Miten korvaatte perunan tai riisin ?

HV_

Esim. lihan tai pihvin kanssa ?

11

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kus on hyvää

riisin voit korvata spagetilla, nuudeleilla tai kuskusilla.

• Raudt

Anteeksi mitä? Kyllähän nyt perunakin on huomattavasti spagettia tai nuudelia parempi vaihtoehto VHH-ruokavaliossa. Älä anna neuvoja, jos et tiedä VHH:sta mitään.

• ála_karppi

Runsaammalla salaatilla, raejuustolla, munakokkelilla, erilaisilla kaaleilla, munakoisolla, kesäkurpitsalla. Mm. näitä olen itse käyttänyt. : )

• kolmas kerta!

Aivan älyttömäm hyvää on,kun paistaa ohuita kaalisuikaleita pannulla voissa ja maustaa oman mielen mukaan.Meillä junioritkin tykkää siitä,vaikka eivät vhh:ta noudatakaan.Ohje löytyy karppien sivuilta.Ruuan nimenä taitaa olla "Kaali-spagetti"

• Kukkakaalimuusi
      • kikkis111

sopii hyvin sokeroitu ananaskeitto

• 64v

Kukkakaalimuusi on myös hyvä vaihtoehto!

• ikuinen kokeilija

kuutioi kesäkurpitsaa, herkkusieniä, sipulia, paprikaa ja jos muuta mieli tekee, anna mennä!!!
      Silppua pekonia, paista se ensin silleen, että rasvat irtoo, sit kasvikset, kovemmat ensin, eli alota sipulista, paistumaan. Kovalla lämmöllä, ja jos pekonin rasva häviää, lisää voita!!!
      mausta suolalla, mustapippurilla ja valkosipulirouheella (pirkkaa, myllystä)
      meillä toimii lämpimänä lisukkeena melkeen mille vaan!!!!

tai sit kaikessa yksinkertasuudessaan kesäkurpitsaa viipaleiks, niinko kolikoiks, voita pannuun, paista kesikset, mausta: suola, pippuri ja se samainen valkosipuli rouhe myllystä

• Puoli vuotta vhhd

En korvaa mitenkään.

Eli liha aterian kanssa syön periaattessa vain lihaa.

Juurekset syön juureksina ja salaatit saalaattina, samoin hedelmät, eli en sekoita ruoka lajeja.

• -

Itse en mikään varsinainen karppaaja, mutta en myöskään käytä riisiä, perunaa tai pastaa ollenkaan itse ruokaa laittaessa, en koe sellaista mitenkään pakollisena osana ruoka-annosta, eli ihan sama setti kuin muutenkin, mutta em. jätän vain pois. Tietysti joitain ruokia en tee lainkaan, jossain perunoissa ja ruskeassa kastikeessa ilman perunoita tai pastaruoassa ilman pastaa ei varsinaisesti pointtia, mutta eipä tuo lainkaan ongelmaksi ole muodostunut.

• Smetanahomo

Smetanalla tietenkin. Annostellaan pihvin viereen päiväyksen ylittänyttä happamaa smetanaa ja syödään vihainen ja tympääntynyt ilme kasvoilla. Sen jälkeen piereskellään paljon. Mitään hyvää ei tarvitse vhh-dietillä syödä, se on jopa kiellettyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55