Stihl 021 Kaasarin säätö

17+10=27

Terve! Vaihdoin kyseiseen kapistukseen kaasarin kalvot, ja nyt on säädöt hukassa. Eli H ja L ruuvi on kierretty auki 1 1/4 kierrosta, mutta miten LA ruuvi säädetään? Tuntuu Stihlissä olevan pirun tarkkaa tuo säätäminen.

Jossain vaiheessa sain sahan laulamaan toivotulla tavalla 1 minuutin verran sitten löysäsin kaasua ja sammui, jonka jälkeen sai nykiä hiki hatussa, mutta ei lähteny enää käyntiin.

8

7883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerasdfzxc

      Pyöritä LA-ruuvia niin paljon kiinnipäin että teräketju lähtee pyörimään. Siitä vartti taaksepäin, niin on ohjeen mukainen perussäätö.
      LA-ruuvi kääntää vain kääntää kaasuläppää auki, ei siis vaikuta seokseen. Ja säädöthän luonnollisesti tehdään kuumalla koneella.

    • Anonyymi

      Kertokaas Stihl 021 osaajat että miksi saha ei ota kierroksia vaikka säädöt tsekattu? Varsinkin kun alkaa kuormittaa terää niin hyytyy…

      • Anonyymi

        Väljä vehje.


      • Anonyymi

        Löysin vian. Kaasarin säädöt on tasan yksi kierros molempia ruuveja auki. 1 ja 1/4 on liikaa. Nyt laulaa hienosti. Kiitos tietäjille🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin vian. Kaasarin säädöt on tasan yksi kierros molempia ruuveja auki. 1 ja 1/4 on liikaa. Nyt laulaa hienosti. Kiitos tietäjille🤣

        Uutena säädetty että kaasu pohjassa terälevy, ketju oikealla kireydellä, voiteluaineen kanssa

        noin 11,500rpm tasainen

        Ja tyhjäkäynti 2800rpm


        Jos heittelee kierrokset yhtään tai joudut vetämään esim 2-3 kertaa lämpöisenä että käynnistyy niin kaasuttimessa on vikaa tai sahassa vuotaa stefat, letku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutena säädetty että kaasu pohjassa terälevy, ketju oikealla kireydellä, voiteluaineen kanssa

        noin 11,500rpm tasainen

        Ja tyhjäkäynti 2800rpm


        Jos heittelee kierrokset yhtään tai joudut vetämään esim 2-3 kertaa lämpöisenä että käynnistyy niin kaasuttimessa on vikaa tai sahassa vuotaa stefat, letku.

        Joissakin sahoissa on pieniä reikiä äänenvaimentimessa jotka voivat tukkeutua osittain ja saha ei enää toimi kunnossa, ne on testattu uutena tehtaalla että virtaa mutta ei otettu huomioon että usea pieni reikä kerää nokea helposti otetaan huomioon esim 10-20 vuoden satunnaiset sahaukset miten paljon tyhjäkäyntiä ja kylmänä pyörimistä.

        Ne kannattaa pitää puhtaana mutta ei suurentaa yhtää koska äänitaso nousee turhaan. Se voi olla peitelevyn / pakokaasun ohjauslevyn alla edess niin ei moni älyä.


    • Anonyymi

      Onko tankissa kiihdytysainetta?

    • Anonyymi

      Saako tähän sahaan sitä pyramiittiläppää tai vinkerporttia?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe