Perunajauhot

mitenmäteenruokaa

Hei, osaiskos kukaan sanoa, että mistä Etelä-Kaliforniassa saa ostettua perunajauhoja? Haluaisin tehdä jotain marjakiisseliä, täällä kun on ympäri vuoden saatavilla tuoreita mansikoita, vadelmia ja mustikoita.

Ralph´s:sta kysyin jo ja myyjäpoika väitti, että pitäisi olla, mutta eipä hyllystä löytynyt. Löytyisikö esim. jostain leivontakaupasta tai nettikaupasta? Ikeassa ei mun mielestä ollut vaikka sieltä näkkileipää, silliä ja suomalaista siirappia löytyykin.

Tai jos perunajauhoja ei löydy niin mitä käytän perunajauhojen sijasta? Saako tuollaisesta gelatiinijauheesta tehtyä, jos sitä laittaa vain hyvin vähän? Ei taida toi gelatiini paras vaihtoehto olla, se kun hyytyy vasta kun kiisseli on kylmää.

6

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnesotan Pete

Maissitärkkelystä olen menestyksellä käyttänyt perunajauhojen sijassa.

• itärannikolla

Whole Foodsista pitäisi saada Potato starch. Merkki on Bob's red mill ja nyt kun katsoin niin nettisivuiltakin pystyy nähtävästi tilaamaan http://www.bobsredmill.com/potato-starch.html Löytyy kyllä täällä New Yorkin seudulla myös tavan marketeistakin organic osastolta. Itse olen käyttänyt myös corn starchia mutta sillä meinaa marjakiisselit jäädä sameaksi..

• 7
        itärannikolla kirjoitti:

Whole Foodsista pitäisi saada Potato starch. Merkki on Bob's red mill ja nyt kun katsoin niin nettisivuiltakin pystyy nähtävästi tilaamaan http://www.bobsredmill.com/potato-starch.html Löytyy kyllä täällä New Yorkin seudulla myös tavan marketeistakin organic osastolta. Itse olen käyttänyt myös corn starchia mutta sillä meinaa marjakiisselit jäädä sameaksi..

Albertsons, pitaisi loytya samoilta hyllyilta kuin muutkin jauhot.

• Vons
        7 kirjoitti:

Albertsons, pitaisi loytya samoilta hyllyilta kuin muutkin jauhot.

Vons.
        Luontaistuotekaupat.
        ja noi jo mainitut.

Mun naapurissa olevasta pienesta ruokakaupasta loytyy, mutta ei taida auttaa kun asun pohjoisemmassa osassa Kaliforniaa :-)

• Florisassa talvehtij
        Vons kirjoitti:

Vons.
        Luontaistuotekaupat.
        ja noi jo mainitut.

Mun naapurissa olevasta pienesta ruokakaupasta loytyy, mutta ei taida auttaa kun asun pohjoisemmassa osassa Kaliforniaa :-)

Täältä Floridasta kyselin perunajauhoista ja ne ovat kuulemma etnistä ruokaa. Kysyppä kosher ruokapisteistä esim Publikista. Itse olen suurustanut kiisselit maissijauholla, kun en enempää viitsinyt perunajauhoja etsiä.

• mitenmäteenruokaa

Kiitos kauheasti kaikista vinkeistä!
      Taidan seuraavalla kerralla Whole Foodsissa käydessä tarkastaa hyllyt, että jospa sieltä löytyisi tätä potato starchia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7151
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4721
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4697
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3859
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3788
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      215
      3748
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3333
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2711
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      37