toukokuun alussa sain 2010 pakkauksen. Mulle ei väliä kumpi tuli. Miten te muut,kumman saitte? Viime raskaudessa sain tähän aikaan jo sen vuoden pakkauksen. Tuntuu et taso vaihtelee vuosittain,en puhu nyt väreistä ym vaan ihan tavaran laadusta.
äitiyspakkaus -10
24
626
Vastaukset
- Odododontti
Tänään tuli viime vuoden pakkaus. Pakkaus on HYVÄ, oli kumpi vaan, mut on se vähän hassua että jos laskettu aika on ihan heinäkuun lopussa ja pakettia hakee huhtikuun viime päivinä niin tulee edellisvuoden pakkaus. Vitkuttelin vielä papereiden viemistä kuukauden siitä kun sain ne neuvolasta ihan siksi että jos olisin saanut "oman vuoden pakkauksen" (vaikka olen kyllä tyytyväinen tähänkin, todellakin!). Sain oman pakkaukseni viikossa siitä kun vein paprut Kelalle, kerrankin Kelalta nopeaa toimintaa silloin kun en hitaammastakaan olisi pahastunut ;) Mutta liukuvoide saatiin, jota 2011 pakkauksessa ei enää ole!
Esimerkiksi vaatteissa on yllättävän paljonkin eroje vuosien 2010 ja 2011 väleillä, uudessa pakkauksessa on selvästi enemmän koon 50 vaatteita ja vähemmän koon 70 vaatteita. Pienten vauvojen synnyttäjille hyvä muutos, 55-senttisten mukuloiden pungertajille huono muutos.
Tattibody on kiva :) Mun pitäis saada oma pakkaukseni kahden viikon kuluttua... Odotan jännityksellä, että kumman vuoden paketti on tulossa. Edellisessä raskaudessa (lähes yhtäläiseen aikaan toukokuun lopussa, joskin v. 1997) sain jo uuden, saman vuoden paketin. Jotenkin toivon enemmän uutta pakettia, mutta sen näkee sitten... :)
- Ododontti
Mulle tuli torstaina se Kelan päätös ja ilmoitus, että paketti tulee kahden viikon kuluttua, ja itse paketti oli sitten noudettavissa perjantaina (oli ollut postissa jo torstaina, mutta noutoilmoitus tuli perjantaina). Eli katsotaanhan joudutko/saatko odottaa kaksi viikkoa :)
Ododontti kirjoitti:
Mulle tuli torstaina se Kelan päätös ja ilmoitus, että paketti tulee kahden viikon kuluttua, ja itse paketti oli sitten noudettavissa perjantaina (oli ollut postissa jo torstaina, mutta noutoilmoitus tuli perjantaina). Eli katsotaanhan joudutko/saatko odottaa kaksi viikkoa :)
Sain odottaa tismalleen sen kaksi viikkoa Kelan päätöksen tulon jälkeen. :P Ja vuoden 2010 pakkaushan sieltä tuli. Olen kyllä ihan tyytyväinen sen sisältöön. :)
- mammako
mie haluisin mieluusti vanhan paketin...
ne krääsät vaikka turhia ovatki, lippusineen lappusineen päivineen, on mukavaa luettavaa sitte kun ei enää jaksais millään odotella synnytystä.... ja varsinkin siellä sairaalassa ne on mukavaa luettavaa...
ja ne liukuvoiteet yms...
ite viimeksi odotin vuonna 2005 ja silloin oli näyte paketti kertakäyttö vaippoja, ne lienee jääneet jo kokonaan pois?
ainakaan en kuvista nähnytn muuta kuin kestoja.
vaikka hyviä vaatteita on tuossa uudessakin, söpö se makuupussi- liukasluikkuä
mitäs pahaa liukuvoiteessa? Meillä tosin seksi luisti heti synnytyksen jälkeen,ettei ollut tarvetta liukastaa....mutta eihän kaikki harrasta seksiä ollenkaan kun on lapsi saanut alkunsa.
- mammako
liukasluikkuä kirjoitti:
mitäs pahaa liukuvoiteessa? Meillä tosin seksi luisti heti synnytyksen jälkeen,ettei ollut tarvetta liukastaa....mutta eihän kaikki harrasta seksiä ollenkaan kun on lapsi saanut alkunsa.
niin siis suomennan vielä oman tekstini :D että vaikka ne muiden mielestä saattaa ylimääräsiä ollakin ne "roinat", siis muut kuin vaatteet, mitä siinä pakkauksessa tulee, niin minä haluaisin ne... meillä ei kyll siihen seksiin oo ollu vaikutusta sillä onko raskaana vai ei :D ja metakan nostaisin jos isäntä löis vehkeensä lakoon :D sori karkea kielenkäyttö :D
- 2011
Onkos kukaan vielä saanut tämän vuoden pakkausta??
- rv34
Tämän vuoden pakkausta EI olla vielä alettu jakamaan joten kukaan ei olen voinut vielä saada sitä ;) Kelan sivuillakin oli muuttunut että arviolta toukokuun lopussa (ja eihän sitä tiedä vaikka siirtyy siitäkin edemmäs...) kun alunperin piti alkaa jakamaan alku kuusta! Itse myöskin viivyttelin lappujen lähetystä viimeiseen asti uuden pakkauksen toivossa mutta eipä tuottanut tulosta; viime pe kävin hakemassa postista 2010 pakkauksen. Ihan kivahan sekin oli...
- kela on kiva :(
Jos joku haluaa sen 2010 pakkauksen, niin olisin valmis vaihtamaan. Mulle tuli tänään saapumisilmoitus ja siellä on se 2010 pakkaus, jota en missään nimessä halua, en olis edes papereita laittanut vielä vetämään, ellei mulle olis vakuutettu JO KAKSI VIIKKOA SITTEN KELASSA ETTÄ UUTTA PAKAUSTA ON ALETTU JAKAMAAN :( Mun nuorin lapsi on 9 kk eli meillä löytyy jo tua 2010 ja en halua toista samanlaista :( Että mua harmittaa :'(
Jos joku on valmis vaihtamaan, niin saapi ottaa yhteyttä: linkunposti@gmail.com - la9/2011
Sain viime viikolla jo tämän vuoden pakkauksen.
- Huhupuhetta
Onko näitä tämän vuoden pakkauksia nyt AIKUISTEN OIKEASTI jollekkin kotiin saapunut? :)
- 79nainen
HEI!
Oikeesti aikuiset ihmiset. Älkää itkekö jos saatte vuoden 2010 pakkauksen vaikka haluisitte vuoden 2011.... Missään muualla kuin Suomessa ei ole tälläistä etua olemassa. Joten nauttikaa kun ilmaiseksi saatte ison laatikon vaatteita. Jos eivät miellytä niin lahjoittakaa lastenkotiin, ensi-ja turvakotiin tai kirpputorille! Itse olen äärimmäisen tyytyväinen paikkaukseen kaikenkaikkiaan ja jos en halua kaikkia vaatteita lapsellani käyttää niin vien ne edellämainittuihin paikkoihin.
Kaupasta voi jokainen ostaa juuri sellaisia vaatteita kun itse haluaa juuri sille omalle lapselleen.Ei kai tässä kukaan itkenyt ole kuitenkaan. :) Ja äitiysavustuksenhan voi valita joko pakkauksena tai rahana, että jos tässä joku jännäilee kumman vuoden pakkauksen mahtaa saada, niin salittakoon se odottavalle, joka on valintansa tehnyt. :)
- Miksiii
Itketään jos itkettää! Kai sitä saa haluta sellaista mikä on mahdollisuus saada. :) Sinua varmaan harmittaa kun tuli 2010 pakkaus kun olet noin kiukkuinen. Jos sinä olet tyytyväinen niin miksi edes tänne kirjoitat??
- 79nainen
Itselleni oli aivan sama millainen pakkaus tulee, lapsi on ensimmäinen ja todella toivottu ja hartaasti odotettu. Ei yksi laatikollinen vaatteita elämää ainakaan meillä niin hirmuisesti muuta suuntaan tai toiseen. Eilen juuri pakkauksessa olevat vaatteet pesin ja katsoin mitä haluan ottaa käyttöön ja mitkä pistän eteenpäin, tosin eteenpäin laitettavaa ei juuri tullut koska vaatteet olivat varsin kivoja.
Pidän Suomen sosiaalietuja vain aivan loistavina koska ei tälläistä todellakaan ole juuri muualla. On hienoa että on äitiysavustus sekä vanhempainraha, koska ilman näitä arki olisi kovin erilaista varsinkin ilman vanhempainrahaa.
En vain pidä itse siitä että kaikesta "naristaan" tulee tunne että asioita ei arvosteta vaan pidetään liian itsestään selvinä. Jos pakkausta ei oikeasti halua tai pitää siinä olevia vaatteita liian rumina/ tyttömäisinä / poikamaisina tai jotenkin vaan sopimattomina niin on aina mahdollisuus todellakin valita raha tilalle.
Itse en tiedä millainen vuoden 2011 pakkaus on joten en osaa kaivata sitä vaan olen ehkä myös tyhmän tyytyväinen :)
Nauttikaahan nyt joka tapauksessa näistä eduista jota meille suodaan! Itse olen nyt opiskelujen jälkeen ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa että olen yhteiskunnalta jotain konkreettista saamassa, enkä vain veroja maksamassa, joten ehkä siksikin tämä riemu!- Mittakaavassa
Hei, tämä on keskustelupalsta. Täällä tulee länkytettyä asioista vähän erilaisesa mittakaavassa kuin miten ne oikeasti elämässään kokee. Tämä palsta on ainakin minun näkökulmasta olemassa tyhmille kysymyksille ja merkityksettömille kommenteille, ajankulukseen rupattelulle ja vatuloinnille.
Jos turhaa ei saisi höpöttää ja merkityksettömiä kysellä, niin ei täällä keskustelua käytäisi. Ainakin itse toivon, että ne oikeat murheet käsitellään jossain fiksummassa paikassa (puolison kanssa, neuvolassa tms.).
Mutta niin, eipä paha lainkaan muistuttaa, miten hyvä etu on kyseessä.
- weerty1233321
Turha tänne tulla jeesustelemaan että olkaa ihmiset onnellisia että suomessa edes saa tälläisen avun. Kukaan ei ole sanonut etteikö olisi tyytyväinen, mutta tottakai sitä saa toivoa tämän vuoden pakkausta jos niin itse haluaa. Aikuisia ihmisiä tässä kuitenkin ollaan!
- okllkkl
Mulla oli laskettu aika viime vuonna heinäkuussa. Äitiyspakkauksen hain maails-huhtikuun vaihteessa silloin. Ja edellisen vuoden paketti tuli, eli 2009.
- uä
Pitänee varmaan sitten odotella vielä papereiden kanssa. KEsäkuun lopussa pitäisi vasta viimeistään viedä. Toivotaan että sitten saa jo 2011 vuoden pakkauksen :)
- 19191991
Jos jollekin on vielä epäselvää niin uusi pakettihan on jaossa :) turhaa vitkutella papereiden kanssa sen toivossa, sen saa jo nyt. Näin ainakin kelakerttu kirjoitteli jo viikko takaperin.
- tyytyväinen omaansa
ja tuo sama teksti lukee jo kelanki nettisivuilla. vanhaa pakettia ette enää saa vaikka tahtoisitta.
- rv25
Onko joku jo muka saanut uuden 2011 vuoden pakkauksen? Olen vain kullut kuinka monet ovat saaneet vieläkin 2010 vuoden pakkauksen.
- 030811
mä ainakin olen saanut ja muistaakseni tuli, vähän sen jälkeen kun uusi pakkaus julkaistiin kelan sivuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081