Naiset ja persut?

Niceten

Aikooko tosiaan joku täysjärkinen suomalainen nainen äänestää perussuomalaisia - muuten kuin miehensä komentamana? Persujen Suomessa naiselle on varattuna se tuttu paikka tiedät kyllä minkä ja minkä välissä.
Persujen pääministeriehdokas Soini puhuu halventavaan sävyyn naisista armeijassa, ja lisäksi tärkein syy hänen uskonnon vaihtamiseensa oli naispappeuden hyväksyminen luterilaisessa kirkossa. Ja Soinin nykyinen uskontohan kieltää abortin - raiskauksen ja insestin uhreiltakin! Persujen vaalitoiminnan vetäjähän sattuu olemaankin raiskauksesta tuomittu henkilö.
Persuja äänestävät ainoastaan miehiä mielestelevät naiset. Nainen vaietkoon Soinin Suomessa!

62

1107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellinooraaleksandra.

Olen nainen ja Persut saa ehdottomasti ääneni. Ei mulla ole ukkoa käskemässä mitä saan tehdä enkä moista komentoa sietäisi.
      Itsenäinen ja itsellinen nainen. Ketään en ikinä mielistele.
      Kuinka sitäpaitsi luulet että ketään voi käskeä äänestämään jotain mitä ei halua. Tuleeko se mies sinne koppiin mukaan, tuskin.

Äänestän henkilöä, en puoluetta. Ääneni saa ehdokas jonka kanssa mielipiteeni menevät yksiin. Ei ainoastaan vaalikoneessa vaan ehdokkaan nettisivuilla myös, jossa on hyvä tutustua paremmin henkilöön joka ääneni saa. Suomi 24 ei ole siihen todellakaan oikea paikka.

Ihan sama mitä Soini puhuu ja on mieltä. Monet ehdokkaat eivät ole noin jyrkkiä mielipiteissään ja sellaisia haluan eduskuntaan. Nimenomaan Persujen riveissä koska koen muutoin ko. puolueen edustavan sitä mitä itsekin olen mieltä monesta asiasta.

• Kouluun kouluun

"Äänestän henkilöä, en puoluetta." Noin ajatteleva ihminen ei tunne Suomen vaalijärjestelmää eikä olisi oikeutettu edes äänestämään.

• Espanjan rannat

Hitto kun mua naurattaa tämä "ei minulla ole ukkoa niin ei haittaa" -tyyli. Vähät väliä muista. Minulle vaan kaikki heti, eikä naapurille mitään!!!???

Tiesitkö, että Suomi on maailman väkivaltaisiin valtioihin kuuluva maa? suurin syy sille on rasistisuus, muukalaisviha, syrjintä jne. Persut vähättelevät tätä ja pitävät suomalaisia puhtaina pulmusina...sen todistaa se, että persuihin änkee rikollisia ja skinejä jne.

Jos pidät maahanmuuttajien hakkaamista hyväksyttävänä niin äänestä ihmeessä persuja!

• nuori äiti

Itseasiassa eduskuntavaalit eivät ole henkilövaalit, vaan nimenomaan puoluevaalit.
      Puoluevaalit siksi, että se henkilö, jota äänestit ei välttämättä nouse eduskuntaan. Silloin hänelle antamasi ääni menee puolueen hyväksi ja auttaa mahdollisesti sellaisen ehdokkaan eduskuntaan, jolle et olisi mistään hinnasta tahtonut ääntäsi antaa.
      Lisäksi puolueiden valta (myös perussuomalaisissa) on paisunut yli yksittäisten edustajien tahdon ja yleensä minkäänlaista sooloilua ei sallita.

Minusta koko persujen vaalisanomassa on jotain masentavaa ja mustaa. Osittain se saattaa johtua siitä, että perussuomalaisiin näyttää pesiytyneen paljon poliittisia pyrkyreitä. Henkilöitä jotka ovat loikanneet vapaaehtoisesti, tai saaneet kenkää vanhoista puolueistaan, ja siitä syystä janoavat nyt valtaa ja kostoa.

Perussuomalaisten vaalisanoma ei katso eteenpäin, vaan se on haihattelua johonkin sellaiseen, mitä ei ole mahdollisuutta saavuttaa.
      Se on sekoitus kiihoitusta ja asioitten synkistelyä. Toivottomuuden ja olemattomien uhkien lietsomista, jopa suoranaista vihaa.

Perussuomalaisten linja sorsii meitä työelämässä mukana olevia ja päteviä ammattitaitoisia ja koulutettuja naisia jo ehdokasasettelussaan.
      Ikävä tosiasia jota persut vähättelvät ja josta Timo Soinikin haluaa vaieta, mutta tapaukset ovat totisinta totta ja tälläkin palstalla tulleet jo useaan kertaan todistetuiksi.

Jokainen meistä tekee kuitenkin omat valintansa äänestyskopissa ja varmasti on yhtä monta mielipidettä, kuin on meitä naisiakin.
      Minä en kuitenkaan aio heitä äänestää, mutta jokainenhan meistä tekee, niinkuin parhaaksi näkee ja toivottavasti oman, eikä miehensä harkinnan pohjalta.

• Mirkkuli-

Kyllä just näin.

• tuohtunut äänestäjä.

Olen nainen ja ikääkin mittarissa jo liki 60 vuotta, joten jonkunasteista elämän kokemustakin on.

Aion äänestää Perussuomalaisia, koska olen perussuomalainen pienipalkkainen työläinen. Hallituspuolueet eivät ole vakuuttaneet minua siitä että he ajaisivat meidänlaisiemme etuja, joten annan Perussuomalaisille mahdollisuuden.

• Pöölö

Kiitos mahdollisuudesta! Tulemme tekemään parhaamme. Jokainen. Mainitsemasi asiat olivat itselleni kimmoke lähteä ehdokkaaksi, joten puhumme samaa kieltä. Päätöksesi antaa mahdollisuus on hyvä.

• LINTUKOTO KATOSI

MIETTIKÄÄ MITÄ SUOMI OLI V. 1980 ?

ONKO SUOMI PAREMPI MAA NYT ?

ALAS ON MENTY MONESSA ASIASSA

• kysyjä.

siis hallituksessako sovitaan että miten paljon sinulle maksetaan palkkaa?

• 10 kg ylipainoa

Juuri siellä hallituksessa. Kuten tiedät, Suomi on maailman kärkeä kokonaisverotuksessa. Mitä enemmän kansalaisia verotetaan, sitä vähemmän jää ostovoimaa käytettäväksi.
        Niin. palkanhan maksaa työnantaja, mutta hallitus määrittelee valtion kirstunpohjan häämöttäessä niitä keinotekoisia lisämaksuja, joilla esim. pyöritetään tasavaltamme ylipyrokratisoitunutta koneistoa, joka ei tee mitään tuottavaa, mitä voisimme esim. viedä maastamme ulos ja saada tärkeitä tuloja.
        Jos meiltä viedään ostovoima yltiöverotuksella, niin ei ihme, että työttömyysluvut ovat luokkaa 400 000.
        Kai se sitten on sitä fiksua sosiaalidemokratiaa, kun rahat eivät kaikilla riitä päivän leipäannokseen ja sitten mennään nöyrästi luukulta kumartelemaan tantoilta vähän lisäapua, kun housut eivät pysy enää jalassa, kun vatsanahka on selkärangassa kiinni.

• mies mansesta..

Lapsellista soopaa! Kyllä meillä naiset osaavat tehdä omat äänestyspäätökset. Ei aviomiehellä mitään merkitystä. Itselläni ja vaimolla samat ajatuskannat. Siksi äänestämme PS tosin eri henkilöä. Pääasia, että ääni tulee puolueelle.

• Ga_ga

Kylläpä tunnut olevan varma siitä, että vaimosi äänestää niinkuin sinä väität. Tyypillistä sovinism.. anteeksi perussuomalaisuutta.

• Simo Toini

Sama juttu, kyllä meilläkin naiset osaavat tehdä omat äänestyspäätökset. Ja jos eivät osaa niin pannaan oppimaan!

• Perrrsu

Ei naisia tarvita persuissa! Paitsi kahvia keittämässä!

• kyssäriperse pSS
        Perrrsu kirjoitti:

Miksi persuissa ei ole vieläkään yhtään ainoaa akatteemista kaunotarta? Soinin pottunokkako heidät karkottaa?

• Maija A
        Perrrsu kirjoitti:

Ai jaa.

• Isäntä.persu
        Ga_ga kirjoitti:

Kylläpä tunnut olevan varma siitä, että vaimosi äänestää niinkuin sinä väität. Tyypillistä sovinism.. anteeksi perussuomalaisuutta.

Kyllä persuvaimot äänestää silleen kun niitä käsketään!

• Kannatan.
        Perrrsu kirjoitti:

Eli äänestetään yksi persunainenkin sinne eduskuntaan keittämään kahvia ja siivoamaan.

• kyssäriperse pSS kirjoitti:

Miksi persuissa ei ole vieläkään yhtään ainoaa akatteemista kaunotarta? Soinin pottunokkako heidät karkottaa?

OLET UNOHTANUT KATSO EHDOKASLISTOJA

SIKSI PUHUT POTASKAA

SITÄPAITSI EDUSKUNTA ON JO MUUTOINKIN TÄYNNÄ UIMAMAISTEREITA

• tervetuloa uusi jäse

täällä sivulla on tuo yksi häirikkö joka on tietävinään kaiken kaikesta.
      meitä perussuomalaisesti ajattelevia ihmisiä on nyt niin paljon että sinä agitaattori et kerkiä kaikkien mielipiteitä lukemaan ja kommentoimaan joten tee se palvelus itsellesi,että tulet meidän riviin äänestämään suurinta puoluetta 17.4 tervetuloa!

• very nice

Otin kutsun avosylin vastaan ja liityin siihen suurimpaan=D
      Nytpä sinun tehtäväksi jäi arvata, liityinkö; Suomen Keskustaan, vaiko Kansalliseen Kokoomukseen?

• kova lahkolainen

• Keskushyökkääjä.

No tietysti Keskustaan!

• AJOJAHTI
        kova lahkolainen kirjoitti:

Ei kovin kristillistä, ole persutouhu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/101270-kiroileva-kirkkoherra-kyllastyttaa-turussa

Äärelä sanoo Uudelle Suomelle, että hänen mielestään syytöksille ei ole näyttöä.

–Kyse on ajojahdista. Mielestäni rangaistus on näyttöön nähden kohtuuton. Minua kohdellaan epäasiallisesti, toteaa Äärelä, joka on varma voitostaan oikeudessa.

Äärelä väittää, että on mahdollista, että rankaiseminen liittyy hänen arkkipiispa Kari Mäkisestä esittämäänsä kritiikkiin.

• tushua

minä annan tussua vain perussuomalaisille ja kuluvan vuoden jäsenmaksutositetta kannattaa pitää mukana kaikkialla.

• Ihime

Etkös sä just menny naimisiin Arton kans..?

• Tsirppinen

Olen suomalainen nainen ja äänestän Persuja. Mieheni äänestää kokoomusta. Minä olen se perheen duunari, eli sairaanhoitaja ja mies taas sitten KTM. Toki teen kaikkeni, että mies pysyy kiireisenä vaalien aikaan, eikä kerkeä äänestämään ;)

Vaikka Soinilla on tälläiset mielipiteet mm. uskonsa takia, niin jokainen persu ei kuitenkaan ajattele niin. Minulle sopivin ehdokas on Pietari Jääskeläinen. Vaikka Persut saisivat paikkansa eduskunnassa, niin siihen tarvitaan vielä paljon, paljon muuta, että naisen asema Suomessa astuisi askelia taaksepäin. Eli mielestäni tälläiset pelot ovat turhia. Uskon, että meillä on yhteiskunnassa niin paljon tärkeämpiäkin asioita joihin perussuomalaiset tarttuvat, kuin joku aborttioikeuden poistaminen ;)

Äänestelin ennen vihreitä, mutta nyt ääneni menee vahvasti Persuille. Kiinnittikö muut huomiota Satu Hassin puheisiin lehtiartikkelissa liittyen meppien äänestyksiin naisasioissa?

Soinissa pidän siitä, että vaikka vaalit on menossa ja jokainen ääni on tärkeä, niin hän silti äänesti omien mielipiteidensä ja uskonsa mukaan. Ei siis muutellut mielipiteitään mielistelläkseen kansaa ja äänestäjiä. En tietenkään ole samaa mieltä kuin Soini esim aborttiasioissa, mutta hei mitkä on mahdollisuudet, että Suomessa todella astutaan niin suuria askelia taaksepäin? Soini seisoo vahvasti uskomiensa asioiden takana, sillä miehellä on selkärankaa ja sellaista tarvitaan Suomen politiikkaan ja niiden muiden kusettajien sekaan!

Toinen asia, johon kiinnitin huomion tässä Hassin avautumisessa, oli se, että kovin oli Hassilla aikaa tutkailla Soinin tekemisiä...Eikö sinne menty töihin, eikä katsomaan milloin Soinin käsi nousee?

• Varmoja ehdokkaita

Itselläni, ja vaimollani menee äänet Juha Malmille. Molemmat erittäin hyviä, ja oikeita asioita hoitavia ehdokkaita uudeltamaalta.

• Lesbolesb

Minä olen naisia rakastava nainen eli peruslesbo!

• PAKOLLINEN TIETO

SOINI TOIMII USKONSA MUKAAN EIKÄ TYRKYTÄ SITÄ MUILLE

EI TUE MYÖSKÄÄN VÄKISIN TYRKYTYSTÄ H-OPPEJA NIILLE JOTKA EIVÄTÄ TÄTÄ HALUA

• Ihmet-telen
        Lesbolesb kirjoitti:

Minä olen naisia rakastava nainen eli peruslesbo!

Mikähän persuissa erityisesti lesboja kiinnostaa.

• OPUS DEU

JOSKUS UNOHTUU SE ETT KATOLISIA ON MAAILMAN KRISTIKUNNASSA ENEMMISTÖ JA LUTERAANIT OVAT VAIN PIENI VÄHEMMISTÖRYHMÄ KRISTIKUNNASSA

• Miituu!

Ainakin minä naisena rakastan ihania unelmia joita perussuomalaiset lupaa meille. Ja onhan myös kanssasisaremme Johanna Tuksu Tukiainen persujen kannattaja!

• näin se vain on

Ehkä äänestäjä, mutei jäsen. Kaikki äänet on yhtä arvokkaita, eikä kukaan äänestäjä voi antaa kun yhden äänen, ei edes Halonen.

• Lottailona

Perussuomalaiset on nykyään ainoa kristilliset arvot omaava puolue, joten sitä äänestän.

• älypersu..

Peräsuolikaiset on tuksulle ja kummpaneille oikea viiteryhmä, eiks´jeh?

• Tuksu4ever
        älypersu.. kirjoitti:

Peräsuolikaiset on tuksulle ja kummpaneille oikea viiteryhmä, eiks´jeh?

Tuksu on hieno nainen ja oikea perussuomalainen kuten me kaikki suomalaiset naiset!

• mummo 75v kuumana
        Tuksu4ever kirjoitti:

Tuksu on hieno nainen ja oikea perussuomalainen kuten me kaikki suomalaiset naiset!

Kuka, missä? tuo viriili mies, tuu äkkiä tänne.

• Timo hoputti
        mummo 75v kuumana kirjoitti:

Kuka, missä? tuo viriili mies, tuu äkkiä tänne.

Salli kuumassa, vaikka 75 v? Aika jännää!

• regina vanto

Niin, eikös ne katolilaiset keksineet tämän inkvisition, harjoittivat anekauppaa ja vatpa taineet joskus poltella noita-akkoja roviolla.
        Muistathan myös, että maa on pannukakku. Älä mene reunalle, ettet tipu.

• Vieno Huttunen
        regina vanto kirjoitti:

Niin, eikös ne katolilaiset keksineet tämän inkvisition, harjoittivat anekauppaa ja vatpa taineet joskus poltella noita-akkoja roviolla.
        Muistathan myös, että maa on pannukakku. Älä mene reunalle, ettet tipu.

Regina on oikeassa. Parempi laittaa kastikkeet valuun kuin painaa Penttilän anista niin, että villit kummastuu kettulanvintillä.

• ent. perSS
    • Heipä hei.

Eipä ei.

• Iniositna

Joo.

• kgjhtyui

Kukaan täysjärkinen nainen ei tue Soinia.

• Lesbersu

Mä olen lesbo ja tykkään persuista.

• 1+1

Mä kanssa, meidän perheestä menee 2 ääntä persuille:)

• kiinnostunut lesbo

Missäpäin suomessa on ahkerin persujen lesborinki?

• Olan nähnyt

• Luulemma

Eikös se Suomen tunnetuin anoppi ole tämän lesboringin pomo!?

• Raimo Kyrpölä
        Luulemma kirjoitti:

Vihreät käyvät naimalakkoon, näin kertoo media. Persujen karvaperseäijien ei tarvi käydä, kun ei ole lähipiirissä niitä naitavia naisiakaan. Korkeintaan äitimuori tai naapurin mummomaatuska, jotka hekin löytävät aina jonkun fiksumman miehen, kuin peruSStupauunon.

• .-,.,.-,.,.
        Luulemma kirjoitti:

Ai siksikö lesbot fanittaa persuja? Kieltämättä kaikki tapaamani persunaiset on aivan lesbomaisen oloisia.

• SUOMI NEITO

MUTSI AIKOO

EI PIDÄ OLLENKAAN MUSLIMIMIESTEN KANSSA VEHTAAVISTA BI-HORATSUISTA

• EI MUSULMANIN LAKANA

höpö höpö nICETEN

PERSU NAISET OVAT VARSIN ITSELLISIÄ..RAUTAISIA MIMMEJÄ

• Äänioikeus 1905

Ketjun avaajalle vastaan.

Aikoo. Minä.

Enkä ole luuvitosen ja hellan välissä. Päinvastoin. On ihanaa kun mieheni rakastaa ruoanlaittoa ja taikoo viikonloppusin mahtavia ateriota perheellemme.

Mielistelen mieluusti miestäni, kuten hän minua, mutta äänestämme itse ketä haluamme.

• kysepers

Poikkeus vahvistaa säännön. Miksi muuten persuissa ei vieläkään ole yhtään ainoaa akateemista kaunotarta, vaikka puolueen gallupkannatus on jo 18%? Tilannehan on järjetön!

• niinpä niin

• UIMAMAISTERIT EK:SSA
        kysepers kirjoitti:

Poikkeus vahvistaa säännön. Miksi muuten persuissa ei vieläkään ole yhtään ainoaa akateemista kaunotarta, vaikka puolueen gallupkannatus on jo 18%? Tilannehan on järjetön!

VÄÄRÄ KIRJOITUS, KIRJOITTAJA EI LUE EHDOKASLISTOJA

• Missikisat

Ai hitsi!

Onx nää vaalit 17.4. akateemisten kaunottarien missikisat?
      Ei hitto!! Täytyykin tutkailla ehdokkaita ihan sovinistisella silmällä.

Joo, äänestän Astrid Thorsia. Siinä akateeminen kaunotar, jolla maahanmuuttopolitiikassakin on sellainen ote, että kaikki käy. Olethan samaa mieltä ehdokkaan sopivuudesta kansanedustajaksi "kysepers"?

• PS

Heh, ketkähän ja minkä puolueen edustajat / kannattajat niitä lapsenraiskaajia muslimimaista ( Joissa naisella tai tyttölapsilla ei ole mitään oikeuksia tai oikeusturvaa ) Suomeen lossaavat ja lennättävät jopa ihan ykkösluokassa verovaroin? Potkien ensin tietysti itse matkansa maksavat suomalaiset ulos koneesta? Sehän ei ole rasismia, eheeeii.

Samaan aikaanhan kumminkin nämä kyseenalaiset puolueet mollaavat persuja minkä kerkeävät. Kaksinaismoralismia.

Kaiken huipuksi yhteiskunta joutuu vielä maksamaan täyden ylläpidon näille mamu-veijareille verovaroista ja mitään ei tarvtte tehdä kun hyysärit suojelee, kun ovat itsekkin mitään tekemätöntä joutosakkia. Hipit alas, 60- ja 70-luku meni jo!

Nyt tulevat perussuomalaiset sitten valtaan, koska vääryyttä kokenut kansa heidät siihen pestiin täten valtuuttaa äänestämällä heidän ehdokkaitaan. Joukossa on voimaa, uskokaa tai älkää!

• perswäkee
    • faktaperse pSS

Vain akantollikot äänestävät puoluetta, jonka puoluesihteerikin piileksii pottukuopassa viikkokausia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4953
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      672
      4188
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1461
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1164
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94