Rattilukko ja katsastus

seitan

Mikä ...kele siinä on, ettei katsastusmies voi tajuta miten rattilukko autossa toimii? Taas tuli noottia kun ratti menee lukkoon, jos virta-avain on off-asennossa.

Tiedän vaikka kuinka monta autoa, joissa ratin voi lukita avaimen ollessa off-asennossa ja lukko avautuu vasta kun avainta kääntää yhden pykälän verran. Eikö se ole ihan ominaisuus monessa autossa uudesta asti eikä mikään vika?

Olen tästä kuullut kavereilta, mutta minulle oli ensimmäinen kerta kun tästä tuli mainintaa. Vuosia olen tuota autoa katsastuksessa käyttänyt, lukko on aina pelannut noin ja nyt sen äijän sitten piti päästä pätemään.

8

8873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

Minä en tiedä yhtään autoa, jossa ohjauslukko toimii noin. Hanki uusi ohjauslukko kuluneen tilalle ennekuin se alkaa lukittua siinä seuraavassakin asennossa.

• Noin

Juuri noin se toimii esim. uudessa Mondeossa. Ei pelkkä avaimen työntäminen pesään vapauta rattilukkoa, vaan vasta vääntö yhden pykälän eteenpäin.

• järjellä

Se miten rattilukko aukeaa, on eri asia kuin miten se saa sulkeutua.

Autossani rattilukko klonksahtaa kiinni vasta kun avain vedetään lukosta ulos. Virrat voi joutua katkaisemaan ajossa, eikä ohjattavuus saa kadota, kunhan muistaa ettei avainta saa vetää ulos. Yksi muistettava asia kaikille maailman ihmisille, kunnes joku heistä ajaa autolla jossa on viallinen virtalukko ja kaartaa väkijoukkoon tms.

• Noin
        järjellä kirjoitti:

Se miten rattilukko aukeaa, on eri asia kuin miten se saa sulkeutua.

Autossani rattilukko klonksahtaa kiinni vasta kun avain vedetään lukosta ulos. Virrat voi joutua katkaisemaan ajossa, eikä ohjattavuus saa kadota, kunhan muistaa ettei avainta saa vetää ulos. Yksi muistettava asia kaikille maailman ihmisille, kunnes joku heistä ajaa autolla jossa on viallinen virtalukko ja kaartaa väkijoukkoon tms.

Olet oikeassa. Noin se omanikin toimii. Eli lukkiutuu vasta, kun avaimen poistaa; avautuu vasta, kun vääntää.

• Tarkennus

SAA mennä päälle silloin kun auto sammutetaan ja avain käännetään 0 asentoon,ennen kuin vasta sitten kun avain poistetaan.Tästä lienee kysymys.

• lukossa

Jos se rattilukko menee tänään päälle avaimen ollessa 0-asennossa lukossa, voi se huomenna mennä lukkoon I-asennossa, ajaessasi 120 moottoritiellä. Kannattaa vaihtaa se lukko tai voi mennä pian koko auto vaihtoon(ja ukko myös).

• Anonyymi

Turvallisuussyistä ettei mene ajaessa päälle. poistettiin ja katsastusmies hyväksyi. Seuraavana vuonna katsastusmies hylkäsi kun ei lukkiutunut. Käykö ohjauspyörään asennettava lukittava tanko lukituksesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turvallisuussyistä ettei mene ajaessa päälle. poistettiin ja katsastusmies hyväksyi. Seuraavana vuonna katsastusmies hylkäsi kun ei lukkiutunut. Käykö ohjauspyörään asennettava lukittava tanko lukituksesta?

Ja tuon aivopierun kirjoitit 20 vuotta myöhemmin, mene hoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4594
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3745
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      407
      2449
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2181
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2034
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      36
      1809
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1507
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1371
    Aihe