Patrik Sjöbergin suomalainen isäpuoli

käytti hyväkseen

Valmentaja hyväksikäytti Patrik Sjöbergiä
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Urheilusahkeet/1194676419786/artikkeli/valmentaja hyvaksikaytti patrik sjobergia.html

"Takavuosien ruotsalainen korkeushyppääjätähti Patrik Sjöberg paljastaa tuoreessa muistelmakirjassaan joutuneensa lapsena seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi.

Kirjassa Sjöberg, 45, kertoo suomalaisen valmentajansa ja isäpuolensa Viljo Nousiaisen käyttäneen häntä hyväkseen useiden vuosien ajan.

Nousiainen kuoli kesäkuussa 1999. Sjöberg kertoo olleensa tuolloin helpottunut, koska arveli salaisuuden pysyvän piilossa. Nyt hän kuitenkin halusi kertoa asiasta itse.

Sjöbergin mukaan hyväksikäyttö loppui teini-iässä. Hän kertoo tuntevansa syyllisyyttä siitä, että antoi Nousiaisen jatkaa valmentamista ja muiden nuorten urheilijoiden hyväksikäyttämistä.

Sjöberg kertoo toivovansa, että hänen esimerkkinsä rohkaisee niitä, jotka ovat vaienneet vaikeista kokemuksistaan.

Sjöberg kuului aktiiviurallaan maailman ehdottomiin huippuihin. Hänen ennätyksensä 242 oli aikoinaan maailmanennätys."

55

5821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HELLYS
      • Faktoja vain

Valitettavaa ja surullista, jos on totta. Se on tietysti ikävää, ettei "syytetty" osapuoli voi enää vastata syytöksiin millään tavalla...

• lapset uhreina
        Faktoja vain kirjoitti:

Valitettavaa ja surullista, jos on totta. Se on tietysti ikävää, ettei "syytetty" osapuoli voi enää vastata syytöksiin millään tavalla...

Olisi varmaan heti tunnustanut, vai mitä? Niitä hyväksikäytettyjä on useampia, jos luet lehdet paremmin, Expressen ja Aftonbladet. Kaikki valehtelevat, vai?
        Joissakin suvuissa niitä riittää, hyväksikäyttäjiä. Ja usein tulee uhreista taas hyväksikäyttäjiä, kuten lastenkotien kasvateista. Sitä en tosiaan voi käsittää muuten kuin että ent. uhri antaa vahingon kiertää tai on niin seonnut asiasta ja hyväksikäyttäjästään riippuvainen, että pitää sitä oikeana.
        Patrik on oman sielunelämänsä puhdistamiseksi ottanut sen riskin, mitä tällainen häpeä tuottaa. Vaikka vain hyväksikäyttäjien pitäisi hävetä, ei uhrien.

• Faktoja vain kirjoitti:

Tämä on totta! Siskoni elämä on ollut yhtä helvettiä Ruotsissa, ja koska Suomalaisista tehdään useasti Ruotsissa syntipukkeja! Siskon i miesystävä oli Ruotsalainen, hän nöyryytti siskoani, haukkui vuosikaudet suomalaisksi hulluksi,ja elätytti itsensä siskoni kustannuksella,koska sikolla oli hyvä ammatti ja työ, mies ei käynyt missään töissä , oli juopotteli ja hakkasi siskoani, sekä käytti sesuaalisesti häntä hyväkseen, puoliksi hintii kun oli!Sisko sairastui skitsoon, eikä kyennyt puolustutumaan , olen yrittänyt täältä käsin auttaa, miehen ei käynyt kuikaan, hän sai äitinsä perinnön ja porskuttaa eteenpäin elämässään,!Niin tässä yhteispohjoimasisessahyvinvoinnissa ja ihmisoikuksin puolustamisessa.Siskon on saanut kärsiä liiallisen lääkityksencisordinol Ruotsin viranomaisten taholta, hampaat on kaikki lähteneet, ja varpaat kasvaa lääkkeen johdosta vinoon! Ei leikata kun lääkettä ei vaihdeta vaikka tekisin mitä !Uskotko että ottaa pannuun kun oikeus ei tapahdu ? Amerikkalainen specilista Jack Rosberg tapasi siskoni täällä Suomessa jonne hänet kutsuin ja hän Rosberg totesi nämä lääkejutut ihan heti, Kukaan ei oikeasti kuuntele itse potilasta, eikä oikasti välitetä!Sairastunut itse on jo sekoitettu pelottelulla niin että hän ei tiedä mikä on väärin ja oikein! Se tästä jutusta nousee mieleen, Olen pahoillani jos isä on tehnyt pahoin, mutta kun hän ei enää ole puolustautumassa!

• ja
        Faktoja vain kirjoitti:

olisi myöntänyt ja pahoitellut, vai kuinka?

• makoj kirjoitti:

Tämä on totta! Siskoni elämä on ollut yhtä helvettiä Ruotsissa, ja koska Suomalaisista tehdään useasti Ruotsissa syntipukkeja! Siskon i miesystävä oli Ruotsalainen, hän nöyryytti siskoani, haukkui vuosikaudet suomalaisksi hulluksi,ja elätytti itsensä siskoni kustannuksella,koska sikolla oli hyvä ammatti ja työ, mies ei käynyt missään töissä , oli juopotteli ja hakkasi siskoani, sekä käytti sesuaalisesti häntä hyväkseen, puoliksi hintii kun oli!Sisko sairastui skitsoon, eikä kyennyt puolustutumaan , olen yrittänyt täältä käsin auttaa, miehen ei käynyt kuikaan, hän sai äitinsä perinnön ja porskuttaa eteenpäin elämässään,!Niin tässä yhteispohjoimasisessahyvinvoinnissa ja ihmisoikuksin puolustamisessa.Siskon on saanut kärsiä liiallisen lääkityksencisordinol Ruotsin viranomaisten taholta, hampaat on kaikki lähteneet, ja varpaat kasvaa lääkkeen johdosta vinoon! Ei leikata kun lääkettä ei vaihdeta vaikka tekisin mitä !Uskotko että ottaa pannuun kun oikeus ei tapahdu ? Amerikkalainen specilista Jack Rosberg tapasi siskoni täällä Suomessa jonne hänet kutsuin ja hän Rosberg totesi nämä lääkejutut ihan heti, Kukaan ei oikeasti kuuntele itse potilasta, eikä oikasti välitetä!Sairastunut itse on jo sekoitettu pelottelulla niin että hän ei tiedä mikä on väärin ja oikein! Se tästä jutusta nousee mieleen, Olen pahoillani jos isä on tehnyt pahoin, mutta kun hän ei enää ole puolustautumassa!

eiköhän sinun kertomuksesi henkisestä ja ruummiillisesta väkivallasta ole aika tavallista nykyisin. itse ruotsissa asuvana en ole huomannut että suomalaiseet olisivat enemmän syntipukkeja kuin muut. mutta se on totta että jos suomalainen on tehnyt jotain se ilmenee lehdessä kansallisuudella mitä harvemmin muulloin tapahtuu.

aikoinaan siskosi oisi voinut jättää miehensä eikä elättää sitä. miksi jäädä niin kauaksi aikaa että sairastuu itse henkisesti ?

tuo hänen lääkityksensä ona aika kumma onko hänellä edunvalvojaa ? jos ei niin voi kai hän hakea hoitoa muualta. liikalääkityksen voi kanssa ilmoittaa viranomaisille. eiköhän ole paljon kyse että lyö nyrkin pöytään ? jos todella välität ett kai voi hyväksyä tilanetta vain valittamalla ? pyydä hänet uudelleen suomeen ja että hän hakee apua sieltä. nykyisin sairaalahoito on semmosta että pitää olla itse puoli lääkäri ja pitää puolensa. mitään ne ei sano jos ei kysy. tiedän sen mut on leikattu 10 kertaa. siskosi tarvii apua jos on itse yli lääkitetty.

• aneerikkila kirjoitti:

eiköhän sinun kertomuksesi henkisestä ja ruummiillisesta väkivallasta ole aika tavallista nykyisin. itse ruotsissa asuvana en ole huomannut että suomalaiseet olisivat enemmän syntipukkeja kuin muut. mutta se on totta että jos suomalainen on tehnyt jotain se ilmenee lehdessä kansallisuudella mitä harvemmin muulloin tapahtuu.

aikoinaan siskosi oisi voinut jättää miehensä eikä elättää sitä. miksi jäädä niin kauaksi aikaa että sairastuu itse henkisesti ?

tuo hänen lääkityksensä ona aika kumma onko hänellä edunvalvojaa ? jos ei niin voi kai hän hakea hoitoa muualta. liikalääkityksen voi kanssa ilmoittaa viranomaisille. eiköhän ole paljon kyse että lyö nyrkin pöytään ? jos todella välität ett kai voi hyväksyä tilanetta vain valittamalla ? pyydä hänet uudelleen suomeen ja että hän hakee apua sieltä. nykyisin sairaalahoito on semmosta että pitää olla itse puoli lääkäri ja pitää puolensa. mitään ne ei sano jos ei kysy. tiedän sen mut on leikattu 10 kertaa. siskosi tarvii apua jos on itse yli lääkitetty.

Hei Kiitos vietistäsi.Olen tehnyt valituksen Kammarrätteniin, Länsrätteniin ja sosialstyrelseniin , mutta he vaativat aina eri keroilla siskoltani allekirjoituksen, minulla on kyllä yksi, mutta se ei päde, Psyykkisesti sairas ei voi eika aina halua kirjoitella nimiään joka paikkaan!Joka toisaalta on ihan hyvä,. Siskoni ei halunnut eroa siitä syystä, kun hänellä oli kaksi lasta, hän oli aika lapsellinen itsekkin, kun uskoi ja luotti että se mies voisi parantua, tai muuttua, Äitivainaamme jo sanoi siskolleni tätä hirveästä hinttikaljaveikosta jätä se jätkä!Lapset vei sittne ja sai Äidiltään helvetinmoisen perinnön äyriäkään ei saanut sikoni, vaikka asianajajakin oli, se piti vain toisen puolta!Se oikeuslaitos on ihan peestä siellä Ruotsissa!Niin se on vähän täälläkin!Hän on jo niin poispilattu niillä lääkkeillä ja lääkärin vallalla että ei aina asiat mene niikuin minä tai sinä haluaisi, hän ei ymmärrä tietyissä asioissa omaa parastaan!Mutta monessa asiassa on hyvin terävä Edunvalvoja on mutta vain raha-asioissa, muissa asioissa ei oikeastaan tee juuri mitään! Kun menen sinne jääkaappi on tyhjä, ei ole osteetu alusvaatteita, ei kauniita vaatteita, edunvalvoja tuo vain tupakkaa!'Joudun täältä käsin ja ole 25 vuotta auttanut siskoani , aj katsonut hänen oikuksiensa perään! Ne soitti mulle sieltä Kamarioikeudesta, sekä sosiaalihallitksesta!Olen myös Eufamin jäsen ja se tarkoittaa että yhteinen Eu lait ovat mielenterveyskuntoutujille samat kuin meille muillekkin! Mutta käytäntö, huomot asuin ta henkilöstö palvelut mielentervyskuntoutujille ovat aian kaikkein huonomassa asemassa! Sain muutosta aikaan hieman Lotsenissa Jossa siskoni asui ennen, mutta epäonnekseen muuti huonompaan paikaan Vårbergiin Solholmens gruppboendeen!Lääkitys hänella on todelal ollut ihan pöäin helvettiä, olen myös kirjoittanut uppdags granskningiin RTV 1 ohjelmaan sielä toimittjaa vastasi!Ja expresseniin ja metroon Että epäoikudenmukaista on todella ja paljon!Myös Rutsissa!Siskoni puhuu niin hyvää Ruotsia että häntä ei erota Suomalsiseksi , muta epäonnekseen on Ruotsin kansalainen, minun vaikutamahdollsuuteni kapenevat!Hänen tytärensä ovat hyljänneet hänet, eivät käy katsomassa!Valitettavaa, mutta totta Koko aikuisijän siskoni elämä on ollut todella tuskaa surua ja kyyneleitä!Tämän hyväksikäyttäjämiehen takia!

• makoj kirjoitti:

Hei Kiitos vietistäsi.Olen tehnyt valituksen Kammarrätteniin, Länsrätteniin ja sosialstyrelseniin , mutta he vaativat aina eri keroilla siskoltani allekirjoituksen, minulla on kyllä yksi, mutta se ei päde, Psyykkisesti sairas ei voi eika aina halua kirjoitella nimiään joka paikkaan!Joka toisaalta on ihan hyvä,. Siskoni ei halunnut eroa siitä syystä, kun hänellä oli kaksi lasta, hän oli aika lapsellinen itsekkin, kun uskoi ja luotti että se mies voisi parantua, tai muuttua, Äitivainaamme jo sanoi siskolleni tätä hirveästä hinttikaljaveikosta jätä se jätkä!Lapset vei sittne ja sai Äidiltään helvetinmoisen perinnön äyriäkään ei saanut sikoni, vaikka asianajajakin oli, se piti vain toisen puolta!Se oikeuslaitos on ihan peestä siellä Ruotsissa!Niin se on vähän täälläkin!Hän on jo niin poispilattu niillä lääkkeillä ja lääkärin vallalla että ei aina asiat mene niikuin minä tai sinä haluaisi, hän ei ymmärrä tietyissä asioissa omaa parastaan!Mutta monessa asiassa on hyvin terävä Edunvalvoja on mutta vain raha-asioissa, muissa asioissa ei oikeastaan tee juuri mitään! Kun menen sinne jääkaappi on tyhjä, ei ole osteetu alusvaatteita, ei kauniita vaatteita, edunvalvoja tuo vain tupakkaa!'Joudun täältä käsin ja ole 25 vuotta auttanut siskoani , aj katsonut hänen oikuksiensa perään! Ne soitti mulle sieltä Kamarioikeudesta, sekä sosiaalihallitksesta!Olen myös Eufamin jäsen ja se tarkoittaa että yhteinen Eu lait ovat mielenterveyskuntoutujille samat kuin meille muillekkin! Mutta käytäntö, huomot asuin ta henkilöstö palvelut mielentervyskuntoutujille ovat aian kaikkein huonomassa asemassa! Sain muutosta aikaan hieman Lotsenissa Jossa siskoni asui ennen, mutta epäonnekseen muuti huonompaan paikaan Vårbergiin Solholmens gruppboendeen!Lääkitys hänella on todelal ollut ihan pöäin helvettiä, olen myös kirjoittanut uppdags granskningiin RTV 1 ohjelmaan sielä toimittjaa vastasi!Ja expresseniin ja metroon Että epäoikudenmukaista on todella ja paljon!Myös Rutsissa!Siskoni puhuu niin hyvää Ruotsia että häntä ei erota Suomalsiseksi , muta epäonnekseen on Ruotsin kansalainen, minun vaikutamahdollsuuteni kapenevat!Hänen tytärensä ovat hyljänneet hänet, eivät käy katsomassa!Valitettavaa, mutta totta Koko aikuisijän siskoni elämä on ollut todella tuskaa surua ja kyyneleitä!Tämän hyväksikäyttäjämiehen takia!

nyt ymmärrän sua paremmin. vaikea uskoa että tommosta tapahtuu !

jostain kumman syystä ihmiset tekee paljon lasten takia vaikka varmaan lapset on saaneet kärsiä. saiks tää mies lapset ? olivatko he naimisissa ?
        varmaan tommosii tapauksia on paljon mut ne ei tule ihmisten tietoon. oikeuslait on meidän ihmisten mielestä päin peetä .vaikea ymmärtää monta kertaa.. totta on että edunvalvoja hoitaa useimmiten vain rahaasiat ei muusta välitä. tuleeko siskostasi juttu uppdrag granskningissa ? pitäshän sun pystyä vaikuttaan jos olet lähiomainen ja jos lapset ei välitä. mutta ymmärrän että olet aika vaikeassa asemassa. minkä ikäinen siskosi on ? tosi surullinen tarina.
        toivon sinulle kaikkea hyvää ja yritä saada apua. vaikken edes tiedä kenen puoleen voisit kääntyä olethan yrittänyt toden teolla. ehkä joku täällä voi antaa hyviä neuvoja. vaikeaa on hyväksyä tilanne.

• Ettei vaan olisi
        makoj kirjoitti:

lääkitys ihan aiheesta ja tuntuu tuo oma asenteesikin vähintäänkin arveluttavalta. Varsinkin kun ei ole toisen osapuolen ,"hinttikaljaveikon" näkökulmaa.
        Tyttäret tuntuu kuitenkin viihtyvän isänsä hoivissa.

• Ettei vaan olisi kirjoitti:

lääkitys ihan aiheesta ja tuntuu tuo oma asenteesikin vähintäänkin arveluttavalta. Varsinkin kun ei ole toisen osapuolen ,"hinttikaljaveikon" näkökulmaa.
        Tyttäret tuntuu kuitenkin viihtyvän isänsä hoivissa.

ettei vaan olisi nimimerkille;ASENTEESSANI EI VIKAA, TEEPPÄ SINÄ SAMA PERÄSSÄ, PUOLUSTAT TOISEN IHMISOIKUKSIA, JA LAITAT SIIHEN 50.000EUR RAHAA MYÖS SIIHEN!SISKONI TYTTÄRET T EIVÄT OLE MILLOINKAAN ASUNEET ISÄNSÄ KANSSA! SEN KAHELIN UKON !TÄMÄN JÄTKÄN MIELIPIT. EI TARVITA NÄIN LIIKAA!TOISEN ELÄMÄ VOIDAAN TUHOTA, JOS MAAPERÄ ON OTOLLINEN!LÄÄKITYS PÄIN HELVETTIÄ, SINÄ ET TIEDÄ SIITÄ YHTÄÄN MITÄÄN! VALITAN.ON OLEMASSAHYVIÄKIN MIEHIÄ, EN AINA SYYTÄ MIEHIÄ, MUTTA TÄSSÄ TAPAUKSESA KYLLÄ!

• suomi-amerikka-seura

eikö ne ole kaikki.

• Ei voi hyväksyä....

I seek refuge in Allah from mischeifes of cursed Satan and those evil doers.

• Hän on siis ollut

pedarin uhri.

Sehän selittääkin..

• ikkunapoliisi

KAMALAA..JA YÖK! Tämä lasten ja nuorten hyväksikäyttö on ollut aiemminkin esillä ja myös henkinen ja ruumiillinen pahoinpitely..esim huippunaisvoimistelijat romaniassa ja kiinassa joutuneet kestämään vuosia valmentajien hirmutekoja..että vanhemmat seuratakaa lastanne harkkoihin!

• yksi äitee.

Aivan kertakaikkisen sairasta on tuollainen. YÄK YÄK!!! Nirri vaan irti kaikilta pedofiileilta!

• yks valmentaja, mies

Ei kaikki pedofiilit ole miehiä, itse olen sadistisen äidin hyväksi käyttämä. Hyväksi käyttö loppui vasta 18vuotiaana kun muutin pois kotoa. On hyvä että ihmiset uskaltavat puhua näistä kokemuksista, sillä ne vaikuttavat koko loppu elämän ajan.

• --

Varmaan voi olla joukossa naisiakin, mutta yleisenpää kaiketi miehillä on tuollainen pedofilitaipumus.

• mitääeisaasanoaa

Ja ennenkaikkea... tähän asti luettuani, en huomannut, että kukaan olisi sanonut, että kaikki pedofiilit olisivat miehiä. Tuo nyt kuitenkin sattui olemaan, mutta sitäkään ei varmaan saisi sanoa ääneen. Kuten ei sitäkään, että kun olin nuorena kioskissa myyjänä, aloin vapista pelosta heti kun sinne tuli romaneja asioimaan. Useimmiten pelkäsin ihan aiheesta.

• Yhtä yleistä
        -- kirjoitti:

Varmaan voi olla joukossa naisiakin, mutta yleisenpää kaiketi miehillä on tuollainen pedofilitaipumus.

naisillakin ellei yleisempää, ainakin tilaisuuksia ammateista ja yksinhuoltajuuksista johtuen. Miettikääpä miksi yh-äitien pojista niin moni tekee itsemurhan.

Uudessa tutkimuksessa kerrotaankin:

"Naiset koskettelevat äidillisyyden varjolla

Hanna Vilkan mukaan alaikäisen pojan häiritsijä on useimmiten aikuinen nainen, vaikka asialla voi olla myös mies. Samaa mieltä on Väestöliiton kirjan kirjoittamisessa mukana ollut erityistason seksuaaliterapeutti Kirsi Porras.

Vilkan mukaan vanhemmat naiset saattavat ajatella, että he voivat äidillisesti puuttua toisen intimiteettirajoihin herkemmin kuin muut.

– Vaikka se olisi hyväntahtoistakin, voi poika kokea sen häirinnäksi.
        Vilkka ei näe eroa siinä, pitävätkö pojat pahempana naisten vai miesten tekemää häirintää.

– Häiritsijän sukupuolella ei ole merkitystä, vaan sillä, että hän toimii tavalla joka tuntuu pahalta.

Väestöliiton mukaan naisen tekemää hyväksikäyttöä ei välttämättä edes ymmärretä rikokseksi, vaan naisen pojalle antamaksi "seksiopetukseksi". Toisaalta pelko leimautumisesta homoksi vaikeuttaa avun hakua silloin, kun poika joutuu miehen tai toisen pojan häirinnän uhriksi.

Pojat kokevat häirintää myös koulussa ikätoveriensa taholta.

– Se on sellaista homottelua, sukupuolen merkkien arvioimista ja vähättelyä sekä seksuaalisen kyvyttömyyden osoittamista, kertoo Vilkka.

Suuri osa häirinnästä jää piiloon."

• Äitykkälini4

Olen sitä mieltä,että suomessa on tosi pienet tuomiot lasten/nuorten hyväksikäytöstä. Tuntuu, että lähinnä päätä silitetään ja laitetaan lapsuuden tms piikkiin, kun nyt tämmöinen "sairaus" sinulla on. Pienen tuomion istuu jos istuu ja eikun uutta uhria etsimään.
      Miten joku voi esim. muutaman vuoden ikäistä alkaa käyttämään hyväksi ? Ei semmoisen ihmisen päässä mitään normaalia liiku.
      Loppuiäksi vankilaan tai jonnekkin "kuritushuoneelle" tai sitten, kuten äitini sanoo, myllynkivi kaulaan ja sillalta alas.
      Ei mikään, ei siis mikään maailmassa voi selittää hyväksikäyttöä.
      Jos minun lapsiini joku kajoaisi niin en takaa mitä sille kajoajalle tekisin, vaikka en muuten väkivaltainen nainen olekkaan.

• sielu säpäleinä

Kiitos Patrikille että toi tämän asian päivänvaloon. Varmasti on kauan miettinyt uskaltaako puhua. Nytkin jo on epäileviä kannanottoja tullut, vaikka jo kolme on uhriksi ilmoittautuneet. Varmaan heitä enemmänkin on.
      Minä en ole uskaltanut puhua, vaikka kertomalla julkisesti oman kokemukseni voisi muutamalla henkilöllä tälläkin kylällä korvat punottaa...

En ole pedofiilin uhri mutta hyväksikäytetty ja henkisesti alistettu olin harjoitteluaikana jolloin jouduin asumaan maatilalla, harjoittelu siis kuului opintoihini ja oli siis koulun järjestämä paikka.

Kolme kuukautta jaksoin, sitten pakenin sanan varsinaisessa merkityksessä, luulin saavani apua koululta mutta minut hyssyteltiin hiljaiseksi, samoin kävi kotonani. Minut leimattiin laiskaksi ja valehtelijaksi. Kävi juuri kuin tuo isontalon iso isäntä oli minulle kertonutkin: jos tästä kerrot niin ei sua kukaan tule uskomaan, kumpaa ne uskoo, minua rikasta aikuista miestä vai sinua isätöntä tuhmaa outoa likkaa... Hän myös uhkasi soittaa joka paikkaan ja kertoa että olen valehtelija ja hullu.
      Kun minua ei missään uskottu eikä kukaan halunnut minua lohduttaa uskoin että hän on kaikille soittanut ja nyt minua vihataan, aikuiset suhtautuivat minuun oudosti, olin ihan yksin maailmassa.

Siitä sitten alkoi elinikäinen toipuminen joka ei vielä lopussa ole. Kauheat ongelmat tuo toi tullessaan, elämä on monelta osin mennyt pieleen. Olen katsellut sivusta huonolla itsetunnolla ja tolkuttanut itselleni: ei sinusta ole tuohon, ei oikeastaan mihinkään, parempi olisi jos kuolisit.
      Kumma kyllä en kuollut vaikka sitäkin jonkun kerran tuli kokeiltua.

Elämäni tänään, noin 25 vuotta tapahtuneen jälkeen on ulkopuolisesti ja miksei sisäisestikin ihan hyvää. Minulla on kaikki mitä normaalistikin ihmisellä voi olla, perhe, koti, nykyään jo työpaikkakin.

Silti päivittäin menneisyys iskee tajuntaani, yhtäkkiä tunnen itseni alhaiseksi paskaksi jonka vaan kannattasi lopettaa yrittämästä ja esittämästä. Vieläkin välillä pelkään että ihmiset saavat tietää, vaikka mitä harmia siitä enää olisi?

Kerroin tämän kaiken siksi että kukaan ei lähde omalla nimellään puhumaan tällaisia asioita jos ne eivät olisi totta, se on niin kamalan korkea kynnys ja on pitänyt itsetunto saada kohdalleen. Ettei lannistu kun niitä epäilijöitä ja naurajia on maailma pullollaan...

Tänä päivänä tiedän että en ollut tuon isännän ainoa uhri, koulut lähettivät sinne harjoittelijoita monena kesänä siltikin vaikka kai kaikki sieltä lähtivät pois. Eli ei uskottu heitäkään... :(

Todella harmi että kukaan ei lähtenyt oikeusjuttua nostamaan, taitaa kertoa tuon isännän mahtavista puhe- ja manipulointilahjoista!
      Itse yritin muutama vuosi sitten mutta ei sitä kukaan lähtenyt ajamaan, oli liian vanha juttu, ei ole todisteita. Hah, niitä olisi voinut löytyä jos olisi haluttu muita saman kokeneita haastatella.
      Hyvää kesää kaikille tämän vuodatuksen lukeneille :)

• Hyvä Patrik S!

Hattua nostan Patrik Sjöbergille. Takuulla vaati luonnetta ja uskallasta tulla esiin tällaisen taakan kanssa, varsinkin kun tietää millaisia länkyttäjiä nykymaailma on pullollaan.

Tässä (Patrikin tapauksessa) nousee aika tärkeä pointti esiin eli isäpuoli-poika asetelma. Kun yksinhuoltaja valitsee uutta elämänkumppania, niin kannattaa olla todella tarkkana ja seurata - vaikka olisi kuinka kiintynyt,vakuuttunut,rakastunut,jne kuinka isäpuoli toimii suhteessa lapseen.

( Ääritilanteesta esimerkki: Uusi rakkaus voi sekoittaa arvostelukykyä, ja jos kumppaniehdokas on vielä viekas, niin...Nythän sai lukea lehdestä eräistä tapauksista, että uuden rakkauden tullessa entisestä liitosta syntyneet lapset halutaan joskus jopa huostaanoton kautta pois uuden onnen tieltä.)

Paras suoja tämänkaltaisltä tapauksilta on vanhempien ja lasten toimiva puheyhteys. Että lapsi uskaltaa kertoa jos on jotain pielessä tai muuten keljua sattunut. Moni vanhempi ei yksinkertaisesti hoksaa että jotain on pielessä, jos lapsi ei uskalla (tai häpeää) kertoa omalle äidilleen tai isälleen asioita. lapsi saattaa myös pelätä että "ei ne kuiteskaan usko".

Oli hyvä asia, että Sjöberg toi asian -viimeistään- nyt esille. Sekä itsensä että mahdollisten muiden tämäntapaisen käytöksen kohteiksi joutuneiden vuoksi.

• Suomen haju yäk

Suomalainen geeniperimä on surkea. Korjattavaa riittää, onhan mm. Kuusamon alue sukurutsaista.
      Suomalainen kansanluonne on kiero ja sotainen. Lapsia käsitellään esineinä ja pedofiilit pääsevät pienillä rangaistuksilla.

• oorauhasvaan

Voi kuule lapsilla on aika hyvät olot täällä kun vertaa noihin ympärileikkaaviin maihin. Että ole ihan rauhassa vaan. Sekopäitä on joka paikassa, mutta täällä ei sentään pidetä laillisena lasten ympärileikkaamista, eli suomeksi sanottuna sukupuolielinten silpomista.

• faffelja

Se auttaisi jos nykyään katsottaisi sukua kunnolla ja ne kaukaisimmatkin, myös ne jotka eivät virallisesti sukuun kuulukaan. (Ovat niin kaukaisia.) Minulla ei esimerkiksi ole hajuakaan ketä sukuuni kuuluu ja onko juuri kukaan hengissä enään...

• Dadadam

What came next was so much worse.

• res.kers

Olin -60 luvulla Oulun Hiukkavaarassa AUK:n kurssilla n:o 3/62. Nousiainen oli samalla kurssilla, tosin eri joukkueessa. Muistan kyllä miehen ja olen tiennyt hänen valmentaja urastaan. Nyt tämän paljastuksen jälkeen silloisessa kurssijulkaisussa ollut kommentti Nousiaisesta saa uutta näkökulmaa. Siinä sanotaan mm. "kiiltokuvapoika, jonka tärkeimmät taisteluvälineen olivat kampa ja peili". Kaikenkaikkiaan surullinen uutinen.

• henkisesti nujerrett

Toivottavasti Patrik on käsitellyt asian, vaikkei siitä olekaan julkisuudessa aikaisemmin puhunut. Käsittelemättömällä hyväksikäytöllä voi olla todella pahat seuraukset, ei pelkästään itselle vaan hänen läheisilleen. Käsittääkseni toinenkin valmennettava on vahvistanut tämän asian ja kertonut nyt ensimmäistä kertaa että myös häntä hyväksikäytettiin. Helppohan se on asiasta mitään tietämättömän sanoa että miksei vain kertonut, edes silloin kun oli maailman huipulla ja olisi voinut vaihtaa valmentajaa jne. Mutta ei se ole niin helppoa, etenkään kun kyseessä on myös oma isäpuoli, johon on monenlainen tunneside. Hyväksikäyttäjät ovat taitavia manipuloijia, eikä siihen vaikuta mikään menestyminen.

Toivottavasti tämä tosiaan rohkaisee muita hyväksikäytettyjä kertomaan asiasta, ei nyt välttämättä julkisuudessa jos ei ole julkisuuden henkilö, mutta kertomaan jollekin!

Itse en ole lapsuudessani hyväksikäytetty, mutta muuten henkisesti nujerrettu. Ja sillä on todella pitkät seuraukset. Edelleenkään en osaa ottaa vastaan kehuja enkä usko itsessäni olevan juuri mitään hyvää. En koskaan kokenut läheisyyttä ja rakkautta, enkä osaa niitä itsekään antaa tai ottaa vastaan. Enkä vieläkään ole tehnyt mitään hyvää tai oikein, yliopistosta valmistuminen (kahdesti) ja koulutusta vastaava työpaikka eivät riitä. Eikä mikään riittäisi.

• Kummallista vaan

että poikien hyväksikäyttöä vanhempien naisten taholta pidetään yhä edelleen seksin opettamisena ja autetaan poikaa pääsemään poikuudesta.

Hyvin suuri osa pojista kertoo ensimmäisen kokemuksen olleen alaikäisenä aikuisen naisen kanssa. Näitä kertomuksia kuulee radiossakin, mutta toimittajatkaan eivät pidä sitä rikollisena, saati, että tulisi vihaisia puhelinsoittoja pedofiiliämmän hirttämisestä, kuten miehen kohdalla ihan varmasti kävisi.

Kaksinaismoraali kukoistaa ja pelkästään miehet haluttu leimata rikollisiksi. Olen kuullut tapauksia kuuluisistakin henkilöistä, joukossa entinen missi, samoin yh-äitejä. Vielä se kupla puhkeaa.

• Tuomittavaa yhtälail
        Kummallista vaan kirjoitti:

että poikien hyväksikäyttöä vanhempien naisten taholta pidetään yhä edelleen seksin opettamisena ja autetaan poikaa pääsemään poikuudesta.

Hyvin suuri osa pojista kertoo ensimmäisen kokemuksen olleen alaikäisenä aikuisen naisen kanssa. Näitä kertomuksia kuulee radiossakin, mutta toimittajatkaan eivät pidä sitä rikollisena, saati, että tulisi vihaisia puhelinsoittoja pedofiiliämmän hirttämisestä, kuten miehen kohdalla ihan varmasti kävisi.

Kaksinaismoraali kukoistaa ja pelkästään miehet haluttu leimata rikollisiksi. Olen kuullut tapauksia kuuluisistakin henkilöistä, joukossa entinen missi, samoin yh-äitejä. Vielä se kupla puhkeaa.

Tottakai pedofiili tekee AINA väärin, oli hän sitten mies tai nainen! Vai onko tässä keskustelussa jotakin muuta väitetty? Todellakin tuo on jotakin niin sairasta, ettei sellaista voi mitenkään ymmärtää. Ei ole edes sanoja.

• Syöjättäret kuriin

Nimi. "Kummallista vaan", olet ihan oikeassa!

Itsekin muistan kummasstelleeni vuosia sitten kun iltapäivälehdessä julkkismiehiltä kysyttäessä poikuuden menettämisestä, suurin osa, elleivät peräti kaikki vastanneet sen tapahtuneen teini-iässä "muutamaa" vuotta vanhemman naisen kanssa.

Eli onko oikein että aikuinen, 18 täyttänyt nainen viettelee alle 16 kesäisiä poikia?

Entäpä jos asetelma olisi toisinpäin?

Maamme eturivin laulajattaret, näyttelijättäret ja missit kertoilisivat kuinka neitsyyden vei neljätoistavuotiaana parikymppinen serkkupoika?

Toivoisin että tähänkin puututtaisi, ei ne seksin suojaikärajat turhaan ole olemassa ja ne koskevat kaikkia sukupuoleen ja seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta.

• hmm?..

Liekkö tuo Viljo Nousiainen jotain sukua, koska Kiuruvedeltä mummoni vanhemmat olivat myös Nousiaisia?

• Luojan kiitos se sairas ihminen on nyt kyllä semmosessa paikkaa, että rangaistusta tulee...

• miyt

Hyi helvetti, mitä elämän pilaajia! Oma isänikin yritti ja taisin potkaista!
      Ei ole kovin ikävä häntä...tunnetta ei löydy.

• tervehenkistä

kyllä taaskaan ei voi muuta todeta, että kyllä urheilu on tervehenkistä!

• j k

vai niin

• vftuoöä--.kg

Kunhan pistää suomalaisen piikkiin omat mokansa...vitun swedupelle

• <<<

SAIRASTA...PITÄÄ LUKEE TOI KIRJA JOS SEN SAA JOSTAIN KÄSIINSÄ...

• <<<

VILJO NOUSIAISEN KIRJA SIIS.....

• Nousiainen oli

kertonut, että hieronnan yhteydessä kerran tekemänsä masturbointi liittyy tieteelliseen tutkimukseen, jolla tutkitaan koko kehoa.
      Tuskinpa tutki sen enempää, mutta pojat taisivat pettyä, kun eivät enempää saaneet seksiä ihailemaltaan henkilöltä. Samoinhan se käy tyttöjen kanssa, kun seksi loppuu, niin kostoksi ollaan heti rahastamassa.

Patrikilla ei taida mennä raha-asiat kovinkaan hyvin, joten hyvä myyntikikka kirjalleen. Taisi tuhlata kaikki rahat huumeisiin.

Toinenkin valmennettava kertoi Vilhon kuoltua, että oli kuin isäpuoli ja kuin puoli ruumista olisi kuollut. hänen mukana ja nyt sitten mollataan.

• Tarkemmin

luettuna tuo masturbointi oli muka tapahtunut useinkin, mutta olisihan siitä voinut kieltäytyä, jos ei tykännyt. Ehkäpä olisi hyvä metodi muillekin urheilijoille )

• Outoooo.

Eikö yli kolmikymppisellä ukolla ollut kanttia nostaa asioita esille silloin kuin väitetty syytetty olisi voinut ehkä vielä puolustautua? No, ihan kätevää syyttää kuollutta henkilöä tässä vaiheessa huonosta urastaan ja muista ongelmistaan.

• Kun ei vain olisi samanlainen muoti ilmiö kuin koulukiusaus,-kaikki ovat olleet koulukiusattuja!
      Tunnen eräänkin tunnetun Suomalaisen kirjailijan joka väittää olleensa koulukiusattu, vaikka kuului luokan velmuihin ja oli suuna päänä joka asiassa ja ei varmaan ollut koulukiusattu. Olen varmistanut asian kyselemällä muiltakin luokkamme oppilailta, jotka kaikki ovat purskahtaneet nauruun moisen väitöksen kuultuaan, mutta kun on hienoa olla ollut koulukiusattu ja silti menestyä elämässä. Parikkikin ehkä kuuluu niihin itsensä peilaajiin pitkän tukkansa kanssa että epäilen suuresti varsinkin kun saman valmentajan valmentama kuuluisa kolmiloikkaaja kertoi aivan toista! Mene ja tiedä?

• Muotitrauma

Totta, nykyään on muotia avautua julkisuudessa "uhrina". Kaikkien julkkiskirjailijoiden pitää jostain löytää jokin "trauma" josta kirjoittaa. Joko se on perhettä pahoinpitelevä alkoholisti-isä tai insesti, pedofiili, koulukiusattu tai muutoin kaltoinkohdeltu, jotta saa sympatiaa ja huomiota.

Kummallista että nämä asiat nousevat päivänvaloon vasta useita kymmeniä vuosia myöhemmin?

• Vaihtelun vuoksi

voisi alkaa pojat kertoa tosijuttuja pedofiili naisista. Siinä olisikin monella ihmettelemistä.

• öääö
    • Koukuttava
    • JÄTTÄKÄÄ RAUHAAN

>Ikävää kuultavaa mutta tämä on vain yksipuolinen tarina kun ao:henkilö
      ei pääse puolustelemaan. Mielestäni kuolleen ihmisen eikä hänen sukunsa nimiin ainakaan täällä kannata enää lisätä taakkaa ja jätetään suku
      rauhaan.Itse asiassa tämmöiset kirjoittelut vahingoittavat syyttömiä sukua
      aivan äärettömästi ,mutta näinhän joittenkin osapuolten onkin tarkoitus
      toimia..

• Iceskater

Naispedofiilit ovat säälimätöntä sakkia. Jouduin yhden alle vuosia sitten. Pitkä ja kookas, arvioisin, että 175/ 80. Ikä n. 30. Kävi päälle hiljaisella mökkitiellä, heitti pyjamansa päältään ja eiku kiinni. Multa hajosi farkut siinä temmellyksessä ja olin aivan tuon voimaharjoittelua harrastavan naisen armoilla. Aikoi omien sanojensa mukaan ottaa hyvää siementä, ja otti myös. En ymmärrä miten hän oli niin taitavakin, että sai minut sisäänsä ja aloitti jyystämisen voimalla. Vähän oli viinan ja hienhajuinen( maisterisnainen) eikä hävennyt vaikka "pakoputkikin" räplähteli koko spektaakkelin ajan. Tuo tapaus muutti naiskäsitystäni pahemman kerran. Harjoitetulla naisella on kissan voimat, joita hän ei häpeä käyttää, kun hänellä itsellään on seinille hypittävä halu.

• Tyttöjä sentään

ei tarvitse raiskata, kun tulevat itse tarjolle, mutta eivät aina muista kertoa etukäteen, että on tarkoitus rahastaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223