Selailin vanhoja ketjuja Fonectasta, mutta mikä siellä on tilanne nyt? Myyntineuvottelijaa haetaan (taas), onko tilanne mennyt Fonectalla huonompaan/parempaan päin? Paljonko siellä saa nyt koeajalta palkkaa? Pohjapalkka oli ilmoituksessa jotain 1481e, ja budjetoitu palkka pitkälti yli 2000 e.
Puhelintyö ei ole minulle vierasta. Etsin pitkäaikaista työpaikkaa, onnistuukohan se Fonectalla?
Fonecta tänään?
14
826
Vastaukset
- ..........
Sanon suoraan että en oo siellä ollu töissä. mutta haastattelus olin mikä oli joukko haastattelu. haastattelija sit kysy kaikilta et mikä olis teijän palkka toive niin sanoin et tonni on mulle hyvä kun itse en ole vielä ollut ku 2 vuotta puh myyjänä. siitäpähän sain päälleni kivat nöyryytys naurut haastattelijalta ja siin meni mun mahis. et kannattaa tarkkaan valmistautua haastatteluu on meinaa kova seula.
- hiisi28
oon ollu töissä fonectalla. voin suositella jos jaksat olla ahkera soittaa paljon.
- yksi muiden joukossa
No jos myyt painettuja teoksia niin onnea matkaan ja koeta olla huijaamatta maksuttomien perustietojen kanssa. Minä ainakin silloin tilaan aina peruutan ei tilattuna. Siitä seuraa sitten myyjälle varoitus...(vaikka yritys itse jopa kaikessa hiljaisuudessa jopa kannustaa moiseen toimintaan)
- Vuosi on 2011
Onko tuollainen pulju olemassa vielä?
- makkis75
Fonectan sivuilta lainattua:
Fonecta on Suomen nopeimmin kasvava mediatalo ja yhteystietoalan markkinajohtaja. Fonectan myynnintehostamisratkaisuja käyttää 110 000 yritystä ja sen kattavien palveluiden kautta haetaan tietoa päivittäin yli 2,8 miljoonaa kertaa.
Fonecta työllistää yli 1 000 ihmistä ympäri Suomea. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 185 miljoonaa euroa. Fonecta on osa European Directories
-konsernia, jolla on liiketoimintaa kahdeksassa EU-maassa - 661325
makkis75 kirjoitti:
Fonectan sivuilta lainattua:
Fonecta on Suomen nopeimmin kasvava mediatalo ja yhteystietoalan markkinajohtaja. Fonectan myynnintehostamisratkaisuja käyttää 110 000 yritystä ja sen kattavien palveluiden kautta haetaan tietoa päivittäin yli 2,8 miljoonaa kertaa.
Fonecta työllistää yli 1 000 ihmistä ympäri Suomea. Vuonna 2009 konsernin liikevaihto oli 185 miljoonaa euroa. Fonecta on osa European Directories
-konsernia, jolla on liiketoimintaa kahdeksassa EU-maassaNiin kasvaa ja kasvaa mutta kuinkakohan kauan. Melkoinen veijari on koko yritys kun jaksaa väitellä asiakkaiden kanssa ilmaistietojen julkaisun kanssa päivästä toiseen. Emme julkaise ilmaistietoja, mutta silti ne luottelosta ja palvelusta ilmaiseksikin löytyy.
Miksi ihmeessä he harrastavat moista vilppiä?
- 661325
Niin myyntiin haetaan lisävoimaa 2 kertaa vuodessa kun tavoitteet ovat sen verran korkeat että henkilöstöä irtisanotaan koko ajan kun eivät pääse tavoitteisiin. Esim. jos tavoite on 1300e/pv mikä on heillä melko tavallinen tavoite niin jos et edes 60% kokoon siitä se tietää sitten varoitusta. Kolmannella saa potkut. tavoite juoksee myös niinä päivinä kun olet sairaslomalla. 2 vuotta siellä ollessa ja itse pois lähteneenä ilman varoitusta alla. Niin sen aika henkilöstö oli vaihtunut liki 2 kertaa kokonaan. Yhtenä päivänä potkittiin 4 myyntitiimistä 1 kokonaan pois eli 11 henkilö kun myynnit eivät vastanneet tavoitteita. Hankalaa homassa on kun kukaan yrittäjä ei tahdo enää ostaa maksullista palvelua painettuun kirjaan se kun tahtoo olla jo melkoinen muinaisjäännös.
Et sillee... Tämä on yritys joka todella "arvostaa" työntekijöitään. :)- K-Kaaleppi
No tuo nyt on B2B myynnissä realistinen ja jopa pieni tavoite, jos vain 60 % siitä on pakko saavuttaa. Missään pienemmässä talossa jossa ei ole liikaa rahaa maksaa tyhjästä tuolla tavoitteella ja isommallakaan per päivä ei välttämättä pidetä töissä.
Hyviä myyjiä ei varmasti potkita pihalle mistään jos muuten pelaa työpaikan pelisääntöjen mukaan. Minäkin tiedän jo yhdellä paikkakunnalla kolme myyjää jotka on ollut yli 6 vuotta, vaikea kuvitella että millään muulla 10:stä paikkakunnasta ei olisi samaa määrää. Ja alalla suuri vaihtuvuus ei johdu välttämättä työnantajasta.
Yleensä Fonectalla on moneen alan yritykseen verrattuna talo jossa pärjää sellainenkin jota ei muualla pidettäisi. Sillä perusteella potkujen saanti vaikuttaa jo saavutukselta :-)
- yksi muiden joukossa
Pitkä aikainen no jaa... keskimäärin 5-7 myyjää 200:sta on viihtynyt yli 5 vuotta talossa jos ei ole sitä ennen potkittu pois. 2 kertaa vuodessa täytetään paikat pois potkittujen tilalle.
Henkilöstön määrä ei siellä talossa lisäänny se vaan vaihtuu...
Huomaat kyllä kun olet 1 kk:n ollut opit ajattelemaan päivä kerrallaan huomenna voin jo olla pois potkittu. - Totuus Fonectasta?!
Totuus Fonecta Mediasta työnantajana?!
Todella ristiriitaisia kommentteja Fonectasta työantajana! Itse kaipaisin kipeästi infoa millaista Oikeasti on työskennellä Fonectalla mediamyyjänä? Onko kenelläkään kokemusta Tampereen Fonectasta? Millainen vaihtuvuus on? Ilmapiiri? Ovatko tavoitteet realistisia ja saavutettavissa? Miten paljon pitää soittaa päivässä? Ja jos jollakin olisi ihan oikeasti Faktatietoa, niin olisi todella hyvä homma!!
Ja kuten tämän ketjun ensimmäinen kommentoi, minäkin haluaisin työpaikan, missä voisi olla pidempään. Onkohan Fonectalla mahdollista päästä talon sisällä parempiin hommiin, jos puhelinmyynti sujuu ja on vähän koulutustakin?!
Vastatkaa ja jeesatkaa!
Kiitos!! - Totuus Fonectasta?!
Moi!
Oletko saanut kysymyksiisi vastauksia, siis muuta kautta kuin täällä?!
Itsellä on aivan sama tilanne, että pidempiaikaista työtä hakusessa ja Fonecta vakavassa harkinnassa.
Olen kuullut/netistä eri foorumeilta lukenut hyvin ristiriitaista infoa Fonectasta.
Pystyyköhän siellä olemaan edes vuotta töissä?
T:Totuus Fonectasta- ei ikinä puhelimeen.
Itse olin mutaman kuukauden. Ei ollut mun mun alaani. Firmana oli hyvä ja reilu. Varmasti viihdyt jos saat hieman tulostakin aikaan mutta se stressi puhelinmyynnissä on todella kovaa... Asiakkaat yksinkertaisesti ovat kypsiä kun soittoja eri firmoilta kymmeniä päivässä.
Vaihtuvuus todella suurta, kuten yleensäkin puhelinmyynnissä. Jos tulosta ei yksinkertaisesti tule ja motivaatio ei ole kohdallaan niin kenkää tulee tottakai. Eihän tyhjästä makseta.
Moni vaan yksinkertaisesti kypsyy ja sanoo itsensä irti kuten minä. Sen n. 1500€ pohjapalkan tekee nykyään ihan missä duunissa vaan jos viitsii töitä tehdä.
Meillä pomot oli hyviä ja ilmapiiri ja työkaverit rentoja...
- ha
siivoojatkin tienaa enemmän 1600 e kuus kunnallisel
- Anonyymi
Välttäkää Fonectaa lukekaa myös tämä aiheesta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17225337/kokemus-fonectasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334143
- 573655
- 503160
- 172836
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542358
- 402309
- 432288
- 162256