Elisa Vahti ja ympäristön kuvaaminen?

Penanen

Hola!

Elisa Vahtia mainostetaan mm. sillä, että voit tarkistaa etukäteen vapaat parkkipaikat ja seurailla kotoasi mökkisi järvimaisemaa. Esittelykuvassa näkyy, kuinka joku soutelee järvellä.

Olen luullut, että vain omaa kotiaan ja pihapiiriään saa kuvata. Olenko luullut väärin? En oikein osaa kuvitella, mihin kohtaan järveä voisi laittaa kyltin "Tallentava kameravalvonta".

7

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen käyttäjä

No hyvä mainostaa kun tuollainen on todellakin laitonta. Mutta oletko joskus kuullut että Elisa mainostaisi rehellisesti palveluitaan. Varoittaisin kyllä jokaista puuttumasta Elisan palveluihin koska niistä ei ole parhaimmillaankaan tullut muuta kuin pettymyksiä ja aiheettomia laskuja. Laittomalla kuvaamisella saattaa tulla jopa rikossyyte!

• ddtjaarse

Jaa, vai niin. Mun koneelta näkyy webbikameroita live kuvalla toreilta ja kaduilta lähes joka kaupungissa, kaikki laittomia ?. Myös kauppakeskuksista näkee livekuvaa kaikkine asiakkaineen, nekin laittomia ?

• Penanen

En ole lakialan asiantuntija, mutta käsittääkseni noissa ns. julkisissa tiloissa on jossain kohtaa tieto "Alueella tallentava kameravalvonta".

Omakoti- ja mökkialueilla toisten käyttämien tilojen "valvonta" kameralla on käsittääkseni kiellettyä. Ja kuten ihmettelin, niin "mihin kohtaan järveä voisi laittaa kyltin "Tallentava kameravalvonta"."

Toivottavasti joku, joka tietää asianlaidan varmasti, vastaa tähän pikkuseikan ihmettelyyni.

• -------
      • Penanen

Kiitos kaiken kattavasta linkistä. Nyt tiedän.

Olen ollut liiankin varovainen omien liikuteltavien ip-kameroideni osalta ja rajannut liikuteltavuuden kodin sisälle ja omaan pihaan. Tuon tekstin mukaan on siis mahdollista katsella esim. yhtiömme parkkipaikkaa, sillä sinne on vapaa pääsy.

Kiitos vielä kerran.

• mä vaan 2

Kotirauhan suojaamia (jonkin tulkinnan mukaan omiakaan *) ei saa katsella millään teknisellä laitteella. Kiikari/kaukoputki,kamera.

Joku aika sitten virkatehtävissä sikailleet ja mokailleet poliisit nostivat salakatselu syytteen kun asukas meni tekevään kotikäynnillä asiattomisti ja lain vastaisesti käyttäytyneitä poliiseita valtuksen ja antoi OMASSA kodissa olevan valvontakamera kuvat todisteiksi poliisien rötöksistä.

Poliisit olivat vakaasta sitä mieltä että vieraan ihmisen kotirauha suojaa heitä kun he tunkeutuvat tämän kotiin.

• näin se menee

Sinne minne voi vapaasti katsella, sinne voi myös kameran suunnata. Esim naapuritalon asunto ei ole tällainen kohde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe