Windowsin asennus vanhaan kannettavaan

Aspire 3002LC

Kone on ruennut takkuilemaan ja kaikenlaisten puhdistus/defrag suoritusten jälkeenkään ei ole nopeutunut. Ei oikein enää muuta keksi kuin että pitäisi laittaa Windows uusiksi formatoidulle kovalle.

Ongelma kuitenkin on se, että olen ostanut koneen käytettynä ja mukana ei tullut mitään asennus, tms. Windows levyä. Koneen pohjassa on Windows XP Home Edition-lisenssitarra ja siinä serial nro.

Miten pääsen eteenpäin? Ostan esim. Huuto.netistä Windows XP Home edition cd:n ja asennan siltä? Ja onko sillä väliä, että millainen XP:n versio se on? OEM?

Kone on Acer Aspire 3002LC.

Kiitos vastauksista.

6

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9876.

Tuollaista 3002 mallia en löytänyt, mutta never mind.

Tuolla pitäisi onnistua tehdasasetuksille palautus

http://www.acer.fi/ac/fi/FI/content/online-support

Ensin tietysti varmuuskopioit kaiken omat tekeleesi koneeltasi, koska ne tuhoutuvat tuossa.

Palautuksen jälkeen päivität käyttöjärjestelmäsi ( todennäköisesti monta käyntiä Windows-/Microsoft updatessa ), asennat kaikki ohjelmasi uusiksi ja palautat varmuuskopioista omat tekeleesi.

Helppoa kuin heinänteko...

• Käyttis kannattaa asentaa alusta loppuun uudelleen. Täysi formantointi on paras keino.

• Aspire 3002LC

Joo, tätä mieltä olen itsekin. Tuohon alkuperäiseen kysymykseen vain pitäisi saada se vastaus, että miten etenen tuon kanssa.
        ja kone on Aspire 3000, jos sillä nyt on suurta merkitystä...
        (koneen pohjassa on lappu, jossa lukee Aspire 3002LC, mutta muualla lukee tuo 3000)

• Ekana pitää vain asennusmedia saada......

• 9876.

Tehdasasetuksille palautus:

Starttaa kone ja Acer-logon näkyessä painat Alt-napin pohjaan ja samalla nylkytät F10-nappia. Lopetat näpräämisen kun löytyy tekstiä "windows is loading files" tjsp. Anna palautusohjelman ensin latautua ja toimi sitten lontoolaisten kehotteiden mukaan.
      Sanakirjan voi varata viereen...

• Helppoa kuin *******

Pieni ongelma, itselläni oli ihan sama malli ja (Melkein sama) ongelma pistä windows repair CD sisää tee ne mitä siinä käsketään. Ja tämän jälkeen puhdista hieman konetta ja AHH! kone on kuin uusi voin myydä tämän CD:n sulle 10euroa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe