Hyvä musiikki, mitä se on?

Kyselijä.

Päivämiehessä ja seurapuheissa puhutaan usein hyvästä ja huonosta musiikista.
Millaiseksi te käsitätte hyvän musiikin. Onko se sitä, mistä itse satutte pitämään, vai sitä, minkä kerrotaan olevan hyvää musiikkia, vaikkei siitä itse pitäiskään?

7

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parannus 19v.

hyvä musiikki on siionin lauluja ja virsiä. Ne vahvistavat uskoani ja tuovat turvallisuuden tunteen. Itselleni ne ovat hyvää kuunneltavaa, pystyn aidosti nauttimaan niistä ja niiden sanomasta.

Jos ja kun eli silloin tällöin hairahdun "huonoon musiikkiin" eli minulle pop, rock jne. jne., jota maailmassa ollessani kuuntelin runsaasti, minulle tulee turvaton olo. Tuntuu että tämä ei ole oikein, koska tämä vie minua kauemmas Jumalasta, kohti maailmaa. Niiden tyyli ja sanoma eivät tunnu hyvältä. Ja sehän on syntiä, mikä erottaa Jumalasta.

Näin minä sen käsitän.

• Kyselijä.

Kiva, että sain asiallisen ja järkevän vastauksen kysymykseeni!

• että se on hyvin tanssittavaa?

• semmoinen

Lähinnä

• Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus on esimerkki hyvästä musiikista, toinen hyvä esimerkki voisi olla vaikka Irwin Goodman.
      Huonoa musiikkia on esim Antti Tuisku ja Fintelligens.
      On paljon muutakin hyvää musiikkia ja vielä enemmän huonoa musiikkia mutta tästä on hyvä lähtä liikkeelle musiikkiin totutellessa.
      Harhaoppiset ovat sitä mieltä että hyvää musiikkia on se joka omissa korvissa kuulostaa hyvältä mutta ei se näin ole, sehän olisi vielä typerämpää kuin uskoa johonkin jumalaan.

• ???

Tapasin kerran akateemisen koulutuksen saaneen helluntailaisen, joka määritteli itselleen hyvän musiikin.
        "Kun kuuntelen helluntaiseurakunnan lauluja, nautin suunnattomasti ja tulen niistä lohdutetuksi."

• Miäs27v

mistä itse nauttii, ja huono sellaista, mikä raastaa korvia. Kenelläkään ei ole oikeutta määritellä jonkun puolesta, mitä hänen tulisi pitää hyvänä tai huonona musiikkina. Ihminen on luontojaan musikaalinen olento, jo aivan pienet vauvat selvästi kuuntelevat rytmejä ja eläytyvät niihin. Kun esimerkiksi lapselta kieltää tanssahtelun, tukahduttaa hänen luontoaan ja kehitystään - musiikilla on ollut suuri merkitys ihmisen evoluutiossa ja kulttuurin kehittymisessä. Valitettavasti esim. monissa vl-perheissä katsotaan todella pahasti lasta joka alkaa vaikkapa tanssia kun radiosta tulee vahingossa joku rytmikäs kappale, ja suorastaan rynnätään sulkemaan radio ja torumaan lasta. Väitetään valheellisesti, että musiikki ja musikaalisuus voivat olla syntiä, jopa jalan vippaseminen johtuu synnistä ja Saatanasta. Tuo yksi karmeimmista valheista mitä uskonnot onnistuvat ihmisille syöttämään.

Vaikka olenkin ääriliberaali, pakko silti sanoa etten voi ymmärtää, että joku voi pitää saatananpalvontaheviä tai räppiä hyvänä musiikkina. Jotain rajaa sentään... :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87