Nyt kun koneelle on asennettu Ubuntu, niin huomasin ettei sen valikosta löytynyt sitä tulostimen mallia mikä minulla on käytettävissä. Kyseessä on siis Lexmark X1290 ja samalta merkiltä kyllä on runsaammanpuoleisesti erilaisia versioita luettelosta, mutta tällä kuuluisalla minun tuurillani tietenkin juuri tuo mainittu puuttuu. Täysin toimivaa laitetta ei uusine värikasetteineen huvittaisi toimettomaksi jättää ja koska sen ominaisuuksiin kuuluu myös kopiointimahdollisuuskin, niin sitä suuremmalla syyllä.
Nyt jos kenellä olisi antaa rakentavia ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi, niin olisin hyinkin kiitollinen avusta.
Tulostinongelma.
7
226
Vastaukset
toimia jollain muulla listan ajurilla, kokeile. Kaverin Ubuntukoneeseen just samalla kokeiluperiaatteella sain HP:n halpismonitoimivehkeen toimimaan. Kokeile mahdollisimman "lähellä" olevaa ajuria.
- yqHZCh
Olen käsittänyt niin että tuohon oli aikoinaan valmistajan omat ajurit. Valitettavasti ne eivät enää toimi nykyaikaisissa Linuxeissa. Tietääkseni hirmuisella käsityöllä ovat jotkut onnistuneet tekemään jonkinlaisen virityksen. Googleta ohjeita. Tai parempi kun heität roskiin.
- American dynamo
Googletin:
Ubuntu Lexmark X1290
Hakutuloksista ainakin tämä vaikutti lupaavalta:
[SOLVED] Lexmark x1290 printer/scanner drivers.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1598211 - No Prob
Tulostele Windowsin puolella, sille näyttäis löytyvän toimivat ajurit.
- -----
Ubuntussa valikossa tarjolla olleella rinnakkaismallilla.
- Dzu0fd
Linux-käyttäjän on syytä kiertää kaukaa kaikki Lexmarkin laitteet.
- k3
-mutta huomenna tapahtuu niin että vaihdan tuttavani kanssa tulostimet.. tämä mahdollisuus tuli ihan sattumalta. Molemmat on tyytyväisiä eikä yhteensopivuusongelmia sen jälkeen ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417