Mitä netissä haukkujat itse saavat aikaan?

Varkautelainen

Luen ensi kertaa suomi24:n Varkaus -keskusteluja. Väkisin tulee mieleen, että kaupungin vaikuttajat itse riitelevät palstoilla. Kuka on kenenkin puolella ja kuka on saanut mitäkin aikaan - tai paremmikin: se ja tämä ei ole saanut sitä tai tuota aikaan.

Jos typerä asioiden vatvominen netissä lopetetaan, jää enemmän aikaa oikeille töille. Välillä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä mitä itse on saanut aikaan.

Puhalletaan yhteen hiileen.

29

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen varkautelaine

typerä ja typerä asioiden vatvominen, joo o mutta kun tässä kylässä ihan kaikki on pielessä, ei kukaan riitele täällä vaan toteaa miten huonosti varkauden kaupungilla menee. kuollut käpykylä tämä on melkein hävettää olla varkautelainen, meille nauretaan vähän joka puolella!

• onko vaikeeta?

Missä sinulle nauretaan,,,,,,hölöpönpölöppööööööööööö

• kh

Itse varkautelaiset ovat kotipesänsä lianneet.Eli haukkuneet omaa kaupunkiaan monesti aivan suotta.Muuallakaan ei ole sen kummempaa,vaan on myönteisempi asenne asioihin.Kaikkea ei voi muuttaa,mutta itse voi muuttua,jos halua on.Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille.

• näin__on

Aurimkoiset kevätpäivät eivät mieltä ylennä, jos asiat on ympärillä pielessä.
      Jos vaikka kuinka omat asiat on kunnossa, kun näet ympärilläsi lähes kaikki
      olevan pielessä. Ne on minunkin maksavia veroeuroja, jotka näen haaskattavan turhuuteen.

• 25

Ulkopaikkakuntalaisen silmin varkauspalstalla on nyt vaalien kynnyksellä käyty melko järkevää, ja varsin monitahoistakin keskustelua nyt vaalien alla, verrattuna esim. pieksämäkeläisten palstaan (mistä täällä voi ostaa *illua? mistä kapakasta saa *ilua helpoiten? lidlissä seksikkäitä myyjiä, kontiopuistosta tarttuu tauti.......) Parempi, että täällä puretaan tuntoja, kuin että kävisitte toistenne kurkkuun kiinni nakkijonossa??? Melkein joka kaupungin palstalla haukutaan omaa kaupunkia. Ota ja tutustu!

• Fundeeraaja

Tämä netissä notkujille esitetty kysymys on sinänsä ihan hyvä kysymys.Varkautelainen vastaus on sama nelivaiheinen vastaus, kuin uuden idan keksijälle:

1) Ei onnistu - ja kun onnistuu epäilijöistä huolimatta:
      2) Ei käynnisty - ja kun käynnistyy epäilijöistä huolimatta
      3) Ei pysähdy - ja kun pysähtyy
      4) Rikkihän se meni, mitä minä sanoin!

Näinhän tämä täällä menee. Kun kukaan ei tee mitään, niin on kauhea valitus siitä, ettei kukaan tee mitään. Ja kun taas joku jotain yrittää viedä eteenpäin, niin kauhea valitus siitäkin, joku uskaltaa tehdä jotain. Jos hän vielä onnistuu, niin kateellisia on pilvin pimein ja selkään puukottajia riittää - jotakin vilppiä on varmasti käytetty! Jos yritys epäonnistuu, niin jo on tyytyväisienä hyrisjijöitä: "Enkös minä tuota sanonut - ei onnistu kuitenkaan"

Tämä suhtautuminen oli muuten nähtävissä hyvin selvästi puoluekannasta riippumatta eduskuntavaalien alla: Kaikki saivat lähestulkoon tasapuolisesti enemmän tai vähemmän rapaa niskaansa: Jyrki mielipiteidensä vuoksi, Sirpa näkyvän kampanjan jälkeen yrittäjänä, Pekka tavallisen kansan puhujana, Timo ja Matti sen vuoksi, ettei heillä ole mielipiteitä eikä näkyvyyttä jne. Näidenarvostelijoiden kannattaisi muistaa, että mm nämä mainitut edes yrittävät tehdä jotain sen eteen, että meillä jokaisella olisi vähän parempi huominen päivä. Heidän keinoistaan ja tavoitteistaan voimme toki jokainen olla omaa mieltämme, mutta tässä kohta apatiaan vaipuvassa kylässä on mielestäni tärkeää, että meitä herätellään tavalla tai toisella. On se sitten pyykkäri telkkarissa, saunamajuri uimahallissa, seriffi nurkassaan, ay-aktiivi makkaroita jakamassa.

Nyt vaalien tuloksen selvittyä voi sitten täällä netissä tai kaljatuopin ääressä hyristä tyytyväisenä siitä, että mikään ei Varkauden vinkkelistä muuttunut - polttivatpahan tyhmät ehdokkaat omaa, lahoitettua ja lainattua rahaa ihan turhaan ja ihan oma vika, että lähtivät ehdokkaiksi. Näiltä arvostelijoilta voisi kysyä sen, ovatko he yrittäneet tehdä mitään rakentavaa, joka voisi viedä heidän asioitaan eteenpäin. Monen kohdalta voin arvata vastauksen, mutta jätän sen sanomatta. Totean vain, että meidän ihmisten on äärimmäisen vaikea siirtyä pois niin kutsutulta mukavuusalueeltamme, sillä sieltä pois siirtyminen vaatisi jopa omaa ponnistusta, uuden oppimista ja ennen kaikkea entisestä pois oppimista, joka on lähestulkoon vaativin oppimisen muoto

• Pääsiäismuna

Mikään ei ole Varkaudessa muuttunut sitten 80-luvun. Paitsi tehtaat on tapettu, lähes kokonaan. Ja asukasluku on "vähän" laskenut.

• autolla kauppaan
        Pääsiäismuna kirjoitti:

Mikään ei ole Varkaudessa muuttunut sitten 80-luvun. Paitsi tehtaat on tapettu, lähes kokonaan. Ja asukasluku on "vähän" laskenut.

Varkautelaiset ovat paljon onnellisempia kuin 80luvulla.
        Nyt on tietokoneet ja pelit & vehkeet... mitä vielä todella harvalla oli 80luvulla.

Ihmiset ovat matkustellee paljon enemmän ja siten osaavat vertailla palveluja sekä henkilökuntaa... sekä kotimaan että ulkomaan tarjontaan.

Ainut mikä taisi olla 80 luvulla paremmin oli että ihmiset puhaltivat yhteen hiileen ja siten kaikki tuntivat olonsa tarpeelliseksi ja yhteisöön kuuluvaksi.

Huumeita ja alkoholia silloin ei käyttänyt juuri kukaan !

• Päät Pensaassa

80luvulla kaikilla oli visio jota he toteuttivat - oma auto - asunto - kesämökki - eka ulkomaan loma - oma perhe projektiaan.

Nykyään on paljon vaikeampaa toteuttaa tuota samaa unelmaa kuin 80luvulla.

EUhun liittymisen jälkeen ja totut kotimaan markkinat menivät täysin sekaisin ja nykyään ei enään vasen käsi tiedä mitä oikea käsi tekee.

Vaaleissakin puhuttiin paljon enemmän annammeko takauksia Portugalille kuin että miten kaikki ihmiset saataisiin töihin Suomessa.

• timo ja kari on pari

• Joopa joo.

Niin silloin ei oltu rahoittajia mihinkään suuntaa.Nyt nämä hiekkalaatikolla silloin leikkineet suoltaa rahaa sinne ja tänne.HALOO!!!!

• talkkia small

Nyt kun Tehdas vetelee... niin varkautelaistenkin on hyvä ihan itse miettiä että mistä Varkaus tunnetaan jatkoilla.

Tarkoitan small talk mielessä !

• kotona hyllyllä

Oletko lukenut Varkauden historiaa ollenkaan ?

• Hyvä Veli

Varkauden ongelmana on liian nopeasti vanheneva väestö !
        En tarkoita vain tätäpäivää vaan kunhan jäävät eläkkeelle ja siten muodostavat asiakkaista 25%

Kaupunki ei uudistu ja saa uusia vaikutteita kun aina on otettava nämä vaaleissa huomioon ensiksi !

• nuorena syntynyt
        Hyvä Veli kirjoitti:

Varkauden ongelmana on liian nopeasti vanheneva väestö !
        En tarkoita vain tätäpäivää vaan kunhan jäävät eläkkeelle ja siten muodostavat asiakkaista 25%

Kaupunki ei uudistu ja saa uusia vaikutteita kun aina on otettava nämä vaaleissa huomioon ensiksi !

Aina mennään väestön mukana ! Vaalit ovat juuri sellaiset kuin ovat asukkaatkin.

Joten on alueellisisa eroja että mitenpaljon panostetaan tulevaisuuteen ja miten paljon vanhusten hoitamiseen ja hyvinvointiin.

• Ikä Pyramidi
        nuorena syntynyt kirjoitti:

Aina mennään väestön mukana ! Vaalit ovat juuri sellaiset kuin ovat asukkaatkin.

Joten on alueellisisa eroja että mitenpaljon panostetaan tulevaisuuteen ja miten paljon vanhusten hoitamiseen ja hyvinvointiin.

Olisi kiva nähdä Varkauden ikäpyramidi ! Tietääkö joku mistä saa selville että miten väestö jakautuu iän mukaan - paljon on koululaisia ja paljon eläkeläisiä.

• Mitä turhia itkemään StoraEnson perään Katainen ajoi Varkauden tehtaat alas johon ei uusi hallitus enää voi vaikuttaa. Mutta me Keskisavolaiset voimme. Tehdään uusi intekraatti paremmalle paikalle kuten Akonlahteen. Kaikkine sahoineen, selluineen, voimalaitoksineen, vanerineen, rullakartonkineen ja lisäksi liimarakenne/talopaketti/porrastehdas/kattotuoli kopleksineen. Lista on pitkä eikä anneta StoraEnsolle täältä tikkuakaan Imatralle.

• Varkkila

Katainen taas...Olikos Kuopio myös tekemässä jotain myyräntyötä?
        "Tehdään uusi intekraatti...." Ai se vaan tehdään...Huh huh taas kerran. Kukahan sen tekee ilman pari miljardia euroa..No, aloitetaanko ensin siitä kauppakeskuksesta. Jospa "tehdään" ensin se...Sen saa parillasadalla miljoonalla :)

• EuSebio
        Varkkila kirjoitti:

Katainen taas...Olikos Kuopio myös tekemässä jotain myyräntyötä?
        "Tehdään uusi intekraatti...." Ai se vaan tehdään...Huh huh taas kerran. Kukahan sen tekee ilman pari miljardia euroa..No, aloitetaanko ensin siitä kauppakeskuksesta. Jospa "tehdään" ensin se...Sen saa parillasadalla miljoonalla :)

Minusta Katainen ei vain tunne Varkautta tarpeeksi vaikka - kun on Siilinjärveltä kotoisin ?

Hän varmasti ei ole kasvanut kansainvälisen ja tehtaan juurella ja siten hahmottanut maailmaa työn kautta sekä tarkeiden yhteyksien luomilla mahdollisuuksia !

Nytkin puhaa Portugalille rahaa... vaikka ihan Varkaudessakin olisi samalle rahalle käyttöä...

• perätuuppari

joko olet vappuhuumasta bruno2 selvinnyt?

• FC Venus

Keskustelua ja krittikkiä tarvitaan jotta asiat lähtevät menemään eteenpäin.

Joka ei kestä kritiikkiä - on väärällä alalla !

• Home Alonen

Itse aamulla heättyäni keittelein kahvit ja luin WL lehteä...

senjälkeen kävin suihkussa ja lähdin ulos...

Kun on eläkkeellä niin on helppoa valita itse rytmi.

• Port Kreikka

Gallup ketoo tänä aamuna että PERSUT on maan Suurin puolue !

• Kymysysmerkkkinä ?

niin...? entä sitten..??
      ja miten tämä vaikuttaa nyt tällä hetkellä esimerkiksi Suomen taloudelliseen tai työllisyys tilanteeseen?
      entä eu-tukitilanteeseen?
      tai siihen, että noita leipäjonoja tuntuu olevan edelleen ??
      ja miten esimerkiksi lapsiperheiden ahdinko nyt muuttuu??

??

• kun kannatus nousee

Nuo asiat muuttuvat vasta kun PerSujen kannatus saadaan sille tasolle, että seuraavissa vaaleissa päästään eroon Kataisesta. Nyt toteutuneissa vaaleissa kannatus ei vaan vielä ihan riittänyt. Ellei sitten hallitus hajoa sitä ennen. Demokratia kun ei toteudu ennen kuin Katainen saadaan pois sotkemasta, PerSut kun pääsevät rakentamaan hallitusta niin sitten paranee olot.

• Naamakirja

hyvä Herra Kysymysmerkki...

Vaalit on käyty ja nyt mennään 4vuotta näillä edustajilla...

Nämä oli ensimmäiset netti vaalit ja siten toivotaan että nuoret löytävät politiikan jälleen ja alkavat itse ajattelemaan että miksi tähän ollaan tultu ?

• sillisalaattia

Nyt muodostumassa oleva hallitus kaatuu jouluun mennessä Espanjan, Italian ja Hollannin takauksiin :)

• tyhjiä liikkeitä

Ei enään suomen rahaa talouksiin joissa ei osata elää tulojen mukaan !

Suomikin taitaa ottaa itse velkaa ja siten on hieman ihmeellistä että meillä on aikaa ja varaa tukea muita EU maita ongelmissa mitä on meilläkin ?

• Tali ihantalo

Netti on mitä paras paikka keskustella asioista !

Monessa maassa puhutaan että sosiaalinen media on auttanut lisäämään keskustelua sille tasolle jolla se oli ennen sotia ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1829
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1414
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1161
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe