Grande-09 huohotinletku vaidettiin takuuna ,onkohan muilla ollut sama ongelma.Tuli pakokaasut auton ollessa tyhjäkäynnillä paikoillaan sisään. Voisko johtua tuosta letkusta?
Grande Punton huohotinletku
18
1541
Vastaukset
- .............
Mulla on linean 2007 mallisen huohotinletku vaihdettu myös takuuna kun tuli pakokaasu käryt sisälle,letku oli revennyt kuin veitsellä leikattuna saumasta ja tiputti öljy töhnää pakosarjan päälle.
Kiitti vastauksesta. Nyt selvis et se pakokaasun haju johtu siitä.Vaik jo hieman epäilinkin.
- 11+5...öö??
maragrande kirjoitti:
Kiitti vastauksesta. Nyt selvis et se pakokaasun haju johtu siitä.Vaik jo hieman epäilinkin.
Joo sama homma, takuuseen meni.
- pettynyt puntoon
sama vika ilmeisesti mun puntossa. aina jotain uutta,kun yhestä pääsee, tulee toinen tilalle.taitaa merkki vaihtua
- Pysyn merkisä
Mun Grandella kohta ikää vuosi ja 20 tkm tuli juuri täyteen. Ei vielä ainuttakaan vikaa. Toivottavasti sama linja jatkuu....
- Maragrande1
Pysyn merkisä kirjoitti:
Mun Grandella kohta ikää vuosi ja 20 tkm tuli juuri täyteen. Ei vielä ainuttakaan vikaa. Toivottavasti sama linja jatkuu....
No toivottavasti. Mulla tuli 3v. täyteen 35,000ajettu , koiranluut meni vielä takuuseen. Oli 2 talvea kadut "perunapeltoa" koiraanluut hajos.
- Laatuauto!
Pysyn merkisä kirjoitti:
Pysy vain merkissä. Mielestäni erinomainen ajettava, ja sisätiloiltaan bravoa väljemmät kuskin tilat, tosin barvo vaikutti muutoin väljemmältä menopeliltä, isompine tavaratiloineen ym.
Kuitenkin grande oli sisätiloiltaan poikkeuksellisen väljä, napakat ulkomitat huomioiden.
Ja kaikki tarvittava siis mahtui pääsääntöisesti matkaan kuin matkaan. 4 aikuista, lapsi ja matkatavarat.
Itselläni 1.4 litran dynamic noin 5½ vuotta, eikä muuta vikaa ollut koskaan kuin takuuseen menneet takaiskunvaimentien suojahysyt, jotka irtosivat kahden runsaslumisen talven seurauksesta. Lumi kasaantui hylsyjen ympärille painoksi ja hylsyt löystyivät lumenpainosta ja huonokuntoisten täristävien teiden tähden. Onneksi fiatilla oli tuolloin vielä 5 vuoden takuu niin ei tarvinnut omia käsiä liata. Toisaalta muutama nippuside ym. patentti olisi ajanut asiansa omakätisestikin, mutta takuuhan sitä varten on.
Kilometrejä autoon ehti kertyä noin 175 000tkm, ennen kuin vaihdoin sen uudempaan punto evoon hiljattain. - EX Fiatisti
Näyttää halkeavan kerran vuodessa. Nyt takuu ohi niin ei korvattu. Luulis varaosilla myös joku takuu olevan. Mitenkähän Granden ilmanputsarin saa irti, siin on 2 kymppimillistä pulttia, mut miten sen yhden saa auki? Et pystyis letkun vaihtamaan. Automerkki vaihtuu ens kuussa.
- Grande-08
Vaihtuu varmasti
- Ex Fiatisti
Just, mulla kerran vuodessa vaihdettu. Enää ei takuuta joten jäi vaihtamatta. Auton tosin vaihdoin toiseen merkkiin. Jo riitti Fiat. Tulin vihdoin järkiini.
- ddffghgjkk
Ex Fiatisti kirjoitti:
Just, mulla kerran vuodessa vaihdettu. Enää ei takuuta joten jäi vaihtamatta. Auton tosin vaihdoin toiseen merkkiin. Jo riitti Fiat. Tulin vihdoin järkiini.
Mitä sinä täällä poraat, mene ja vaihda, piste.
- 17v. Fiatilla
Mikähän sen letkun halkaisee. Eihän sillä painetta ole. Ei vaan kestä pakkasta? Omalla kustanuksella joutui vaihtamaan. No vaihdoin merkkiä samalla.Jospa uusi ois kestävämpi.
- Amppaz
EX Fiatisti kirjoitti:
Näyttää halkeavan kerran vuodessa. Nyt takuu ohi niin ei korvattu. Luulis varaosilla myös joku takuu olevan. Mitenkähän Granden ilmanputsarin saa irti, siin on 2 kymppimillistä pulttia, mut miten sen yhden saa auki? Et pystyis letkun vaihtamaan. Automerkki vaihtuu ens kuussa.
Takuun saa ostettuaan jotain.
Oletko ostanut varaosia vai auton? Eli siinä maksetussa tuotteessa on takuu, ei takuuna saadussa.
Eli kuviteltuna esimerkkinä myyjän virhevastuu täysin sivuuttaen: ostat television jolla on kahden vuoden takuu. Televisio särkyy kahdenkymmenenkolmen kuukauden kuluttua ostosta ja eivät korjaa vaan antavat takuuseen uuden tuotteen.
Saamallasi uudella televisiolla ei ole silti kuin 1kk takuuta jäljellä, ei uutta kahden vuoden takuuta.
Aivan samat takuu säännöt pätevät autoihinkin, pitää muistaa silti aina myyjän virhevastuu tuotteesta.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/
Linkissä puhutaan lähinnä kulutuselektroniikasta, mutta perussäännöt pätevät autoihinkin. - antaa olla
Amppaz kirjoitti:
Takuun saa ostettuaan jotain.
Oletko ostanut varaosia vai auton? Eli siinä maksetussa tuotteessa on takuu, ei takuuna saadussa.
Eli kuviteltuna esimerkkinä myyjän virhevastuu täysin sivuuttaen: ostat television jolla on kahden vuoden takuu. Televisio särkyy kahdenkymmenenkolmen kuukauden kuluttua ostosta ja eivät korjaa vaan antavat takuuseen uuden tuotteen.
Saamallasi uudella televisiolla ei ole silti kuin 1kk takuuta jäljellä, ei uutta kahden vuoden takuuta.
Aivan samat takuu säännöt pätevät autoihinkin, pitää muistaa silti aina myyjän virhevastuu tuotteesta.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeudet/takuu/
Linkissä puhutaan lähinnä kulutuselektroniikasta, mutta perussäännöt pätevät autoihinkin.Juu en tuota tiennyt. Mutta mainostetaan varaosilla olevan vuoden takkuu. Menee 2 viikkoa yli ,ei korvata. Vaikka "tyyppivika"
- Amppaz
antaa olla kirjoitti:
Juu en tuota tiennyt. Mutta mainostetaan varaosilla olevan vuoden takkuu. Menee 2 viikkoa yli ,ei korvata. Vaikka "tyyppivika"
Jos olet ostanut sen varaosan niin järkevä myyjähän sen antaa takuuna viidenkymmenenneljän viikon kohdallakin.
Mutta jos olet ostanut auton ja sen takuu päättyy niin se päättyy(virhevastuu jatkuu kuitenkin "ikuisesti" tuotteen elinkaaren ajan).
Jos _ostat_ uuden osan niin sillä on sitten takuu.
Kyllä merkissä pysyn. ihan tyytyväinen olen fiattiin ollut. Jossain vaihessa evoon vaihdan,tai sitten mitoon.
- ...............
Kyllä mäkin melko varmaan pysyn merkissä,kolmas fiiatti menossa ja olen ollut tyytyväinen kyseisiin autoihin.Kiia kyllä hieman kiinnostaisi,saa nähdä kun tulee vaihto ajankohtaiseksi ehkä noin 2vuoden päästä.
- GP Air
............... kirjoitti:
Kyllä mäkin melko varmaan pysyn merkissä,kolmas fiiatti menossa ja olen ollut tyytyväinen kyseisiin autoihin.Kiia kyllä hieman kiinnostaisi,saa nähdä kun tulee vaihto ajankohtaiseksi ehkä noin 2vuoden päästä.
Pysyn myös merkissä. Makuasia mistä tykkää, mutta minua ei korealaiset "kopio"autot kiinnosta. Ovat liian ilmeettömiä ja mauttomia. Jos pakko olisi valita korealainen, niin ehkä Chevrolet. Hyundai ois kakkosvaihtoehto ja viimesenä Kia. Mutta mikään ei noista kiinnosta minua. Siksi laitoin Hyundain Kian edelle kun on konsernin emomerkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576