MAZDA ei ole auto vaan paska nipponi kulkuneuvo!

nipponit lakoon

Lamputkin näyttää päin seiniä ja jos vähän koskee niin sammuvat. Ovet jäätyy ja kytkimissä ongelmia ku ei kestä juuri yli 100 000km ajoa. Kalliita ostaa ja huoltaa. Jakopäänrempat sika kalliita. Monen tonnin iskarit. Ja kaikki tulee Brysselistä tilaamalla ja viikkoja saa varaosia ootella! Ei ikinä enää mazdaa kun kaverillakin laatikko paukahti 50 000km ajon jälkeen..karmea vihellys...

25

3081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30

      KIA:llakin tiedetään että paska mikä paska. Mainoksessa luvattiin 15 000 euron mahtava hyvitys 2007 mallin kolmoselle näkemättä autoa. Tarkistin juuri ostohinnan 27 735. Eli takiin tulisi vuodessa "vain" noin 3 200 euroa.

      Sinällään mielenkintoista että edellisen kaupan yhteydessä 2003 version 307:n vaihtohyvitys 2007 oli samaiset 15 000.

      Voi olla että en taida tarttua tarjoukseen. On kertaluokkaa laadukkaampi kuin ranskalainen ja kun kerrankin vaikuttaa siltä, että kävi sellainen mäihä, ettei ole maanantaikappale.

    • Suorahammasloota

      vaikka taidat vääntää senkin! On vain olemassa autonomistajaryhmä jolla ei kestä mikään. Itselläni on Mazda ollut jo 150 000 km:n verran ja hyvin toimii. Mistä sinä noin kalliit iskarit mazdaan löysit? ja lähellähän nuo on jo Brysselissä. liikeen heikkoutta joa ei kolmessa työpäivässä sieltä tule. Mikä hemmetin jakopään remppa? Millä museoautolla ajat? Kyllä 50000 ajolla laatikon rikki saajan kannattaa katsoa peiliin. Ei ne siviililaatikot mitään asfalttiralleja kestä!

      • asentaja2009

        Mazda 5 DIESELISSÄ ON JAKOPÄÄN HIHNA! ainakin 2009 mallissa.


      • mazdaa

        mun mielesta tyylikas


      • Anonyymi
        mazdaa kirjoitti:

        mun mielesta tyylikas

        Sillä tyylillä et pitkälle pötki. Pitää kulkuneuvossa olla muutakin. Itselläni oli aikoinaan mazda ja sitä omistaessani menetin satavarmasti taivaspaikkani, kirosanojen määrä oli sitä luokkaa.


    • lakoon vaan

      Melkein samaa mieltä. 240 000 ajettu vasta M6, ja normaali huoltojen lisäksi vaihdettu jo jarrupalat eteen ja taakse sekä etupyörien laakerit. en tiedä, miten voin enää elää matsan kanssa... jakopään hihnatkin kun on ketjulla...H1 lamppujakin oon joutunut vaihtamaan 40 tonnin välein, monen euron, parikymppiä kustantaneet, rempat siitä tulleet. Ja aina sammuvat valot kun virrat kääntää pois. Iskareista tiedä, kun alkuperäiset toimii vielä hyvin.

      • m5

        ON hihnalla pölkkypäät!


      • M5 disu
        m5 kirjoitti:

        ON hihnalla pölkkypäät!

        Hihnan vaihto on kallis operaatio koska vesipumppu vaihdetaan ja venttiilinvälykset tarkistetaan. Helsingissä 850e-1000e mutta onneks vain 120 000km välein.


      • Bihna
        m5 kirjoitti:

        ON hihnalla pölkkypäät!

        niin loppuu se kitinä siitä hihnasta! Taitaa kuskilla hihna enemmän luistaa!


      • korjausmies55
        Bihna kirjoitti:

        niin loppuu se kitinä siitä hihnasta! Taitaa kuskilla hihna enemmän luistaa!

        Jos jakopään hihna luistaa se tietää moottoririkkoa! Luulis bihnan tietävän tämä!


      • ihna
        korjausmies55 kirjoitti:

        Jos jakopään hihna luistaa se tietää moottoririkkoa! Luulis bihnan tietävän tämä!

        Mutta kun se on bensavehkeessä ketjulla, niin ei luista. Tuo luistamiskitinä lähtee siitä diselkuskista!


      • Mazda5 -06

        Mazda 5 vm 2006 ja nyt 130 tkm mittarissa. Omistaminen on ollut onni, joka vuosihuollossa on mennyt tonni ;-)

        Ei mennyt ensimmäisestä katsatuksesta läpi, kun _kaikki_ iskarit sökönä! Ei meinannut katsastusukkokaan uskoa mittareitaan! Maksoi sitten tonnin, mutta ajettavuus todellakin parani. Auto oli ollut melkoinen kiikku alusta asti, mutta foorumeilla sadateltiin ko. menopelin ajo-ominaisuuksia (tai niiden puutetta), joten ajattelin tuon olevan ominaisuus. Myyjäliike ei tullut eurollakaan vastaan, kun on kulutusosa ja tuolloin mittarissa oli alle 40 tkm. Juu, ei ole vetokoukkua tms.

        Ajovalojen polttimoita sai vaihdattaa noin 3 kk välein, kunnes otin peukalon pe***** ja vaihdoin itse, tämän jälkeen ovat kestäneet keskimäärin vuoden.

        Turvatyynyn valoitusvalo vilkkuu aina välillä, takuun aikana huoltomies kysyi "Onko kuljettajan penkkiä siirretty?" NO TOTTA HITOSSA SITÄ PENKKIÄ AINA VÄLILLÄ SIIRRELLÄÄN, ***KELE! ...ja mitään vikaa siitä ei kuulemma löydy. Oma vika kun ei jaksanut valittaa enempää. No, nyt ei takuuta ja valo palaa useammin, toivottavasti ei pala katsatusaikaan.

        Toissa vuonna oli sitten vuorossa "luistoneston merkkivalon palaminen" ja aiheuttajana oli jokin abs/luistoesto/jne. hydraulipumppu. Kysyttiin vielä, että vaihdetaanko? No, mitäs luulet kun katsastukseen pitäisi päästä kahden viikon sisällä..?

        Viimeksi oli mennyt käsijarrun "korvake" ja jarrusatula meni vaihtoon ja tämän vuoden saldona on sitten kuskin penkinlämmitin. Tosin taidan ostaa 20e tupakinsytyttimeen liitettävän irtomallin... Pelkääjän puolen sähköikkuna lakkasi toimimasta kuskin painikkeista, mutta tuo sähkövika korjaantui itsekseen ja toivottavasti ongelma ei palaa ;-)

        Olisvat edes laittaneet euron muistipiirin, että vikakoodit tallentuisi johonkin, vai tuliko jälleen ***tetuksi kun huoltomies sanoi, ettei vikaa pysty paikallistamaan kun vikavalo sattui sammumaan ja testeri ei näytä mitään???!

        Näiden lisäksi on sitten vielä vähintään neljä muuta kertaa jolloin olen tuntenut omistamisen onnea, mutta en nyt enää muista vikalistan syitä. Tosin varmaan paljon vaikuttaa palvelu, jota korjaamossa saa ja itse en sitä ole paikallisessa huollossa pahemmin kokenut saavani (viimeksi vein 60 km päähän, toiseen kaupunkiin) ;-)


    • Jonsu

      toi ei oo totta oot varmaa ite saanu siihen jonkun vian mulla on mazda6 eikä oo ikinä ollu mitää vikaa eikä hultaminenkaan ole maailman kalleinta ja mikä mazda sulla edes on

    • julma-antero

      osta uusi ja anna köyhien ajaa viimeiset kilometrit, kun rupiaa viottelemaan.. mikä siinä konseptissa on niin vaikiaa.

    • Tojotino

      Mitäs mitäs, onko mazdat siis seitsemän vuotta vanhoina alle 150tkm ajettuina jo sellasia pommeja ettei uskalla ostaa.
      Ei taida olla kovinkaan laadukas automerkki kyseessä vaikka niin yrittää tuotteitaan markkinoida.

    • Höpö Höpö

      Noo, usko sinä vaan näihin tän saitin provoihin.
      Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, antaa provojen höpötellä...
      Täydellistä mekaanista kulkuneuvoa ei oo
      olemassakaan, jos joku muuta väittää,
      puhuu paskaa...........

      • Anonyymi

        Juuu. ei oo täydellistä. Mutta on sellaisia joita voi sanoa AUTOIKSI. Ja mazda ei kuulu siihen ryhmään, mazda kuuluu kulkuneuvojen alimpaan kastiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu. ei oo täydellistä. Mutta on sellaisia joita voi sanoa AUTOIKSI. Ja mazda ei kuulu siihen ryhmään, mazda kuuluu kulkuneuvojen alimpaan kastiin.

        sanooko Ford-kuski??


    • oho, onpas mulla käynyt HYVÄ TUURI, tasan samanlainen laite, vaan vähän enemmän ajettuna, eikä mitään vikoja...
      Jarrupalat ja -levyt vaihdettu, huollot tehty, that´s it!

    • wojgierjgerjbo

      Nykyautoissa kun on niin paljon elektroniikkaa, antureita, jne. vekotinta niin vikamahdollisuuksiakin on enemmän kuin ennenvanhaan. En tiedä 2000-luvun Mazdoista mutta ainakin sitä ennen Mazdat oli tekniikaltaan varmimpia autoja mitä oli saatavillakaan. Fordihan määräsi ehkä 90-luvun lopulta 2000-luvun lopulle ilmeisesti aika paljon Mazdalla mutta sittenhän Ford möi osuutensa pois, ehkä Mazda saa jälleen määrät kokonaan itse ja laatu jälleen parasta mahdollista?

    • viidesmazukkamenos

      kyllähän se kannaatta yhden tyypin perussteelal auto valita. osta saksmanni niissä ei kuulmemma oo muita kuin vikoja

      • sakemanni33

        näihnhän se tuphaa olemhaan; ei voi sanoa että multa puuttus heikkoudet


      • OPETTELEpoikaAJAMAAN

        Kaikki ne kestää yli 100 000 km. , kunhan muistetaan , että
        perheauto ei ole ralliauto .
        Aloittajan kirjoituksesta voi rivien välistä tulkita mihin tarkoitukseen
        autoa on käytetty .
        Vaihdelaatikko 50 000 km.
        Iskunvaimentajat
        Lamput ei kestä koskemista (mihin , penkkaanko?)
        Kytkin hajosi alle 100 000 km.
        Hajoava kytkin on AINA kuljettajan vika , poikkeuksetta.


    • ownwfrjne

      Kyllä oli myös joka autossa niin huonot penkit kun eivät kestäneet sitten kuljettajan läskejä.Mitkään tekniikat myös kestäneet kun ajettiin kuin aina viimeistä päivää ja kömpelönä jäi sitten kahvat ja nupit käteen kun tarpeetonta voimaa sekin valmistajan vika.

    • Mazdapaskaa

      Jep selkis. mazdoissa ei ole koskaan vikoja. Vain suurentunut huollontarve. Huolletaan vain aivan perkeleesti, ni mazdajannut saavat mielenrauhan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe