oppisopimus ja lomat

...

Mitenhän vuosilomien käy oppisopimuskoulutuksessa?Onko tietoa karttuuko lomat samalviisiin kuin työssäoloaikana? Ja missä välissä niitä pidetään pois?Help,help..

5

8548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulutustarkastaja
    • AnkijaNiilo

onks teillä tietoo, voiko oppisopimuksen aikana saada palkatonta lomaa niinku "normi"-työpaikassa? mulla on kahden kaupungin välillä käyntiä, ja olis kiva esim kesällä viettää aikaa myös siellä toisessa, ei opiskelukaupungissa. satutteko muuten tietämään lähihoitajaksi opiskelusta oppisopimuksella? mihin kaikkiin paikkoihin voi hakea, jos suuntautuu sairaanhoitoon ja huolenpitoon?

• lasinpala

Lomat tulee normaalisti Työn antaja voi määrätä ajankohdan.

• Juupahuujuu

"voiko oppisopimuksen aikana saada palkatonta lomaa niinku "normi"-työpaikassa? "

Kyllä se onnistuu. Riippuu vain työnantajasta. Koska oppisopimusoppilas on ilmaista työvoimaa hänelle. Niin haluaako hän päästää sinua palkattomalle lomalle=työnantajalta ilmaista työaikaa pois...

Ja itsellä vuosilomien kertyminen menee ihan normaalisti. Mutta pitää odottaa ainakin Helsingin Kaupungin kanssa 1.4. asti, että alkaa uusi lomanmääräytymiskausi... Turhauttavaa...

Ohjeena on yleensä käyttää lomat "lomakausien aikana". Tai erikseen sovittaessa milloin vaan. Ja jos niitä ei käytä. Ne muuttuvat säästövapaiksi (kaupungin hommissa ainakin). Ja niitä saa sitten käyttää vasta noin viiden vuoden kuluttua taas...

• Jennimuss

Oppisopimus-opiskelija ei todellakaan ole ilmaista työvoimaa, koska hänelle maksetaan palkkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37