Marinea kaupasta kokemus

äysskäri

soitin helsingin marinea kauppaan , olin ostamassa veneeseen autopilottia, asiantuntiaa ei ollut paikalla, lupasivat ottaa yhteyttä, kaksi kertaa jätin heidän pyynnöstä yhteystietoni, eivät ole vielä ottaneet yhteyttä, aikaa kulunut kolme kuukautta, olisin vaan kysynyt paria seikkaa ennen ostamista, nyt ostan muualta... luulis nyt kaupanteko kiinnostavan, kuitenkaan ei ollut ensimmäinen hankintani kyseisestä liikkeestä

17

2107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m. yyntimies

      Njaa, onko se nyt niin vakavaa. Välillä on kiireitä, joskus joku unohtuu.

    • Oliko tuo

      Myyntimiehen näkökulma? Kyllä se on vakavaa, ainakin liikkeeen omistajien näkökulmasta. Luullakseni.

      • m. yyntimies

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.


      • 79
        m. yyntimies kirjoitti:

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.

        Kannattaa, koska jos yksikin asiakas jää palvelematta kirjoittaa se suomi24 palstalle ja myynti laskee 35%


      • yksi näkökulma
        m. yyntimies kirjoitti:

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Mitähän luvut ovat euroissa?


      • Huhu kertoo
        yksi näkökulma kirjoitti:

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Mitähän luvut ovat euroissa?

        että joillakin aloilla kaupat ovat hankkineet:
        - Sesonkiapulaisia
        - Osa-aikaisa
        - Harjoittelijoita
        - .....

        Miten ihmeessä ne ovat keksineet moista??


    • guhijokplåö¨ä'

      Ei vakavaa, vein eurot muualle, vaikka joutui maksaan hivenen enemmän, mutta hyvästä palvelusta pitääkin maksaa, ps olisin kysynyt sopivuudesta ennen tilaamista olis mennyt minuutti aikaa... se siitä nyt löysin kohteen mistä ostan seuraavatkin hankinnat

    • Reikä päässä

      Vähän kuin PentaCenter? Sieltäkään eivät asiantuntijat puhelimeen vastaa, eivätkä takaisin soita. Paikanpäällä sen sijaan palvelu hyvää.

      Oma kokemus Marineasta: Paikanpäällä ollut naishenkilökään ei ehkä maailman aktiivisin asiakaspalvelija ollut, tekniikka sen sijaan tuntui olevan hanskassa.

    • Ne asiantuntijat kun joutuvat varsinkin näin kevätaikaan tekemään paljon muutakin hommaa sen puhelimeen vastaamisen lisäksi.

      Itseltäni jää noin 30-40% asioista yksinkertaisesti vaan kiireen vuoksi hoitamatta tai puolitiehen. Venealan kirous.

      • 11+18

        eikös sitten pitäisi palkata lisää tekijöitä ? Jos tosiaan jää 40% tekemättä, huhuh !!!


    • Kuka niiden työntekijöiden palkan maksaa syys-maaliskuussa? Ongelma tässä on se, että kausi on lyhyt ja agressiivinen. Yhtäkkiä pitäisi pystyä palvelemaan kahdessa kuukaudessa 90% suomalaisista veneilijöistä ja mielellään heti.

      Sälytän osan vastuusta myös veneiliöille. Miksi se vessan varaosa tai pumpun siipipyörä tai mikä vaan edellisenä kesänä hajonntu tai suunniteltu hankinta pitää jättää keväälle, kun talvella olisi hyvä aika hoitaa se juttu kotiin.

      Varmaan täällä foorumilla on juuri se 10% niitä aktiivisia hyökkäämässä, että MINÄ ainakin hoidan. niin varmaan, mutta yhtälö on silti mahdoton.

      Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu.

      Keväällä ei vaan ehdi kaikkia palvelemaan, se on fakta.

      • Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.


      • Kukkaronnyöri

        "Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu."

        Ei kuulu joo, koska hinnoittelu veneliikkeissä on pilvissä. Monia vastaavia osia tai tarvikkeita saa muista liikkeistä murto-osahinnalla. Kyse on siis kilpailuttamisen yhdestä muodosta.


      • Kaikki tulee tehdyks
        vanhami kirjoitti:

        Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.

        Tuollaista se tämänpäivän "tehokkuus" sitten on - hommia jää tekemättä (asiakkaita palvelematta), mutta eihän ne kuitenkaan olisi mitään ostaneet.
        Siksi pitää kouluttaa henkilökunta tuntemaan tuotteet, ettei tarvitse "häiritä asiantuntijoita" pikkuasioiden kanssa.

        Tuo puuha on tätä "suomalaista kiirettä", eli koohotetaan kaikkea maan ja taivaan välillä, hokien kuinka kiirettä pitää.

        Itsellä ei juurikaan ole "ohi" mennyt asiakkaiden palvelu, sille vaan pitää olla aikaa. Järjestelmällisyys auttaa kummasti siihen ;)


    • löysällä

      No, palvelu maksaa...

      Soitappa biltemaan ja kysy jonkin tuotteen hintaa ja hieman käyttöohjeita ja miten se sopii sinun veneeseesi ja kokeile vielä pikkuisen tinkiä hinnasta.

      Sanan "biltema" paikalle voi laittaa esim

      Honkkari,
      Bauhaus,
      Tarjoustalo,
      Rautakauppa,
      jne.

      • Kukkaronnyöri

        Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.


      • TalviOstaja
        Kukkaronnyöri kirjoitti:

        Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.

        Minä ainakin olen viimeiset 10 vuotta aina talvella tehnyt veneeseen liittyvät ostokset. Kesällä en koskaan ole ostanut mitää veneeseen liittyvää. Enkä kyllä ymmärrä, miksi joku niin tekisi. On kai niitä joitain "hetken hemmoja" kin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe