Ihmeitä?

utelias urkkija

Onko telle, buddhalaiset, koskaan tapahtunut sellaisia ihmeitä, joista esimerkiksi Raamattu kertoo?

Onko kukaan teistä parantunut jostain sairaudesta kuin ihmeen kaupalla tms.?

8

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minervä vm-82

Nooan arkki ainakin on. Monet käsittääkseni hakevat päivittäistä turvaa Buddhasta ja saavatkin sitä. En kiellä, etteikö Raamattu voisi antaa ihan samaa turvaa. Raamattu on paljon mielenkiintoisempi kirja, kuin Buddha on henkilönä ja opettajana. En ole ihan riittävän ymmärryskykyinen vielä vastatakseni tähän.

• Onkopa pnko

kukan avautuminen nupusta kukaksi ihme?

• EL

Riippumatta uskonnosta tai näkemyksestä riittää, kun uskoo täysin (ei epäile yhtään) johonkin, esim. parantumiseen jostain sairaudesta, niin se "usko" saa aikaan parantumisen "ihmeen".

• parantaa.

Lumelääkkeilläkin parantuu aivan todistetusti. Oma pää parantaa, ei siihen raamattuja tarvita.

• nro. 6726284449

Pohtia sopii, mitä lukisi Raamatussa, jos joku olisi lentänyt lentokoneella alueen yli.

Ihme on siis ihmisen näkemys toteutumasta, johon hän ei itse lainkaan usko. Ja koska buddhalaisuudessa ei tarvita uskoa, ei siinä tarvita ihmeitäkään.

• Utelias kukkatar

Minä olen parantuntu vuosikymmeniä kestäneestä ahdistuksesta ja masennuksesta. Oireeton jakso on kestänyt vajaan vuoden. Jo nyt voin kutsua sitä ihmeeksi.

• Zeniläinen

Kuten Utelias Kukkatar tuossa totesi: on.

Minäkin olen parantunut ahdistuksestani ja masennuksestani.

Mutta en minä sitä ihmeeksi sanoisi, ainakaan siinä mielessä mitä kristityt sitä tarkoittavat. Olen saavuttanut parantumiseni meditoimalla säännöllisesti. Meditoinnin vaikutuksesta ovat aivoni muuttuneet hiljalleen toisenlaisiksi, asiaa voidaan tutkia (ja sitä tutkitaan) nykyaikaisilla tieteellisillä menetelmillä ja apparaateilla.

Jos minä minä näkisin ihmisten kävelevän vetten päällä tai veden muuttuvan viiniksi, luulen että minun päässäni olisi aika pahasti jotain vialla. ;-P

Onneksi en siis ole kokenut mitään raamatullisia ihmeitä.

• Utelias Kukkatar

Zeniläinen: hm... no meditoimalla minkäin tuon ihmeen tein. :) Minusta se oli ihme, että yleensä ryhdyin sitä tekemään ja että se toimi. Raamatun ihmeistä viis. Minulle tämä henkilökohtainen ihme on suurempi asia konsanaan kuin joku vetten päällä kävely. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7205
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3523
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3020
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45