Tycker ni att abort bör vara tillåten om kvinnan har blivit våldtagen?
Abort
8
102
Vastaukset
- 22445
Absolut,en våldtäkt är så traumatisk i sig själv att hela kvinnans liv kan vara förstört.
- justdet
Jag tycker att abort bör vara tillåten under alla omständigheter. Det ska vara bra för både kvinnans och barnens liv. Ingen klarar sig utan misstag i livet och man klarar av olika situationer men jag anser att om man ens funderar på att abortera ska man oftast göra det.
- 3113w
Men abort får inte användas som preventivmedel som ju många gör.Till all tur finns det ju de här Dagen efter pillerna om man misstänker att det gått på tok.
- karinnygard
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
- svennung
karinnygard kirjoitti:
Jag tror inte många har arbort som preventivmedel faktiskt-
Det sker ganska många tonårsaborter.
- Testtest
Ja, det tycker jag
- lilla fågeln
Det är svåra saker det här,en abort lämnar ju också i vissa fall,livslånga ärr efter sig.Ja, mentala alltså.Ett barn borde ju alltd vara älskat och välkommet,men sist och slutligen är det kvinnan som bestämmer.Det är ju ändå frågan om hennes liv ovkså.
- Anonym2
I Sverige har antalet tonårsaborter ökat det senaste decenniet trots att ungdomsmottagningarna rekommenderar tjejer att äta p-piller.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238439Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1036642Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783830- 853548
- 1653010
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432929- 472897
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista402762Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222476Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084