Minulle tuli nopea tarve noin kahden tonnin hintaiselle autolle. Clio houkuttaa tässä hintaluokassa, mutta onko se paras vaihtoehto? Mitä vikoja autossa esiintyy ja mitä pitää tietää/tsekata ostettaessa? kiitos! Perus käyttökokemukset kiinnostavat myös.
Clio II
8
608
Vastaukset
- 182 RS
Clio on hyvä vaihtoehto, suht tuoreita malleja saa jo tolla rahalla. Clio on yleensä renaulteista ollut luotettavin malli. Itsellä ollut 4 kpl ja kaikki toimineet hienosti.
Mulla ei ole ollut muuta kun kulumisesta johtuvia vikoja mitä normaalisti tulee.
Mukava päästellä varsinkin jos auto on isolla moottorilla. - Vuokrapirsittäjä
Clio on tuon hintaisena varsinkin Renaulteista se paras vaihtoehto.Perustekniikka on Relluissa aina ollu kestävä. Ongelmia voi esiintyä jarrujen,jarruputkien ( koskee tosin kaikkia merkkejä) pyöränlaakereiden kanssa. Elektroniikka-ongelmia ei ainakaan perus-Cliossa pahemmin ole esiintynyt.Kovilla pakkasilla ajonesto voi jäädä päälle jos akku on heikko (on sattunut muutaman kerran) . Ajettavuushan Cliossa tunnetusti on paras A-luokka. Kannattaa tieten katsoa myös Fiat Puntoja, Ford Fiestaa ja vaikkapa Nissan Micraa (helvetin varma peli teknisesti) Toyota Yaris on kuulemma luotettavuuden perikuva tässä luokassa,mutta hinta korkealla tasolla muihin verrattuna.
Varsinkin Puntojen kanssa kannatta olla tarkka, suurin osa markkinoilla olevista on perusmalleja jotka uutenakin on ollut suht. edullisia joten pito on yleensä suurpiirteisempi kuin esim Clioilla. Ite ajelin aikoinaan paljonkin Cliolla työssä (monen muun merkin ja mallin ohella) ja kuten alussa kirjoitin ; Relluista harmittomin. - Rellukka99
Clio kakkosen tyyppiviat ovat katkeilevat etujouset, pyöränlaakerien viat, puolaviat ja öljyvuodot vaihdelaatikon tienoilta. Näistä vioista huolimatta huoleton ja kokonaisedullinen käyttöauto sopivaan hintaan.
On muuten mukava ajaa kaupungissa ja jopa maantiellä. Ota se 1,4 -litrainen.- erkkimerkit
Ecu vuan onniin surkea. Jos viet korjaamoon (AD Suni, vantaa) missä ei ymmärretä kuin vikakoodit ja sen perusteella vaihdellaan vuan osia, kalliiksi tulee omistaminen. Ajaminen on hyvällä tuntumalla.
- DGC
Riippuu varmaan moottorista ja ECU:sta. Minun mielestäni D4F-moottorin Marelli 5NR on ihan lyömätön peli, toimii loistavasti, ei ilmamassamittaria vaan MAP, ei nokan asennontunnistinta, eikä EGR:ää. Siinä sitä on Boschin ja ND:n ihailijoille kadehdittavaa.
- 147258369
Voitko kertoa missä cliossa on tuo D4F-5NR on? Eli moottorin koko ja vuosimallit? Tyttärelle on clio hankinnassa.
- utti
d4f on Renault 1,2l 16v moottorin mallinimi, esiintyy vm.2002-2005 clioissa. Ecusta ei kyllä ole hajua onko sama kaikissa...
- DGC
Joskus tuntuu siltä että kahta täysin samanlaisilla sähköillä olevaa Clioa ei ole olemassakaan. D4F on tosiaan 1.2 16v moottori ja sitä tehdään kai vieläkin, 5NR oli 2002 - 2005. Tuota ECUa ei kai ole käytetty muiden moottoreiden kanssa. Clio III:ssa on Renault-Delphi tai Siemens ja varsinkin jälkimmäinen aiheuttaa minussa pahoja "Made in Germany" -allergiaoireita vaikka perusaltistuksen siihen tautiin onkin aiheuttanut Bosch.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224644- 203785
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082474- 272201
- 342054
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 371858
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191517- 121391