Matkikaa minua

KAASUA ILMASSA

En ole yli 20 vuoteen ostanut yhtään muovikassia.
Niitä varmasti löytyy siivoamalla joka taloudesta kymmeniä ellei satoja.
Ja aina niitä matkan varrella tulee lisää.

Itse aloin laittaa taitettuja muovikasseja auton sivulokeroihin ja kauppaan menessä taskuun.
Ei mennyt pitkään,kun siihen tottui.

Yhtä kassia voi käyttää 5-20 kertaa!?

Nämä täysin palvelleet muovikassit joko poltan tai käytän roskapusseina.

Kuinka monta miljoonaa muovikassia ostetaan vuosittain ja turhaan

10

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amerin mies

tulee onnelliseksi omalla tavallaan, mutta niinkuin uskossa olavat sinäkin tappotyhmänä haluat tyrkyttää omaa ismiäsi muillekin. Elä omallalailla ja anna muille rauha omiin ismeihinsä.
      Minä ostan aina muovikasseja oikein ähmyyssäni, se vasta kivaa on, muovikassit ne vasta ovat hieno juttu.

• maukka perusjäbä

joku höyrähtänyt hörhö, eipä noista enempää kannata välittää.

• fdasfsd

Erittäin hyvä tapa aloittajalla, juurikin näin kannattaisi tehdä.
      Itsekin olen yrittänyt tuohon suuntaan mennä, tahtoo vain jostain syystä usein jäädä ne pussit autoon viemättä.

Mutta typerää niitä on kotiinkaan haalia, siivouksia tehdessä olen ajoittain heittänyt satoja pusseja roskiin, kun ovat jääneet johonkin pölyttymään tai heikentyneet auringonvalosta.

Vaikkei asia yksissään maailmaa pelasta, niin kyllä muovipussien valmistuksen vähetessä energiaa ja öljyä säästyy.

Jotkut perustelevat uusien pussien jatkuvaa ostoa roskapusseina käyttämisellä. Monessa tapauksessa on kuitenkin fiksumpaa käyttää kauppapusseja ohuemmasta muovista tehtyjä kevytpusseja roskien vientiin. Tai sitten kevyet roskat voi tunkea vaikka tyhjiin maitopurkkeihin tai muihin vastaaviin ja isommat viedä muuten erillisinä roskalaatikkoon. No, ei onnistune kaikkialla/kaikilta, mutta meillä ei juuri pusseissa roskia kuljeteta pois.

• säälittävä hörhöily

komppaa itseään, muka toisena kirjottajana.

• muuan matikka
        säälittävä hörhöily kirjoitti:

matikka aika, minä ostinkin oikein mätimateen viikonloppuna, nyt on mäti (400g) pakkasessa odottomassa ensviikonlopun blinien tekoa, nam! Matikan teen muhennoksesksi, sepä vasta onkin mureaa herkkua, nam,nam. Pään halkasen ja paistan vähän öljyssä vihannesten kanssa, sitten lisään vettä ja kiehautan, annan hautua 20min. Rupin leikkaan sellasiksi 6 sentin paloiksi ja voideltuun pannuun. Sinne sekaan myös siivilöity liemi, valkoviiniä ja hieman sitruunan mehua sekä pikkasen muskotin kukkaa. Kiehautettaan ja annetaan hautua kunnes on kala kypsä. Nostellaan kalat pois ja vaikka voipaperia päälle, jotta pysyvät lämpösenä. Siivilöidään taas liemi ja keitetään kunnes sitä on sellaset 3 desiä, juu. Lisätään samanverran kermaa tai pikkasen enempiki, keitetään edelleen, kunnes sopivasti jo sakenoo. Sitte suurustetaan munankeltuaisella joka sekotettu tilkkaan kylmää kermaa ja maustetaan vielä sitruunalla jos tarve vaatii. Pitää muistaa jotta munankeltuaisen kanssa ei enää passaa kiehuttaa sitä lientä. Lopuksi kaajetaan kuuma soosi kalan päälle ja syyvään vaikka pottomuusin keralla, se se vasta onki sellasta sesonkiruokaa jotta, kannattaa matkia ihan pariinki kertaan, juu.

• KAASUA ILMASSA
        säälittävä hörhöily kirjoitti:

On niitä muitakin järkeviä ihmisiä.

• tuota matkin
        muuan matikka kirjoitti:

matikka aika, minä ostinkin oikein mätimateen viikonloppuna, nyt on mäti (400g) pakkasessa odottomassa ensviikonlopun blinien tekoa, nam! Matikan teen muhennoksesksi, sepä vasta onkin mureaa herkkua, nam,nam. Pään halkasen ja paistan vähän öljyssä vihannesten kanssa, sitten lisään vettä ja kiehautan, annan hautua 20min. Rupin leikkaan sellasiksi 6 sentin paloiksi ja voideltuun pannuun. Sinne sekaan myös siivilöity liemi, valkoviiniä ja hieman sitruunan mehua sekä pikkasen muskotin kukkaa. Kiehautettaan ja annetaan hautua kunnes on kala kypsä. Nostellaan kalat pois ja vaikka voipaperia päälle, jotta pysyvät lämpösenä. Siivilöidään taas liemi ja keitetään kunnes sitä on sellaset 3 desiä, juu. Lisätään samanverran kermaa tai pikkasen enempiki, keitetään edelleen, kunnes sopivasti jo sakenoo. Sitte suurustetaan munankeltuaisella joka sekotettu tilkkaan kylmää kermaa ja maustetaan vielä sitruunalla jos tarve vaatii. Pitää muistaa jotta munankeltuaisen kanssa ei enää passaa kiehuttaa sitä lientä. Lopuksi kaajetaan kuuma soosi kalan päälle ja syyvään vaikka pottomuusin keralla, se se vasta onki sellasta sesonkiruokaa jotta, kannattaa matkia ihan pariinki kertaan, juu.

hyvältä reseptiltä, pitää kokeilla. Minä olen aina tehnyt vain matikkasoppaa, niin tuo on testattava mitä pikimmin.

• uusi elämä
      • lastiikkia vaan

olet? mitäs tyhjää mussutat, kun et asioista mitään ymmärrä.

• V
        lastiikkia vaan kirjoitti:

olet? mitäs tyhjää mussutat, kun et asioista mitään ymmärrä.

jus joo sie ootkin niin VIISAS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe