Järkyttävän kalliita uusia

asuntoja!

https://www.vvo.fi/usercontrols/kohde.aspx?id=1391512&sapid=11003&mode=3&hits=1&lang=fi
36.50m2 , 5. kerros, 723.00€ / k
Kuka tuollaisesta asunnosta haluaa maksaa noin paljon?
Miksi suomessa asuminen ja eläminen maksaa näin järkyttävän paljon?
Olen sitä mieltä, että asuntojen hinnat pitäisi määritellä neilöiden mukaan
seuraavasti: 30m2 olisi korkeintaan 350€, 50m2 korkeintaan 550€ jne.
niin olisi jotain järkeä näissä vuokrissa täällä pääkaupungissa :(

255

7246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi.p.

Kyllä mä voisin maksaa melko helpostikkin.Turha ruikuttaa jos ei itsella satu olemaan varaa,tee enemmän töitä ja kuluta vähemmän.Jostain aina voi tinkiä.

• hah :D

Johan oli taas vastaus.
        Maksa sinä itsesi kipeäksi, kun haluat,
        taidat olla Vvo:n myyjä ja haluat puolustella
        kovia hintoja, joissa ei ole mitään järkeä.
        Tyhmät suomalaiset vain maksavat ja sitten naama
        nyrpeinä asuvat, kun eivät rahat riitä, kuin
        hernekeittoon.

• Asun ilmaiseksi

Minulla on 50 neliötä, vuokra on 550 kuussa. Markkinavuokra olisi 850-900 euroa kuussa mutta Helsingin kaupungin asunto joten vuokra on kohtuullinen. En tosin maksa sitäkään koska olen virallisesti työtön. Aina silloin tällöin käyn pimeissä töissä. Yhteiskunta maksaa siis vuokran ja saan taskurahaa 419 euroa kuussa elämiseen. Ei tarvitse maksaa elatusmaksuja, lapsia voi huoletta siittää!

• tyhmääkintyhmepi

Kyllä mä voisin maksaa melko helpostikkin.Turha ruikuttaa jos ei itsella satu olemaan varaa,tee enemmän töitä ja kuluta vähemmän.Jostain aina voi tinkiä.

Miksi et maksaisi omaa tuolla sumalla , hakisit pankista lainaa jamaksat omaa pois.
        Eihän noilla hinnoilla ole mitään järkeä asua vuokralla.

• Asun ilmaiseksi kirjoitti:

Minulla on 50 neliötä, vuokra on 550 kuussa. Markkinavuokra olisi 850-900 euroa kuussa mutta Helsingin kaupungin asunto joten vuokra on kohtuullinen. En tosin maksa sitäkään koska olen virallisesti työtön. Aina silloin tällöin käyn pimeissä töissä. Yhteiskunta maksaa siis vuokran ja saan taskurahaa 419 euroa kuussa elämiseen. Ei tarvitse maksaa elatusmaksuja, lapsia voi huoletta siittää!

SOSIAALI PUMMIT! KYLLÄ HALUAA ELÄÄ KAUPUNGIN KUSTANNUKSELLA,ME JOTKA OLEMME TÖISSÄ,MAKSAMME KULUT, TEIDÄN ELÄTTÄMISEEN,TULEVAT MEIDÄN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKASTA VEROINA

• älkää valittako
        hah :D kirjoitti:

Johan oli taas vastaus.
        hernekeittoon.

Ylivoimaisesti suurempi osa ulkomaalaisista ei maksa mitään (tolvanat Suomalaiset on havilisia maksamaan
        heidänkin aumisensa ja elämisensä)

• Mikähän tästä tulee?
        älkää valittako kirjoitti:

Ylivoimaisesti suurempi osa ulkomaalaisista ei maksa mitään (tolvanat Suomalaiset on havilisia maksamaan

miksi maksaa turhista!!ja ylihintaa mistään!asuminen kaikki liiankin kallista, minusta kun kuunnellut juttuja JO keskituloisetkin pihtaa koska ei varaa edes elää?miten siinnä hankit auton..talon??lapset koulutat ja kasvatat??syöt juot..harrastat.
        Miettikää millasta on sitten ÄKILLISESTI SAIRAAN joka heitetään kelan päiville, jo niiden työtulojenkaan perustella ei pärjää ei saa laskujaan maksetuksi???siihen pitäs hoitaa itsensä kuntoon???lääkkeet keikki maksaa.Mutta Millasta on työttömän,sairaan, pieni tuloisen eläkeläisen elämä??en edes voi kuvitella sitä epätoivoa!!!jos sairastuu syöpään tms..se oli siinnä kurjuus alkakoon sanon vaan:(.9päivän karenssi ja päiväraha ei riitä sairaalapäiviisikään..sossusta saa jotku mutta eihän kaikki ole sossujen asikkaita ja ei alene sille tasolle!!nöyryytyksen huippu!

En itse alkasi maksaa isoja vuokria lainkaan.Mutta onhan kun on omakin talo ,sähkö n.1400e vuosi, öljy n.1700e vuosi.. herrajumala kun se maksaa..siihen menee laskuihin tili..siis mun hoitajan palkka ei edes riittäs!!mutta onneksi on puoliso jakamassa.Kyllä olis ihanteellista muuttaa kesäksi vaikka muualle..
        Ja hitto kaikki maksulliset harrasteet lomat muut ne on vaan edelleen haaveita!ei elämässä voi toteuttaa edes niitäkään..

• ViriiliTyötön
        mertpe kirjoitti:

SOSIAALI PUMMIT! KYLLÄ HALUAA ELÄÄ KAUPUNGIN KUSTANNUKSELLA,ME JOTKA OLEMME TÖISSÄ,MAKSAMME KULUT, TEIDÄN ELÄTTÄMISEEN,TULEVAT MEIDÄN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKASTA VEROINA

Täällä myös toinen, neliöitä 52 ja vuokra 600. Toimeentulotuki juoksee, ja mullekin se 419 euroa taskurahaa.

Puristaako vanne ? Harmittaako kun saadaan ilmaissta rahaa ? Ja ikää on 30 vuotta =).

Keskity sinä 59-vuotias työntekoon ja terveyteesi, jotta jaksat tuottaa verovaroja yhteiskunnalle.

Eikös tossa iässä ole jo impotentti ongelmatkin yleisiä ? Kun tuolleen hermoilet, ja verenpaineesi nousee ni ei susta niin viriiliä miestä enää saa... onpa skomee kuva,oikeinnaisten mieleen by the way..

Älä louskuta suutasi meilel työttömille, suurella osalla meistä elämä on rikkaampaa kuin sinulla. Jos sulla olsi oma eämä,et aukois päätä. Mitä väliä sulle kuak sitä tukea nostaa ja kuinka paljon ?

• apina5454
        mertpe kirjoitti:

Kuulehan mertpe iha voit enimmäkseen syyttää nuita maahanmuuttajia jotka vie suomalaisten työt ja saavat viel verorahammekin!

• hohhoijaa.
        ViriiliTyötön kirjoitti:

Täällä myös toinen, neliöitä 52 ja vuokra 600. Toimeentulotuki juoksee, ja mullekin se 419 euroa taskurahaa.

Puristaako vanne ? Harmittaako kun saadaan ilmaissta rahaa ? Ja ikää on 30 vuotta =).

Keskity sinä 59-vuotias työntekoon ja terveyteesi, jotta jaksat tuottaa verovaroja yhteiskunnalle.

Eikös tossa iässä ole jo impotentti ongelmatkin yleisiä ? Kun tuolleen hermoilet, ja verenpaineesi nousee ni ei susta niin viriiliä miestä enää saa... onpa skomee kuva,oikeinnaisten mieleen by the way..

Älä louskuta suutasi meilel työttömille, suurella osalla meistä elämä on rikkaampaa kuin sinulla. Jos sulla olsi oma eämä,et aukois päätä. Mitä väliä sulle kuak sitä tukea nostaa ja kuinka paljon ?

Hohhoijaa,taas on väkisin tehty aihe suomi 24.

SOSIAALI PUMMIT! KYLLÄ HALUAA ELÄÄ KAUPUNGIN KUSTANNUKSELLA,ME JOTKA OLEMME TÖISSÄ,MAKSAMME KULUT, TEIDÄN ELÄTTÄMISEEN,TULEVAT MEIDÄN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKASTA VEROINA.
        Palstapelle taas vauhdissa.
        Voin sanoa että työttömän elämä ei oo tota kun väität. Eiköhän ne normit löydy sullekkin!!

• JÄRJETÖN SUOMI
        älkää valittako kirjoitti:

JOITA TYÖSSÄKÄYVÄT EI PYSTY MAKSAMAAN

• paskapaskakaa..
        JÄRJETÖN SUOMI kirjoitti:

nostasivat vaan lisää sitten vuokria..valtiohan ne sit maksaa heille kellä ei varaa maksaa niin! muistaetteko ennen aikaa kun 1000mk maksoi kaksiot ja yksiöt 300mk???töitä oli jokaiselle..

• 3000/kk taskurahaa
        tyhmääkintyhmepi kirjoitti:

Miksi et maksaisi omaa tuolla sumalla , hakisit pankista lainaa jamaksat omaa pois.
        Eihän noilla hinnoilla ole mitään järkeä asua vuokralla.

Olen tehnyt 42v työtä ja maksanut jopa liikaa veroja, vasta keski iässä huomasin , kun ostan Helsingistä asuntoja velaksi niin vuoralaiset maksaa ne. nyt on 6 vuokraa suntoa ja tulee kivat taskurahat kun asunnot on velattomia. veroakin menee 28% kulujen jälkeen. kadehtikaa vaan tyhjästä on aloitettu.

• ilkka..
        Mikähän tästä tulee? kirjoitti:

miksi maksaa turhista!!ja ylihintaa mistään!asuminen kaikki liiankin kallista, minusta kun kuunnellut juttuja JO keskituloisetkin pihtaa koska ei varaa edes elää?miten siinnä hankit auton..talon??lapset koulutat ja kasvatat??syöt juot..harrastat.
        Miettikää millasta on sitten ÄKILLISESTI SAIRAAN joka heitetään kelan päiville, jo niiden työtulojenkaan perustella ei pärjää ei saa laskujaan maksetuksi???siihen pitäs hoitaa itsensä kuntoon???lääkkeet keikki maksaa.Mutta Millasta on työttömän,sairaan, pieni tuloisen eläkeläisen elämä??en edes voi kuvitella sitä epätoivoa!!!jos sairastuu syöpään tms..se oli siinnä kurjuus alkakoon sanon vaan:(.9päivän karenssi ja päiväraha ei riitä sairaalapäiviisikään..sossusta saa jotku mutta eihän kaikki ole sossujen asikkaita ja ei alene sille tasolle!!nöyryytyksen huippu!

En itse alkasi maksaa isoja vuokria lainkaan.Mutta onhan kun on omakin talo ,sähkö n.1400e vuosi, öljy n.1700e vuosi.. herrajumala kun se maksaa..siihen menee laskuihin tili..siis mun hoitajan palkka ei edes riittäs!!mutta onneksi on puoliso jakamassa.Kyllä olis ihanteellista muuttaa kesäksi vaikka muualle..
        Ja hitto kaikki maksulliset harrasteet lomat muut ne on vaan edelleen haaveita!ei elämässä voi toteuttaa edes niitäkään..

ei kyllä maksa! sossu maksaa vaan alle 500e vuokran, eikä nuo kapitalistit edes vuokraa työttömälle/köyhälle. isommalla paikkakunnalla en saanut edes asuntoa, sossuun viikkojen jonot, ja rahamäärää leikattiin.. kunnes älysin muuttaa pienelle keskisuomalaiselle paikkakunnalle (alle1500asukasta) nyt rahaa, ja harkinnanvarasta avustusta paukkuu tilille. sossun vastaanotolle pääsee koskavaan, ja pimeetä osa-aika työtä niin ihan kohtalaisesti nyt menee.

• ilkka..
        hohhoijaa. kirjoitti:

Hohhoijaa,taas on väkisin tehty aihe suomi 24.

SOSIAALI PUMMIT! KYLLÄ HALUAA ELÄÄ KAUPUNGIN KUSTANNUKSELLA,ME JOTKA OLEMME TÖISSÄ,MAKSAMME KULUT, TEIDÄN ELÄTTÄMISEEN,TULEVAT MEIDÄN TYÖNTEKIJÖIDEN PALKASTA VEROINA.
        Palstapelle taas vauhdissa.
        Voin sanoa että työttömän elämä ei oo tota kun väität. Eiköhän ne normit löydy sullekkin!!

eteläsuomes sossu kyl kitisee, ja maksaa nihkeesti pienempiäki vuokria, ja leikkaavat vielä omanrahan osuutta.. mut sehän oli onnex helppo korvata nettipetoksilla!!
        onnex älysin muuttaa eteläsuomesta eräälle pienelle paikkakunnalle (asukkaita alle 2000) kalustettu 35neliön rivari 170e/kk sossusta paukkuu fyrkat tilille harkinnanvaraista, ja pääsee vastaanotolle koska vaan! ei oo mitään järkee elää suurkaupungissa työttömänä.. täältä järkkääntyy aina välil jotain pimeää lisätuloa maatiloilta.

• 23
        apina5454 kirjoitti:

Kuulehan mertpe iha voit enimmäkseen syyttää nuita maahanmuuttajia jotka vie suomalaisten työt ja saavat viel verorahammekin!

onkos mennyt jotain sekaisin päässä,sitä se kusi tekee kun aivoihin asti nousee
        kyllä sisäsiitos on näemmä tehnyt tehtävänsä
        ja oikein 4 kannattajaa
        taitaa olla sitä soinin porukkaa

• Asun ilmaiseksi
        3000/kk taskurahaa kirjoitti:

Olen tehnyt 42v työtä ja maksanut jopa liikaa veroja, vasta keski iässä huomasin , kun ostan Helsingistä asuntoja velaksi niin vuoralaiset maksaa ne. nyt on 6 vuokraa suntoa ja tulee kivat taskurahat kun asunnot on velattomia. veroakin menee 28% kulujen jälkeen. kadehtikaa vaan tyhjästä on aloitettu.

Taidat olla jo vanha ukko ja silloin rahaa tarvitsee jos naista, ainakaan nuorta ja kaunista tahtoo. Vai oletko impotentti vai kenties homo? Minä saa kaunista naista ilmaiseksi joten ei minulla ole mitään syytä sinua kadehtia.

• Köyhyysraja

Hei artsi.p.Olet varmasti olevinas tosi fiksu heppu,kun kirjoitit tuon ? Oletko koskaan ajatellu ,että on paljon ihmisiä joilla ei ole töitä tai on äitejä jotka ovat olleet kotona hoitamassa lapsia.
        Ei niistä paljon tuloja ole. Itselläni on pieni eläke ja se ei siitä suurene,töitä olen aina tehnyt ja kolme lastakin.

Kyllä vuokrat on hyvin kalliita täällä pääkaupunkiseudulla.No,nyt sanot tietysti ,että eihän eläkeläisen ole täällä pakko asua.
        Eipä niin ,mutta jos on täällä syntynyt ja aina asunut ja kaikki lapset asuu täällä ,niin miksi minun pitäisi muuttaa
        johonkin pikkukylään ?

On vaan niin ,että kaikki tuet ja maksut on jostain syystä jäänyt korottamatta,eihän köyhillä ole väliä ,kuolkoot pois,niinkö ?

Enkä pysty kyllä kuluttamaankaan vähemmän,eläppä sinä köyhyysrajalla.Tietokone on ainoa ylellisyys koska
        en pääse liikkumaa ja laskut on pakko maksaa jotenkin.

• Rudolf von Appelberg
        Asun ilmaiseksi kirjoitti:

niin sinun ja kaltaistesi aiheuttamat epäkohdat kyllä karsitaan tästä yhteiskunnasta!

• asdfffffffffffffffff
        Köyhyysraja kirjoitti:

Hei artsi.p.Olet varmasti olevinas tosi fiksu heppu,kun kirjoitit tuon ? Oletko koskaan ajatellu ,että on paljon ihmisiä joilla ei ole töitä tai on äitejä jotka ovat olleet kotona hoitamassa lapsia.
        Ei niistä paljon tuloja ole. Itselläni on pieni eläke ja se ei siitä suurene,töitä olen aina tehnyt ja kolme lastakin.

Kyllä vuokrat on hyvin kalliita täällä pääkaupunkiseudulla.No,nyt sanot tietysti ,että eihän eläkeläisen ole täällä pakko asua.
        Eipä niin ,mutta jos on täällä syntynyt ja aina asunut ja kaikki lapset asuu täällä ,niin miksi minun pitäisi muuttaa
        johonkin pikkukylään ?

On vaan niin ,että kaikki tuet ja maksut on jostain syystä jäänyt korottamatta,eihän köyhillä ole väliä ,kuolkoot pois,niinkö ?

Enkä pysty kyllä kuluttamaankaan vähemmän,eläppä sinä köyhyysrajalla.Tietokone on ainoa ylellisyys koska
        en pääse liikkumaa ja laskut on pakko maksaa jotenkin.

>on äitejä jotka ovat olleet kotona hoitamassa lapsia

Lapsen hommaaminen on oma valinta.
        Jos budjetti ei kestä lapsia, suosittelen kortsun käyttöä.

• Teille en vuokraa
        hah :D kirjoitti:

Johan oli taas vastaus.
        hernekeittoon.

Eikö tuo perustu ihan vapaehtoisuuteen? HOHOHOHPOHOHO!

• JUSTIINA34
        Rudolf von Appelberg kirjoitti:

niin sinun ja kaltaistesi aiheuttamat epäkohdat kyllä karsitaan tästä yhteiskunnasta!

VUOKRALAISET VAATIVAT KORJAUSTA ITSE RIKKOMISTTAAN SEINISTÄ ,JÄÄKAAPPI,PAKASTIN LIESI,LIESITUULETIN JNE KAIKKI PASKANA JA VUOKRALAISIA EI SAA ULOS ALLE KUUDEN KUUKAUDEN
        VAKUUTUKSETHAN NÄMÄ KORVAA KUULUU USEIN SANOTTAVAN.
        MUTTA NÄMÄ PASKAT JOTKA MENEVÄT PAIKASTA TOISEEN JA RIKKOVAT PITÄÄ LAITTAA SULKULISTOIHIN

• HEIKKI 89
        JUSTIINA34 kirjoitti:

VUOKRALAISET VAATIVAT KORJAUSTA ITSE RIKKOMISTTAAN SEINISTÄ ,JÄÄKAAPPI,PAKASTIN LIESI,LIESITUULETIN JNE KAIKKI PASKANA JA VUOKRALAISIA EI SAA ULOS ALLE KUUDEN KUUKAUDEN
        VAKUUTUKSETHAN NÄMÄ KORVAA KUULUU USEIN SANOTTAVAN.
        MUTTA NÄMÄ PASKAT JOTKA MENEVÄT PAIKASTA TOISEEN JA RIKKOVAT PITÄÄ LAITTAA SULKULISTOIHIN

JA KORVAUSVASTUULLISIKSI LOPPUIÄKSI,NYT LOPPUI ÖRVELTÄMINEN

• ETELÄSUOMI JA HYVINM

aluksi tein sen virheen,ostin halpoja,vanhoja asuntoja remontit veivät kaikki tulot.
        siitä viisastuneena en osta nyt yli kymmenen vuotta vanhoja asuntoja.
        249 osaketta velattomia

• -Niin muistelen että sdp aina vannottaa hyvinvointi valtiota, nyt tilanne pieni sairaus päällä ja työttömänä asun vanhassa oktalossa, johon hain asumistukea sähkölaskuihin 250e kk ja työmarkkina tuki käteen 500kk. Mutta kun olin joskus ahkera tein ylitöitä ja maksoin verot ylitöistä tuplana: Hommasin kesäasunnon joka ei nyt mikään sen kummempi arvoltaan n. 35000e mutta nyt kelan laskelmien mukaan siintä tuloutuu 300e kk joten laskennallisesti prutto tonninluokkaa eli päätös kielteinen. Nyt vaan on koitettava miettiä miten 250e tulen toimeen kun ei voi lämmityksestäkään luopua ettei vesijohdot jäädy. Sossu myös ilmoitti ettei tule kaikkea lämmityskuluja maksamaan, eli näköjään hyvinvointi valtion ehdot täyttyvät kun myyn omaisuuden pois, ja yrittää sitten tulla niillä niin pitkään toimeen kun mahdollista. Tämäkö se hyvinvointi valtion tarkoitus oli valtio voi hyvin mutta kansa kärsii nälkää

• Kiinnostaako pokeri?

• Mikähän tästä tulee? kirjoitti:

Vuokrat eivät ole suhteessa asumiskuluihin eivätkä rakennuskustannuksiin. Ne ovat suorassa suhteessa asuntojen hintakehitykseen. Kun markkinoilla on hintakupla, kaikki vuokranantajat nostavat kilvan vuokriaan saadakseen saman prosentin teoreettisesta myyntihinnasta kuin ennenkin. Homma toimii niin kauan kuin jostain voidaan taikoa rahaa tyhjästä esimerkiksi asumistuen muodossa. Nyt kuitenkin ihmerahat ovat lopussa, työllisyys on räjähtämässä käsiin, inflaatio nousee, korkojen on pakko nousta, uusia loistotyöpaikkoja ei synny, irtorahat on annettu Kreikkaan tai ihmejipporahastoihin ja köyhillä ei enää ole millä maksaa, koska nettotuloja on järjestelmällisesti pienennetty, jotta voitaisiin jakaa rikkaille ilmaista rahaa veronalennuksien muodossa. Kuka niitä järjettömiä hirmuhintoja sitten asunnoista tällä hetkellä maksaa? Tärkeimpänä ryhmänä ehkä kolmatta tai neljättä sijoitusasuntoaan ostavat rikkaat. Heidän jälkeensä tulevatkin perheet, joissa on kaksi hyväpalkkaista ansaitsijaa vaillla huolta tulevaisuudesta ja jotka haluavat arvolleen sopivan asunnon, joka kertoo jotain omistajansa erinomaisuudesta. Kolmantena tulevatkin ihmiset, jotka ovat molemmat melko hyvissä ja melko turvallisissa työpaikoissa ja haluavat esiintyä yllämainitunkaltaisina ihmisinä. Siis parempina kuin ovatkaan. Tämä porukka joutuu jo turvautumaan halpakorkoiseen lainaan, mutta kuukausierät eivät varsinaisesti tunnu missään, kunhan jätetään auto vaihtamatta. Seuraava ryhmä onkin jo nimeltään Riskinottajat. He tietävät olevansa oikeastaan liian keskituloisia ja liian epävarmoissa työpaikoissa, mutta koska Suomessa kukaan ei ole mitään ilman omaa asuntoa, pistetään kaikki likoon ja otertaan järkyttävän pitkä laina. Elämä on melkoista taiteilemista lyhennysten kanssa ja työttömyys, ero tai sairaus voi viedä sekä talon että säästöt. Lopuksi on se porukka, joka tietää olevansa liian köyhiä maksamaan lainaa takaisin omana elinaikanaan, mutta mitäpä tuosta, sillä ultrapitkä lainahan on keksitty ja sehän on lasten ongelma. Tehkööt töitä perintönsä eteen. Yksinasujat normaaleissa työpaikoissa eivät näillä hinnoilla osta mitään. Kaikki on hinnoiteltu kahdelle ansaitsijalle, jotka ovat hyvissä työpaikoissa. Kaikki se ilma, mitä asuntojen hintoihin on pumpattu, on peräisin veronkevennyksistä. Köyhät eivät niistä hyödy, minkä huomaammekin katsoessamme markkinoita. Heidän rahansa kyllä kelpaavat, mutta vain ylihintaisille vuokramarkkinoille. Käytännössä tietenkin nykyinen vuokrataso tekee köyhille elämisen kohta mahdottomaksi. Mitään ei vuokran, sähkön ja ruoan jälkeeen jää säästöön. Koska säästää ei voi, jää vuokra pienenkin ongelman sattuessa rästiin. Hajosipa auto tai selkä, maksuhäiriömerkintä ja häätö ovat kohta niskassa. Vuokraisännät siis aiheuttavat häätöjä omalla ahneudellaan, mutta mitäpä tuosta, jos jostain saadaan uusia ihmisiä nyljettäväksi. Valitettavasti kohta uusia ei tule, kun kaikilla on maksuhäiriötausta. Työttömyys lisää maksukyvyttömien määrää entisestään. Jos uuden asukkaan etsiminen kestää, korotetaan vuokraa, koska tietty tulotavoite on kuitenkin joka vuosi saavutettava. Korkeammalle vuokralle on kuitenkin yhä vaikeampaa löytää maksukykyisiä maksajia. Lopulta meillä on tuhansien ihmisten hökkelikyliä pitkin metsiä, koska eräät olivat ahneita. Lisätään soppaan suurten ikäluokkien eläköityminen, leskeytyminen ja kuolema sekä nuorempien avioerot ja lasten poislähtö niin huomataan mihin ollaan oikeasti menossa. Kymmenen vuoden kuluttua yksiöitä pitäisi olla kaksi kertaa enemmän ja niiden pitäisi maksaa 40% vähemmän. Yksinasuva eläkeläinen ei tarvitse kolmiota eikä kaksiota ja vaikka tarvitsisikin, ei pystyisi siitä maksamaan. Taitettu indeksi pitää huolen siitä, että maksuhäiriöisiä eläkeläisiä on kohta kaikkialla. Suuri osa asunnoista on kohta tyhjillään, koska "kelvollisia ja maksukykyisiä" tulijoita ei ole. Ei näillä hinnoilla. Sitäpaitsi tätä vauhtia noustessaan vuokrat ovat silloin jo 100% korkeammat. Jotain on pakko tapahtua. Jos omistaisin muutaman hehtaarin maata ja sopivasti pääomaa, perustaisin parakkikylän tai asuntovaunukylän. Tulijoita olisi jo nyt ihan tarpeeksi. Hyvä sijoitus, joka oikeasti auttaisi ihmisiä.Nykyinen yläpainoinen vuokrajärjestelmä ei kuitenkaan voi enää kauaa kestää, koska se perustuu ainoastaaan ahneuteen ja itsepetokseen. Miksi elää sen ehdoilla kun ehdot on suunniteltu eläjiä vastaan?

• ei kapitaali
        yäktyyppi kirjoitti:

Vuokrat eivät ole suhteessa asumiskuluihin eivätkä rakennuskustannuksiin. Ne ovat suorassa suhteessa asuntojen hintakehitykseen. Kun markkinoilla on hintakupla, kaikki vuokranantajat nostavat kilvan vuokriaan saadakseen saman prosentin teoreettisesta myyntihinnasta kuin ennenkin. Homma toimii niin kauan kuin jostain voidaan taikoa rahaa tyhjästä esimerkiksi asumistuen muodossa. Nyt kuitenkin ihmerahat ovat lopussa, työllisyys on räjähtämässä käsiin, inflaatio nousee, korkojen on pakko nousta, uusia loistotyöpaikkoja ei synny, irtorahat on annettu Kreikkaan tai ihmejipporahastoihin ja köyhillä ei enää ole millä maksaa, koska nettotuloja on järjestelmällisesti pienennetty, jotta voitaisiin jakaa rikkaille ilmaista rahaa veronalennuksien muodossa. Kuka niitä järjettömiä hirmuhintoja sitten asunnoista tällä hetkellä maksaa? Tärkeimpänä ryhmänä ehkä kolmatta tai neljättä sijoitusasuntoaan ostavat rikkaat. Heidän jälkeensä tulevatkin perheet, joissa on kaksi hyväpalkkaista ansaitsijaa vaillla huolta tulevaisuudesta ja jotka haluavat arvolleen sopivan asunnon, joka kertoo jotain omistajansa erinomaisuudesta. Kolmantena tulevatkin ihmiset, jotka ovat molemmat melko hyvissä ja melko turvallisissa työpaikoissa ja haluavat esiintyä yllämainitunkaltaisina ihmisinä. Siis parempina kuin ovatkaan. Tämä porukka joutuu jo turvautumaan halpakorkoiseen lainaan, mutta kuukausierät eivät varsinaisesti tunnu missään, kunhan jätetään auto vaihtamatta. Seuraava ryhmä onkin jo nimeltään Riskinottajat. He tietävät olevansa oikeastaan liian keskituloisia ja liian epävarmoissa työpaikoissa, mutta koska Suomessa kukaan ei ole mitään ilman omaa asuntoa, pistetään kaikki likoon ja otertaan järkyttävän pitkä laina. Elämä on melkoista taiteilemista lyhennysten kanssa ja työttömyys, ero tai sairaus voi viedä sekä talon että säästöt. Lopuksi on se porukka, joka tietää olevansa liian köyhiä maksamaan lainaa takaisin omana elinaikanaan, mutta mitäpä tuosta, sillä ultrapitkä lainahan on keksitty ja sehän on lasten ongelma. Tehkööt töitä perintönsä eteen. Yksinasujat normaaleissa työpaikoissa eivät näillä hinnoilla osta mitään. Kaikki on hinnoiteltu kahdelle ansaitsijalle, jotka ovat hyvissä työpaikoissa. Kaikki se ilma, mitä asuntojen hintoihin on pumpattu, on peräisin veronkevennyksistä. Köyhät eivät niistä hyödy, minkä huomaammekin katsoessamme markkinoita. Heidän rahansa kyllä kelpaavat, mutta vain ylihintaisille vuokramarkkinoille. Käytännössä tietenkin nykyinen vuokrataso tekee köyhille elämisen kohta mahdottomaksi. Mitään ei vuokran, sähkön ja ruoan jälkeeen jää säästöön. Koska säästää ei voi, jää vuokra pienenkin ongelman sattuessa rästiin. Hajosipa auto tai selkä, maksuhäiriömerkintä ja häätö ovat kohta niskassa. Vuokraisännät siis aiheuttavat häätöjä omalla ahneudellaan, mutta mitäpä tuosta, jos jostain saadaan uusia ihmisiä nyljettäväksi. Valitettavasti kohta uusia ei tule, kun kaikilla on maksuhäiriötausta. Työttömyys lisää maksukyvyttömien määrää entisestään. Jos uuden asukkaan etsiminen kestää, korotetaan vuokraa, koska tietty tulotavoite on kuitenkin joka vuosi saavutettava. Korkeammalle vuokralle on kuitenkin yhä vaikeampaa löytää maksukykyisiä maksajia. Lopulta meillä on tuhansien ihmisten hökkelikyliä pitkin metsiä, koska eräät olivat ahneita. Lisätään soppaan suurten ikäluokkien eläköityminen, leskeytyminen ja kuolema sekä nuorempien avioerot ja lasten poislähtö niin huomataan mihin ollaan oikeasti menossa. Kymmenen vuoden kuluttua yksiöitä pitäisi olla kaksi kertaa enemmän ja niiden pitäisi maksaa 40% vähemmän. Yksinasuva eläkeläinen ei tarvitse kolmiota eikä kaksiota ja vaikka tarvitsisikin, ei pystyisi siitä maksamaan. Taitettu indeksi pitää huolen siitä, että maksuhäiriöisiä eläkeläisiä on kohta kaikkialla. Suuri osa asunnoista on kohta tyhjillään, koska "kelvollisia ja maksukykyisiä" tulijoita ei ole. Ei näillä hinnoilla. Sitäpaitsi tätä vauhtia noustessaan vuokrat ovat silloin jo 100% korkeammat. Jotain on pakko tapahtua. Jos omistaisin muutaman hehtaarin maata ja sopivasti pääomaa, perustaisin parakkikylän tai asuntovaunukylän. Tulijoita olisi jo nyt ihan tarpeeksi. Hyvä sijoitus, joka oikeasti auttaisi ihmisiä.Nykyinen yläpainoinen vuokrajärjestelmä ei kuitenkaan voi enää kauaa kestää, koska se perustuu ainoastaaan ahneuteen ja itsepetokseen. Miksi elää sen ehdoilla kun ehdot on suunniteltu eläjiä vastaan?

Kyseessä ei ole riistävä yksityinen vuokranantaja vaan työväen etua ajava ammattijärjestöjen pääasiasa omistava yritys,jonka koko konsernin tuotto on noin 8% ja kyse on uudiskohteesta.Vuokra on suhteessa talon rakentamiskuluihin!

• Turhoke

Miten niin puupää!

• ei kapitaali kirjoitti:

Kyseessä ei ole riistävä yksityinen vuokranantaja vaan työväen etua ajava ammattijärjestöjen pääasiasa omistava yritys,jonka koko konsernin tuotto on noin 8% ja kyse on uudiskohteesta.Vuokra on suhteessa talon rakentamiskuluihin!

Jos vuokra olisi missään suhteessa rakentamiskuluihin, minunkaan vuokrani ei olisi noussut vuoden 2004 tasolta (510€) tämänhetkiseen 699:ään euroon. Talo oli silloin jo 15 vuotta vanha ja rakennuskulut oli moneen kertaan katettu vuokrilla. Kunnan vuokratalo sitäpaitsi, mutta kun kunta haluaa saman kuin yksityisetkin, sittenpä otetaan. Koko aikana tietenkään ei ole talossa tehty mitään remontin tapaistakaan, mutta nyt on pieni pakko kun oli tuo tulipalo yläkerrassa.

Mistä päättelet ammattiliittojen edustavan muuta kuin itseään? Nykyiset liitot ovat vastuullisia vain omille toimihenkilöilleen, jotka ovat käytännössä vastuussa vain työnantajalle. Katso hieman miten toiminta ja puheet eroavat toisistaan ja huomaat jonkun ottavan rahaa sekä työntekijöiltä että työnantajilta. Työnantajat maksavat paremmin. Miten sitten ammattiliittojen omistama yritys voisi toimia muuten kuin mikä tahansa yritys? Totta kai senkin pomot saavat bonuksia jos jättävät korjaukset tekemättä ja nostavat vuokria joka vuosi hieman enemmän. Asiakaskunta valitettavasti ei pysy perässä pomojen tulostavoitteissa, mutta sehän johtuu vain omasta tyhmyydestä, ei ahneudesta.

• -tuotantotyöntekijä-
        yäktyyppi kirjoitti:

Hyvä työpaikka lähti, muutto piemenpään asuntoon, auto vaihdettu halvempaan jotta selvisi uuden työn saamiseen asti, kaikki työt joita hain olivat huonommalla palkalla ja lisäksi tarvittiin enemmän kokemusta joka hankaloitti työn saamista, olinhan ollut allalla vasta 6 vuotta...(ikää tuolloin 23 vuotta) nyt mennyt 3 vuotta, työt loppuvat joka paikassa ja aina yt- jälkeen tulee lähtö viimeisimpänä taloon tulleelle, työpaikka vaihtunut 5 kertaa, aina vain palkka pienentynyt jotta uuden työn saisi. Nyt olenkin selkä seinää vasten, pienen asuntoni vuokra on noussut korkeammaksi kuin kolme kertaa suuremman ensiasuntoni, nettopalkasta menee 64% vuokraan. Työpaikkani sijainnin ja vuorotyön vuoksi joudun kulkemaan töihin omalla autolla kun julkisia ei liiku kun aamuvuoro alkaa tai kun iltavuoro päättyy. Auton käyttökustannukset ovat kovat, vanha auto hajoilee ja vaatii enemmän huoltoa, mutta uuteen tai edes hieman uudempaan ei ole varaa koska pakollisten maksujen jälkeen jäävä raha ei meinaa riittää enää edes ruokaan. En todellakaan käytä rahaa holtittomasti, vaatteenikin ostan usein kirpputoreilta ja alennuksista. en edes muista milloin olisin maksanut mistään vaatekappaleesta yli 20 euroa. Nyt kauhulla odottelen että milloin se auto sitten hajoaa niin että ei ole enää varaa ostaa osia vaan täytyy ilmoittaa töihin että "sori, en voi enää tulla, kun ei ole millä pääsisi töitä tekemään." Nyt elän jatkuva pelko perseessä ja odotan että millon napsahtaa ja lähtee ensin, auto autojen taivaaseen, sen seurauksena työ, heti perään luottotiedot ja asunto. Tosin eipä niistä luottotiedoista apua ole nyt muutenkaan, riittävän pienet tulot ettei ole luottokelpoinen kenenkään silmissä sen vuoksi muutenkaan, mutta ei voi muita syyttää, tiedän itsekkin että jos ostaisi mitään luotolla niin se olisi sitten se viimeinen maksuerä johon ei enää palkka riittäisikään.

• -tuotantotyöntekijä- kirjoitti:

Hyvä työpaikka lähti, muutto piemenpään asuntoon, auto vaihdettu halvempaan jotta selvisi uuden työn saamiseen asti, kaikki työt joita hain olivat huonommalla palkalla ja lisäksi tarvittiin enemmän kokemusta joka hankaloitti työn saamista, olinhan ollut allalla vasta 6 vuotta...(ikää tuolloin 23 vuotta) nyt mennyt 3 vuotta, työt loppuvat joka paikassa ja aina yt- jälkeen tulee lähtö viimeisimpänä taloon tulleelle, työpaikka vaihtunut 5 kertaa, aina vain palkka pienentynyt jotta uuden työn saisi. Nyt olenkin selkä seinää vasten, pienen asuntoni vuokra on noussut korkeammaksi kuin kolme kertaa suuremman ensiasuntoni, nettopalkasta menee 64% vuokraan. Työpaikkani sijainnin ja vuorotyön vuoksi joudun kulkemaan töihin omalla autolla kun julkisia ei liiku kun aamuvuoro alkaa tai kun iltavuoro päättyy. Auton käyttökustannukset ovat kovat, vanha auto hajoilee ja vaatii enemmän huoltoa, mutta uuteen tai edes hieman uudempaan ei ole varaa koska pakollisten maksujen jälkeen jäävä raha ei meinaa riittää enää edes ruokaan. En todellakaan käytä rahaa holtittomasti, vaatteenikin ostan usein kirpputoreilta ja alennuksista. en edes muista milloin olisin maksanut mistään vaatekappaleesta yli 20 euroa. Nyt kauhulla odottelen että milloin se auto sitten hajoaa niin että ei ole enää varaa ostaa osia vaan täytyy ilmoittaa töihin että "sori, en voi enää tulla, kun ei ole millä pääsisi töitä tekemään." Nyt elän jatkuva pelko perseessä ja odotan että millon napsahtaa ja lähtee ensin, auto autojen taivaaseen, sen seurauksena työ, heti perään luottotiedot ja asunto. Tosin eipä niistä luottotiedoista apua ole nyt muutenkaan, riittävän pienet tulot ettei ole luottokelpoinen kenenkään silmissä sen vuoksi muutenkaan, mutta ei voi muita syyttää, tiedän itsekkin että jos ostaisi mitään luotolla niin se olisi sitten se viimeinen maksuerä johon ei enää palkka riittäisikään.

Tehtäväsi ei ole elää hyvää elämää tai toteuttaa itseäsi tai muuta absurdia, vaan tehdä surkuduunia aina vain pienemmällä palkalla, jonka senkin kannat takaisin omistajillesi vuokran muodossa. Ainoa keino selvitä olisi vuokramarkkinoiden totaalinen rakennemuutos. Koska omistajat eivät tätä itse halua tehdä, on se valitettavasti pakko tehdä itse. Normaali asuminen on joka tapauksessa jo tehty mahdottomaksi suurelle osalle kansaa, joten ainoaksi vaihtehdoksi jää vaihtoehtoinen asuminen. Käytännössä siis on pakko siirtyä asumaan johonkin, missä voi olla irti kaikista kustannusautomaateista. Tiukat rakennuslupaehdot kuitenkin tekevät kiinteät rakennukset tällä periaatteella mahdottomiksi, joten tästä eteenpäin on asuttava siirrettävissä rakennelmissa tai ajoneuvoissa. Tarkoittaa parakkeja, konttiasumuksia, asuntovaunuja, asuntolavetteja tai asuntoveneitä ja -lauttoja. Kun suuri osa kansasta asuu vuokrajärjestelmän ulottumattomissa, on omistajiemme ja isäntiemme kohta pakko laskea vuokria tai seisottaa asuntoja tyhjillään.

Okei, elämä ei ehkä ole yhtä helppoa ja yksinkertaista siirrettävässä asumuksessa, mutta entäs sitten? Homma on toiminut miljoonille amerikkalaisille iät ja ajat. Amerikkalaistuminen nyt vaan on mennyt niin pitkälle, että myös lieveilmiöt seuraavat perässä. Kun kerran ihmiset järjestelmällisesti halutaan jakaa ylempiin ja alempiin eikä alemmilla enää ole oikeutta kiinteään asumiseen, ei sitten. Pitäkööt ylikalliit asuntonsa. Antaa homehtua rauhassa. Yksinasuvalla mieshenkilöllä ei luulisi olevan ongelmia siirrettävässä asumuksessa, kuten ei yksinasuvalla naisellakaan. Lapsiperheiltä luultavasti otettaisiin lapset pois, jotta he palaisivat vuokrakarjalaumaan, mutta muilla ei pitäisi olla ongelmia. Joka tapauksessa, siirrettävä rakennelma on aina parempi kuin teltta, joka kohta on sekin varteenotettava vaihtoehto. Jurttakin on miljoonien ympärivuotinen koti.

• kamin kirjoitti:

-Niin muistelen että sdp aina vannottaa hyvinvointi valtiota, nyt tilanne pieni sairaus päällä ja työttömänä asun vanhassa oktalossa, johon hain asumistukea sähkölaskuihin 250e kk ja työmarkkina tuki käteen 500kk. Mutta kun olin joskus ahkera tein ylitöitä ja maksoin verot ylitöistä tuplana: Hommasin kesäasunnon joka ei nyt mikään sen kummempi arvoltaan n. 35000e mutta nyt kelan laskelmien mukaan siintä tuloutuu 300e kk joten laskennallisesti prutto tonninluokkaa eli päätös kielteinen. Nyt vaan on koitettava miettiä miten 250e tulen toimeen kun ei voi lämmityksestäkään luopua ettei vesijohdot jäädy. Sossu myös ilmoitti ettei tule kaikkea lämmityskuluja maksamaan, eli näköjään hyvinvointi valtion ehdot täyttyvät kun myyn omaisuuden pois, ja yrittää sitten tulla niillä niin pitkään toimeen kun mahdollista. Tämäkö se hyvinvointi valtion tarkoitus oli valtio voi hyvin mutta kansa kärsii nälkää

Asumalla omakotitalossa ja pitämällä kesämökkiä teet itsestäsi luokkarikollisen. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis muuttaa joko vuokralle ja myydä kaikki pois tai sitten muuttaa kiinteistöistä pienempään ja pistää isompi vuokralle. Vanhasta omakotitalostakin saa nykyhinnoilla helposti toiset 500€ kuussa käteen. Pärjäisit paremmin ja ainakin asuntotulosi olisi oikeaa eikä mitään haamutuloa. Vaihtoehtoisesti myyt talon pois kun hinnat ovat vielä taivaissa. Asuntokuplan puhjettua voit ostaa sen takaisin pilkkahinnalla. Jos sairaus käy kalliiksi voivat vaihtoehdot olla vähissä. Jollet vielä ole huomannut, hyvinvointivaltio kuopattiin Kekkosen mukana. Tilalle tuotiin amerikkalaistyyppinen kilpailu- ja pahoinvointivaltio. Rikkaille se onkin toimivin järjestelmä eikä köyhillä ole väliä kun eivät ne kumminkaan mitään ihmisiä ole.

Lisätäänpä vielä tuokio historiaa. Mitä sanoi Rooman tasavallan sotapäällikkö, muistaakseni Cincinnatus nimeltään, kun Gallien sanansaattaja tarjosi hänelle kärrylasteittain kultaa, jos hän ottaisi armeijansa ja häipyisi vaivaamasta heitä? Taisi sanoa seuraavasti: "Mieluummin olen rikkaan kansan köyhä johtaja kuin köyhän kansan rikas petturi". Tai jotain tuollaista, mikä ilmiselvästi on käännetty nykysuomessa päälaelleen. Äijä jäi historiaan rehellisenä ja lahjomattomana miehenä. Nykyjohtomme taas on ylpeä pettäessään kansaansa ja vieläpä halvalla. Jos joku tajuaisi tarjota tälle porukalle kärrylastin kultaa, olisi meillä huomenna uusi lippu ja kansallislaulu.

• yäktyyppi kirjoitti:

Asumalla omakotitalossa ja pitämällä kesämökkiä teet itsestäsi luokkarikollisen. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis muuttaa joko vuokralle ja myydä kaikki pois tai sitten muuttaa kiinteistöistä pienempään ja pistää isompi vuokralle. Vanhasta omakotitalostakin saa nykyhinnoilla helposti toiset 500€ kuussa käteen. Pärjäisit paremmin ja ainakin asuntotulosi olisi oikeaa eikä mitään haamutuloa. Vaihtoehtoisesti myyt talon pois kun hinnat ovat vielä taivaissa. Asuntokuplan puhjettua voit ostaa sen takaisin pilkkahinnalla. Jos sairaus käy kalliiksi voivat vaihtoehdot olla vähissä. Jollet vielä ole huomannut, hyvinvointivaltio kuopattiin Kekkosen mukana. Tilalle tuotiin amerikkalaistyyppinen kilpailu- ja pahoinvointivaltio. Rikkaille se onkin toimivin järjestelmä eikä köyhillä ole väliä kun eivät ne kumminkaan mitään ihmisiä ole.

Lisätäänpä vielä tuokio historiaa. Mitä sanoi Rooman tasavallan sotapäällikkö, muistaakseni Cincinnatus nimeltään, kun Gallien sanansaattaja tarjosi hänelle kärrylasteittain kultaa, jos hän ottaisi armeijansa ja häipyisi vaivaamasta heitä? Taisi sanoa seuraavasti: "Mieluummin olen rikkaan kansan köyhä johtaja kuin köyhän kansan rikas petturi". Tai jotain tuollaista, mikä ilmiselvästi on käännetty nykysuomessa päälaelleen. Äijä jäi historiaan rehellisenä ja lahjomattomana miehenä. Nykyjohtomme taas on ylpeä pettäessään kansaansa ja vieläpä halvalla. Jos joku tajuaisi tarjota tälle porukalle kärrylastin kultaa, olisi meillä huomenna uusi lippu ja kansallislaulu.

-Niin kyllä kelaan jouduin tekemään kaikki selvitykset verotiedot omaisuudesta, kaikki pankkitilit oliko pääomatuloja tai muita tuloja ym.ym..Ja jos vilunkia niin niistä joutuu jälkeenpäin vastuuseen joten ei se oman asunnon vuokrauskaan vie asiaa eteenpäin, koska se taas katsotaan tuloksi ja pienetäisi jatkossa jotain muuta etuutta, mutta jos aatellaan että nyt tässä tapauksessa kela olisi maksanut sen 250e asunto kuluina, pidän sitä halpana vaihtoehtona siihen jos olisin ollut vuokralla 37neliön asunnossa vuokra olisi ehkä 450e/kk, niin kela olisi mielellään maksanut sen kun tietää että kuitenkin ne on kaupukngin tai eläkeyhtiöitten omistamia ja pieni osa yksityisten. Ja nyt kun olen terkkarissa joutunut käymään niin tuntuu olevan sellassia haastattelu tuokioita. Täytyy vaan toivoa ettei käy niin kun olen jollekkin kuullun käyvän, että sairastuu niin vakavasti että joutuu petipotilaaksi sairaalaan tai terkkariin niin onkin holhouksen alla tahtomattaan, ja kun joskus henki lähtee niin perikunta voi varautua isoon laskuun jossei eläke tai muu tulo riitä hoitokuluihin niin ne kuitataan ensin omaisuuden päältä pois. näin olen kuullut tapahtuvan. Voi kun olisin ollut aikanani viisaampi nyt täytyy vaan opettaa nuorempia etteivä liikaa rehki, ja kuluta itteensä asukoot vuokralla ja opiskelette ootte välillä jonkun päivän töissä ja sit taas opiskelette ja nauttikaa elämästä ei työnteolla ole mitään merkitystä Suomessa, muuta kuin elättää huijarit. maassa maan tavalla

• miksi touus unohtuu
        Rudolf von Appelberg kirjoitti:

Ei voi tätä maailman kurjuutta kuin ihmetellä eipä noita soineja ole näkynyt sitten vennamon ja kekkosen mitään ei tule tapahtumaan ainakaan kokokansan parasta ajatellen olisi pitänyt jo tapahtua, mutta työttömiä lisää koko ajan vaikka tilastot valehtelee, 55 ja sitä vanhemmat potkitaan pois kirjoistakin eli eläkkeille ja kuntoutuksiin joten eivät ole työttömiä, tilaso näyttää hyvällle.

• petetty kaulusköyhä
        JÄRJETÖN SUOMI kirjoitti:

Kyllä on järjetön tämä maa päättäjät eivät edes osaa laskea miten kaikki on kallistunut ja sitten vain nostetaan miljoona palkkoja ja kansa maksaa ja kärsii.
        Jos eläkejohtajille on varaa maksaa miljoonia niin miksi valitetaan että eläkerahat ei riitä edes minimi eläkkeisiin. kyllä kansan pitäisi jo tajuta että pieleen menee. muutosta ainakin vaaleissa jos ei kyetä parrikaadeille.

• Phyllix

Jep, mulla on sama tyyli. Asun toki omassa, jo maksetussa, mutta muut maksavat muista kämpistä. Sitten eläkkeellä on kiva laittaa kämppä(t) rahoiksi ja muuttaa vaikka Floridan lämpöön, pieneen kivaan bungaloviin.

Te sitten istutte vaipoissanne Kustaankartanossa ja kiroilette, kun tuli kaikki fyrkat juotua, kaikki piskuiset eläkerahatkin menevät hoitokustannuksiin. Ei ole fyrkkaa edes bisseen.

Onneksi olkoon vaan teille, asukaa vaan kaupungin vuokrakämpissä ja juokaa rahanne, ne sossusta saadut. Lycka till!

• 2012 merirosvomaa?
        petetty kaulusköyhä kirjoitti:

Kyllä on järjetön tämä maa päättäjät eivät edes osaa laskea miten kaikki on kallistunut ja sitten vain nostetaan miljoona palkkoja ja kansa maksaa ja kärsii.
        Jos eläkejohtajille on varaa maksaa miljoonia niin miksi valitetaan että eläkerahat ei riitä edes minimi eläkkeisiin. kyllä kansan pitäisi jo tajuta että pieleen menee. muutosta ainakin vaaleissa jos ei kyetä parrikaadeille.

Tämä vasta maksaa!!!!!!!!!!!!!!

-Suomi raiskaajien käsiin; Suomea täytetään islamilla, ja se tuo aina ongelmat välittömästi. http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2010/08/31/somalien-perheenyhdistaminen-suomalaisperheisiin/

• p-hu

• Köyhiä

Suurin osa noista saa asumistukea,tiedän kun asun itse asun vvo kämpässä,yksinhuoltajia ja pieneläkeläisiä täys koko talo,elikä raha valuu takaisin ilmariset ym työeläkeyhtiöt,jotka rahoitavat nämä talot,ja ne on laskenut tarkkaan missä kulkee kipuraja,elikä kyllä ekonomit ovat laskeneet.

• Oho!

Tuolla hinnalla, 667 €, saa Vantaalta VVO:lta 3 H keittiö autopaikka 70 neliötä ja vieläpä viihtyisältä alueelta.

• mustalaisia tai

mustia?

• Jääman

Asunto josta puhut on aivan selvästi Hakunilassa eli sen naapurustosta löytyy Suomen suurin somaliyhteisö.

• ole.
        mustalaisia tai kirjoitti:

mustia?

Muutama virolainen raksaduunari on, mustalaisia ja mustia ei ole. Lähimmät asuvat kilometrin päässä lähiössä. Sudeettisavolaisia kyllä on maanvaivaksi asti.

• -.-.-
        ole. kirjoitti:

Muutama virolainen raksaduunari on, mustalaisia ja mustia ei ole. Lähimmät asuvat kilometrin päässä lähiössä. Sudeettisavolaisia kyllä on maanvaivaksi asti.

Vanha käytäntö oli hyvä että pienet pääomatulot kuten yksittäisen asunnon vuokra oli verovapaa sen poistuminen vähensi yksityisten vuokraamia asuntoja ja poisti markkinoilta halvimmat asunnot ja pääomaveron korotus nostaa vuokria!Muutenkin ihme suhtautuminen verottajalla ettei saa alijäämähyvitystä jos vuokraa asunnon paikkakunnan käypää hintatasoa alemmalla hinnalla!Selityksenä on ettei näin vuokrattua asuntoa voida katsoa vuokratuksi tulonhankkimis tarkoituksessa.

• eläkeleikkaukset/eur
        -.-.- kirjoitti:

Vanha käytäntö oli hyvä että pienet pääomatulot kuten yksittäisen asunnon vuokra oli verovapaa sen poistuminen vähensi yksityisten vuokraamia asuntoja ja poisti markkinoilta halvimmat asunnot ja pääomaveron korotus nostaa vuokria!Muutenkin ihme suhtautuminen verottajalla ettei saa alijäämähyvitystä jos vuokraa asunnon paikkakunnan käypää hintatasoa alemmalla hinnalla!Selityksenä on ettei näin vuokrattua asuntoa voida katsoa vuokratuksi tulonhankkimis tarkoituksessa.

Verottaja on (lue politikot)ovat tuhonneet monta hyvää käytäntöä ja meno sen kuin jatkuu nyt sorretaan eläkeläisiä jotka ovat selkä vääränä kantaneet osansa tähän kolhoosiin.

• 26
        ole. kirjoitti:

voi kun pääsisi vielä tommosista idiooteista eroon niin maailma olis paljon parempi paikka

• VantaaOnLuusereille

Ennemmin asuisin teltassa suolla kuin Vantaalla.

• Selvät ennusteet
        26 kirjoitti:

voi kun pääsisi vielä tommosista idiooteista eroon niin maailma olis paljon parempi paikka

Kysytään 10 vuoden päästä kuka on idiootti kun ei ymmärretä kehitykwsen noloa suuntaa.

• minne mennää

Muuttakaa ny pääkaupunkiseudulta pois, niin jää rahaa johonkin muualle. Eiköhän niitä halvempia asuntoja löydy silti läheltä pääkaupunkia, muuttaa vain kehä3 ulkopuolelle. autolla kun pääsee näppärästi motaria pitkin eteenpäin, taikka junalla.

• heppuhei2011

Pois vaan sieltä PK-seudulta. Ihmiset on tyhmiä, että suostuu maksamaan järkyttäviä kiskurihintoja. Rakennusliikkeet on ahneita ja päättäjät on ryssineet asuntopolitiikan täysin! Toki on niinkin, että siellä on melko pakko maksaa hitosti, jos meinaa jossain asua...

Muuttakaa pois sieltä! No okei, siellä on enitein töitä tarjolla...mutta on se vaan täällä "maalla" mukavampaa: 200m2 uusi omakotitalo, iso tontti jne. Samalla 1000e lainanlyhennyksellä ei PK-seudulta vielä kovin kummoista kämppää saa...ei ainakaan isoa.

• nejua

juu

• korkotukilaina

Talon omistava VVO on "yleishyödyllinen" sosiaalidemokraattejen hallitsema yhtiö. Talo on rakenneettu osittain valtion (ARA) rahoittamana.
      Koska demarit ovat tuoneet suomalaiseen yhteiskuntaan jotain lisäarvoa?
      VVO on pahempi riistäjä kuin keskustan surullisen kuuluisa Nuorisoasuntosäätiö.

• 2+2

roudataan jatkuvasti lisää ihmisiä kiinteistökauppa kannattaa uusia asuntoja rakennetaan juuri tuon takia.

• veroilla..
        2+2 kirjoitti:

roudataan jatkuvasti lisää ihmisiä kiinteistökauppa kannattaa uusia asuntoja rakennetaan juuri tuon takia.

Ja niillä elätetään mamut, joille porvarit rakentaa kalliita asuntoja. Ja duunari maksaa.. kiintestö, energia, arvonlisä ym tasaveroina jotta porvarin taskuun jäisi vieläkin enemmän. Jos sitten jaksat raataa ikäsi ja sattuu terveyttä riittämään eläkkeelle asti niin sitten saatkin alkaa itse maksella kohta hoitojasi ja siinä menee nykyään omistusasuntokin helposti alta niitten maksujen kanssa. Eli jos raadat ikäsi niin lopulta kaikki halutaan viedä kokoomuksen ja keskustan toimesta rikkaitten taskuihin..

• OMAASUNTOEIPANKIN
        veroilla.. kirjoitti:

Ja niillä elätetään mamut, joille porvarit rakentaa kalliita asuntoja. Ja duunari maksaa.. kiintestö, energia, arvonlisä ym tasaveroina jotta porvarin taskuun jäisi vieläkin enemmän. Jos sitten jaksat raataa ikäsi ja sattuu terveyttä riittämään eläkkeelle asti niin sitten saatkin alkaa itse maksella kohta hoitojasi ja siinä menee nykyään omistusasuntokin helposti alta niitten maksujen kanssa. Eli jos raadat ikäsi niin lopulta kaikki halutaan viedä kokoomuksen ja keskustan toimesta rikkaitten taskuihin..

TULEE SE HUIPPU VASTAAN,JA SITTEN MENNÄÄN VIISIVUOTTA ALAMÄKEEN.
        ASUNTO KUPLA PUHKEAA,JOSKUS

• niin että
        2+2 kirjoitti:

saadaan Suomestakin elävä hautausmaa.

• HV

VVO:n yksiö H:linnassa maksaa melkein 700 e/kk; tosin kämpässä on sauna, muuten aivan naurettava vuokra tällaisessa pikku kaupungissa. Ihan Hesan hinta!!! Eipä noissa pysty asumaan kuin sellaiset, joiden vuokran maksaa Kela, eli romanit, yh:t, työttömät. Huolto ja isännöitsijä ovat lisäksi toooooooooooooosi syvältä...

• omakotitalon

erillsellä autotalli-varastolla vuokra 500euroa kuukaudessa.

• PASKAKAIVOI

EI ILMASTA TAI HYVÄÄ JA HALPAA OLEKKAAN

• kansankapitalismia

Suomessa uskotaan omistusasunmiseen. Älä ryhdy maksanaan riistovuokraa demareiden hallitsemalle VVO:lle vaan osta itsellesi oma koti. Vuokralla-asujat ovat alistettuja torppareita. Älä ole luuseri , vaan siirry omistavaan luokaan. Pankista saa matalakorkoista asuntolainaa pitkällä maksuajalla. Asuntolainan korot voi vähentää tulosta verotuksessa toistaiseksi, mutta soiaalidemokraati ovat sitäkin kyllä ottamassa pois. Toivottavasti demarit pysyvät sivussa hallitusvastuustaa seuraavat 100 vuotta.

Kepu on myös pahis Nuorisoasuntosäätiönsa kanssa.

• 17+8

tämän"Pankista saa matalakorkoista asuntolainaa pitkällä maksuajalla"

• olisko näin??

"Asuntolainan korot voi vähentää tulosta verotuksessa toistaiseksi, mutta soiaalidemokraati ovat sitäkin kyllä ottamassa pois. Toivottavasti demarit pysyvät sivussa hallitusvastuustaa seuraavat 100 vuotta."

Ookkos nyt ihan varma?? Oliskohan ollut kokoomus, mikä haluaisi poistattaa verovähennys oikeuden asuntolainoista ja vasemmisto vastustaa sitä.
        http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=35762:kokoomusnuoret-asuntolainojen-korkovaehennyksestae-luovuttava&catid=1:politiikka&Itemid=3

• se on..

Olen itse vuokranantaja ja kieltämättä kivistää ´kiskoa´nuorilta ihmisiltä vuokraa. Mutta markkinoiden ehdoilla mennään. Omistajana haluan mahd. isoa tuottoa sijoitusasunnolleni. Samalla tavalla nousevat yhtiövastikkeet ja muut kiinteistökulut joka vuosi.

• ei-kapitalisti

Kyllä noi korkeat korot on ihan kysynnän ja tarjonnan sanelemia - vuokranantajat kiskoo sellaiset hinnat, että tuotto on maksimoitu ja ylikin, ahneus tähän syypää, ei niinkään mitkään eettiset lähtökohdat. Ja joidenkin on pakko asua vuokralla, jos ei ole vakituista työtä, tai muutoin ei halua hautaan sitä omaisuutta säästää, sitä kun ei saa mukaan. Nuoret on niitä, joilta tätä rahaa kiskotaan, ja monet sitten vielä asuvat kimpassa pienissä kämpissä, kun muutoin vuokravastuu on liian iso, ja tästä syystähän sitten vuokranantajat senkuin nostavat niitä vuokria - siinä todella pitäisi olla jokin lain säätämä katto neliövuokrille. Ja ne kämpät on vielä pieniä lääviä, joista revitään hirveät rahat, häpeisivät vuokranantajat - olen käynyt joidenkin kämpässä - tyyliin 20m2 pyydetään yli 500e jopa 700€ vuokraa riippuen alueesta. Miten kehtaatte riistää ihmisiä, siitä on vain kyse, rahan ahneudesta. Kämppänne eivät ole edes kummosia, että niistä kehdataan pyytää sellaisia summia. Mihin te niitä voittoja tarvitsette, hautaan mukaan vai. Onneksi on saanut kämpän muuta kautta, mutta nuorempana kierreltiin katsomassa niitä paskakämppiä, joissa oli riistohinta, siis lääviä suurin osa ja vuokranantajat läskiperseitä, ahneita paskoja. Otan osan, jos joku joutuu asuu näitten paskiaisten kämpissä.

• kuin myös
        ei-kapitalisti kirjoitti:

Kyllä noi korkeat korot on ihan kysynnän ja tarjonnan sanelemia - vuokranantajat kiskoo sellaiset hinnat, että tuotto on maksimoitu ja ylikin, ahneus tähän syypää, ei niinkään mitkään eettiset lähtökohdat. Ja joidenkin on pakko asua vuokralla, jos ei ole vakituista työtä, tai muutoin ei halua hautaan sitä omaisuutta säästää, sitä kun ei saa mukaan. Nuoret on niitä, joilta tätä rahaa kiskotaan, ja monet sitten vielä asuvat kimpassa pienissä kämpissä, kun muutoin vuokravastuu on liian iso, ja tästä syystähän sitten vuokranantajat senkuin nostavat niitä vuokria - siinä todella pitäisi olla jokin lain säätämä katto neliövuokrille. Ja ne kämpät on vielä pieniä lääviä, joista revitään hirveät rahat, häpeisivät vuokranantajat - olen käynyt joidenkin kämpässä - tyyliin 20m2 pyydetään yli 500e jopa 700€ vuokraa riippuen alueesta. Miten kehtaatte riistää ihmisiä, siitä on vain kyse, rahan ahneudesta. Kämppänne eivät ole edes kummosia, että niistä kehdataan pyytää sellaisia summia. Mihin te niitä voittoja tarvitsette, hautaan mukaan vai. Onneksi on saanut kämpän muuta kautta, mutta nuorempana kierreltiin katsomassa niitä paskakämppiä, joissa oli riistohinta, siis lääviä suurin osa ja vuokranantajat läskiperseitä, ahneita paskoja. Otan osan, jos joku joutuu asuu näitten paskiaisten kämpissä.

Alappa itse vuokraamaan sitä sun kämppääsi jos se niin hyvä bisnes kerran on?

• TUOTTOA YLIVOIMAISES
        kuin myös kirjoitti:

Alappa itse vuokraamaan sitä sun kämppääsi jos se niin hyvä bisnes kerran on?

KALLIILLA VUOKRAA.
        oSI SYYNÄ ON KUNNAT OVAT MYYNEET OMAT V.ASUNNOT SIJOITTAJILLE HALVALLA.

• vuokraemäntä 45v

tuntuu pahalta riistää kauheita vuokria vaikka kulutkin ovat kovia. Olen päätynyt siihen, että madallan päässäni raha-ahneuttani sillä etten ole huippuremontoinut asuntoa. Tällä selitän itselleni ettei siitä voi pyytää markkinahintaista vuokraa. Lasken, että 100€/kk alennus on sopiva vaikka saisin kyllä markkinahinnan, koska asunto sijaitsee toiseksi suurimman kaupunkimme keskustassa. Asunto on kuitenkin tavallaan pankkitalletus, "korko" on riittävä vähemmälläkin. Samoin olen saanut pysyvän ja hyvän vuokralaisen, ei tarvitse setviä koko ajan jotain ongelmia.

• köyhä äiti

moni ulkmaalainen sanookin, ettei pystyisi asumaan täällä koska eläminen on niin kallista.

Täällä rahastetaan joka asiassa. Ja kun valtiolta loppuu rahat, kun maksetaan pakolaisten perheiden elämää ja ylläpitoa, sekä laitetaan rahaa ulkomaalle avustuksiin, niin sitten nostetaan oman maan kansalaisten veroja ja maksuja!

Suomi auttaa niin paljon ulkomaalaisia ja heidän velkoja, että oma maa kärsii köyhyydestä ja asunnottomuudesta.

Ja suomalaisethan maksaa!!! Kun kukaan ei valita, niin nostetaan lisää....!

• mikkocuu

Täält hämeenlinnan takaa löytyy kohtuuhintasia ok taloja.
      naapurista myytiin -75 tehty peruskuntoinen 90neliön ok talo yli 1000 neliön tontilla 100t eurolla.
      ja sen vastapäätä samanikäinen 140 neliöinen ok talo jonka hinta pyynti oli 105t euroo.tontti oli samankokoinen.taloissa öljylämmitys-ja toisessa lämpöpumppu.
      joutuu niihin pintaremppaa tekemään..
      kilsan päässä menee motari,puol kilsaa hki-tampere junaradalle.
      tollasta kämppää jo lyhentelee ihan kummasti 723 eurolla..
      töllissä on omat seinät-ei oo kukaan seinän takana kuuntelemassa ja mölyymässä.
      ja kaikki naapurit puhhuu suomee..
      mutta jos haluu asua pääkaupungin sykkessä..siitä täytyy sit maksaa.
      ite olen ollut siäl töissä-enää en kaipaa sinne kehä-3 ruuhkiin.

• veroja,veroja....

omakotitalon omistaminen maksaa maltaita.

• korvenkiertäjä
        veroja,veroja.... kirjoitti:

maksaa se tämä oma talo asuminen nytkin mutta jos laitan reilut seittämän sataa joka kuukausi lainan lyhennyksiin ja muihin "pakollisiin" niin tämä on oma alta 10 vuotta.
        lainaa lyhennän esim 350e sähkö ja muut noin 130e kuukaus jää yli 200e vaikka mihin muuhun käytettäväksi.
        aika paljon parempi elintaso maaseudulla asua, ainakin minun lasku opin mukaan. tiedä sitten
        niin ja EI OLE tummat eikä muutkaan ahlämit seinän takana:-)

• mikkocuu

Ok talossa asuminen,on kiinteistöverot..mulla pienes 104 neliön talossa vähän yli100e.
        Lämmitys n 1000 litra öljyä. lämpöpumppu
        sähköä n 6000kWh/vuosi.
        vakuutuksia n300e/v
        (edellinen omistaja teki täydellisen putkiremontin).
        ok talos asuminen maksaa jotakin,mut siihen pystyy itse vaikuttaa.
        ok talossa ei oo yhtiövastiketta..
        remppahommat voi/saa tehdä ite tai jollain tutulla "halvalla".
        Taloyhtiössä ne hommat teetetään ulkopulisella..esim.rivarissa asuva haluais ite maalata takapihan aidan omalta kohdalta-ei onnistu-se teetetään urakoitsijalla.siit joutuu maksaama ylimäärästä yhtiövastiketta...
        samoin putkiremontit..salaojat..
        yks työkaveri osti v -98 tuusulasta rivarin ja otti lainaa.
        nyt yli kymmenen vuoden aikana taloyhtiöön oli tehty putkiremontti,uudet salaojat,
        kaveri oli joutunu ottaa lisävelkaa.
        eli kymmenen vuoden kuluttuu velkaa oli yhtä paljon kun ostaessa.
        asunto on ihan samanlaises kunnossa kuin ennen,ainoo poikkeus on kolme uutta hanaa ja kylppärin laatotus.
        Ite teetin kaivuuyrittäjällä salaojat,hain ite putket rautakaupasta,lainasin traktorin ja kärryn..
        kaivuuhomma sepelit putket n 400e
        Ok-talossa asuminen vatii itse tekemistä..

• kannattaa kokeilla

Ollaan asuttu emännän kanssa pääkaupunki seudulla koko elmämme ja muutimme noin 10 vuotta sitten kauemmaksi asumaan vuokralle.Kävimme silti töissä pääkaupungissa kummatkin ja piti olla 2 autoa sen takia,mutta silti jäilti enemmän rahaa käytettäväksi.Nykyyään omakotitalo ja isot pihat ja systeemit kun päätimme että ei enää ikinä mennä takasin.Elämäkin on ollu parempaa kun ei tartte ihmetellä ulkomaalaisia taulukauppiaita tai muitakaan ylimääräsiä ihmisiä jos ei halua omalle tontille.
        Joten kannattaa kaikkea kokeilla se saattaa helpottaa omaa elämää,eikä tartte kiroilla yläkerran naapureita että joku valittaa kenenkään tekemisistä.

• luumaja

Ostin pohjoisesta talon, joka maksoi 135 000, olisin ostanut sieltä Hemeenlinnasta jos olisin tiennyt että ovat noin edelluskia. Onhan se paikka paljon etelämmässä ja seutu kaunista.

• ytreertyhjgfvcfv

Uudeltamaalta löytyy myös, kun laittaa parikymppiä päälle. Minusta nuo on sikahintaisia jossakin korvessa, mutta saahan sitä pyytää...

• mukamasOmistaja
        korvenkiertäjä kirjoitti:

maksaa se tämä oma talo asuminen nytkin mutta jos laitan reilut seittämän sataa joka kuukausi lainan lyhennyksiin ja muihin "pakollisiin" niin tämä on oma alta 10 vuotta.
        lainaa lyhennän esim 350e sähkö ja muut noin 130e kuukaus jää yli 200e vaikka mihin muuhun käytettäväksi.
        aika paljon parempi elintaso maaseudulla asua, ainakin minun lasku opin mukaan. tiedä sitten
        niin ja EI OLE tummat eikä muutkaan ahlämit seinän takana:-)

Lainan lyhennykseen 350e
        sähkö muut 130e/kk
        Asutko koirankopissa ?
        Ei sitä mielestäni voi sanoa omakotitaloksi.

• korvenkiertäjä
        mukamasOmistaja kirjoitti:

Lainan lyhennykseen 350e
        sähkö muut 130e/kk
        Asutko koirankopissa ?
        Ei sitä mielestäni voi sanoa omakotitaloksi.

kyllä tämä minusta talo on. 100neliotä ja tonttia riittävästi.
        itse tekemällä voi säästää ja puuta saa lämmitykseen jopa ilmaiseksi kun mettään menee vaan itse tekemään. maalaukset ja muut pikku rempat itse tekee ja taas säästyi rahaa, isot remontit kylläkin teetän ammatti miehillä.
        MUUTA MAALLE JA SÄÄSTÄ!!!

• pois ydin keskustast

Miksi pitää asua juuri Espoossa tai helsingissä. Muuttakaa esim. Riihimäki, Järvempää, Kerava, Hyvinkää, Numijärvi. Niin vuokrat halpenee eikä ole näistäkään pitkämatka käydä helsingissä töissä.

• usko että

noista mainitsemistasi paikoista löytyisi riittävästi työpaikkoja kaikille Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla asuville. Sitten jos noista paikoista käy Helsingissä töissä ei hirveästi kiinnosta istua autossa tunnin työmatkaa ruuhka-aikoina.

• kriz.

Taloussanomissa tai kauppalehdessä oli taannoin juttu siitä, että sossun maksamien asuntojen vuokrat ovat selkeästi korkeampia kuin keskimäärin. Ei noita oikeasti enää työssäkäyvät maksele. Sekin on jännä, että esim työssäkäyvä yksinhuoltaja ei noita saa vaan tarvitaan joku umpi-deekku asuttamaan.

• vuokra-asunnosta

Minulle tarjosi kiinteistövälittäjä maahanmuuttajaa vuokralaiseksi huomattavasti isommalla vuokralla, kuin mitä asunnosta pyysin. Maahanmuuttajalla oli jokin maksulappu, minkä suuruista vuokraa voi maksaa. Ja se ylitti markkinahinnan selkeästi. Otin kuitenkin normivuokralaisen asuntooni vuokralle. En lähde tuollaiseen touhuun mukaan.

• VAIN SUOMALAISILLE
        vuokra-asunnosta kirjoitti:

Minulle tarjosi kiinteistövälittäjä maahanmuuttajaa vuokralaiseksi huomattavasti isommalla vuokralla, kuin mitä asunnosta pyysin. Maahanmuuttajalla oli jokin maksulappu, minkä suuruista vuokraa voi maksaa. Ja se ylitti markkinahinnan selkeästi. Otin kuitenkin normivuokralaisen asuntooni vuokralle. En lähde tuollaiseen touhuun mukaan.

romaanille,kai minä päätän kuka huoneistossani asuu

• järki käteen ny

Tyhmä ei oo se joka pyytää vaan se joka maksaa !!

• kallis asunto

asun v.1982 rak. saunallisessa rivitaloyksiössä. vuokra hieman yli 200e/ kk. onkohan tää suomen halvin vuokraasunto?

• MMS00

NÄIN

• rrkrkrrrrkrrkrkkrr
        kallis asunto kirjoitti:

asun v.1982 rak. saunallisessa rivitaloyksiössä. vuokra hieman yli 200e/ kk. onkohan tää suomen halvin vuokraasunto?

Minulla kerrostalossa 20 m² kämppä 154 €/kk.

• rrkrkrrrrkrrkrkkrr
        rrkrkrrrrkrrkrkkrr kirjoitti:

tähän sisältyy myös vesi, lämmitys ja pesutuvan käyttö

• rerssssi
        rrkrkrrrrkrrkrkkrr kirjoitti:

Joo,tääl per...reiäs on kivaa olla,ei tartte tehdä töitä,olla vaan.

• Mänty sooda

Suomessa asumiskuntannukset ovat nousseet valtavasti ja poliitikot ovat siihen syyllisiä.
      Energian hinta on jatkuvassa nousussa, millä on välittömästi vaikutusta asumis kustannuksiin.
      Myös ruoan hinta on noussut ja liikkuminen kallistunut, jos ei liiku kävellen tai pyörällä.
      Tuossa linkissä olevat vuora-asunnot ovat täysin uusia ja sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, joten siihen nähden ihan kohtuutasoa ja jos on työpaikka.
      Tuo kerrostalohan on rakennettu pelkästään asuntojen vuokraus tarkoitukseen, eikä myyntiä varten.
      Kyllä tuollaisen kerrostalon hinta voi olla yli 10 miljoonan euron, kun se sijaitsee pääkaaupunkiseudulla, niin siellä asuntojen hinnat ovat yleensäkin korkeammat.
      Omakotitalojen hinnakin liikkuvat tänä päivänä 80.000- 500.000 euron välillä.
      Hinnat on nykyään jo euroina samat, kuin markka aikana olivat markkoina.
      Jos vuokran antaja on rakentanut asunnon, niin tietenkin hänen pitää saadaa asukkailta vuokraa, että saa maksettua asunnon rakennus kustannuksia pois.

Vuoralla asuva ei ole tarvinut maksaa asunnosta mitään, toisin kuin jos menet ostamaan oman asunnon, niin joudut maksamaan yli 100 000 euroa, riippuen asunnosta.
      Eli jos meinaa asettua asumaan paikkakunnalle pidempään, niin kannattaa ennemmin sijoittaa siihen omaan asuntoon ja maksaa sitä, kuin maksaa vuokraa.
      Sen jälkeen tulee maksettavaksi kiinteistöverot, lämmitys kustannukset, vesimaksut, sähkömaksut, kotivakuutukset (vapaa ehtoisia) ja jätemaksut.

• kyllä on halpaa asua ! kyllä mulle kelpais.....itse maksan pienestä asunnostani paljon enemmän ! yli 1000
      e/ kk......ja vielä päälle vesilaskut....asun rivitalossa, tosin 2 viereistä asuntoo on tyhjillään, ja hyvä et on-
      kin ! ei niihin saisi tulla asuun enää ketään hulluja ! se on liian pieni talo mulle.....ja siellä on usein talvi-
      sinkin kylmä sisällä, ihan kuin siellä ei olis kattooo ollenkaan......ja tää ei ole lähelläkään Oulun kaupunkia
      , jossa asun...........n. 16 km Oulusta Kuusamoon päin......sen nyt ymmärtäisi, jos kaupungissa asuisi, et no-
      in kallista olis kk-vuokra.......ja saan asumistukeekin.....loput joudun maksaan itse. Olen asunut siellä 1.9.
      98 lähtien......
      Niin, halvempaa se asuminen oli alussa, ne nostaa hintoja ihan tahallaan, nytkin on tullut ylimääräistä ma-
      ksua maksettavaksi asukkaille aina 100 e/kk joka vuosi. Vaikka nää onkin rivitaloja, niin vuokra saisi olla pu-
      olet halvempi ! vaikka ei mitään ylimääräisiä töitä yms siellä ole koskaan tehty, esim. tietöitä, ne kuuluu
      tehdä sen isännöitsijän, ei sen käskyläisten ! isännöitsijä ei tee mitään, laiskottelee vain ja käskee muita !
      reilua, vai ? EI. En oo nähnyt sitä täällä KOSKAAN. Vai onks se näkymätön ukko ? Vissiin. Niinhän se on, että
      rivitalot pienetkin maksaa enemmän........kerrostalossa asuminen on halvempaa........

• Kallista

Turun keskustan tuntumassa Sato Vuokra-asunnot Oy:n pieni kaksio, 49m2, maksaa nyt 638e/kk, kun vuokra nousi yli 20e/kk juuri vuoden alusta. Korotus on mielestäni hirmuinen. Toivottavasti on korjauksia luvassa, hissi tuntuu vetelevän viimeisiään ja huoltoyhtiö törkeän piittaamaton, ei pidä huolta mistään. Seuraavassa asukaskokouksessa riittääkin sitten puhuttavaa.

• Teltassa on kiva

Yrittäkää etsiä itsellenne sopiva asumismuoto. Esim teltta Kaisaniemen puistossa, jos on kylmä niin armeijan puolijoukkueteltta. Jos ei ole varaa maksaa yöstä 11 e niin vaihtoehtona on 4 tunnin kipinävuoro.

• Ei paha

Ei ole mustakaan mikään jäätävä hinta.
      Vuokrataan meidän Länsi Töölön kämppää (85,5m2) 1700€/kk.
      Aina on asuja löytynyt.

• tyhmää maksaa

saahan sitä pyytää vaan hullu joka maksaa, sillä rahalla maksaa omaakin aika paljon

• hintoja ihmettelevä

Seinänaapurini maksaa 60-neliöisestä lähes identtisestä asunnosta kuin minulla vuokraa 985 euroa. Kumpikin asunto on saunallinen kaksio isohkolla parvekkeella varustettuna. Tiedän tämän, koska näin vuokrailmoituksen ja juttelin asukkaan kanssa, joka muutti muualle töihin, muttei halunnut luopua asunnostaan.
      Minun asuntoni yhtiövastike on tällä hetkellä 500 euroa, joten vuokranantaja saa siis noin 485 ylimääräistä, koska vastike on hänellä sama. Asunnot sijaitsevat Espoossa. Onneksi ostin omani ns huonompaan aikaan, koska nettotuloni ollessa 1300, ei minulle jäisi vuokran jälkeen juuri mitään. Nyt ei ole minkäänlaista taloudellista hätää.
      Asunnot on rakennettu vuonna 1987 eli mitään uusia ne eivät tosiaankaan ole!
      Työkaveri makselee Vantaalla yksiöstä (36 neliötä) 800 euroa kuukaudessa. Aika sairaaksi on mennyt!

• HETIKUV

HETI

• fdfdfadvva

Unohdit verot tuota pikku laskustasi, vuokranantajan pitää maksaa verot tuosta saamastaan vuokrasta kunhan siitä on ensin vähennetty yhtiövastike. Eli vuokranantaja tekee asunnolla verojen jälkeen voittoa jotain 300e/kk.

• hgfdsdertyhbgvfcvgb
        HETIKUV kirjoitti:

HETI

Remontin jälkeen voit pyytää kovempaa hintaa.

• Joo oon kyl samaa mieltä. Ihan törkeitä hintoja jotkut pyytää. Kaupungilla on sentään edulliset asunnot ja erilaiset säätiöt tarjoo myös kohtuu hintasia kämppiä. Vapaiden markkinoiden hinnat monesti ihan törkeitä. Tosin poikkeuksiakin on.

• suomessa.

Toinen on isokenkäiset suurliikemiehet ja ministerit, joille pitää rakentaa upeita datshoja maksoi mitä maksoi.

Toinen on maahanmuuttajat turvapaikkashoppailijat, joille pitää antaa asunto ja discorahaa taskuihin. Pakolaisia ei suomessa asunnottomina värjöttele. Maksoi mitä maksoi.

Mutta asuntoja ei tarvita tavallisille työtätekeville duunareille. Heille jotka tämän kaiken maksavat. Näin ovat päättäneet vanhaset ja kakkoset thorsseineen, ja laativat lait joiden mukaan eivät tee mitään väärää vaan kaikkeen syyllinen on suomen rasistinen kansa.

• R@sisti

Näitä asioita kannattaa pohtia vaaliuurnilla.

• sitä tämä on
        R@sisti kirjoitti:

Näitä asioita kannattaa pohtia vaaliuurnilla.

Ymmärtäkää hyvät ihmiset että koska pakolaisten täytyy saada asua Helsingissä,se vaikuttaa suuresti
        vuokriin.Koska ne vievät paljon asuntoja, niin tottakai kysynnän ja tarjonnanlaki toimii.

Siihen nyt vain on tyydyttävä,ne on täällä , pysyvät ja lisääntyvät vauhdilla.

• persua
        sitä tämä on kirjoitti:

Ymmärtäkää hyvät ihmiset että koska pakolaisten täytyy saada asua Helsingissä,se vaikuttaa suuresti
        vuokriin.Koska ne vievät paljon asuntoja, niin tottakai kysynnän ja tarjonnanlaki toimii.

Räikeimmin virheet näkyvät pk seudulla. Miksei pakolaisia pakkoasuteta ympäri Suomea. Osoitetaan asuinpaikka ja pakkotyöpaikka syrjäkuntiin Jos haluaa muuttaa muualle tuet pois jollei muutto ole todella hyvin perusteltu. Jottei homma menisi rasismiksi niin esim 20vuoden maassaolon jälkeen voisi vapautua sijoitusseudulta. Jos joku haluaa muuttaa esim pk seudulle niin se on tehtävä omin varoin eli on mentävä TÖIHIN. Jossei osoitettu asuinpaikka tai työ kelpaa niin takaisin vastaanottolaitoksiin tai kenties leireille jos laitospaikat loppuvat. Mahdollisuus valintaan olisi annettu, reilu peli. Tulee sitä karenssia suomalaisillekkin.
        Pakolaiset voivat maksaa ihan mitä vain vuokria koska sossu maksaa sen mitä pyydetään. Härskeintä tässä on se että suomalainen on sossun luukulla eriarvoinen. Ei ihme että pk seudun vuokrat nousee kun kaikki maahanmuuttajat puskevat tänne.

• PUUTARHURI 567
        persua kirjoitti:

Räikeimmin virheet näkyvät pk seudulla. Miksei pakolaisia pakkoasuteta ympäri Suomea. Osoitetaan asuinpaikka ja pakkotyöpaikka syrjäkuntiin Jos haluaa muuttaa muualle tuet pois jollei muutto ole todella hyvin perusteltu. Jottei homma menisi rasismiksi niin esim 20vuoden maassaolon jälkeen voisi vapautua sijoitusseudulta. Jos joku haluaa muuttaa esim pk seudulle niin se on tehtävä omin varoin eli on mentävä TÖIHIN. Jossei osoitettu asuinpaikka tai työ kelpaa niin takaisin vastaanottolaitoksiin tai kenties leireille jos laitospaikat loppuvat. Mahdollisuus valintaan olisi annettu, reilu peli. Tulee sitä karenssia suomalaisillekkin.
        Pakolaiset voivat maksaa ihan mitä vain vuokria koska sossu maksaa sen mitä pyydetään. Härskeintä tässä on se että suomalainen on sossun luukulla eriarvoinen. Ei ihme että pk seudun vuokrat nousee kun kaikki maahanmuuttajat puskevat tänne.

KASVIHUONE TYÖNTEKIJÖIKSI,JOIHIN EI SUOMALAISTA KELPUUTETA

• sitä tämä on kirjoitti:

Pakolaiset tarvitsevat suuria perheasuntoja, joita on tälläkin hetkellä Helsingissä tyhjillään ja ihan sikana, koska niitä rakennettiin joskus silloin kun Helsingissä oli enemmän lapsia. Suomalaiset taas tarvitsevat yksiöitä, joita ei ole tai jos on, niin ovat sikakalliita. Kuinka monta pakolaista olette nähneet asuvan yksiöissä.
        Ennen kaikkea kunnalla on ahtaat säännöt, mitä rakennetaan ja minne. Kun Helsingin keskustassa on palvelijain asunnoiksi tarkoitettuja putkia tonnin kuukausivuokralla, niin Helsingin kaupungilla ei ole tarvetta rakentaa yksiöitä esimerkiksi lähiöihin. Sitten yksinäiset ihmiset joutuvat asumaan itselleen turhan väljissä kaksioissa tai perheasunnoissa, joissa on tilaa.
        Toinen poliittisesti kankea päätös on se, että on pakkoautopaikat ja Kokoomus on ne meille hommannut. Siis pinta-alaa menee haaskuuseen, että joku makuuttaa autoaan parkkipaikalla. Tekisi mieli pistää sohva kadunvarteen ja istuskella siellä!

Mamuja on ihan turha syytellä, kun vika on näissä suomalaisissa porvareissa!

• arituo

Suomessa kaikki hinnat on määritelty tuon n.3400€ keskitulon mukaan.Tämän huomaa kaupassakin.
      Kaikki on pirun kallista kun ei pääse lähellekkään tuota keksittyä summaa.

• näin on

Täällä rakentaminen on todella kallista, koska ilmasto on niin raaka.Asuntojen lämmittäminen yksistään maksaa tuhottomasti.
      Lisäksi pääkaupunkiseudun vuokria nostaa kysynnän ja tarjonnan laki.Siihen taas vaikuttaa pakolaisten määrä täällä.Pakolaisille on asunnot löydyttävä ja nehän löytyvät kun kerran niin on päätetty.
      Eriasia on pitääkö niiden asua suurimman osan juuri pääkaupunkiseudulla ja mieluummin Helsingissä ?
      Minusta ne voisivat kyllä hyvin asua seudulla missä on tarjolla halvempia asuntoja,ruoka ja lämmin tuotaisiin kyllä sinnekkin.

Tietenkin tuohon joku viisas sanoo ,että kaikkien on saatava asua siellä missä haluaa.
      Sopii minulle mutta ei sitte pidä myöskään vaittaa asuntojen kalleutta.

• Raakaa On Peli?

"Täällä rakentaminen on todella kallista, koska ilmasto on niin raaka."

Hullu päästökauppa on alentanut lämpötiloja liikaa. Taitaa olla niin että EU-ministereiden serkut sekosivat kun näkivät miten helposti siinä tienaa miljardeja. Olisivatko öljyfirmat myös mukana petoksessa, kun lämmitykseen ja autoiluun kuluu enemmän paukkupakkasilla!?

• mooses2

Valitettavasti omistaja haluaa kalliille asunnolle kaikkien yhtiövastikkeiden jälkeen pienen tuoton.
      Liika on liikaa jos pienen yksiön vuokra on723 €/kk.
      Vanha sukulaiseni joutuu maksamaan 27 m2 yksiöstä punavuoressa 890 €/kk. Sikamaista.

• -----.-.

Kantsii ostaa oma torppa sehän ei montaa tonnia maksa!

• c vbnm cghjmn

Ainakin eläkeläisten kannattaisi paeta sieltä etelästä.

• muutenkin
        c vbnm cghjmn kirjoitti:

Ainakin eläkeläisten kannattaisi paeta sieltä etelästä.

asua muualla kuin pääkaupunkiseudulla.Pienissä paikoissa palvelu pelaa paremmin ja matkat on lyhyempiä.Puhumattakaan halvemmista asuntojen hinnoista.

• mene muualle
    • Hintaa tuetaan

Korkeat asuinkustannukset pakottavat kitsasteluun ja tämä kaikki ylihinta on pois muusta kulutuksesta. Vain pankit ja rakennusliikkeet rikastuvat. Kunnat ovat kaavoituksessaan aivan liian ahneita ja päättäjillä vahvat kytkökset kaavoitukseeen ja rakennusteollisuuteen. Lisäksi kaikki asumistuen muodot ovat vuosien saatossa siirtyneet asumisen hintaan. Asumistuista ja korkotuista tulisi leikata ainakin puolet pois.

• Epäreilua

Suomessa korkeita hintoja perutelaan korkeilla palkkakustannuksilla.

Miten sitten Saksassa hinnat ovat halvemmat ja palkat suuremmat???

Helppo siellä on säästää, ja saksalaisten matkustellla.

Siellä missä sama raha euro, siellä hintojenkin pitäisi olla samat.

• jeppis222

Kaikki lähti siitä kun vuokrasäännöstely poistettiin, niin hinnat pomppas pilviin heti. Meilläkin vuorkra on noussu yli 100 euroo viidessä vuodessa!

• Vukralla halvempaa

kun otetaan huomioon remontit ja niiden hinnat, omistus asuminen on kalliimpaa.

• Juuso Juu

Mulla on 700€ autopaikkoineen 30m3 ilman parveketta 5.krs Vantaalla niin että bussillekin pitää kävellä aika matka ja junalle mennä bussilla.Hölmöyttäni tein vuoden sopimuksen kun syksyllä niin pauhattiin ettei mitään asuntoja saa. En siis pääse edes eroon enne 1.12.2011. Että heipparallaa.

• vuokra-asuja

Kohtuuttoman kovaan vuokratasoon on syynä silkka rikollinen ja pöyristyttävä AHNEUS eikä mikään muu!
      Puolet pois vuokrista niin alkaisi olla järkevä taso.
      Tähän kun lisätään vielä myöskin kirotun päästökaupan- ja jälleen ahneuden takia kallis sähkö, vesimaksut ja autopaikka niin ei ole mikään ihme että köyhyys vaan lisääntyy Suomen kansan keskuudessa, sijoittajat, valtio, työnantajat tekevät kaikkensa riistääkseen tavallisia kansalaisia ja varastaakseen viimeisetkin rahat heiltä!!!

• yksinkertaista..

Suomessa eläminen maksaa niin järkyttävän paljon, koska kaikki joilla on vähänkin ylimääräistä rahaa ovat ahneita vitun paskoja, joille ei riitä mikään. Siksi.

• Kartellit Kumoon Ry

Ei riittäisi millään meikäläisen tili tuollaiseen... kyllä asumisen kustannukset ovat riistäytyneet pahasti käsistä suomessa. Miten on mahdollista että amerikoissa saat samalla hinnalla järjettömän ison kämpän ja hienon samaan hintaan?

Katsoin amerikan idolsia ja kilpalija itki ja valitti kun on köyhä eikä ole edes kunnolla varaa ruokaan. Mutta silti kämppä oli hienompi kuin yksikään normaali suomalainen vuokra-asunto :D

Suomessa on liian kallista. Ei ole normaalia että työssäkäyvällä ei ole varaa vuokraan.

• pahoinvointivaltio

Asun VVO:llä 60m2 kaksiossa, vuokra siinä 550€ hujakoilla, palkaa saan pari tonnia käteen kuussa. Hyvin pärjään. Auton rahoituksenkin pystyn maksamaan ja jää vielä säästöönkin. Vaimo myös asuu samassa taloudessa ja tuo oman palkkansa, about saman verran kotiin joka kuukausi joka meneekin sitten säästöön.
        Tarkotus säästää muutama vuosi ja sitten lähetä pysyvästi vittuun tästä maasta!

• teevee22
        pahoinvointivaltio kirjoitti:

Asun VVO:llä 60m2 kaksiossa, vuokra siinä 550€ hujakoilla, palkaa saan pari tonnia käteen kuussa. Hyvin pärjään. Auton rahoituksenkin pystyn maksamaan ja jää vielä säästöönkin. Vaimo myös asuu samassa taloudessa ja tuo oman palkkansa, about saman verran kotiin joka kuukausi joka meneekin sitten säästöön.
        Tarkotus säästää muutama vuosi ja sitten lähetä pysyvästi vittuun tästä maasta!

550 euroo vain 60m2 kaksiosta on minusta sikakallisryöstöhinta! puolet siitä on ehdoton maksimi!!

• joo, mut..

Mut jos USAssa sairastuu, niin menee talot ja tavarat ja vielä tuhkatkin pesästä, kun siellä ei ole kunnon sairausvakuutusta. Obama yritti jotain uudistusta, mut ei sekään ole lähelläkään Suomen tilannetta. Onni olla suomalainen.

• joo, mut.. kirjoitti:

Mut jos USAssa sairastuu, niin menee talot ja tavarat ja vielä tuhkatkin pesästä, kun siellä ei ole kunnon sairausvakuutusta. Obama yritti jotain uudistusta, mut ei sekään ole lähelläkään Suomen tilannetta. Onni olla suomalainen.

Asuin USA:ssa ja siellä terveydenhoito oli ILMAISTA, toisin kuin Suomen "ilmainen" terveydenhoito, joka maksaa köyhällekin. Ongelma on se, ettei se ilmaisuus koske kaikkia hoitoja.
        Vuokria pidin taas Yhdysvalloissa melko korkeina ja siellä asuntojen kunto oli sellainen, mitä Suomessa vain harvoin.

• ..................

Suomessa asuntopolitiikka on ihan päin mäntyä. Esim. Berliinissä Etelä-Hagan tyyppisellä aluella maksat kaksiosta n. 530€/kk. Meillä tuetaan ns. omistusasumista (lue paankkeja) korkovähennyksillä, mutta jos et satu saamaan asumistukea vuokrakämppään, niin maksat kaiken itse ja kalliisti. Kunnat keinottelee tontti maalla eikä vuokra-asuntoja rakenneta läheskään tarpeeksi. Joku tuolla alempana suositteli muuttamista kehä 3:n ulkopuolelle ja että sieltä pääsee joustavasti autolla kulkemaan, mutta ei ainakaan Hämeenlinnanväylää. Ruuhka-aikaan liikenne seisoo, eikä autot liiku minnekkään.

• Köyhien löytötavarat

KÖYHÄT KYYKKYYN! Rikkaat antavat toisilleen hyvät diilit.

• turhaa kitinää

Halpa vuokra. Naurettavan pieni vuokra uudesta kämpästä. Köyhille kaikki on kallista.

• Tämä on totuus?

Paskoja 55 eri maan kansalaisten rakentajien huonosti rakentamia koppeja!

• pimeetä vuokraa

ylipuolet pankin kautta ja vajaa puolet sitten käteisenä. Onko kyseessä joku kikkailu ja verotonta tuloa vukranantajalle???? Mihin voi ilmoittaa?

Asunnoista on pulaa, ja niistä voi pyytää mitä tahansa, aina on menijöitä.

• varmat mätkyt

vuokranantajan nimi ja toimintatavat asunnon osoitetietoineen, kyllä alkaa tapahtumaan,kun mätkäisevät
        kunnon veromätkyt vuokranantajalle.

• tilasto?

Kuinka paljon pääkaupunki seudun vuokra-asunnoista on maahanmuuttajilla? Voipi jonkun verran nostaa vuokratasoa (siis hintaa:)

• Emmi,
        varmat mätkyt kirjoitti:

vuokranantajan nimi ja toimintatavat asunnon osoitetietoineen, kyllä alkaa tapahtumaan,kun mätkäisevät
        kunnon veromätkyt vuokranantajalle.

Juu tuommoset pimeästi vuokraavat polkee hintoja,kun ne voi melkein kolmekymmentä prossaa halvemmalla vuokrata,ei ole oikein et 650euron asunto vuokrataan verovapaasti 450e hinnalla.

• vuokrat alas heti

vuokrien hinnat. jos omistajan vastike 100-150e, on vuokra sitten 6-800e. omistajan ahneus on mittaamaton
      ja ikuisesti lisääntyvä.
      kaiken tämän tietää päättäjät liiankin hyvin,mutta paskat välittää ihmisten puheista,koska kuuluvat
      itse ahnettein joukkoon. höpötetään vaan markkinatilanteesta ja kapitaalin toimintatavasta.
      kyllä tollompikin tuon on tajunnut vuosia sitten.yhtä ja samaa paskapuhetta joka ainoalla päättäjällä.

siihen tulee muutos jos kaikki vuokralla olijat jättää maksamatta vuokrat yhtäaikaa ja niin kauaksi aikaa,että
      hinnat laskee n.30-50%. ko. toimesta saadaan aikaan niin suuri hässäkkä,että siihen puututaan varmasti
      isompien herrojen tasoilta.

käytännössä kaikkia ei voida häätää ulos eikä kannata edes lähteä. siihen ruljanssiin ei edes virkavallan resurssit riitä kun suomi jumitetaan samaan aikaan.

suosittelen toimintaa,koska muuten näköjään ei edes suomessa mene viranomaisten kaaleen normaalit puheet.
      päättäjät täysin vastuuttomia paskoja koko arkadian porukka.

on otettava arabien hässäkkätoimet käyttöön kertaheitolla ja kaikkialla. ehkäpä edes uutisointi ja kiinnostus vuokrien hinnoitteluun kirkastuu.

• ..

On otettava huomioon että Pohjois-karjalasta voi vuokrata asunnon 250e/kk,mutta sen asunnon myyntihinta on 18.000e kun pääkaupungin asunnon myyntihinta on aivan toistaluokkaa,näinollen myös vuokra on suurempi.Helsingin kantakaupungissa vuokrayksiö tuottaa omistajalleen 2.9prossan tuoton sijotetulle pääomalle -vero 28prossaa

• antero tero antero

Itse en ole asunut kun vuoden elämäni aikana vuokralla kunnes jo silloin tajusin että vuokralla asumisessa ei ole mitään järkeä. Eipä muuta kun pankin puheille ja omaa ostamaan. Omaa sentään maksaa koko ajan vähän itselleen eikä kaikki mene vuokranantajan taskuihin. Kannattaa myös miettiä onko ihan välttämätöntä asua aivan ydinkeskustassa, koska sehän niitä hintoja nostaa kaikkein eniten. Vähän sivummalle ,mutta niin että pääsee vaik julkisilla kulkemaan, säästää jo tolkuttoman paljon. Vuokrat nousee niin kauan kun ihmiset niitä suosiolla maksaa. Eli muuttakaa omaan kämppään! Ja tuossa esimerkissä oli taas uusi talo. 80-luvulla rakennetussa taitaa hinta pudota taas hiukan...ehkä...

• Kaaallistaaa
    • Vaihtoehtoja pöytään

Vaatijat ja krynderi asuntojen ja huoneistojen ahneet omistajat pyytää ja vaatii ja kun juttelet asiasta he sillä välin nostaa hintaa sillä se juttu on niin että maksajien tyhmyydestä on kyse!

Kun on synnytetty käsitys ja kulttuuri että jokaisella pitää olla MINÄITEKAIKKIHETI asunto niin helvetti! Kaikkihan tajuaa miten hyvä bisnes ja mahdolisuus tämän on vedättä hintaaa.. Lisäkisi on syntynyt jo pitkään tämä sosiaalivaroista koostuva rahansiirto rikkaille omitajille. Koska opiskelijoiden asumisen maksaa valtio tukina on tämä se rahastuksen ylläpitäjä sillä se toimii lähtövuokrahintana johon laitetaan päälle ne bonukset. Eli vuokran määrä minkä opiskelijalta voi tämän lisäksi nyhtää, hankki itse työllä tai vanhemmat maksaa. Rikkaiden lapset kun asuu kallissa asunnoissa heille on aika helppoa maksaa 200-400 tämän "peruvuokran päälle" ja tuntuu että on kohtuuhintainen asunto. Ei ole vaan kaksinkertaisesti rahastettu ahneuden kohde.

Maksajien tulisi tuntea ja toimia yhteiskuntavastuisesti ja käsittää tämä hölmöys. ! Pääomaveron nostolla yritetään sitten taas kierrättää varoja takaisin mutta sehän ei ole ollenkaan paljoa 28% niille jotaka ilmoittaa ja saavat tämän kaksoisvuokratulon kohtuuttomana lähes tyhjästä.

Klobaalisti ajatellen on tuhansia opiskelijoita maailmalla suomen verovaroilla jossa tämä "ilmainen" tulo otetaan avosylin vastaan ja he rahoittaa kokoperheen elämän näillä ylisuurilla vuokratuloilla!

Tämähän on sitä raharikkaiden eli vuokratuloilla ahnehtivien omistajien voiton maksimointia.
      Ruoka,asunto,energia ja terveys ovat kaikki jo nyt valjastettu tähän samaan pääomamarkkinoiden ahneuden alttarille.

• Reiska-

Helsingin keskusta yksiöiden hinnat on samaa luokkaa kun muualla maassa kartanoiden tottakai niiden vuokratkin ovat korkeita.Tosin jotenkin käsittämätöntä että joku yleensä haluaa sellasiin paikkoihin asumaan,mutta meitä on moneksi.

• hiihooo
        Reiska- kirjoitti:

Helsingin keskusta yksiöiden hinnat on samaa luokkaa kun muualla maassa kartanoiden tottakai niiden vuokratkin ovat korkeita.Tosin jotenkin käsittämätöntä että joku yleensä haluaa sellasiin paikkoihin asumaan,mutta meitä on moneksi.

Vuokrani on 127 euroa kaksiostani, joka on 83 km Helsingistä.

• oma valinta

Asunnothan ovat siksi niin kalliita koska ihmiset tyhmyydessään ovat valmiita maksamaan niistä sitä ylihintaa. Typeriä kalliita lähiöitä ja huonosti rakennetuja asuntoja, tuskin tehdään kauaa jos kukaan ei niitä osta. Jokainen omalta osaltaan voi vaikuttaa asioihin omalla toiminnallaan.
      Siksihän jossain maaseudulla asunnot ovat halpoja kun kysyntää tai ylihinnan maksajia ei ole. Muuttaa sinne, vaikka sitten työttömäksi, tai muuttaa asuntovaunuun tms. Vaihtoehtojahan elämässä kyllä riittää jos on valmis muuttamaan elämän tapojaan ja käyttää mielikuvitustaan. Jos valitsee kalliin vuokra asunnon, niin se on oma valinta, ja silloin siitä on turha valittaa. Ymmärrän että elämässä voi tulla kaikkea yllättävää eteen mihin ei ole voinut vaikuttaa, mutta mitä sitten tekee on myöskin omista valinnoista kiinni.

• halpoja asuntoja.

Varmaan saat vuokralaisia ja itseskin sekaan.

Kiitos aploodeista !

• Sisäpiirin tietoa

Fennomaani valkokaulus-ahurit pahemmasta päästä. Asuntotuotantoa pidetään keinotekoisesti alhaalla ja luodaan tarjoajan markkinat. Rakennusliikkeet ja kiinteistökeinottelijat imee reppanakasan verta. Poliitikot ratkaisee isot kuviot ja kansalla on sellaiset päättäjät kuin se ansaitseekin.
        SAATANAN TUNARIT sanoisi joku. En minä.

• Hammurab II
        Sisäpiirin tietoa kirjoitti:

Fennomaani valkokaulus-ahurit pahemmasta päästä. Asuntotuotantoa pidetään keinotekoisesti alhaalla ja luodaan tarjoajan markkinat. Rakennusliikkeet ja kiinteistökeinottelijat imee reppanakasan verta. Poliitikot ratkaisee isot kuviot ja kansalla on sellaiset päättäjät kuin se ansaitseekin.
        SAATANAN TUNARIT sanoisi joku. En minä.

ala rakentaan uusia HALPOJA asuntoja, niin tarjonta kasvaa.

Vai oletko vain paskanjauhaja joka ei saa edes heinäseivästä pystyyn, puhumattakaan kerrostalosta.

• !askanen LOPPU
        Hammurab II kirjoitti:

ala rakentaan uusia HALPOJA asuntoja, niin tarjonta kasvaa.

Vai oletko vain paskanjauhaja joka ei saa edes heinäseivästä pystyyn, puhumattakaan kerrostalosta.

Soon ihan kuule isommassa skaalassa ihan sama saatko vai et omaa seivästäs pystyyn kun joku omasta mielestäs "viisaampi" ne sulle etukäteen laskee montako seivästä sopii pystyttää nääs - näin kansankielellä. Aina löytyy kyvykäitä pystyttäjiä - kokemusta lienee kun otit "asian" esiin? Mee taas uurnille äänestään viisampias päättäjiä HAH!

• yh-huora"äidillesi"?
        !askanen LOPPU kirjoitti:

Soon ihan kuule isommassa skaalassa ihan sama saatko vai et omaa seivästäs pystyyn kun joku omasta mielestäs "viisaampi" ne sulle etukäteen laskee montako seivästä sopii pystyttää nääs - näin kansankielellä. Aina löytyy kyvykäitä pystyttäjiä - kokemusta lienee kun otit "asian" esiin? Mee taas uurnille äänestään viisampias päättäjiä HAH!

Jakaako äitisi persettään rahasta edelleenkin niille "viisaammille" ?

Taitaa olla niin että pojallekin kaikenlainen tekeminen on vierasta, paitsi loisiminen.

Hyi kakkaa .....

• katselee ympärilleen

niin kade katse näkee asioita, joista ei VIELÄ kilise omaan taskuun rahaa.

Kun ministeri esimerkiksi näkee surkealla polkupyörällään sotkevan sairaan vanhuksen, niin ministeri havaitsee EPÄKOHDAN.

Ja ministeri kiitää oitis perse pitkänä valiokuntiinsa säätämään lakeja joiden nojalla polkupyöräilemisestä pyöräilijän pitää maksaa valtiolle kilometrikorvausta. Sen mukaan koska autoillen matkanteosta joutuu maksamaan per kilometri moninkertaiset verot jo nyt, eli pyöräilyhän on VERONKIERTOA.

Ja ministeri painelee veronmaksajan kustantamine virka-autoineen sikaaria poltellen miten mielii.

Näin toimii astridthorsien ja tappajasasien ministerin mieli.

• Kiitos SATO

Kyllä. Meidän vuokra nousee ensi kesäkuussa yli sata euroa kerralla. Allekirjoita uusi vuokrasopimus tai muuta pois...

• iowjvgi3hj3094hg0329

polkupyöräily on veronkiertoa kun valtiolta jää saamatta autolla saman matkan kulkemisesta saadut verotulot. TV-lupaakin suorastaan puolipakolla tuputetaan jokaiselle vaikkei televisiota/digiboksia omistaisikaan, ehkäpä valtionkin kannattaisi tuputtaa puolipakolla ajokorttia jokaiselle kansalaiselle ja vaikka vähän laskea terveysvaatimuksiakin jotta autoilijoita... korjaan, veronmaksajia olisi enemmän tuoden valtion kassaan yhä lisää verotuloja hukattavaksi byrokratiakoneiston ylläpitoon.
        TV-lupamaksun pöyristyttäviä hinnankorotuksiakin perustellaan sillä että yle saisi rauhassa pöhöttyä lisää tehokkuudesta piittaamatta, tosin varsinaiset työntekijät potkitaan ulos mutta tyhjäntoimittaja päälliköt saisi nautiskella muhkeasta palkasta edelleen eikä hommat paljon nappaa. Sama koskee valtion byrokratiakoneistoakin, kaikkea sellaista karsitaan joka tuottaisi kansalaisille takaisin jotain verojen vastineeksi mutta kaikenmaailman tyhjäntoimittajan tehtäviä lisätään joista ei ole verovaroilla järjestettävien palvelujen parantamiseksi mitään hyötyä vaan itse byrokratiakoneiston pyörittämiseen, paisuttamiseen ja pelkästään ylläpitoon tarvittava.

Valtion koneistosta on tullut sellainen jätti joka nielee valtavasti verovaroja pelkästään koneiston ylläpitoon. Koneiston tarkoituksenahan on tuottaa julkisia palveluja kansalaisille mutta palvelut on karsittu olemattomiin ja niihin on otettu käyttömaksut mukaan koska suurin osa verotuloista kuluu pelkän koneiston ylläpitoon eikä varsinaisten palvelujen tuottamiseen, koko järjestelmä on mennyt aivan täysin perseelleen eikä vastaa enää edes tarkoitustaan, tämä mätäpaise on puhkaistava ja rakennettava terve systeemi tilalle alusta asti. Ensimmäisenä kansanedustajien lukumäärä puolitettava.

• LiikaHinta

Arvaa riittääkö rahat JuMAkauta oikeesti ees suuripalkkaisella asuntovelallisella jota asuntosäästäjäksi pankissa nykyään kutsutaan kun nää älyttömyydet pikkuhiljaa alkaa oikeesti realisoitua muuallakin kun Kreikan korko
      markkinoilla?
      Ja mikä maksaa sitten mitäkin ja paljonko maksaa palkkaa joku jostain huu-haa virasta jota ei tarvita.
      Laiskat kun rupee tekee bisnestä toisten rahoilla saattaa arvata mitä hyvää siitä seuraa ansiosidonnaisella.

• maksan kaiken itse.

1h, kk, 32 neliötä 630e. maksan kaiken itse ja teen työtä. (ilman koulutusta) Miksei vanhemmatkin siihen pystyisi.

• TOISTEN SIIVELLÄ.
        maksan kaiken itse. kirjoitti:

1h, kk, 32 neliötä 630e. maksan kaiken itse ja teen työtä. (ilman koulutusta) Miksei vanhemmatkin siihen pystyisi.

Paskasakkia.

• En maksa
        TOISTEN SIIVELLÄ. kirjoitti:

Paskasakkia.

Ei kai kukaan ole niin helvetin tyhmä että alkaisi itse maksamaan niitä hirmuvuokria! Niin kauan kun pakolaiset ja mustalaiset vievät parhaat kaupungin asunnot tulen maksattamaan asumiseni muilla. Aivan täysin laillista, turha kitistä!

• reft rtrtr4t
        En maksa kirjoitti:

Ei kai kukaan ole niin helvetin tyhmä että alkaisi itse maksamaan niitä hirmuvuokria! Niin kauan kun pakolaiset ja mustalaiset vievät parhaat kaupungin asunnot tulen maksattamaan asumiseni muilla. Aivan täysin laillista, turha kitistä!

4tr 4tr q4 q

• olisi aiheellinen

Kyllähän jos esim. pikkasen päälle kolkytneliöisestä korsusta vaaditaan lähemmäs kaheksansataa euroa vuokraa kuukaudessa, niin se on takuulla kohtuutonta. Päälle vesi ja lämpö.

Lakisääteinen kohtuullinen vuokrakatto eli vuokrauksesta aiheutuvat kustannukset joita ei saa ylittää, olisi aiheellista säätää, loppuisi tuonkaltainen keinottelu asunnontarvitsijoiden kustannuksella.

• .

Vuokrakatto tietäisi sitä ettei enää olisi parhailla ja kalleimmilla paikoilla muita kuin omistusasuntoja!

• joopa joo.,mnm

Joo ja mikäköhän tämä vuokrakatto mielestäsi olisi?

Luulenpa vaan, että vuokrakattojen ansiosta jo entuudestaan vähäinen vuokra-asunto tarjonta räjähtäisi käsiin. Kuka haluaa vuokrata asuntoaan jollain paskahinnalla persaukisille? En minä ainakaan, varsinkin jos myydessä saa paremman tuoton pääomalle. Mun nähdäkseni suomessa koko kiinteistöbisnes on siinä määrin kiristinyt, että taidan myydä omistamani kiinteistöt ja siirtyä esim. viroon, missä on huomattavasti potentiaalisemmat kasvunäkymät asuntojen arvon kehityksessä vaikkakin riskiprofiili on suurempi. Sitäpaitsi, tällähetkellä joka ikisestä vuokrasta menee pelkkään pääomaveroon 28%. Mikäli perussuomalaisten ehdotus pääomaveron kiristyksestä 30% menee läpi niin voitte olla varmoja, että eipä tule paljon investoitua suomemaalle. Suomessa kaikkien pitäisi olla tasapuolisesti yhtä persaukisia köyhiä, ruikuttavia paskoja eikä kukaan saisi koskaan rikastua. Silloin kaikki olisi hyvin. Ikävää, että se ei sovi minun ajatusmaailmaani, koska mä henkilökohtaisesti uskon, että jokaisen ihmisen menestys on hänestä itsesään kiinni eikä kukaan ole taloudellisesti velvollinen toisen menestyksestä.

• ijvoirejoviejbiorhbj
        joopa joo.,mnm kirjoitti:

Joo ja mikäköhän tämä vuokrakatto mielestäsi olisi?

Luulenpa vaan, että vuokrakattojen ansiosta jo entuudestaan vähäinen vuokra-asunto tarjonta räjähtäisi käsiin. Kuka haluaa vuokrata asuntoaan jollain paskahinnalla persaukisille? En minä ainakaan, varsinkin jos myydessä saa paremman tuoton pääomalle. Mun nähdäkseni suomessa koko kiinteistöbisnes on siinä määrin kiristinyt, että taidan myydä omistamani kiinteistöt ja siirtyä esim. viroon, missä on huomattavasti potentiaalisemmat kasvunäkymät asuntojen arvon kehityksessä vaikkakin riskiprofiili on suurempi. Sitäpaitsi, tällähetkellä joka ikisestä vuokrasta menee pelkkään pääomaveroon 28%. Mikäli perussuomalaisten ehdotus pääomaveron kiristyksestä 30% menee läpi niin voitte olla varmoja, että eipä tule paljon investoitua suomemaalle. Suomessa kaikkien pitäisi olla tasapuolisesti yhtä persaukisia köyhiä, ruikuttavia paskoja eikä kukaan saisi koskaan rikastua. Silloin kaikki olisi hyvin. Ikävää, että se ei sovi minun ajatusmaailmaani, koska mä henkilökohtaisesti uskon, että jokaisen ihmisen menestys on hänestä itsesään kiinni eikä kukaan ole taloudellisesti velvollinen toisen menestyksestä.

kun olet riistänyt kotimaasi vuokratuotoista kuiviin kun maksukyky loppuu ahneutesi takia, siirryt riistämään toisen maan kansalaisia. Kaltaisesi ihmiset eivät ole ihmisiä vaan paholaisia, kaltaisesi eivät tee mitään rakentavaa yhteiskunnalle, ette anna mitään takaisin vaan kynitte niin tavallisia ihmisiä kuin yhteiskuntaakin viimeistä lanttia myöten aivan silmittömästi, häpeämättömästi ja röyhkeästi. Tällainen toiminta ei kuulu yhteiskuntakelvollisen kansalaisen kuvaukseen vaan kaltaisesti pitäisi julistaa yhteiskunnan viholliseksi ja toimintanne ankarasti rangaistavaksi, onhan tuo suorastaan rikollisluontoista ja kaikille pelkkää vahinkoa aiheuttavaa!!
        Kärvistele helvetin tulissa ikuisesti!

• ASUNTOTUOTANTO NOSTETTAVA 30 000 ASUNTOON

• Emma*

Asuntotuotanto on usean tekijän summa,pelkkä tuotanto ei takaa halpoja asuntoja.Ensin pitäisi saada halpaa raakamaata ja se kaavoittaa,sitten vasta kun on tarpeeksi tontteja voidaan rakentaa Neuvostoliitossa tietenkin ongelmat oli helppoja ratkaista,mutta vasemmiston mallit ei välttämättä toimi täällä markkinataloudessa jos maata ei omista kunnat tai valtio.Seuraava ongelma on rakentaa halvalla ehkäpä Olkiluodosta joutaa halpa rakennusporukka aikanaan vaikkapa talotyömaalle.Markkinarahalla jos rakennetaan asuntoja rasittaa korkeat rahoituskulut jotka on katettava vuokrilla!

• OLKAA HYVÄ;

• jiah

Keskustan asunnot ny ainaki on kalliita. On asunnot muutenkin Suomessa. Onhan niitä asuntoja jotka ei ole niin kalliita myöskin. Ite en käy töissä et voin maksaa vuokran ja laskut ja vaan syödä. Kokoajan ei tarvi jäädä kuukaudeks isoja rahoja et voi törsätä mut et välillä jäisi jotain muutaki käteen. En tee töitä siks et voin maksaa pelkästään asioita jotka kela ja sossuki maksais ku istuu himassa, en ainakaa haravoi tai tee jotai paskaduunia et voin maksaa ite sen mitä sossu ja kela ja siltikää ei ikinä jää mitää omaa käteen sen enempää ku tuista. Joku kohtuuhintanen vuokra-asunto, työpaikka, maksan ite laskut, en jaksa enkä halua ruinata kelan ja sossun rahoja se on perseestä mut en aio käydä töissä turhaan jos ei voi sen enempää tehä mitään ku työttömänä.

• IKL - LAPUA

mun mielestä pienituloisten asumista pitäisi kunnan tukea porrastetusti
      niin että esim alle 15000 / brutto / vuosi , tienaavien vuokranmaksu oilsi vaikka 50 % /kk ja kunta maksaisi
      asunnon omistajalle 50 % / kk ja jos kunta on asunnon omistaja valtio maksaisi kunnalle 50 % vuokrahinnasta.

lisäksi lakiin tulisi raja-arvot minkä mukaan vuokria saisi pyytä
      tietyn neliöiden mukaan.

vaikkapa neliöhinta saisi olla 3-5 e suuruinen eli esimerkkinä

50 neliön asunto maksaisi seuraavanlaisesti

50 neliötä x 5 e = 250 e josta asukas maksaa 125 e ja kunta 125 e

tällätavoin sekä vuokralainen että asunnon vuokraaja olisivat tyytyväisiä.

lisäksi valtio voisi tukea vuokraajia tietynlaisilla veroalennuksilla .

valtio saisi tulonsa tähän taasen järjestelemällä budjettinsa uusiksi eli
      jätettäisiin turhanpäiväiset ulkomaanapupaketit yms maahanmuuttajille tarkoitetut varat kohdistamatta.
      lisäksi nostettaisiin rikkaiden verotusta kaikilta osin sekä muita toimia kohdistettaisiin
      hyväosaisiin !

• vuokrakatto

Ainoa vika ettei olisi enää kalliimpia keskusta asuntoja vuokrattavana jos vuokrille määrättäisiin kattohinta,koska kalliit asunnot siirtyisi omistusasunnoiksi.Pääkaupungin asuntojen hintoja kannattaa verrata vastaavien alueiden ja vastaavien asuntojen myyntihintoihin,niin on helppo ymmärtää miksi vuokrat on järjettömän suuruisia,koska asunnot on järjettömän hintaisia!

• -kipas-

Tukholmassa maksat enemmän asumisoikeusasunnosta!!!

Suomessa sentään saa edes rahalla asunnon ja vuokrakämpän.

• omakoti-

Elämisen laatu ja hinta ei kohtaa,tuollaisessa kerrostalossa.

• me-262

On se mikä johtaa ylilyönteihin. Onhan se nähty jo ajat sitten kautta historian miten käy kun lainarahan korko alkaa saavuttamaan inflaatioprosentin(kerroinko jotain mitä ei olisi saannut tuoda julki). Systeemi yskii paraikaa kunnes oksentaa...
      Ps. Saksassa ei tänäpäivänä muunmuassa ole enää pankeissa vapaita tallelokeroita, koska sakemannit sijoittavat säästönsä arvometalleihin ja "suojaavat" ne pankkien holveihin...

• -eräs-

Jos Helsingissä ei ole pakko asua, niin sitten pois sieltä. Oulussa saa yksiön alle 400e.
      vink vink. : )

• Stadilainen.

Mutta entä palkat? Onhan noissa tuppukylissä halpoja asuntoja mutta jos palkat ovat perseestä ja sosiaalituen varassa niin WTF!

Mieluummin asun eteläsuomessa ihmisten ilmoilla, maksan hiukan asumisesta enemmän mutta kaikki muu on halvempaa. Minulla on paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin kavereillani pohjois-suomesssa.

• valtio ei rakenna...
        Stadilainen. kirjoitti:

Mutta entä palkat? Onhan noissa tuppukylissä halpoja asuntoja mutta jos palkat ovat perseestä ja sosiaalituen varassa niin WTF!

Mieluummin asun eteläsuomessa ihmisten ilmoilla, maksan hiukan asumisesta enemmän mutta kaikki muu on halvempaa. Minulla on paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin kavereillani pohjois-suomesssa.

asuntoja koska herrat menettäisi paljon rahaa kun nyt voi riistää duunaria kovilla vuokrilla jossa on mukana vvo ja valtionvuokratalot.

Se on monelle kaupungille hyvä bisnes kun vuokrat on korkeita niin rahaa tulee ja asuntopulahan määrittää vuokrienhinnan.Sama koskee omistuskämpissä kun ei ole tarpeeksi kämpiä myynissä niin
        hinnat pystytään pitämään korkeina .

Suomessa on todella kalliit kämpät ja verotus korkeimpia mitä muissa maissa ja monesti palkat on myös jäljessä näihin hyvinvointi valtioihin ja ruokakassi myös kärkisijoilla .

Ei ole mitään järkeä kun 1/3 palkasta menee vuokraan.Jos muistelen niin 80 luvulla se oli 1/4 palkasta meni vuokraan ja osto voima oli paljon suurempi mitä nyt.KIITOS EUROSUOMI:

• .
        valtio ei rakenna... kirjoitti:

asuntoja koska herrat menettäisi paljon rahaa kun nyt voi riistää duunaria kovilla vuokrilla jossa on mukana vvo ja valtionvuokratalot.

Se on monelle kaupungille hyvä bisnes kun vuokrat on korkeita niin rahaa tulee ja asuntopulahan määrittää vuokrienhinnan.Sama koskee omistuskämpissä kun ei ole tarpeeksi kämpiä myynissä niin

Suomessa on todella kalliit kämpät ja verotus korkeimpia mitä muissa maissa ja monesti palkat on myös jäljessä näihin hyvinvointi valtioihin ja ruokakassi myös kärkisijoilla .

Ei ole mitään järkeä kun 1/3 palkasta menee vuokraan.Jos muistelen niin 80 luvulla se oli 1/4 palkasta meni vuokraan ja osto voima oli paljon suurempi mitä nyt.KIITOS EUROSUOMI:

-80 Luvulla asuntorakentamisesta työnosuudesta ei maksettu ALV.veroa ja pienet pääomatulot oli verovapaita,joten yksittäisen asunnon vuokraaja ei joutunut maksamaan tulosta veroa,nykysin lähes järestään asunnot on siirtyneet firmoille ja ammatti sijoittajille ja olihan verohallituksen ohje ettei alijäämähyvitystä saa jos asunto on vuokrattu alle paikkakunnan vallitsevan vuokratason.Työsuhde asuntoja vuokrattiin myös halvalla,nykyisin niitä alihintaisena verotetaan palkanlisänä..

• evojvbiorteb0o4ijb0o
        valtio ei rakenna... kirjoitti:

olisikin helppoa kun menisi vain kolmasosa mutta perkele vuokrat on kallistuneet niin hurjasti että nykyään menee PUOLET palkasta pelkkään vuokraan joka sisältää vedet ja autopaikan.
        Ei jumalauta, onko mulla edessä kohtapuoliin sillan alle muutto kun ei töissäkäyvänäkään enää pysty vuoksia maksamaan, asumistuenkin ehdot on kieroiltu sellaiseksi että kun tulot ylittää tietyn tason ja asunnon ominaisuudet ovat tietynlaisia niin asumistukea ei tipu.

Kyllä saatana vituttaa tämä riistosuomi niin paljon että jos joudun muuttamaan pois tästä nykyisestä hyvästä asunnosta, tekisi mieli muuttaa pois koko maasta...

• y 54y 54y 5wy 5wy
        evojvbiorteb0o4ijb0o kirjoitti:

olisikin helppoa kun menisi vain kolmasosa mutta perkele vuokrat on kallistuneet niin hurjasti että nykyään menee PUOLET palkasta pelkkään vuokraan joka sisältää vedet ja autopaikan.
        Ei jumalauta, onko mulla edessä kohtapuoliin sillan alle muutto kun ei töissäkäyvänäkään enää pysty vuoksia maksamaan, asumistuenkin ehdot on kieroiltu sellaiseksi että kun tulot ylittää tietyn tason ja asunnon ominaisuudet ovat tietynlaisia niin asumistukea ei tipu.

Kyllä saatana vituttaa tämä riistosuomi niin paljon että jos joudun muuttamaan pois tästä nykyisestä hyvästä asunnosta, tekisi mieli muuttaa pois koko maasta...

http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/showrental.action?id=203186&entryPoint=fromSearch&rentalIndex=11&searchIdentifier=1188843507

• ..kaapa..

Menkää töihin saatanan lusmut!

• war is needed

kiteytyy suomalaiseen asunto- ja vuokrabisnekseen. Osta niin halvalla kuin saat, myy/vuokraa niin kalliilla kuin pystyt. Mutta ahneella on PASKAINEN loppu viimeistään siinä vaiheessa, kun yliahneiden porvaripaskojen talot palavat sisällissodan tulenliekeissä!

• goldfisu

Onhan se hirveän kallista. Totta kai voisi sanoa että "muuta maalle, siellä on halpaa" tms mutta varmaan pk-seudulla asuvalla on syynsä asua siellä.

Miksikö vuokra-asuminen maksaa niin paljon? No siksi, että Suomessa lopetettiin 90-luvulla niin sanottu vuokrasääntely. Se päästi yksityiset nostamaan vuokransa vaikka pilvien yläpuolelle, jos ne siitä katsovat niin hyötyvänsä parhaiten. Vuokrasääntelyn palauttamista kannattaa jotkut vasemmistolaiset puolueet, ainakin kommunistit.

• ----

Pääkaupunkiseudulla on kovempi kisa asunnoista kuin menneinä aikoina koska väkeä muuttaa meiltä ja muualta mitkä tarvitsevat asuntoja.Moni maahanmuuttajakaan ei halua asettua asumaan syrjäisille autioituville seuduille.

• maahanmuuttajia
        ---- kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla on kovempi kisa asunnoista kuin menneinä aikoina koska väkeä muuttaa meiltä ja muualta mitkä tarvitsevat asuntoja.Moni maahanmuuttajakaan ei halua asettua asumaan syrjäisille autioituville seuduille.

Nehän sanoi haluvansa sijoitta maahanmuuttajat syrjäseuduille, joissa asuntojen hinnat ovat halvempia. Tämä helpottaa tilannetta kasvukeskuksissa ainakin vähän.

• .!.
        maahanmuuttajia kirjoitti:

Nehän sanoi haluvansa sijoitta maahanmuuttajat syrjäseuduille, joissa asuntojen hinnat ovat halvempia. Tämä helpottaa tilannetta kasvukeskuksissa ainakin vähän.

Aikasempina vuosina oli arvio että Suomessa on tyhjillään yli 10.000 kuntien ja vastaavien vuokra asuntoa.Mutta ne ovat muuttotappio seuduilla.

• mendorf

Asunnossa lisäksi 11m2:n lasitettu parveke.
      Luullakseni en ole kiskuri, tuolla vuokralla pidän hyvän ja luotettavan vuokralaisen.
      Yhtiövasike 124 euroa, jonka tietenkin maksan itse. Vuokratulosta verot, ei jää paljoa käteen,
      mutta pysyy hieman plussalla.

En ymmärrä hädänalaisten ihmisten hyväksikäyttöä, joku raja pitäis olla.

• Toveri Reiska

Uuden yksiön pääomakulut ovat reilu 200.000 euroa ja luultavimmin kun on kyse työväenliikkeen omistaman firman teettämistä asunnoista on käytetty kaikinpuolin laillista työvoimaakin.

• Koska siitä
        Toveri Reiska kirjoitti:

Uuden yksiön pääomakulut ovat reilu 200.000 euroa ja luultavimmin kun on kyse työväenliikkeen omistaman firman teettämistä asunnoista on käytetty kaikinpuolin laillista työvoimaakin.

ei kerrota sossussa ja vasemmistossa. Ne luulee että raha tulee pankista ja sossusta.

• gtfdswderfgthbvcxsd

Muista kuitenkin vähentää se verotuksessa.

• TÄSSÄKIN YKSI,
      • fghjnhbvfghjnbcvbn

Satun tietämään, että missä Vieremä sijaitsee...

• Hei

Joskus vuokrien hinnat olivat säännösteltyjä. Haluttiin vapauttaa ne vapaaseen kilpailuun.

Heti kun tuo laki tuli voimaan tiesin miten tässä käy ja niin käyty on.

Saivat Ahtisaaren silloin taivuteltua lain taakse. Miä en ole koskaan ollut Suomessa yhdenkään lain allekirjoittamisesta ollut pahoillani. Tästä olin heti syvästi järkyttynyt ja pahoillani kun tiesin mitä siinä käy.

Ymmärsin sillloin myös että suuri osa vuokrista menee yhteiskunnan maksettavaksi toimeentulotukina.

jari

• ei ilmasta

yksiö maksaa pääkaupunkiseudulla n 80.000 euroa vähintään, kenen kannattaa se vuokrata 250 euroa kk, jos vastike on sitä luokkaa.

• ei ilmasta kirjoitti:

yksiö maksaa pääkaupunkiseudulla n 80.000 euroa vähintään, kenen kannattaa se vuokrata 250 euroa kk, jos vastike on sitä luokkaa.

Pääkaupunkiseutu on ihan eri asia kaikessa kuin muu Suomi.

Pääkaupunkiseutu pitäisi erottaa kokonaan muusta suomesta kaikessa.

Kaikki lait pitäisi säätää erikseen pääkaupunkiin ja muualle.

Yksiön saa Vaasasta esikaupungin kerrostaloalueelta 35 000 euroa. Tuo on pohjahinta kyllä.

Muuttakaa tänne. Tämä on maailman paras kaupunki, maailmanperintöaluettakin, ja kaikki kunnalliset palvelut kaikki löytyy ja uutena tai peruskorjattuna. Leveät puistokadut kaikki että jos palaa ei pala koko kaupunki kuin joskus paloi. Viisaana levennettiin kadut uuteen kaupunkiin.

Meri on lähellä eikä mikään siankuselta haiseva joki ensin virtaa kaupungin läpi ja meri vasta 25 päässä.

On totta että pääomalle pitää aina saada korkoa, olen kaupallisne koulutuksen saanut.
        En ole ajatellut pääkaupngin asuntoja asiassa. Hullu siellä asuu.

Ihmiset ei puhu toisilleen mitään koskaan. Kävin joskus 80 luvulla 2 kertää vuodessa viikon tenttimatkoilla siellä. Joskus kokeilin puhua linja-autossa, kuin kuuroille korville. Maalaisille ei jutella linja-autoissa.

heh,

jari

• nukkumaan 21.00
        jarlau kirjoitti:

Pääkaupunkiseutu on ihan eri asia kaikessa kuin muu Suomi.

Pääkaupunkiseutu pitäisi erottaa kokonaan muusta suomesta kaikessa.

Kaikki lait pitäisi säätää erikseen pääkaupunkiin ja muualle.

Yksiön saa Vaasasta esikaupungin kerrostaloalueelta 35 000 euroa. Tuo on pohjahinta kyllä.

Muuttakaa tänne. Tämä on maailman paras kaupunki, maailmanperintöaluettakin, ja kaikki kunnalliset palvelut kaikki löytyy ja uutena tai peruskorjattuna. Leveät puistokadut kaikki että jos palaa ei pala koko kaupunki kuin joskus paloi. Viisaana levennettiin kadut uuteen kaupunkiin.

Meri on lähellä eikä mikään siankuselta haiseva joki ensin virtaa kaupungin läpi ja meri vasta 25 päässä.

On totta että pääomalle pitää aina saada korkoa, olen kaupallisne koulutuksen saanut.
        En ole ajatellut pääkaupngin asuntoja asiassa. Hullu siellä asuu.

Ihmiset ei puhu toisilleen mitään koskaan. Kävin joskus 80 luvulla 2 kertää vuodessa viikon tenttimatkoilla siellä. Joskus kokeilin puhua linja-autossa, kuin kuuroille korville. Maalaisille ei jutella linja-autoissa.

heh,

jari

Onko miten rauhallisella paikalla tuo 35000 yksiö?

• nukkumaan 21.00 kirjoitti:

Onko miten rauhallisella paikalla tuo 35000 yksiö?

Katso kartta Google Suvilahti, Isolahti, Vanha-Vaasa, sieltä tuo hinta.
        On rauhallista, naapuri voi aina öristä kännistä ja nuoret kaljojen kanssa, ei siellä valtavirtateitä ole.
        Sieltä. Vaasassa on kohtuulliset välimatkat, pääkaupungissa pitää aina menää kauas jos jonnekin menee.

Noilla alueilla ei talojen vieressä autoilla, on pyörätiet.

Merenrantakin on siis rannassa.

jari

• Kun vuokrakiskuri SATO ryhtyi ahneeksi, 700 euroa kaksio Meri-Rastila 43 neliötä niin teen niin kuin puolalaiset ja muut keikkaduunarit eli kamat varastoon ja nukun kesät sitten kaverin sohvalla. Myöhemmässä vaiheessa vuokraan asunnon Lapista, jonne sitten kamat.
      Olen terve, joten en kaipaa mitään kunnallista terveyenhuoltoa enkä mitään.

Minä olen 45 tuntia viikossa töissä.

Ai niin, "vuokranantaja" on propagandasana niin kuin "maahanmuuttokriittinen". Ei vuokranantaja mitään "anna". Vuokrakiskurin oikea nimi on vuokrakiskuri!
      Ei "työnantajakaan" "anna", vaan teettää työtä.

• Helppoa kuin heinänt

- ala itse itsesi työnantajaksi tai työnteettäjäksi
        - ala itse itsesi vuokranantajaksi tai vuokrakiskuriksi

Niin sitten ei tartte valittaa .

Voit samalla "antaa töitä" ja "vuokrata asuntoja" myös muille.

• Kunnollisuus kunniaa
    • TöihinSiitä!

Heh, aloittajan avauksen perusteella minäkin olen sitten sitä mieltä että autojen hinnat pitäisi määrittää neliöiden ja akselien mukaan. Unohdetaan kokonaan kunto ja varustelutaso. Eli mersun ja ladan pitää siis olla samanhintaisia! :D

Vuokriin vaikuttaa yksinkertaisesti se, että kuinka hyvä kuntoisia, alueen palvelut ja hyvällä sijainnilla ovat eli KYSYNTÄ. Jos on kysyntää, niin hinta nousee sen mukaan.

Jos vuokrien maksaminen vituttaa, niin pitää sitten pyrkiä kouluttamaan itseään, saamaan keskipalkkainen duuni ja OSTAA OMA eikä valittaa!

• iIvari.

Ei kai 200.000euron uusi asunto voi olla samanhintanen vuokratessa kuin 60.000euron vanha luukku.Lainarahat on maksettava yhtiöidenkin ja tuottoa noista tulee 30vuoden päästä kun hankintahinta on maksettu.Kun pääoman lyhentäminen ei ole verovähennyskelpoista ainoastaan korot.

• Hyväntekeväisyyttä
        iIvari. kirjoitti:

Ei kai 200.000euron uusi asunto voi olla samanhintanen vuokratessa kuin 60.000euron vanha luukku.Lainarahat on maksettava yhtiöidenkin ja tuottoa noista tulee 30vuoden päästä kun hankintahinta on maksettu.Kun pääoman lyhentäminen ei ole verovähennyskelpoista ainoastaan korot.

784e/kk 30vuoden maksuajalla voit ostaa oman vastaavan kämpän yhtiövastike,eli ei tuossa hinnassa kyllä kiskonnasta ainakaan ole kyse.

• Ahmed Muhammad

Onko suomalainen ruokalaji, kulostaa herkulinen ?

• Muhammed Ali Mussuf

Sitä maksaa vain suomalaiset.

• Ahmed Muhammad
        Muhammed Ali Mussuf kirjoitti:

Sitä maksaa vain suomalaiset.

Minä jo säikähdin että tämä paratiisi loppuu meiltä raukoilta. Onneksi talossa on Astrid-, Tuija- ja tarjatädit, jotka huolehtivat meistä. Ne kuulemma keräävät kaikki turhat rahat pois suomalaisilta ja antavat meille raukoille. Tärkeäähän on että me saamme ainakin 3x enemmän kuin suomlaiset, koska me kärsimme täällä karussa pohjolassa. Raha vähän helpottaa raskasta oloamme.

• 25 vuotta alalla.

1.) Kaupungit ja kunnat eivät anna urakoita, tontteja ja kaavoituksia edullisille reilun pelin rakentajille vaan puolueiden hanskassa olevat kunnanisät ja virkamiehet jakavat tontit ja urakat valtakunnallisille rakennusliikkeille jotka tähtäävät miljardivoittoihin ja siitä potista riittää rahaa lahjuksiinkin reilusti.

2.) Kerrostalon TODELLISET rakennuskustannukset (ilman tonttia) ovat tällä hetkellä noin 850-1000 euroa / asuinneliö. Tähän hintaan ei vaikuta se onko asunnossa parketti vai muovimatto tai astianpesukone vaikka näillä "varustetaso" kikkailuilla saadaan hyvä veruke nostaa hintaa satoja, jopa tuhansia euroja neliötä kohti.

3.) Huono laatu. Voitontavoitteluissaan päästäkseen maksimiin edellä mainitut valtakunnalliset rakennusliikkeet polkevat aliurakoitsijoiden (jotka todellisuudessa nykyään rakentavat ko. talot) urakkahinnat maan rakoon jolloin rakentamiseen ei saada kunnollista aikataulua eikä työvoimaa. Rakennusliikkeet pitävät kattavaa tietokantaa alan pohjahinnoista jotta pääsevät kiristämään kustannukset minimiin.
      Tuloksena huonoa laatua, alipalkattuja rakennusmiehiä ja reilusti pahaa mieltä ja riitoja.
      Urakoitsiojoille jätetään laskut maksamatta jotta heidät saadaan kiristettyä tekemään urakat valmiiksi ja sitten loppulaskuista jätetään osa tai kaikki maksamatta eri verukkeisiin vedoten.
      Näin aliurakoitsijoiden vaihtuvuus on suuri ja aina joudutaan hakemaan uusia tekijöitä joiden ammattitaidosta ei ole takeita.

4.) Vuokrat vs. omistusasunto. Vuokrien kohtuullinen maksimihinta pääkaupunkiseudulla olisi noin 12 euroa neliö ja muualla noin 9 euroa neliö. Muutoin lähestytään tilannetta jossa kenellekään ei olisi järkevää asua vuokralla. 150000 euron lainaa lyhentää tällä hetkellä 700 euron kuukausierällä.

Yhteenvetona voidaan sanoa että markkinoita ohjaavat juuri nuo samaiset kunnanisien sekä virkamiesten kanssa klikkiytyneet valtakunnalliset rakennusliikkeet, heidän rahoittajansa pankit, vakuutusyhtiöt ja säätiöt.
      Meille valehdellaan joka päivä siitä mitä asuminen oikeasti maksaa ja mitä sen oikeasti pitäisi maksaa.
      Kakun syö harvat ja valitut meidän muiden kustannuksella.

• paikansa....

Kaupungit ja kunnat eivät anna urakoita, tontteja ja kaavoituksia edullisille reilun pelin rakentajille vaan puolueiden hanskassa olevat kunnanisät ja virkamiehet jakavat tontit ja urakat valtakunnallisille rakennusliikkeille jotka tähtäävät miljardivoittoihin ja siitä potista riittää rahaa lahjuksiinkin reilusti.

Sama asia kun jos sinulla on maata ja haluat lohkoa omakotitalo tonteiksi niin eipä onnistu .Mutta jos myyt kaupungille niin heti kaavottavat ne tonteiksi tai joku isorakennusliike.Tässäkin on suljettu ympyrä bisnes maailmassa ne hallitsee näitä tontien kaavotusjärjestelmiä osittain rakennusliikeitten kanssa.

• kaupunki.....
        paikansa.... kirjoitti:

Kaupungit ja kunnat eivät anna urakoita, tontteja ja kaavoituksia edullisille reilun pelin rakentajille vaan puolueiden hanskassa olevat kunnanisät ja virkamiehet jakavat tontit ja urakat valtakunnallisille rakennusliikkeille jotka tähtäävät miljardivoittoihin ja siitä potista riittää rahaa lahjuksiinkin reilusti.

Sama asia kun jos sinulla on maata ja haluat lohkoa omakotitalo tonteiksi niin eipä onnistu .Mutta jos myyt kaupungille niin heti kaavottavat ne tonteiksi tai joku isorakennusliike.Tässäkin on suljettu ympyrä bisnes maailmassa ne hallitsee näitä tontien kaavotusjärjestelmiä osittain rakennusliikeitten kanssa.

käytää pakkolunastusta hyväksi kun haluaa jonkun maa alueet omaan käytöön niin saavat yli 100 kertaisesti voiton siitä tontista.

• ,-,--.,-.,..,
        kaupunki..... kirjoitti:

käytää pakkolunastusta hyväksi kun haluaa jonkun maa alueet omaan käytöön niin saavat yli 100 kertaisesti voiton siitä tontista.

...kunnes joku "oikea" taho on siitä kiinnostunut. Maasi on arvotonta kun sillä tai sille ei saa tehdä mitään.

• -,-,-
        ,-,--.,-.,.., kirjoitti:

...kunnes joku "oikea" taho on siitä kiinnostunut. Maasi on arvotonta kun sillä tai sille ei saa tehdä mitään.

Vvo.n tarkoitus on tarjota kohtuuhintaisia asuntoja työväelle,onhan se työväenjärjestöjen omistama.

• riistäjät perkele

-Sähkö on ruokottoman kallista ja nousee koko ajan. Helsinki energia teki 550 miljoonan voitot viime vuonna.
      -Kaukolämpö maksaa saman verran lämmitysmuotona ja siitäkin kiskotaa välistä yli puolet.
      -Kaasusta on tehty myös yhtä kallis lämmitysmuoto.

Aivan sama mitä uusia lämmitysmuotoja keksitään niin verotuksella ne kaikki saadaan sinne kipurajan tuntumaan ja loput nostetaan sitten voitontavoittelun nimissä.

Maalämmön hankintakustannukset on niin kovia toistaiseksi että harvalla pientalo rakentajalla on varaa sitä tehdä mutta kunhan ne yleistyvät ja halpenevat tulevaisuudessa niin tulee varmaankin jokin "maalämpövero" ettei vaan kellekään jäisi ropoakaan taskunpohjalle.

• taloyhtiö....

siirtyy maalämpöön ja se maksaa itsensä takas noin 6 vuodessa.Vieläkö saisi taloyhtiöön oman generaatori tuotamaan sähköä puupilkeellä koska halvenmaksi tulisi sähkö.
        Eiköhän se ole lailla estetty suomessa että sähköyhtiöt pystyy pitämään monopolia ja sähkönhintaa korkeena.

• jhgfdfghjkjhgcdxrtyu

Ihan hyvän kokoinen yksiö mielestäni. Tuossa pystyy jo vaihtamaan välillä huonekalujen paikkaa. Vuokratasosta en osaa sanoa onko sielläpäin normaali vai ei, mutta paljonko itse pyytäisit?

• Emma'

Yksityisenä en pystys kyllä tuolla hinnalla uutta asuntoa vuokraamaan se menisi tappiolle ensimmäiset vuosikymmenet jos sen vapailta markkinoilta ostaisi.Sitten oiski ees jo remonttikausi kun sais kämpän maksettua.

• ,-,-.,.

..vuokralla maksetaan kyseiseen asuntoon kohdistuvat todelliset rakennuskustannukset noin kuudessa vuodessa.
      Kohteiden rahoittajat saavat rahaa 1,5% korolla joten aika nopeesti pääsevät käärimään voittoa varsinkin kun asunnon hinta nousee samalla kun vuokraaja kuittaa lainan.

Rahalla saa ja hevosella pääsee jos sattuu vielä olemaan kunnan virkamiehet takataskussa.

• ---

Ostakaa oma kun 6vuoden vuokrilla sen kerta voi ostaa!

• pro-rakentaja
        --- kirjoitti:

Ostakaa oma kun 6vuoden vuokrilla sen kerta voi ostaa!

...laittavat katteensa päälle niin siinä meneekin sitten 30 vuotta tuolla laskelmalla.

• RYSSÄ KUSETTAA

Suomessa on vuokralla paljon asuntoja mitkä omistaa virolais/venäläinen firma,ja ne on kusettajia.heillä on ilmeisesti joku geenivirhe mikä ajaa jatkuvan vedättämisen tielle.asiat mitkä sovitaan, ihansama paperille tai suullisesti ,niin he tulkitsevat niitä aina omaksi hyväkseen ja täysin häikäilettömästi.Kokemusta on,eräästä virolaisesta firmasta.RYSSÄ ON RYSSÄ VAIKKA VOISSA PAISTAIS.

• Isännöinti ja rak.li

Tiedätkö, viime vuosina on nousukkaat rakentaneet paljon taloja itselleen.
      Ne melkein hukkuvat yhteiskunnan tarjoamaan rahaan.
      On umpirkollista elämää, isopalkkainen isännöitsijä palkkaa tuoliinsa nuoren isännöitsijän halvalla
      ja jää itse paperilla olevaksi lepäileväksi isännöitsijäksi.

Paperi-isännöitsijä ostaa ystävänsä vauraalta rakennusliikkeeltä kalliita remonttipalveluja paperilla,
      koska remonttiliike on paperi-isännöitsijää lahjonut.
      Vauras rakennusliike ostaa tämän remontoinnin ystävänsä pienemmältä yritykseltä halvalla, ja kerta viel,
      jonka ulkolainen henkilö tekee työn 3€/tunti.

Tällätavalla tukiaisilla elävän työttömän yhteiskunnalta saama asumistuki kiertää vauraalle rakennusliikkeelle
      Isännöitsijä ottaa tietysti myös omansa.
      Ilman tukijaisia ei vuokralla kannata asua.
      Toisaalta yhtälailla noussut on myös oman velkaisen asunnon kustannukset.

• Lisää liksaa

Kuinkas hirveästi isännöitsijät ansaitsevat?

• Rehellinen työmies.

Suurimmat talousrikolliset lienevät hyysäreitä jotka elättävä itsensä ja loisporukkaa kansan rahoilla, tekemättä itse mitään.

Ainakin minua vituttaa ja roimasti.

• työkyvyttömyyseläkel

Itse asun Jyväskylässä. Kaksio 58 neliötä ja vuokra 540 e. Ei paha, mutta ei ole eläkettäkään paljon. Juuri jää käteen tuo soppalaraha ja toimeentulotukea voi ehkä joskus saada harkinnanvaraisesti lääkkeisiin, mutta muuta ei tipu, eikä ruokapankissa viitsi käydä homeista leipää hakemassa, kun työntekijät vievät parhaat päältä. Sitten, kun sairastut ja olet n. 5-8 kertaa vuodessa sairaalassa. Sitten purusekellaankin kynsiä pari viikkoa. Suomi meni persielleen, kun eurot tulivat. Köyhät vaan kyykkimään :(

• Late Lapista.

• hgfdswertyujhc

• Late Lapista.
        hgfdswertyujhc kirjoitti:

Pelkällä rakennuksella ei vielä tee mitään. Onhan noita edullisia valmismökkejä täälläkin myytävänä joka rautakaupassa.

Tuo Kalixin talohan on valmiiksi rakennettu ja jopa omalla tontilla, eikä missään rautakaupassa !

Late Lapista.

• .,,-,-,.,
        Late Lapista. kirjoitti:

Tuo Kalixin talohan on valmiiksi rakennettu ja jopa omalla tontilla, eikä missään rautakaupassa !

Late Lapista.

..kuin 150m2 omakotitalo lahdessa tontteineen.

• Itse asun aika liki vaajakoskea 36 neliön rivitaloyksiössä jossa on oma sauna (jota ihmettelen suuresti näinkin pienessä asunnossa). Ruokapankissa on joskus pakko käydä kun rahat eivät riitä eikä sosku ota kaikkea huomioon laskelmissaan mutta laskut on kuitenkin maksettava jokatapauksessa. Leipää harvemmin sieltä haen vaan jos en osta kaupasta niin leivon itse. Se on kyllä totta että ruokapankissa varmaan työntekijät ottavat parhaat päältä (näin ainakin ex-mieheni kertoi kun oli katulähetyksellä töissä).

• bvcxsdefrgthnbvcxc
        Late Lapista. kirjoitti:

Late Lapista.

Ei köyhät ymmärrä. Osta halpa tontti Espoosta. Kauheaa, kun UUDET asunnot on kalliita hohhoijaa...
        Aina ne olleet, vaikka ei kymmeniä vuosia myöhemmin uskoisikaan.

• .!.
        Late Lapista. kirjoitti:

Late Lapista.

Vertaa Ruotsin hintoja Tukholman hintoihin ne paremmin samalla korkeudella kuin Pääkaupunkiseutu.Kalixi on Ruotsissa jo poronhoitoaluetta!Onhan Suomessakin syrjäseudut halvempia.

• pienipalkka

kohta ei enää perse kestä näin töissä käyvänäkään maksaa hurjia vuokria, pitääkö tässä muuttaa kohta asuntovaunuun asumaan, minnehän sellaisen saisi parkkeerata ns. pysyvästi, minkä keksisi osoitteeksi jotta laskut löytäisivät perille...

• Ero tulee kalliksi.

Eiköhän taustasyynä ole lisääntyneet avioerot.Suomessa avioeroja on vuositasolla noin 14.000, jotka koskettavat 28.000 aikuista, sekä n. 30.000 lasta
        Tätä on jatkunut nyt kohta parikymmentä vuotta ja asuntojen määrän tarve on kasvanut jatkuvast, kuten myös hinnat, koska asunnon tarvitsijoita on runsaasti.

Helsingin Sanomissa penkkirin näkökulma 24.1.2011.
        Avioero pudottaa elintasoa työttömyyttä enemmän.
        Asuntoja pitää olla kaksi todennäköisesti myös autoja. Televisot, laajakaistat, lehtitilaukset ja vakuutukset kaksinkertaistuvat.

Aiheesta lisää Hesrissa, jossa oli 35 kommenttia, sekä linkkejä muihin uutisiin.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Avioero pudottaa elintasoa työttömyyttä enemmän/1135263271304
        ---

• Late Lapista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Poste_restante

Poste restante pelaa kyllä, nykyisin ei enään lasketa irtolaiseksi vaikka ei vaki osoitetta olekaan !
        Minäkin olen suunnitellut aloittavani höpömökki elämän, ja kahastella vähän muolimota!
        Vaikka on minulla valmiiksi maksettu OK talokin tuolla maatilallani !

Late Lapista. Vuokrat alas Ry !

• Eikä maksa paljoa.

omasta maasta (maalämpö) ja sähkö omasta tuulesta (tuulimylly) ja rakenna itse, niin vot, saat asua halvalla.

• siksi

No Suomessahan periaate tuntuu olevan, että täytyy vain mummoista ja vaareista ottaa mallia, eihän elämä loppujen lopuksi ole mihinkään muuttunut, elämä vaan on kalliimpaa kuin ennen. Ulkomaalaisille täytyy siis antaa myös mahdollisuus "helppoon" elämään. Suomalaiset ostakoot omistusasunnon tai syökööt hernesoppaa kalliissa vuokra-asunnossaan.

• 25

"vuokranantajat"siis huijarit ovat tämän maailman yksi pahimpia rikollisia,laillisia sellaisia,valitettavasti.
      jää vain vähän ykköspaikasta joka tietysti menee politiikoille.

• teille en vuokraa

Itsehän te sen vuokra-asunnon haluatte, eikö niin?

• maksaa.
        teille en vuokraa kirjoitti:

Itsehän te sen vuokra-asunnon haluatte, eikö niin?

vilkaskaa vaikka mitä Espoon keskuksessa maksaa pelkkä tontti millä ei ole pystyssä yhtään tikkua niin ymmärrätte miks asunnot mitkä näille sairaan kalliille tonteille rakennetaan maksaa sairaasti.

• viksu__

Heh, kai joku urpo maksaa tollasii vuokrii kun niitä voidaan pitää noin korkeella :D
      Me asutaan helsingin kaupungin vuokrakämpässä (ollaan opiskelijoita). Meillä on tilava 52m2 kaksio reilu 5min kävelymatkan päässä metroasemasta ja ostarista. Lähikauppaan kävelee alle 2min. Tosi rauhallinen rappu, ei ikinä oo mitään kemuja tai meteliä illalla. Asunto on siisti ja hyvässä kunnossa (tässä oli kai asunu joku mummo pitkään ennen meitä), ja VUOKRA ON REILU 400!! Että sillai... :) Oon kyl tyytyväinen tähän. En tosin asuis tääl jos meil olis lapsii.. Mut mikäs kahen aikuisen on täällä ollessa :)
      Tiedän että monille (jopa opiskelijoille) on hirveen tärkeetä asuu jossain hienossa paikassa, ja ollaan valmiita käyttämään kaikki rahat jonkun rupusen pikku luukun vuokraan. Mä ainakin mielummin pistän ne rahat sit joskus ihan omaan kämppään :) Turha maksella liikaa tyhjistä seinistä!

• Sairaseläkeläinen

ohoh?viksu?
        "Heh, kai joku urpo maksaa tollasii vuokrii kun niitä voidaan pitää noin korkeella :D
        Me asutaan helsingin kaupungin vuokrakämpässä (ollaan opiskelijoita). Meillä on tilava 52m2 kaksio reilu 5min kävelymatkan päässä metroasemasta ja ostarista. Lähikauppaan kävelee alle 2min. Tosi rauhallinen rappu, ei ikinä oo mitään kemuja tai meteliä illalla. Asunto on siisti ja hyvässä kunnossa (tässä oli kai asunu joku mummo pitkään ennen meitä), ja VUOKRA ON REILU 400!! Että sillai... :) Oon kyl tyytyväinen tähän. En tosin asuis tääl jos meil olis lapsii.. Mut mikäs kahen aikuisen on täällä ollessa :)"

Joko huijaat tai olet onnekas..katsoppas tarjonta nykyhetkellä 30 neliön yksiö pasilan kivitaloista esim 600€ kk
        jopa 700€ on kuulemma pyydetty,,mutta pyytää saa jos joku onneton haluu tai pystyy maksaan..
        400€ kk et saa vapailta markkinoilta kaksiota jos joku tarjoaisi annan puhelin numeron otan sen heti
        siis kanta kaupungista puh 0400621921

• alivuokralainen. .

Ne joilla ei ole varaa tuollasiin vuokriin, muuttaisivat pois pääkaupunkiseudulta?
      Suomessa on paljon pinta-alaa, jättäkää se Helsinki. Son Hesan ongelma.

• Työtön alkoholisti

90 luvulla oli viellä vuokra säännöstelyt..1000mk sai hyvän 40 neliön yksiön alppilasta..oli nuorten hyvä elää ja nauttia muustakin kuin istua neljän seinän sisällä ja tulla hulluksi..
        Yhtälöhän on nyt siinä..mielenterveysongelmaiset, päihde ongelmaiset kasvaa kun kaikki tulot vaikka kuin tekisit työtä menee vuokraan, sähköön ja ruokaa..ihmisillä ei ole varaa nauttia elämästä..
        Kaikki johtuu ahneudesta kuten edellä teksteistä voi lukea..
        Helsingissä paljon veron kiertäjiä ja ulkomaalaisia vuokran antajia joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa.
        Opiskelija ja työtön lapsiperhe aika toivoton yritys selviytyä..onneksi meillä hyvä sosiaalihuolto..mielisairaaloita tehdään koko ajan pääkaupunkiseudulle lisää ja niihin tarvitaan lisää hoitohenkilöäkuntaa ja valtion tukea..maahan muuttajia koulutetaan hoitamaan lisääntyvää ongelma ryhmää nuoret mielenterveyspotilaat ja alkoholisoituneet nuoret..jippii systeemi..
        Ja osasto itsemurhat..niistähän ei puhuta..sekin liittyy systeemiin mikä luotu..
        Onneksi jotkut saa rahaa kuten kiskuri vuokran antajat ;) onnea

• tyyppi vantaalta

Olet kyllä aivan oikeassa. Yksiöstä maksaisin enintään 600 ja sitäkin vain ja ainoastaan jos asunto on uusi tai tilava. Tuttuni on etsinyt asuntoa, kaksiota, pitkään. Mihinkään ei ole ollut varaa ja ne joihin on ollut varaa ovat olleet joko aivan huonokuntoisia tai vuokrattu jo. Suomessa on nykyään todella kallista.
      Ja pääkaupunkiseudulla on aivan mahdotonta saada kohtuuhintainen asunto. Itseään ei kannata maksaa kipeäksi ja peruastarpeista ei saa tinkiä vain asunnon kalliin vuokran maksamiseksi.

• Kokenut ja nähnyt

Koko pääkaupunkiseudun olemassaolo perustuu suureen kuplaan nykyisin. Yritetään muuttaa nousukkaiden mielikuvissa glamouriksi se mikä todellisuudessa on painajaista.
      Rakennetaan vankila itselleen siitä ylihintaisesta asumisesta ja sitten yritetään kynsin hampain pysyä leivän syrjässä kiinni ja runnoa duunia hullun lailla pelko perseessä perhe repaleina samaan aikaan kun hymyillään itsevarmaa hymyä että "jee mikäs tässä kato hommattiin kämppä stadista ja syksyl mennää thaikkuihin vähän kato grillaa nahkaa hei" ja sitten kateellinen kaveri pyrkii samaan.
      Lopulta kun porukkaa alkaa putoilemaan oravanpyörästä irtisanomisten ja konkurssien myötä tai joku kovempi tyyppi vie duunin tai pää ei vaan enää kestä niin he katoavat vähin äänin kotiseuduilleen hanttihommiin eronneina ja alkoholisoituneina.
      Mutta eipä hätää! Uusia tulijoita on aina ja piiri pieni pyörii.
      En väitä etteikö onnellisempiakin versioita ole mutta pääpiirteittäin se on niin tota. Persaukisuuden piilottelua ja kulissien ylläpitoa.

• ,-,--,-.,.

suomalaisten barrikadeille nousu ja kapina tapahtuu perheen sisäisesti. Niin kauan kuin jollakin naapurilla tai kaverilla menee vielä hieman huonommin niin kaikki on hyvin.
      Otetaan viinaa sen kunniaksi!
      Ilman hauskaakin voi olla viinaa!

• Hei Haloo

Järkyttävää ahneutta, mutta eduskunta kumosi 1990 luvulla vuokransäätely lain joka oli turvana markkinavoimia vastaan. Asuntojen vuokrat ja myyntihinnat pysyivät kohtuullisena.
      Aumistuki menee tavallaan suoraan sijoittajien pussiiin. Miten me veronmaksajat katsellaan tälläista toimintaa.
      Asunto ei ole ylellisyys vaan itsestään selvyys ja auto maakunnissa.
      Vielä hinnat putoaa sekin aika vielä nähdään.
      Ihmettelen sitä kun kaikki on niin hiljaa Eusta, autokortin hinnat on nousseet pilviin ym. 7000€ kuoma-autokortti!

• emme voi vaikuttaa

Todellinen inflaatio on vuodesta -99 vuoteen 2011 noin 450%.
        Ainoa minkä hinta on pysynyt kohtuullisena on viihde- elektroniikka joka tuontitavarana on joutunut suuren maailman suuren tarjonnan vuoksi kovaan kilpailutilanteeseen meilläkin.
        Pääpiirteittäin kaikki muu pyöriikin sitten hyvien veljien erinäisten kartellitoimintojen ympäröimänä joiden bisneksiin pienillä ei ole mahdollisuutta puuttua koska meidän takanamme ei seiso päättäjät.

• hulluostaanyt

Tottakai ovat kalliita kun laina on "kuplassa" aina halpaa..

Mutta oikeasti ihmetytti tuollainen asia kuten sana karamellista puhuttaessa "lakritsi" on nykyään kielletty?

• huonomminkin voisi

Ei mitään järkeä , ovat huomanneet jo helsinkiläisetkin.Kiva asua täällä maalla ja kerätä vuokrarahat , ja asua tilavasti. minusta ihn kiva härnätä kun on osannut vähän sijoittaa. eikä polta eikä ryyppää laittaa rahan parempiinkohteisiin. mm ostin 95 velaksi kaksion helsingistä maksoi itsensä kymmenessä vuodessa ja nyt velaton arvo 4 kertaa suurempi (tehty ostotarjouksia). nyt kun niitä sijoitus asuntoja on useampia voin periaatteessa elää koroilla ja eläkkeellä. (jos verotukselta jotain jää jäljelle). Kun eläkeläisen verotus on niin karmea ja vielä leikataan.

• voittottuarahaan

Se on kallista, muuta kommuuniin, eli näihin opiskelija-asuntoloihin joissa on halvempaa, mutta joudut sietämään sitten erinäisiä "heikkejä" siellä..

Maksaa se, ei ole edes hirveän kallista.

• Kokemusta on

Kansa tuli jälleen petetyksi EU:n myötä. Meille luvattiin hintojen laskevan kaikilla osa-alueilla, kilpailun olevan vapaampaa ja kaikille mahdollista, korkojen pysyvän matalalla jne.....
      Nyt olemme eläneet tämän 10v ja jokainen meistä on saanut kokea päinvastaista, mitä luvattiin.
      Kun samaan aikaan on tulonsiirroilla, verotuksella ja sosiaalisten tukien heikentämisellä kavennettu kansalaisten mahdollisuuksia, ollaankin tultu tielle, josta ei ole paluuta, ellei omaisuuksia jälleen tasata.
      Se olisi suotavaa, sillä muuten se ei tapahdu, eikä kansalle voida saada ostovoimaa, mikä puolestaan lisää heikentää kansantaloutta, kun kasvulle ei ole mahdollisuutta.
      Myös työttömyytemme on viimeisten 40v poliittisten päätösten korruption ja ahneuden tulosta, koska osalle ei riitä mikään ja osalta on viety kaikki.
      Kun kuulee sanottavan, että jokainen on oman onnensa seppä, se on suuri vale, niinkuin kaikki muukin tässä ajassa, sillä jos sinulta puuttuu raha, et takulla saa mitään mahd. nousuun, siitä kyllä pitää huolen markkinat, jota johtaa oikeistolainen aatesuunta Kokoomuksen ja Keskustan johdolla.

Mutta me voimme toivoa muuta, kun äänestämme vaaleissa toisin. Ei kuunnella enää satuja ja kokeillaan Perussuomalaisten linjaa.

• Paaakaupungin ulkopuolella putoaa kohta hinnat puoleen,korotnousee ,etta paukkuu

• SuhdeVertailuLukuOsa

Laajemmankin matikan käyneitä huijataan oletusarvoilla eli suhde vertailu ja
      %luvuilla jostain muuttujasta joka ei ole edes totta oikeesti vaan ihan keksittyä
      arvoja.

• sama se

Jos minulla olisi varaa maksaa 36m2 asunnosta 723€, niin tosiasia olisi ettei minulla olisi siihen varaa koska olisin tyhmä :)

Miettikääpäs nyt. vaatekomeron kokoisesta lävestä 723€ :)

• Jussuf (se sama)

Tiedetään toki että teillä siellä maalla on isoja vaatekomeroita, mutta että 36 neliötä!

Eikö niitä maataloustukia voisi edes vähän laskea, kun näyttää tuo maalaisten uho kasvavan ihan järjettömäksi? Miksi kukaan tarvitsee noin ison vaatekomeron? Nähtävästi maajusseilla on myös niin paljon vaatteita että tuollaisella rakentamisella on joku järki.

• iso d

toisilla kun on muotivaatteita ja työvaatteita, täytyyhän niille tilaa olla. ei navettahaalareita voi säilyttää samassa henkarissa frakin kanssa. ferrarilla ajellessa tietysti punaiset ajohaalaritkin.mansikilta terveisiä, ei kuulemma ole ikävä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94