteiden tasoittuminen ajan kanssa kuuluu normaaliin suhteeseen, mutta koitapa kokea se monta kertaa sen yhteydessä, että suhde meneekin yhtäkkiä katki niin vaikea enää erottaa, onko se normaalin suhteen töyssy vai taas merkki siitä, että aika pyyhkiä tämäkin nimi muistista.
- merkinnimi
Tässä tulikin jo monia hyviä vastauksia. Minulla oli joskus ihan sama ongelma, tosin yleensä en päässyt edes siihen muutamaan kuukauteen. Samalla tavalla se toinen vaikutti aina todella ihastuneelta minuun verrattuna alussa, sitten tuli sen täyskäännös. Voi kyllä myös sanoa, että ihastuin tosi harvoin, vaikka tarve ihastumiseen oli kova. Tyypin täytyi olla tarpeeksi "erikoinen" ja viedä jalat totaalisesti alta, muuten en oikein kyennyt läheisyyteen ja alkaa ahdistaa. Nyt olen kolmatta vuotta suhteessa, eli kyllä se sitten joskus vaan saattaakin toimia, ihan riippuen siitä toisesta ihmisestä ja myös siitä, miten on itse asiaa prosessoinut. Yritän listata tähän jo osittain muidenkin kirjoittajien mainitsemia mutta myös itselleni mieleen tulleita erilaisia vaihtoehtoja (aika pitkälti oman kokemukseni perusteella):
- olet turhan pidättyväinen, eli toinen ei koe saavansa konkreettista vastakaikua (minä ainakin nautin toisen seurasta ja läheisyydestä tosi paljon, mutta sen konkreettinen osoittaminen oli vähäistä, olin siis kömpelö suorissa läheisyyden osoituksissa mikä saattoi antaa toiselle vähän tönkön, etäisen ja kylmähkön vaikutelman)
- syntyy kierre, eli kun on tullut torjutuksi, pelkää sitä koko ajan ja yrittää kamppailla sitä vastaan, se näkyy eri tavoin sille toiselle ihmiselle: yrityksenä esittää koko ajan mahdollisimman ihanaa (ja toinen ei pääse tutustumaan siihen "omaan itseen" ollenkaan -> syntyy henkinen etäisyys), takertumisena tai vaihtoehtoisesti juuri siinä itsensä kylmettämisenä ja etääntymisenä (ikään kuin pistät itsesi sellaiselle "tyhjäkäynnille" kuin jo valmiiksi odottaen jotain pahaa). Takertumisenkaan ei tarvitse olla edes konkreettista, toinen voi aistia sen takertuneen mielialankin pelkästään.
- jostain toistaiseksi tiedostamattomasta syystä bongaat aina ne tyypit, joista ei ole suhteeseen kanssasi tai ehkä kenenkään kanssa, eikä kykenevyyttä perusarkeen (ihastuvat ehkä vain pintaan ja ahdistuvat kun pitäisi olla oikeasti henkisesti läsnä). Tämä oli minulla ainakin yksi vaikuttava tekijä. Sitä vaan alitajuisesti havaitsee niin paljon sellaista, mitä ei tiedä havaitsevansa. Esim. minä ihastuin ennen hyvin nopeasti (sitten kun potentiaalisen näin), ei tarvinnut jutella eikä mitään. Heti jokin vain "natsasi" (omassa päässäni), ja kummallista mutta totta, nämä kaikki olivat aika "ongelmatapauksia" vaikka päälle päin en olisi voinut sitä tietää.
- edelliseen liittyen: et ehkä jollain tasolla ole valmis läheisyyteen vielä etkä lopulta vielä itsekään halua suhdetta, jossa joutuisit paljastamaan itsesi täysin. (Hyvät ja huonot puolet aidosti.)
- Omalla kohdalla huomasin tämän, eli automaattisen tarpeen miellyttää toista ja jättää omat inressit taka-alalle. Aikaisemmissa "suhteissa" elin tavallaan sen toisen kautta, aina miellyttäen. Minulla ei ollut mielipiteitä juuri koskaan siitä, mitä esim. itse haluaisin tehdä tai mitä leffaa katsoa, olin kai niin kiitollinen siitä että minulla oli se tyyppi, että kaikki kävi mitä hän(he) halusi(vat). Tämä tuli mieleeni siitä, kun sanoit jonkun kommentoineen sinua tylsäksi. Mikäli omien halujesi ja tahtosi osoittaminen ovat hyvin vähäisiä, se voi vaikuttaa tylsältä, tässä tilanteessa se "tylsä" toimii siis eräänlaisena jatkeena vain sille toiselle.
- idealisoit liikaa sitä toista (mikä on rakastuneena tavallista) -> toista saattaa alkaa ahdistaa. Realismi siis puuttui. Realismi on tietty tylsää rakastuneena (eikä siihen aina kykene), mutta sen lisäksi että olemme nykyisemme kanssa tosi samanlaisia tyyppejä, erona aikaisempiin suhteiden yrityksiin on realistisempi suhtautuminen, eli en missään vaiheessa hurahtanut niin totaalisesti, että olisin palvonut toista. Alussa aika pitkäänkin kyllä sain tosi paljon käsitellä näitä omia kammojani siitä, että toinen häipyy -kun aina ennen oli käynyt niin. Onnistuin kuitenkin pitämään realismin yllä.
- kaipaat sitä symbioosia niin paljon, että hätäännyt kun toinen haluaa omaa tilaa; toisaalta kaipaat ylipäänsä suhdetta niin paljon, että annat sille tavallaan liikaa arvoa ja pidät suhteen loppumista elämäsi loppuna. Samalla se toisen normaali etäisyyden ottaminen tuntuu hirveän pelottavalta (ja ihan syystäkin, kun on vain huonoja kokemuksia aiemmin). Jos siinä onnistuu pitämään malttinsa ja ajattelemaan realistisesti, niin voi olla että se kierre katkeaa. Tai sitten hän ei vaan vielä ole se sopiva.
Nämä olivat tosiaan kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, joita minulle tuli mieleen.- merkinnimi
Hei ja mieleeni tuli vielä yksi juttu: oletteko heti suhteen alusta asti olleet tosi tiiviisti yhdessä? Jos lähtee ihan hallitsemattomasti siihen suhteen ja symbioosin imuun, voi toista alkaakin jossain vaiheessa ahdistaa, kun pää vähän selkiää ja tajuaa tilanteen. Eli on edennyt liian nopeasti liian vakavaksi, ei ole ollut tilaa eikä mahdollisuutta vain "katsella" rauhassa miten homma etenee. Useinhan tuollainen muutama kuukausi on vasta sellaista katselua, mutta ihmisillä, joilla on taipumus hypätä heti ensi hetkestä vakavaan suhteeseen, voi se pari kuukauttakin tuntua kuin olisi avioliitossa ollut. Esim. näin minulle kävi joskus. Tyyppi oli eronnut SAMANA PÄIVÄNÄ kun otti minut sujuvasti pitkäaikaisen tyttöystävänsä tilalle (hälytyskellot oli rikki näköjään sinä päivänä :)). No eipä kestänyt kuukautta pidempään, mutta eron tuska oli silti järkyttävämpi kuin koskaan ennen :P
Mutta tosiaan, varmaan lähemmäs vuoden ajan tässäkin suhteessa sain kamppailla niitä tuntemuksia vastaan, kun pelkäsin, että nyt tämäkin lähtee. Onnistuin kuitenkin ajattelemaan sen verran realistisesti, että kun mietin onko OIKEITA merkkejä siitä ettei hän haluaisi olla kanssani, niin eihän niitä ollut. Ymmärsin, että se pelko on vain pelko eikä automaattisesti merkki siitä, että toinen häipyy. Täytyi sietää sitä epävarmuutta, että toinen VOI lähteä. Koskaan ei voi saada 100% lupausta ja varmuutta toiselta, ihmiset ovat loppujen lopuksi kuitenkin vapaita tekemään ja tuntemaan niin kuin haluavat. Realismi toi mukaan myös sellaisen minulle aivan uuden kokemuksen eli sen, että tajusin MYÖS MINUN voivan teoriassa olla se, joka ei ehkä haluakaan jatkaa suhdetta. Eli en ollut mikään altavastaaja kuten aikaisemmissa suhteissa vaan ihan samalla tasolla. - tavallinen tarina
Varmaan melkein kaikille on käynyt joskus noin, ja kokemuksen jälkeen yleensä osataan tehdä jotain toisin. Olen lopulta oppinut, että ensimmäiset kuukaudet ovat aina valloittamista ja tutustumista, ja kun se on tehty, saattaa tuntua tylsältä. Silloin tarvitaan siis tilalle jotain muuta ja täytyy laajentaa seurustelua muuhunkin kuin toistensa valloittamiseen. Huomataan että on mukava vaan katsella telkkaria ja keskustella, siivota, laittaa ruokaa, käydä kaupassa tai lenkillä, vaihtaa ja jakaa kokemuksia. Koetaan että yhteiset suunnitelmat ja yhdessä toteuttaminen on mukavampaa kuin yksin tekeminen. On myös aika tutustua sukulaisiin ja kutsua tuttuja kylään, ja siitä kaikesta saa lisää keskustelunaiheita kaksinoloon. Jos tehdään pitkän aikavälin suunnitelmia, se lujittaa luottamusta suhteen kestoon ja luottamus puolestaan lisää haluja myös saada yhdessäolo kestäväksi. Esim. lomasuunnitelmia, asumissuunnitelmia ja jossain vaiheessa perheen perustaminen. Kaikki tuommonen tuo sisältöä yhteiselämään, keskusteltavaa myös, ja estää tylsistymisen.
Senkin olen nähnyt, että pitkään erillään asuminen estää siirtymistä normaaliin arkeen. Elikkä pitkä seurustelu vaan hiipui siihen että tapaaminenkin alkoi tuntua turhalta.... Jos seurustelu jatkuu aina vaan treffailuna se alkaa kyllästyttää kun ei kehity mitään yhteistä elämää. Eteneminen suhteessa vaiheesta toiseen niin että suhde muuttuu koko ajan ja muutoksissa tilalle tulee jotain uutta, on toisaalta se mikä estää tylsistymisen.
- Jäsen J
"ja eipä ainakaan tarvitse katsella mitään äreää vanhaa ukkoa nurkissaan sotkemassa tai vielä pahempaa; miestä joka juoksee vieraissa, mutta eroa ei raaski ottaa asuntolainan ja lasten takia."
Todella mainioita, että vika on tietenkin miehessä. Anteeksi, mieHISSÄ kaikkineen. Ei tätä voi muutenkaan tulkita, kun suhtautuminen miehiin on tuota luokkaa ja olisiko se perimmäinen syy suhteiden epäonnistumiseen joku miesviha, joka ainakin tuosta lainauksesta paistaa läpi kuin Naantalin aurinko? Jos, arvon femakko, olet todella sitä mieltä, että miehet ovat aivottomia luusereita, jotka juoksevat vieraissa ja sotkevat ja kiukuttelevat niin jätä meidät rauhaan. Totuus ei nimittäin ole aivan tuollainen. Eivät naisetkaan vanhemmiten mitään Ruususia ole ja tekisi mieli sanoa, että useimmiten paremminkin päin vastoin.
Älä siis ole niin tyhmä, että alat halveksua koko miessukupuolta ja annat itsesi katkeroitua noin perusteellisesti ja (ilmeisesti) aika nuorena. Vastahan tuossa oli kaksi parisuhdetta, jotka sitten kariutuivat. Sellaista kuule sattuu ja niin on sattunut vaikka allekirjoittaneellekin. Kerran petettiin ja jätettiin, mutten silti ole vajonnut niin alas, että alkaisin yleistää minun kohdalleni sattuneen ikävämmän tapauksen johdosta kaikkia naisia. Puhumattakaan, että olisin alkanut epäillä sinun tapaasi jo valmiiksi, tällä tapaa hyvissä ajoin, että kuinka hirveä naisihminen sitten voisikaan tulevaisuudessa, vanhempana, olla.- paraski puhumaan..
Siinä pata kattilaa soimaa..
Montakohan kokemusta sinullakaan sitten vanhemmista naisista on?
Se yksikö?
joopa joo.... - toivoton tapaus
Huhhuh meni kyllä sun kommenttisi ihan ohi aiheen. Oletko edes lukenut alkukirjoituksestani muuta kuin tuon yhden lauseen? Et selvästikään, kun sanot myös, että mulla on vain kaksi kariutunutta parisuhdetta, vaikka koko tekstin pointtihan on, että mulla on ollut useita kariutuneita parisuhteita. Ja en kuule missään vaiheessa ole ollut yleistämässä miessukupuolta tietynlaiseksi. Toi lause minkä niin innoissasi änkesit heti kommenttisi alkuun oli lähinnä hymy huulessa kirjoitettu, että jos elämästä, jossa ei elämänkumppania näytä olevan voi jotain hyvää löytää niin edes se, että jättäytyypä pois noi pitkäaiksen parisuhteen mahdolliset rassaavat ongelmat kuten kumppanin muuttuminen iän myötä ja uskottomuus, jonka takia eroaminen ei olekaan enää silloin välttämättä niin yksinkertaista. Mies sana sattuu olemaan siinä ihan sen takia, että oma mahdollinen elämänkumppanini olisi mies. Yhtä lailla voivat naisetkin muuttua ja pettää, eikä alkutekstini ota mitään kantaa siihen, että vain miehet olisivat sellaisia tai että kaikki olisi miesten vika. Koko keskustelun nimihänkin on "Mitä minussa mahtaa olla vikana?" ei "Mitä miehissä mahtaa olla vikana?". Nonni, olikohan tämä nyt tältä "femakolta" tarpeeksi rautalangasta väännetty vastaus sinulle?
Hah, jos minä kerran olen alkukirjoitukseni perusteella jo femakko niin ei ole kommenttisi perusteella epäilystäkään siitä, etteikö sinun ruutusi edessä istuisi joku seipään niellyt katkera naistenvihaaja, joka ryntää heti paikalle kiihkoilemaan, kun näkee sanan mies missä tahansa ei niin miellyttävässä yhteydessä. Tuskimpa tuokaan kuvaus sinua vastaa (toivottavasti), joten mietipä seuraavan kerran kun tulet itse jakelemaan naurettavia yleistyksiä tietämättä edes, mistä puhut.
- Kokemus-K
"Eräs mies, josta eroaminen sattui minuun tosi paljon, sanoi etten ollutkaan sellainen, kun hän odotti minun olevan ja että olinkin tylsä ja persoonaton, mitä en omasta mielestäni kylläkään ole... "
Tämä oli lause, joka minulle pomppasi heti silmiin. Siitä tuli mieleen jonkun filmitähden kertoma juttu omista parisuhteistaan. Hän kertoi miten miehet aina ajattelevat hänen olevan tosi kuuma ja seksikäs pakkaus kun hän aina on sellainen elokuvissa. Ja koska hän näyttää siltä ulkoisesti niin hänen on sellainen miesten mielestä oltava myös oikeasti. Mutta arjessa hän on kuitenkin ihan tavallinen eikä mikään seksispeto. Tuohon sitten miehet pettyvät aina ja eroja tulee liukuhihnalta.
Minulle tuli siis mieleen ajatus että sinussa olisi jotain samaa ristiriitaisuutta. En tarkoita että olisit ulkoisesti mikään seksipommi vaan että sinussa on ehkä joku piirre, "pilke silmäkulmassa" tms., joka antaa sinusta aluksi jännittävämmän ja kiehtovamman kuvan kuin tajuatkaan. Sitten vähitellen miehet huomaavat että olet "vain" ihan tavallinen nainen. He siis ovat ehkä ajatelleet saavansa jotain muuta kuin olet ja siksi todellinen minäsi voi tuntua tylsältä ja tavalliselta. Se ei varmaan ole sitä jos verrataan keskivertoon mutta jos on ensin luullut saavansa jotain muuta, tavallinen voi tuntua pettymykseltä vaikka ei sitä muuten olisikaan. - Yualle
aina sitä pelkoa, että mies jättää sinut?
Se voi näkyä ulospäin ja miehet kaikkoavat sen takia muutaman kuukauden kuluttua.
:(- kuuluu.
Sarjaan uskomukset. On ihmisiä jotka väittävät,että kaikki miehet tai naiset pettävät ja aloittaja kuuluu sarjaan,miksi ihastukseni jättävät? Siksi koska olet luonnut itsellesi tällaisen "noidankehän"johon itsekin jo uskot ja näin alitajuntasi ohjaa sinua sitten,että saat eron aikaiseksi ja näin uskomuksesi sai taas vahvistusta. Uskomuksethan perustuvat täysin mielikuvitukseen,jossa ei ole edes ripausta totuutta. Eli jos muutat asennettasi,niin huomaat että suhteesi kestävät.
- alkaen
kuuluu. kirjoitti:
Sarjaan uskomukset. On ihmisiä jotka väittävät,että kaikki miehet tai naiset pettävät ja aloittaja kuuluu sarjaan,miksi ihastukseni jättävät? Siksi koska olet luonnut itsellesi tällaisen "noidankehän"johon itsekin jo uskot ja näin alitajuntasi ohjaa sinua sitten,että saat eron aikaiseksi ja näin uskomuksesi sai taas vahvistusta. Uskomuksethan perustuvat täysin mielikuvitukseen,jossa ei ole edes ripausta totuutta. Eli jos muutat asennettasi,niin huomaat että suhteesi kestävät.
oma itsenne. Vedätte suhteen alussa jotain ihanan ihmisen roolia että joku ihastuisi. Arki nostaa
todelliset karvat pystyyn kuitenkin.
Miksi pitää koko ajan touhuta jotain ihmeellistä toisen mieliksi. Etsi puoliso joka rakastaa sinua
sellaisena kuin olet ja keskustelkaa tärkeistä asioista alusta saakka. - maumauJAmau!
alkaen kirjoitti:
oma itsenne. Vedätte suhteen alussa jotain ihanan ihmisen roolia että joku ihastuisi. Arki nostaa
Miksi pitää koko ajan touhuta jotain ihmeellistä toisen mieliksi. Etsi puoliso joka rakastaa sinua
sellaisena kuin olet ja keskustelkaa tärkeistä asioista alusta saakka.Sama ongelma. Mielestäni olen kiinostava, älykäs, nätti ja kuuntelen miehen juttuja vaikka puhuisikin mopoista tai autoista tai bändeistä mistä en kauheasti tiedä. En tiedä vedänkö jotain roolia vai en alussa, minusta olen ollu melko rehelinen koko ajan joka suhteessa. Silti minut aina jätetään. Parhaiten kestää ne suhteet kun en kerro itsestäni paljon mitään :( Tuntuu kuin olisin vain joku leikkikalu miehille, joku jota tulla tapaamaan kun on tylsää, joku jota panna kun panettaa. Ketään ei taida kiinostaa minun tunteet :( se että olen ihan rikki kun jätetään ja löydetään uusi nainen. Se on kyllä etten korosta taitojani kauheasti, osaan kyllä oikeasti kokata ja siivota mutta usein lasken leikkiä että melko huono olen. Teen ehkä vähän liikaa miesten pään mukaan. En tiedä. Ei ole kyllä tietoa mikä minussa vikana ,toiveena olisi oikeasti ihan normaali perhe-elämä. En siitä kyllä kauheasti ole kenenkään kanssa puhunut, ikäni takia, ja etten pelästyttäisi ketään.
- -e-
maumauJAmau! kirjoitti:
Sama ongelma. Mielestäni olen kiinostava, älykäs, nätti ja kuuntelen miehen juttuja vaikka puhuisikin mopoista tai autoista tai bändeistä mistä en kauheasti tiedä. En tiedä vedänkö jotain roolia vai en alussa, minusta olen ollu melko rehelinen koko ajan joka suhteessa. Silti minut aina jätetään. Parhaiten kestää ne suhteet kun en kerro itsestäni paljon mitään :( Tuntuu kuin olisin vain joku leikkikalu miehille, joku jota tulla tapaamaan kun on tylsää, joku jota panna kun panettaa. Ketään ei taida kiinostaa minun tunteet :( se että olen ihan rikki kun jätetään ja löydetään uusi nainen. Se on kyllä etten korosta taitojani kauheasti, osaan kyllä oikeasti kokata ja siivota mutta usein lasken leikkiä että melko huono olen. Teen ehkä vähän liikaa miesten pään mukaan. En tiedä. Ei ole kyllä tietoa mikä minussa vikana ,toiveena olisi oikeasti ihan normaali perhe-elämä. En siitä kyllä kauheasti ole kenenkään kanssa puhunut, ikäni takia, ja etten pelästyttäisi ketään.
Olisikin joku joka aidosti kiinnostuu myös miehestä...en itse harrasta mitään perinteisiä mottori ynm peli juttuja ,enemmänkin henkisen kasvun asioit, naiselta odotan et huomaa minut!!!
Tarviiko enempää sanoa sillä siihen pystyn itsekkin naisen suhteen.
-e- - -m-
alkaen kirjoitti:
sellaisena kuin olet ja keskustelkaa tärkeistä asioista alusta saakka.Olen samaa mieltä kanssasi
-e-
- Sari--
No pääsetpä edes kokeilemaan noita muutaman kuukauden juttuja. Itse olen ollut nyt parisen vuotta sinkkuna ja mistään ei ole tullut mitään tällä aikavälillä. Törmään huonosti kohteleviin miehiin jos nyt yleensäkään kehenkään törmään.
Ilmeisesti myös minä olen sitten tylsä ja mielenkiinnoton miesten mielestä.- herra 46 v
Olisko se niin että,kaikki onnelisuus tulee sisltämme ja välittyy muillekkin.!
Olen itse eronnut ja lapset kasvattanut yh:na ihmettelen kyllä sitä et osaan jo erottaa hetken huuman,ihanaa sekin ja kokemisen arvoista mutta naiset jotkut naiset ei hyväksy asennettani kun en antaudu helpolla ja en varsinkaan hetken huumaan .
Kaikin puoli olen ihana mieheksi,otan naiseni huomioon,ihan ok näköinen ,en juo enkä polta, hyvä ammatti,luukunnallinen ,huumorin tajuinen ja kun sitoudun niin olen myös siinä niin hyvinä kuin huonoinakin päivinä.
Kaksi aienmpaa suhdettani toisessa meni 5 v ja toisessa 8kk hnmm en jaksa enää perässä juosta ja elämä antaa juuri sen mitä pitääkin latasin molempii suhteisiin sieluni voimaa ja sitouduin .
Mut ei ekassa olin auttaja ja toiselle en sit kelvannutkaan.
Vieläköhän joskus.......terkuin m46
- selvä näkyy
Ehkä etsit näitä kumppaneita vähän vääristä paikoista.
- Chiflado
Kokemuksesi oli kuin kopio omista suhteistani!
Olen sellainen, että annan suhteelle itseni 150%:sti ja toivoisin samaa vastakkaiselta osapuolelta.
Pistän aina toisen edun omien etujeni edelle ja loppupeleissä "tukkaan" tulee!
Taidan olla liian kiltti ja toiset huomioiva kyseisessä asiassa.
Olen ajatellut monesti kovettaa itseni, mutta se en olisi silloin minä, vaan toinen ihminen, enkä ala itseäni muuttamaan.
Olen mikä olen, ja jollen kelpaa tällaisena, niin sitten en kelpaa!
Muuttumaan en ala, koska silloin olisin feikki ja esittäjä.
Sellaiseksi en ryhdy!!
-J-- m42pks
Itsekkin olen aina asettanut muut etusijalle, en tosin voi sanoa et olisin itseäni unohtanut, mutta esim jalkahieronnat, kesäloma idikset ,milloin mitäkin mitä olen keksinyt ei ole olleet sit sen arvoisia et olisin se oikea.
Olenkohan liian kiltti,hnmmm
Ehkä nyt asetan itseni etusijalle ja tulkoon muut mukana eikä toisn päin. oiskohan se oikea tapa,,kokeilen siis,siinä teema tälle vuodelle.
Joskus ottaa päähän et lapset kun oli kotona (minun3) minulla oli aina aikaa ja ideoita mitä voisi olla.
EN tiedä,ehkä jokin muu kansallisuus olisi hyvä::)
Kommentteja!
m46 - m42pks
j olet varmaan niit samoja luonteita kun itsekkin olen mut joskus aurinko paistaa risukasaankin:)
Ei anneta periksi.! Eikä kovetat liikaa itseämme.eihän.....
- kala777
Itselläni oli myös sama tilanne.Aina jätettiin vaikka kuinka kehuivat että olen tosi kiva ja mukavaa meillä olikin.Sitten vain yht äkkiä jättivät ja sanoivat ettei juttu kolahtanut mitenkään ja ei tästä mitään voi tulla kun olemme niin erinlaisia ymm..... Hain miestä vuoden verran netistä. Mitään hyvää miestä ei tuntunut löytyvän.Kaikki olivat jotenkin niin pinnallisia ja aina vain valokuvaa halusivat nähdä.Olin epätoivoinen että mikä minussa vikana kun en kelpaa.No yks päivä sitten päätin tehdä toisin,Löysin yhden ilmoituksen lupiinideitistä.Päätin vastata siihen.San viestin erittäin mukavalta mieheltä joka ymmärsi että rakkaus tärkeintä elämässä,ei ulkonäkö.Nyt olemme kirjoitelleet viiikon verran joka päivä ainakin 15 vietiä päivässä.Tuntuu että olen vihdoin löytänyt etsimäni vaikkei olla tavattu :-) Yhteistä meillä molemmilla on se että uskomme rakkauteen emme pinnallisuuteen miltä toinen näyttää tai mitä on päällä.
- hiialahoi
tota-tota,hyviä äijiä on erittäin vähän tarjolla,jos vapautuvat,ne menevät kahessa viikossa.Jäljelle jää varatut vonkaajat ja erittäin luuserit.Et oo tarpeeks nopee :)
Ja ku naikkoset ettivät rinssiä,vapaa rinssi voi olla vain yhellä tavalla,valehtelemalla - oletkos nyt
itsekään varma tunteistasi jos ihastut helposti tai jopa rakastut???? Haluatko että miehet ihastuu sinuun vai ihastutko sinä oikeasti heihin, heidän persoonansa vuoksi vai vain sen takia, että saisit pönkitystä/henkistä tyydytystä itsellesi????
Minä en ihastu helposti. On n. 4 ihmistä, joihin olen ollut ihastunut "sillä tavalla" koko elämäni aikana, ikää mittarissa on 25... Tärkein kaikista on aivot, persoona ja kieltämättä ulkonäkö (joka voi olla persoonallinen.) Monesti on ollut mukavia ehdokkaita (ja kamalia ehdokkaita), mutta joku ei vain natsaa, toisinsanoen ei sytytä. Joten olen yksin, koska en halua valehdella itselleni. Hyvällä tuurilla törmään ja ihastun johonkuhun, joka on vapaa ja tuntee samalla tavoin tai sitten en. Ei voi tietää etukäteen. Epätodennäköistä on löytää "sitä oikeaa", sillä se on kuin lottovoitto, yksi siittiö miljoonista tai neulan etsimistä suosta.- klikkailija
sanoisin että kaikki nettitreffipalstat tekevät ihmiset kylmiksi kun ruoho on aina vihreämpää aina aidan toisella puolella.Se on aivan liian helppoa senkun alat hyppimään profiilista toiseen ja valikoimaan jos vaikka tämä olis parempi kuin tuo toinen.sitten kirjoittamaan ja tapaamaan ja seurustelemaan kunnes huomaa että ehkä se toinen oliskin ollu parempi...ja eiku alusta taas.
se on helppoo muutama klikkaus ja maailma avautuu eteen...sitten ihmetellään täällä että mikä mättää...mieti sitä seuraavan kerran kun klikkailet jotta onko tämä sitä elämää...
- ripsu-64
Olen myös etsinyt vakavaan parisuhdetta ja aina on jätetty ilman mitään syytä ollaa mukamas rakastunu mut mitä vielä mun tunteilla vaan leikitään luvataan paljon mut mitään lupauksia ei pidetä vaan ne petetään kyllä elämä on kovaa välillä tuntuu että tätä ei jaksa kumpa löytyisi joku jota sais helliä, pitää kainalossa silitellä ja paijailla ja pitää hyvänä ja suukotella se ois ihanaa mut tuskin koskaan löydän sellaista kumppania joka minuun oikeesti voisi rakastua ja suukotella minua tää elämä alkaa tympiä minua ei vaan jaksa enään
- harjaantunut silmä
Olen huomannut usein, että miehet kiintyessään arvostavat kumppanissaan äidillisiä ominaisuuksia, mihin toisaalta kuuluu tarvittaessa jämäkkä ei ja oma tahto, toisaalta taas huolehtiva asenne. Oltiin kuinka moderneja vuonna 2011 tahansa niin näin se vaan usein menee, varmasti naistenkin kohdalla... kannattanee siis tutustua kumppanin vanhempiin ja tarkastella heidän käyttäytymistään jos haluaa pysyä pitkässä suhteessa.
- n29v
Yöh, mä en ainakaan haluaisi, että mun vanhemmista pääteltäisiin millainen mä olen. Mulla on ihan oma elämä, omat aivot, oma tahto,... En ole vanhempieni kopio vaan monessa mielessä tosi erilainen. Tuollainen kuvailemasi "äidillinen" olen kyllä jossain määrin, mutta toisaalta ihan perusarjessa on todella vastenmielistä olla kumppanille äiti, eli liian voimakas se äidillisyyskään ei saa olla.
- Ainaeivoivoittaa
Näinhän se yleensä menee. Harva löytää ihmistä jonka kanssa kohtaisi täysin tunnetasolla. Itse tykkään liian usein vaikeista tapauksista. Eli jos toinen ei ole niin kiinnostunut ni kiinnostun vain lisää siitä. Kumppanit jotka antautuvat täysin ja ovat "helppoja" eivät kiinnosta vaikka olisivat muuten ihania ja hyvännäköisiä. Puuttuu saalistus.... Toisaalta monet psykologiset päänsisäiset ongelmat vaikeuttavat terveen parisuhteen perustamista. Googleta tunnelukot ja tee testi. Seurustelin juuri tuon 2kuukautta ja oli mukavaa. Sen jälkeen tuli täysi stoppi. Alkoi menemään liian vakavaksi vaikka nähtiin max kerran viikossa :D Selitys oli tunnelukko ja kumppanin oma päävikaisuus. Olin liian helppo...Sitoutumiskammoista porukkaa on vain paljon liikkeellä nykyään... Tsemppiä. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :)
- kimariina
Mahtavaa! Kiitos tosta tunnelukko-vinkistä,auttoi näkemään selvemmin monia omia ja ehkäpä toistenkin "lukkoja".Onneksi ei kamalan vakavaa vikaa...no nyt voin työstää omia haitallisia puoliani paremmin.Itselläni 2-v suhde joka ei etene alkuhumahduksen jälkeen sitten millään,sitä ennen olikin sitten yli 25-v "elämäni rakkaus",joka pikkuhiljaa hiipui kommunikoinnin ja yhdessäolon puutteeseen.Tsemppiä kaikille;tuntekaa ja rakastakaa itseänne,kyllä se oikea sitten luoksenne löytää.
Hmmm,
Hyvinhän sulla menee suhteellisesti- minuun verrattuna. Minulla ei ole ollut pitkiä suhteita vuosiin.
Naiset, jotka kiinnostavat minua, eivät ole minusta kiinnostuneita.
Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Miksi?
Itseäni ajatellen voisin sanoa, että pitäisi tyytyä rumempiin naisiin, vaikka saattaahan olla, ettei sekään auttaisi.
Kaipa ympärillämme on jokin mystinen karma luomassa negatiivista charmia säteilemään meistä- näin luulen.- mä haluun sut
upee tyyppi verbaalisesti oot, onko habitus kunnossa?
- fufjj
Oli se seksi kuinka kuumaa tahansa,mutta on aina sitä samaa,niin kukaan mies ei pysy vieressö.Tai sitten pysyy,mutta pettää sen työpaikkaromanssin kanssa joka hoitelee joka tavalla.. Onnellinen parisuhde on se missä molemmat osaa hoidella itsensä toisen avulla. Kaikki on vastuussa vain omista saamisistaan,ja siinä toinen auttaa.
Ulkonäkö ja mukava persoona ei riitä kuin alkumetreille. - tosi rakkauttako??
itselleni ainakin on käynyt niin , että olen seurustellut puolitoista vuotta , mies oli ihana ja kultainen alussa nyt on ruvennu kännissä riehumaan , huorittelemaan, onneksi ei vielä oo lyöny, mut sitten pitäs tehdä velkaa, muuttaa maalle korpeen , et sais hakata ja möykätä, sitten tällä kohta kuuskymppisellä turjakkeella on ainakin kaksi ilmotusta seurusteluhakupaslstoilla, ja vaikka ois enemmänkin, toljake kun hakee naista joka elättäs. itse en muuta koskaan sen ukon kanssa samankaton alle, ja varmaan kohta saa tapaamisetkin jäädä. että tämmöstä on kun ensihuuma haihtuu,joten itselläni on tämmöset syyt jättää.....
- aivoista se löytyi
Intohimo on mielestäni suhteen liima joka pitää suhdetta hyvin kasassa. Olen kuullut sanottavan että intohimo katoaa alkuihastuksen myötä. Itse olen ja en ole samaa mieltä. Olen samaa mieltä että joillakin intohimo katoaa ja samalla alkaa niin sanottu suhteen arki, johon sitten myöhemmin toinen tai kummatkin kyllästyy ja eroaa. Omasta mielestäni intohimo ei katoa jos sen ei halua katoavan. Miksi se intohimo katoaa? Itse ajattelen että ihmiset ovat nykyään tottuneet saamaan kaiken helposti ja eivät osaa tehdä itse asioiden eteen tarpeeksi. Vertaisin intohimoa syömiseen. Ihmisen on pakko ruokkia itseänsä ja mitä paremmin itseänsä ruokkii, sitä paremmin hän myös jaksaa ja on terveenä. Samoin intohimoa pitää kummankin itse ruokkia, jotta se säilyisi parisuhteessa. Alkuihastus ruokkii intohimoa alussa, mutta sen loputtua sitä on pystyttävä itse ruokkimaan omilla positiivisilla ja mielikuvituksellisilla ajatuksilla toisesta. Jos toista ei ajattele muuten kuin että, kyllä se puoliso siellä kotona on ja ehkä siivoaa tai tekee ruokaa, niin ei se kovinpaljoa suhteen intohimoa ruoki. Jos ajatteletkin toisesta esim. että mitä kivaa voisit hänelle tehdä tai mitä haluaisit hänen sinulle tekevän, miten tuntisit hänen alastoman vartalon vierelläsi ja millaisia kiihkeitä hetkiä keskenään voisitte viettää, uskoisin sen ruokkivan paremmin intohimoa ja pitävän suhteen mielenkiintoisempana kuin se, että miettii onkohan se eukko jo tehnyt ruuan tai joko se ukko on vienyt roskat ja katselee telkkaria. Tärkeää ei ole se, että pitäisi ajatukset aina heti käytännössä toteuttaa, tärkeintä tässä onkin se, että kummatkin jaksaa yrittää pitää sitä intohimoa yllä siellä omassa mielessään, eikä odota toisen sitä intohimoa itselleen jostain järjestävän. Sinun tapauksessa ilmeisesti ainoastaan sinä olet sitä intohimoa ylläpitänyt ja toinen ei alkuihastuksen jälkeen ole sitä intohimoa osannut mielessään ruokkia ja siihen se sitten on hyytynytkin. Joten vika ei ole sinussa että et olisi tarpeeksi yrittänyt vaan toisessa joka ei tiennyt että hyvä suhde ei elä pelkällä ihastuksella, vaan jatkuvalla monipuolisella työllä suhteen eteen. No tässä nyt oli vain mun mielipide ja vain yksi tekijä suhteen ylläpitämiseksi. Onhan sitä suhteessa niin paljon muutakin kuten esim. läheisyys, hellyys, luottamus, rehellisyys ja avoimuus yms., mutta ehkä intohimo on näistä se ainoa joka tapahtuu enimmäkseen siellä aivoissa liimaten edelliset ominaisuudet yhteen, tuottaen sivuvaikutuksena aivan mahtavaa yhteistä seksiä;) Jos nämä kaikki ominaisuudet suhteessa toimii niin tuskin sitä eroa ollaan heti hakemassa:) Sitten ei muuta kuin vaan etsimään sitä kumppania joka osaa suhteen eteen tehdä muutakin kuin ihastua. Kysyppä seuraavalta tulevalta kumppaniltasi, että miten hän meinaa pitää suhdettanne alkuihastuksen jälkeen yllä ja hyvänä. Katso tuleeko joku muu vastaus kun, ööö tota :D Onnea kumppanin etsintään, se ei ole helppoa, mutta mitään hyvää ei saa helpolla ellei käy lottovoittajan tuuria;)
- Keijo-mytoloki
Asiahan on hyvin yksinkertainen. Sitten kun ihmiset tajuavat tietoisuuden ja kykenevät mennä itseensä. Miettiä elämää ja ihmissuhteita. Ja lukevat parisuhteesta ja sen vaiheista: Rakastumis-symbioosivaihe, ja eriytyminen ja sen jälkeinen oikea Rakastamisen taso, jolloin rakastetaan, kunnioitetaan ja arvostetaan kumppania omana itsenään, annetaan ja otetaan omaa tilaa ilman että odotetaan toiselta huomiota ja ja etenkään vaaditaan mitään.... Silloin ihmiset tajuavat ehkä sen, että elämä ei ole aina ruusuilla tanssimista ja helliä hetkiä oman rakkaan kanssa... mutta silloin ne harvinaisemmat hetket tuntuvatkin paremmilta ja niistä nauttii vielä enemmän ja enemmän. Googlettamaan siis ja opetetelkaa ihmisen näitä ihastumis-eriytymis- Rakastamis-vaiheita, kyllä ne siitä aukeaa jossain vaiheessa :-)
- TeppoHel
Olet ilmiselvästi rakkausnarkkari, tuo vastaa aivoissa minkä tahansa päihteen käyttöä.
Rakkausnarkkari tukahduttaa toisen ihmisen ja ensi-ihastuksen jälkeen kun tulee tasaantumisvaihe, uusi tuttavuus lähtee koska ns.tukehtuu toisen ollessa koko ajan iholla kiinni hakemassa jatkuvaa huomiota ja maksimaalista hellyyttä ... tuo on juuri sitä rakkausnarkkarin elämää, aivojen pitää saadaa rakastumisen huumaa 24/7.
Rakkausnarkkarit eivät itse tilaansa tunnista, heille se on normaalia arkielämää.
Muut kyllä huomaavat ja tietävät mitä tehdä, eli poistua paikalta ja jättää tilaa seuraavalle.
Parisuhde ei ole rakkauden huumaa ja hellyyttä mallia 24/7, ikuista kihelmöivää hekumaa, se on jotain aivan muuta. Tuo rakkaus saa parisuhteessa uuden muodon ja vahvistuu, rakkausnarkkari ei tuosta mitään tiedä ja siinä vaiheessa hänen mielestään suhde on lopahtanut ja lähtölaskenta on alkanut.
Rakkausnarkkareille on oma tilauksensa, mutta heistä ei ole pysyvään parisuhteeseen. - 10
Vuosien ja vuosikymmenten varrella olen huomannut ainakin yhden ratkaisevan eron vapaana säilyvien ja suhteissa elävien naisten välillä. Viimemainitut sananmukaisesti ottavat miehen. Jo tutustumisen alkuvaiheessa he tekevät miehellä selväksi, että mies on nyt varattu heille ja asia on vakava. Pikkuhiljaa naiset kasvattavat vaatimuslistaa ja viimeistään vuoden kuluttua mieskin huomaa, että hän on erittäin sitoutunut/sitoutettu naiseensa kaikin mahdollisin tavoin. On yhteiset luotto-, pirkka- ja s-etukortit. Lupa kaikkiin menemisiin on kysyttävä naiselta. Tätä sitten kutsutaan parisuhteeksi.
- Montaa ajanut
Naisen on helppoa ottaa koekäyttöön 2kk ajaksi ,palauttaa lähetys.
Taas ottaa uuden otollisen syötin.
Miten muuten naisen sais sänkyyn asti jos ei olis kiinnostunut? Koska se on ainoastaan IHASTUS .
Tosi rakkaus iskee kerralla , jos on oikea ja niitä on erittäin harvoin. Mulla vain KERRAN 50v. aikana.
Harmittaa vieläkin etten sitä silloin oivaltanut.- n.26v
Minunkin mielestä syy jättämiseen voi olla liika innokkuus alussa. Itse olen jättanyt monia miehiä juuri tämän takia muutaman kk yhdessä olon jälkeen. Tarviin omaa tilaa, aikaa, rauhaa ym. En kestä jos joku roikkuu liiaksi. Toinen syy voi olla myös että tietty syvällisempi yhteys puuttuu. Tämä myös yksi syy miksi olen jättänyt. Tämänkin huomaa selvästi vasta parin kk jälkeen onko sitä vai ei. Vaikka kaikki muu olisi kunnossa nii jos noissa asioissa on vikaa nii ero siinä tulee. Kolmas syy voi olla myös joku vika seksissä. Tämä ehkä enemmänki jos jättäjänä nainen. Ite olen myös tämän takia jättänyt. Miehet tuskin usein jättää pelkästään tuon takia. Heille se on vähä yksinkertaisempaa.
- wertyuikjmnhbcvbn
"Lapset voi adoptoida tai hankkia keinohedelmöityksellä ja eipä ainakaan tarvitse katsella mitään äreää vanhaa ukkoa nurkissaan sotkemassa tai vielä pahempaa; miestä joka juoksee vieraissa, mutta eroa ei raaski ottaa asuntolainan ja lasten takia."
Kyllä tuollaiset asenteet karistavat tehokkaasti kaiken romantiikan kauas pois...
Minkälaisen mallin vanhempasi antoivat tuosta parisuhteen arjesta? Ajattelitko, että noin minäkin sitten isona, vai että Ei koskaan minulle tuollaista elämää?- tsemppiä!
Mitäs vikaa ap:n asenteessa? Minusta just hyvä asenne, ettei aio etsiä väkinäista suhdetta vain perhe-elämä ja avioliittohaaveiden takia. Itselleni oli nuoruudessa samanlainen tilanne. Suhteet ei kestäneet tuntemattomasta syystä ja alkoi siinä jo miettiä, onko parisuhdematskua ollenkaan. Kuitenkin haaveissa oli se oma kumppani ja perhe, joten löin hynttyyt yhteen naisen kanssa, jolla taisi ollat samanlaiset motiivit suhteeseen, sillä ei tultu toimeen juuri yhtään ja tiedettiin se. Ei lapsi edes ollut ehtinyt syntyä, kun ero oli jo vireillä pettämisen (vaimon puolelta) ja muun takia. Vaikka tuo pieni tytär syntyikin niin ei siitä suhteesta mitään muuta hyvää seurannut. Pahaa mieltä vain, kun vaimo vei lapseni kauas minusta jonkun vieraan miehen luo.
Kuitenkin löytyihän se oikea minullekin vähän vanhemmalla iällä. Varmasti löytyy vielä sinullekin ap. Joidenkin meistä pitää vain odottaa vähän kauemmin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007