En ole yli 20 vuoteen ostanut yhtään muovikassia.
Niitä varmasti löytyy siivoamalla joka taloudesta kymmeniä ellei satoja.
Ja aina niitä matkan varrella tulee lisää.
Itse aloin laittaa taitettuja muovikasseja auton sivulokeroihin ja kauppaan menessä taskuun.
Ei mennyt pitkään,kun siihen tottui.
Yhtä kassia voi käyttää 5-20 kertaa!?
Nämä täysin palvelleet muovikassit joko poltan tai käytän roskapusseina.
Kuinka monta miljoonaa muovikassia ostetaan vuosittain ja turhaan
Matkikaa minua
10
302
Vastaukset
- Amerin mies
tulee onnelliseksi omalla tavallaan, mutta niinkuin uskossa olavat sinäkin tappotyhmänä haluat tyrkyttää omaa ismiäsi muillekin. Elä omallalailla ja anna muille rauha omiin ismeihinsä.
Minä ostan aina muovikasseja oikein ähmyyssäni, se vasta kivaa on, muovikassit ne vasta ovat hieno juttu.- maukka perusjäbä
joku höyrähtänyt hörhö, eipä noista enempää kannata välittää.
- fdasfsd
Erittäin hyvä tapa aloittajalla, juurikin näin kannattaisi tehdä.
Itsekin olen yrittänyt tuohon suuntaan mennä, tahtoo vain jostain syystä usein jäädä ne pussit autoon viemättä.
Mutta typerää niitä on kotiinkaan haalia, siivouksia tehdessä olen ajoittain heittänyt satoja pusseja roskiin, kun ovat jääneet johonkin pölyttymään tai heikentyneet auringonvalosta.
Vaikkei asia yksissään maailmaa pelasta, niin kyllä muovipussien valmistuksen vähetessä energiaa ja öljyä säästyy.
Jotkut perustelevat uusien pussien jatkuvaa ostoa roskapusseina käyttämisellä. Monessa tapauksessa on kuitenkin fiksumpaa käyttää kauppapusseja ohuemmasta muovista tehtyjä kevytpusseja roskien vientiin. Tai sitten kevyet roskat voi tunkea vaikka tyhjiin maitopurkkeihin tai muihin vastaaviin ja isommat viedä muuten erillisinä roskalaatikkoon. No, ei onnistune kaikkialla/kaikilta, mutta meillä ei juuri pusseissa roskia kuljeteta pois.- säälittävä hörhöily
komppaa itseään, muka toisena kirjottajana.
- muuan matikka
säälittävä hörhöily kirjoitti:
matikka aika, minä ostinkin oikein mätimateen viikonloppuna, nyt on mäti (400g) pakkasessa odottomassa ensviikonlopun blinien tekoa, nam! Matikan teen muhennoksesksi, sepä vasta onkin mureaa herkkua, nam,nam. Pään halkasen ja paistan vähän öljyssä vihannesten kanssa, sitten lisään vettä ja kiehautan, annan hautua 20min. Rupin leikkaan sellasiksi 6 sentin paloiksi ja voideltuun pannuun. Sinne sekaan myös siivilöity liemi, valkoviiniä ja hieman sitruunan mehua sekä pikkasen muskotin kukkaa. Kiehautettaan ja annetaan hautua kunnes on kala kypsä. Nostellaan kalat pois ja vaikka voipaperia päälle, jotta pysyvät lämpösenä. Siivilöidään taas liemi ja keitetään kunnes sitä on sellaset 3 desiä, juu. Lisätään samanverran kermaa tai pikkasen enempiki, keitetään edelleen, kunnes sopivasti jo sakenoo. Sitte suurustetaan munankeltuaisella joka sekotettu tilkkaan kylmää kermaa ja maustetaan vielä sitruunalla jos tarve vaatii. Pitää muistaa jotta munankeltuaisen kanssa ei enää passaa kiehuttaa sitä lientä. Lopuksi kaajetaan kuuma soosi kalan päälle ja syyvään vaikka pottomuusin keralla, se se vasta onki sellasta sesonkiruokaa jotta, kannattaa matkia ihan pariinki kertaan, juu.
- KAASUA ILMASSA
säälittävä hörhöily kirjoitti:
On niitä muitakin järkeviä ihmisiä.
- tuota matkin
muuan matikka kirjoitti:
matikka aika, minä ostinkin oikein mätimateen viikonloppuna, nyt on mäti (400g) pakkasessa odottomassa ensviikonlopun blinien tekoa, nam! Matikan teen muhennoksesksi, sepä vasta onkin mureaa herkkua, nam,nam. Pään halkasen ja paistan vähän öljyssä vihannesten kanssa, sitten lisään vettä ja kiehautan, annan hautua 20min. Rupin leikkaan sellasiksi 6 sentin paloiksi ja voideltuun pannuun. Sinne sekaan myös siivilöity liemi, valkoviiniä ja hieman sitruunan mehua sekä pikkasen muskotin kukkaa. Kiehautettaan ja annetaan hautua kunnes on kala kypsä. Nostellaan kalat pois ja vaikka voipaperia päälle, jotta pysyvät lämpösenä. Siivilöidään taas liemi ja keitetään kunnes sitä on sellaset 3 desiä, juu. Lisätään samanverran kermaa tai pikkasen enempiki, keitetään edelleen, kunnes sopivasti jo sakenoo. Sitte suurustetaan munankeltuaisella joka sekotettu tilkkaan kylmää kermaa ja maustetaan vielä sitruunalla jos tarve vaatii. Pitää muistaa jotta munankeltuaisen kanssa ei enää passaa kiehuttaa sitä lientä. Lopuksi kaajetaan kuuma soosi kalan päälle ja syyvään vaikka pottomuusin keralla, se se vasta onki sellasta sesonkiruokaa jotta, kannattaa matkia ihan pariinki kertaan, juu.
hyvältä reseptiltä, pitää kokeilla. Minä olen aina tehnyt vain matikkasoppaa, niin tuo on testattava mitä pikimmin.
- uusi elämä
http://www.tarkkamarkka.com/blogi/2010/10/kaupan-muovikasseista/
Älä osta muovisia huonekaluja, astioita äläkä puutarhakalusteita, kukkaruukkuja tai leluja, pulkkia, pyllyn alusia lasketteluun tai pullokoreja mitään joka on tehty muovista...
Jos niin teet, hoida rikki menneet ja käytöstä poistetut kiertoon:
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/Vanhat muovitavarat kätevästi kiertoon/art-1288368305204.html- lastiikkia vaan
olet? mitäs tyhjää mussutat, kun et asioista mitään ymmärrä.
- V
lastiikkia vaan kirjoitti:
olet? mitäs tyhjää mussutat, kun et asioista mitään ymmärrä.
jus joo sie ootkin niin VIISAS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465597Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5702062Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77993
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981- 59880
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.53852- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758