KYS päivystys ja yleinen terveydenhuolto

On se helevetti

Terveyskeskukseen ei saa aikoja lääkärille kahta viikkoa lyhyemmällä varoitusajalla, sanovat että "ei ole lääkäreitä".

KYS päivystyksessä saa todella kipeänä jonottaa 7-9 tuntia.

Kaupunginjohtajilla palkka nousee ja sairaanhoidon menoja leikataan.

10

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perseeeeeeeeeeeee

Nii ja sitten vielä yks juttu.. kun tilailin aikaa terkkari lääkärille ja hän oli lomalla, niin sanottiin että ei ole sijaista ja aikoja saa vasta kuukauden kuluttua. Ehdotin että jos saisin vaikka soittoajan kun vaivani ei välttämättä tarvitse käyntiä lääkärin luona ... no ei ole sijaista siihenkään ja seuraava soittoaika on vasta viikon kuluttua räyhäsi sairaanhoitaja vastaanotossa(((( Hyvä hyvä tämä palvelu uudistus hienoa .. niin sitä pitää odotellaan kesälomia hehehe mitenkäs sitten kuormittuu KYSin päivystys vastaanotto. Siellä sitten valitetaan että minkä takia piti tulla noin pienen vaivan takia jonottamaan ... no minnekkäs muualle kun terkkariin ei pääse kuukauteen ja tämä pieni vaiva menee pahemmaksi kuukauden aikana ..

• turhaa touhua!

Tuohan on jo ihan hyvä odotusaika lääkärin vastaanotolle, vain kaksi viikkoa. Täällä Vantaalla tilasin lääkärinajan syyskuun lopussa ja sain ajan joulukuun lopussa. Siitähän tulee melkein kolme kuukautta. Sitten lääkärin vastaanotolla kävi selväksi, että tarvitsen tarkastusajan. No, lääkäri itse sen antoi ja sain sen maaliskuuksi. Päivystyksessä ei tosin tarvitse jonottaa, kun eivät edes ota päivystykseen. Kaipa täytyy olla kuollut ennen kuin sinne pääsee! Joten ihan hyvin teillä on asiat siellä. Kun vielä asuin Kuopiossa, olin ihan tyytyväinen kun sain aina ajan niin nopeasti (pari viikkoa).

• Rikas mies___

Ai jaa, minä saan aina ajan käytännössä samalle päivälle, mutta en menekään persaukisten yleiselle puolelle, vaan yksityiselle.....

• Hammaskeiju123

Muistakaa oikeasti valittaa tästä asiasta muuallakin kuin Suomi24:ssä tai lehtien keskustelupalstoilla.

Vuosia sitten yritin saada YTHS:ltä varattua aikaa hammashoitoon. Puhelimessa sanottiin, että en saa aikaa (ollenkaan), koska on jonoja. En hyväksynyt annettua vastausta, vaan vaadin vastaanottoaikaa, koska minulla on oikeus ja tarve sellaiselle. Yllättäen peruutusaika löytyi vielä samalle viikolle...

Tämän jälkeen ilmoitin kirjallisesti tapahtuneesta ylemmille tasoille ja vaadin selvitystä. Pari eri esimiestä vastasi, ja perustelut olivat mm. kahden hammaslääkärin vaje miehityksessä jo pidemmänaikaa.

Niin kauan kun nielee saamansa kohtelun ilman kakistelua, homma tulee jatkumaan entisellään.

• valittaen

Minnekä pitäs tehdä valitus, neuvokaa niin kyllä niitä valituksia kirjoitellaan ... neuvokaa tarkasti mihinkä osoitteeseen se sähkäri laitetaan

• Näin

Alla Kys:n sivuilta:
      Päivystyksen palvelut on tarkoitettu vain äkillisesti sairastuneille ja loukkaantuneille potilaille.

Yleisimpiä vakavia, päivystyksellisiä terveysongelmia ovat esim. kova rintakipu, uudet halvausoireet, tajunnan tason heikentyminen, äkillinen sekavuus, hengitysvaikeus, vakavat tapaturmat sekä vaikeat tulehdussairaudet.

Tullessasi päivystykseen sairaanhoitaja arvioi hoidon tarpeen ja kiireellisyyden. Hätätilapotilaat hoidetaan välittömästi, muuten potilaat hoidetaan kiireellisyys- järjestyksessä. Potilaan hoidontarpeen ja kiireellisyyden arviointi perustuu sosiaali- ja terveysministeriön ohjeeseen sekä uuteen terveydenhuoltolakiin

• Tiedoksiantaja

Suomi on OECD-maiden vertailussa neljänneksi epätasa-arvoisin maa heti Espanjan, Puolan ja Yhdysvaltain jälkeen. Tasa-arvoisinta hoitoa saa Tanskassa, jossa esim.hoitotakuu on yksi kuukausi(!).

Tietenkin työterveyshuollon paapomat ja vakuutusten varassa hoitoon pääsevät eivät tiedä tästä tilanteesta yhtikäs mitään.

Terveyskeskukseen tosiaan saa odotella kuukauden. Hammaslääkärin tarkastukseen minulla on oikeus päästä marraskuussa. Soittele syyskuussa aikaa, sanoivat.

Hävettää olla suomalainen.

• Tautinen

Uunituoreen kokemuksen perusteella terkkarin henkilöstön toiminta on kehujen arvoinen. Koko reissu kotoa takaisin kotiin kesti apteekkikäynteineen ja parin kilometrin ajomatkoineen noin tunnin.

Terkkuja ja iloista mieltä kaikille terkkarissa työskenteleville!

Jos nyt jostakin on ihan pakko antaa pyyhkeitä, niin se on ajanvaraus.
      17 minuuttia jonossa tuntui hieman liian pitkältä odotusajalta, vaan sitten kun hoitajaan sai lopulta yhteyden, niin sitten kaikki sujuikin oikein supsikkaasti.

• Anonyymi

Kahdeksas viikko menossa odotusta.

Hoitotakuu toimii ilmeisen hyvin ja nyt se vielä heikkenee entisestään.

• Anonyymi

Eväät mukaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe