Eli 35m2 terasi on tekeillä ja ei oo hajuakaan kuinka paljon mitäkin materiaalia pitäis hankkia? Joten kiitollinen olisin ohjeista varsinaisen terassilaudan, niskapuiden yms.menekistä tämän kokoisen terassin rakentamiseen.
Puutavaran menekki?
5
4825
Vastaukset
- 21
Mittaa terassisi koko eli lautojen pituus ja kerro lautojen leveydellä:
Laske paljonko metrille valitsemaasi lautaa menee, kun jätät pienet raot. Samoin vaan laskeskelemaan muutkin tarpeet. - voi tavaton.
Voi hyvä tavaton.
Jos et edes tuollaista osaa itse laskea, men lautatarhalle ja lasketa niilllä.
Tee nyt ensin piirustukset klupiaskin kanteen ja laske ruutupaperilla, mitä tavaraa tarvit ja montako metriä ja siihen hukkavara päälle.
Oletko aivan varma, että osaat itse rakentaa sen. Kysy rautakaupasta vasarankäyttöohjeet, kun ostat vasaran. - 15+10
No rallilautaa sulla menee semmoiset 350 metriä muutaman prosentin hukka, olettaen että käytät 95 mm leveää lautaa ja jätät puolen sentin raot.
Runkoon kuluvan tavara sinun täytyy kyllä itse laskea sen perusteella millaiset rungot olet ajatellut tehdä. Kait niistä jonkinlainen suunnitelma/ajatus on, ei kait sitä terassia muuten voi aloittaa? - 15+10
Ainiin, ja niitä ruuveja menee sitten yllättävän paljon. Terassin muodosta ja niskojen jaosta riippuen semmoiset 4-6 ruuvia rallimetrille eli 1400-2100 ruuvia kaikenkaikkiaan. Kunnollien akkukone kahdella akulla on siis syytä olla varattuna.
- Näin itse
Kunnollinen akkukone maksaa maltaita. Keskiverto piuhakone on mielestäni soveltuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090