Moi

Mari Väätäinen

Parasta on sellanen yllättävän voimakkaan sitruunanmakuinen suolaisenmakea täyte

4

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.V.

Esim marenkikuorrutteisen, murotaikinapohjaisen sitruunatortun kiisselitäyte. Suositan laittamaan siihen huomattavasti ohjetta enemmän sitruunaa ja raastamaan keltaisen kuorenkin mukaan. Sama pätee esim. juustokakkujen sitruunatäytteisiin; tavallista vahvempi sitruunanmaku kannattaa näissäkin(yleisö tykännyt vielä itseä selvästi enemmän knu olen laittanu sitruunaa paljon). Ja hiven suolaa kannattaa mielestäni kokeilla lisätä melkein leivonnaisen kuin leivonnaisen taikinaan..

• happaman ystävä

Saman todennut, omaan limejuustokakkuun käytän juustona vain appelsiinin tai sitruunan makuista tuorejuustoa (ohjeessa naturelli), ja raastan aina mukaan sitruunan kuoret. Samoin päälle tulevaan kiilteeseen appelsiinimehun joukkoon aina vähintään yhden sitruunan mehu.
      Lusikkamunkkitaikinan maustan aina raastetulla sitruunan kuorella, ja simaan käytän vain sitruunoita (monessa ohjeessa 2 appelsiinia ja yksi sitruuna). Lempivohveleihini tulee -yllätys yllätys - taikinaan raastettua sitruunan kuorta.
      Kun raastan kuoret ruokaan pesen sitruunat ensin kunnolla harjalla, jos ei ole saatavilla tarpeeksi edustavia luomusitruunoita. Kuoren pitää olla sileä jotta sitä voi raastaa.

• Väätäisen Mari

Jep:) Ei ole juuri paikkaa minne kunnon sitruksen kirpeys ei kävisi. Myös kaikista mahdollisista eri sitrushedelmistä tehty salaatti(kalvot poistettuna)aivan ihanaa..Ja sitruunat ihania syödä vaikka ihan sellaisenaankin paljaaltaan. Varsinkin limetit, niiden tuoksukin jo niin hurmaava:)
      Ja drinksuissa myös...

• M. V.

Siis joulun sitruunatortussa. Kokeilin sitä ekan kerran muistaakseni jouluna 2007 ja olen päätynyt siihen, että täytettä pitää olla tarpeeksi paljon, mieluummin reilusti "liikaa" kuin liian vähän. Ja on vatkattava tarpeeksi kiinteäksi, jotta kuorrutus toimii ja mielellään myös kestää tarpeeksi pitkään.
      Näin on minun kokemukseni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      48