Puutavaran menekki?

Minni Hiiri

Eli 35m2 terasi on tekeillä ja ei oo hajuakaan kuinka paljon mitäkin materiaalia pitäis hankkia? Joten kiitollinen olisin ohjeista varsinaisen terassilaudan, niskapuiden yms.menekistä tämän kokoisen terassin rakentamiseen.

5

4825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21

Mittaa terassisi koko eli lautojen pituus ja kerro lautojen leveydellä:
      Laske paljonko metrille valitsemaasi lautaa menee, kun jätät pienet raot. Samoin vaan laskeskelemaan muutkin tarpeet.

• voi tavaton.

Voi hyvä tavaton.

Jos et edes tuollaista osaa itse laskea, men lautatarhalle ja lasketa niilllä.

Tee nyt ensin piirustukset klupiaskin kanteen ja laske ruutupaperilla, mitä tavaraa tarvit ja montako metriä ja siihen hukkavara päälle.

Oletko aivan varma, että osaat itse rakentaa sen. Kysy rautakaupasta vasarankäyttöohjeet, kun ostat vasaran.

• 15+10

No rallilautaa sulla menee semmoiset 350 metriä muutaman prosentin hukka, olettaen että käytät 95 mm leveää lautaa ja jätät puolen sentin raot.

Runkoon kuluvan tavara sinun täytyy kyllä itse laskea sen perusteella millaiset rungot olet ajatellut tehdä. Kait niistä jonkinlainen suunnitelma/ajatus on, ei kait sitä terassia muuten voi aloittaa?

• 15+10

Ainiin, ja niitä ruuveja menee sitten yllättävän paljon. Terassin muodosta ja niskojen jaosta riippuen semmoiset 4-6 ruuvia rallimetrille eli 1400-2100 ruuvia kaikenkaikkiaan. Kunnollien akkukone kahdella akulla on siis syytä olla varattuna.

• Näin itse

Kunnollinen akkukone maksaa maltaita. Keskiverto piuhakone on mielestäni soveltuva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe