ihminen kuvittelee olevansa

paras laji

Toinen asia, joka ihmetyttää on se, että nämä muiden planeettojen asukkaat kuvataan aina ihmismäisiksi. Siis että heillä on kädet jalat, seisovat pystyssä, ikäänkuin ihmisen kaltaisia olentoja.
Pelkästään omalla maapallollamme on käsittämätön määrä lajeja. Jostakin luonnonoikusta ihmiset ovat vain saaneet kyvyn ajatteluun, kieleen jne. Tämän ominaisuuden takia ihmiset ovat kohottaneet itsensä ikäänkuin luomakunnan herraksi. Eikö ole aika itsekästä ajatella, että me olemme jotenkin niin ylivoimainen laji, että muillakin planeetoilla asukkaat (ne älykkäimmät) ovat lähes meidän kaltaisiamme.

Toki ymmärrän sen, että ihminen haluaa aina ajatella asioita oman käsityskykynsä sisällä ja sen tieteen sisällä mitä ymmärretään. Esimerkiksi, että tällä hetkellä tiedetään,että happea tarvitaan hengittämiseen, joten jotta jollakin planeetalla voi olla elämää, sielläkin pitää olla happea. Miten naurettava ajatus! Mielestäni on aivan itsestään selvää, että jossain voi olla lajeja jotka hengittävät esim. rikkihappoa ja elävät siitä! Ehkä vastaavista syistä ajatellaan, että muilla planeetoilla olennot olisivat myös ihmisen kaltaisia.

Huvittavinta mitä olen kuullut on se että jossakin siriuksella olisi yliopistoja (kehittyneempiä kuin meillä tietty.) Tämä on aivan käsittämätön väite! Niinkuin että yliopisto tai koulutusjärjestelmä olisi niin universaali järjestelmä, että se on käytössä kautta maailmankaikkeuden. Ei herran jestas. Onhan se jo todettu, että ihminen kuvittelee olevansa jotain aivan mahtavaa, mutta tälläinen menee kyllä yli.

2

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei apina

kuvittelen elämän muuallakin olevan smankaltaista kuin minä olen, eli monien erilaisten eliöiden yhteenliittymä. kuolisin ilman bakteereitani ja muuta luontoani....

• 26

Miksi ihmisen pitäisi kuvitella olevansa paras laji?

Olemme kehittyneet joiltain osin muita lajeja paremmaksi mutta joltain osin olemme huomattavasti huonompia.

Monet eläimet ovat ihmisia nopeampia, ketterämpiä, kokoonsa nähden voimakkaampia jne.

Meressa uiskenteleva sinivalas voi ajatella asiaa ihan samalla tavalla: miksi hänen lajinsa on muita isompi ja siksi paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4238
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2421
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2214
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1988
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1888
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1577
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1501
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1219
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1154
    Aihe