Moi. Laitoin tänään appelsiinin siemenen multaan ja annoin vähän vettä. Kauan kestää, että se alkaa kasvaa. Ennen en ole mitään kasvia istuttanut/hoitanut :D,mut nyt aattelin aplari puuta kokeilla. Olisiko siemenelle pitänyt tehdä jotain ennen multaan laittamista? Pesin hedelmälihat sen ympäriltä ja annoin kuivua yön yli ja aamulla laitoin multaan. Kuinka jatkan tästä eteenpäin? Vastauksia kiitos (:
Appelsiinipuu
4
174
Vastaukset
- Pienpuutarhuri
Siemenet voi laittaa suoraan multaan ei tarvitse pestä ja kuivattaa.
Anna ihan rauhassa kasvaa, koska joissakin siemenissä menee muutama viikko itämisessä ja jotku eivät edes idä ollenkaan.
Älä uita taimia vedessä ja kun se on kunnolla kasvanut aloita lannoitus, koska nyt alkoi kasvuaika kasveille.
Pidä aplaria valossa tykkää nimittäin auringonvalosta ja siksi juo paljon vettä.
Minulla on yli 15.v vanha sitruspuu jota en teidä onko se aplari, sitrus, mandariini tms. mutta pituutta on 170cm. Hurja on kasvamaan jos sen saa kasvatettu edes 50cm:iin.
Minun puuni on nyt kasvanut kuukauden sisällä 20cm ja se on tehnyt lisää pieniä oksia ja ihan villinä kasvaa. Jotku lehdet on kämmenen kokosia.
Suihkuttelen kerran viikossa Jaakontaikaa puun lehdille ja suhkuttelen joka päivä pelkällä vedellä ja kastelen huoneen lämpöisellä vedellä.
Lannotepuikkoja olen käyttänyt, mutta ainon hankkia ihan sitruspuille tarkoitetut lannotteet.- aplaripuunkasvattaja
Kiitos tiedosta! (: , Mutta yksi kysymys vielä mitä lannoitetta minun kannattaisi laittaa?
- Pienpuutarhuri
aplaripuunkasvattaja kirjoitti:
Kiitos tiedosta! (: , Mutta yksi kysymys vielä mitä lannoitetta minun kannattaisi laittaa?
Substral Naturen Kasviravinne on tarkoitettu myös sitruskasveille, mutta kun minulla ei ole tuota ollut niin olen laittanut viherkasvien lannoitetikkuja. ;)
Voithan sä laittaa muutaman siemenen itämään ja kai joku niistä itää. ;) - Pienpuutarhuri
Pienpuutarhuri kirjoitti:
Substral Naturen Kasviravinne on tarkoitettu myös sitruskasveille, mutta kun minulla ei ole tuota ollut niin olen laittanut viherkasvien lannoitetikkuja. ;)
Voithan sä laittaa muutaman siemenen itämään ja kai joku niistä itää. ;)Jaakontaikasta hieman.
Ihan eka kerran kun sillä suihkuttaa kasvien lehtiä, voi lehdet hieman kärsiä, mutta kyllä ne tottuu siihen. Tosin jos kasvilla on ohuet lehdet en ole uskaltanut suihkutta niitä Jaakontaikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402028