Evandan rengasmelu

Kokeilija

Kävin kokeilemassa Evandaa, CDX automaattia.

Ainoa suurempi ongelma tuntui olevan takarenkaiden melu. Tyhjä tavaratila taisi vielä toimia kaikupohjana.

Johtuuko melu renkaista vain huonosta äänieristyksestä, mitä mieltä olette Evandan omistajat? Ja jos jälkimmäinen on syy niin löytyykö käytännön ratkaisuesimerkkejä?

5

1566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KJS

Katsoitko mitkä renkaat ajamassasi yksilössä oli. Olen ajanut Evandaa useampaaan otteeseen, enkä ole pannut merkille mitään erityistä rengasmelua. Toisaalta ei varmaan ole kovin iso urakka laittaa bitukmimaton paloja esim. takalokasuojiin.

• Kokeilija

Ei tullut katsottua renkaiden merkkiä. Myyjä epäili renkaita asiasta puhuttaessa, mutta myyjäänhän ei voi luottaa ;-)

Rengasmelu nyt tuntuu olevan suurin ongelma kaikissa uusissa autoissa kun "kaikki muu" on saatu kuntoon. Tässä yksilössä korostui lähinnä moottoritienopeuksissa.

• Ajelin...

..oli aika kovaa. Jopa selvästi kovempaa kuin vanhassa 15v. Volvo 240:ssäni 80-120 kmh:n kohdalla.Vaikka luulisi 15v:ssä pikkuauton päässeen meluntorjunnassa samalla tasolla kuin vanha Volvoni. Voi olla tietenkin , että nuo vakio Kumhot ovat Volvoni Nokia NRT:tä melusammat?

Muuten mukava auto Tacuma,takapenkit vähän löysät. Keulaa ei näkynyt, joten piti ajaa parkkiin hieman arvaillen.
      En ole ennen ajanut "pientä tilaautoa" mutta jotenkin huteralta meno tuntui. Se oli aluksi varsinkin pienillä nopeuksilla, vähän kuin pakun ajaminen. Nopeuden kasvaessa meno vakaantui ja kun siihen tottui niin, sitä ajoi ihan mielikseen.

Pitää kuitenkin lopuksi todeta, että heti Tacuman jälkeen vanha Volvoni tuntui kivireeltä pienillä nopeuksilla, kuten kaikkien ajamieni uusien autojen jälkeen. Tosin kotimatkalla motarilla 100-130kmh:ssa en kyllä kaivannut enää Tacumaakaan.

• reiska

merkkien päässeen 15v:ssa meluntorjunnassa eteenpäin, mutta ei, näyttävät päinvastoin taantuvan. esim. audin uusia malleja, uutta astraa, masta6:tta, honta acortia etc. moititaan liian kovasta rengasmelusta. mikä h-tti että sitä pikimattoa pitää pihistää, minä vaikka maksaisin "meluntorjunta"lisäpaketista ylimääräistä jos sellaisia myytäis.

• Mitnic
        reiska kirjoitti:

merkkien päässeen 15v:ssa meluntorjunnassa eteenpäin, mutta ei, näyttävät päinvastoin taantuvan. esim. audin uusia malleja, uutta astraa, masta6:tta, honta acortia etc. moititaan liian kovasta rengasmelusta. mikä h-tti että sitä pikimattoa pitää pihistää, minä vaikka maksaisin "meluntorjunta"lisäpaketista ylimääräistä jos sellaisia myytäis.

miten renkaat on muuttunut 15v:n aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5384
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4627
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2651
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1347
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1276
    Aihe